Telecom News - נסגר המעגל של "תיק 5000": הוענק הרישיון ל-IBC והכסף הועבר

נסגר המעגל של "תיק 5000": הוענק הרישיון ל-IBC והכסף הועבר

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> נסגר המעגל של "תיק 5000": הוענק הרישיון ל-IBC והכסף הועבר
היום נסגרה העסקה של רכישת IBC (המוכרת לציבור כאנלימיטד). הרישיון של IBC נחתם ע"י שר התקשורת דודי אמסלם והכסף הועבר לבעלי המניות של IBC לפי ההסכם. בכך נסגרו כל המעגלים של "תיק 5000", שאיש כרגע לא חוקר - למרות שהוחלט על חקירת משטרתית (די ברור למה).
מאת: אבי וייס, 31.7.19, 18:55השר דודי אמסלם

הודעת סלקום לבורסה מהיום (כאן, הפירוט כאן) על השלמת עסקת רכישת המיזם הכושל תחת השם IBC ביחד עם תש"י והעברת הכסף לבעלי המניות הקודמים, מלווה בדיווח של החברה היחידה המדווחת כמה היא קיבלה ב"אקזיט" הזה, וזו חברת "רפק תקשורת ותשתיות" (הדיווח שלה מהיום - כאן).

רפק מדווחת, שקיבלה היום 10.9 מיליון ש"ח עבור אחזקות של 7.5% מהמניות, שהיו בידה (תוך ויתור על כל ההסכמים, שהיו לה עם IBC).

עדכון 1.8.19, 11:00: חברת BATM, שותפה נוספת במיזם IBC, מדווחת (כאן), שקיבלה אמש כ-12 מיליון ש"ח תמורת מניותיה וזכויותיה ב-IBC (חלקה במיזם היה די דומה לזה של רפק - 7.5% מהמניות, אך קיבלה יותר מרפק בגלל השקעה גדולה יותר שביצעה ב-IBC בתמיכה כספית ישירה, בהלוואת בעלים ובהשאלת ציוד).  

שאר בעלי המניות (כולל המקורבים לצמרת משרד התקשורת ובצמרת משרד התקשורת) כמובן לא דיווחו כמה הם קיבלו...

במקביל, שר התקשורת דודי אמסלם (בתמונה משמאל) חתם על הרישיון החדש של IBC, הרישיון הזה נמצא כאן במלואו, רישיון המאפשר ל-IBC לא לפרוס אפילו ק"מ אחד של סיבים אופטיים לבתים באופן עצמאי ולהסתמך על התשתיות של בזק (גם על פי הרישיון וגם על פי סעיף 17ד(ב) לתקנות).

אגב, ברישיון החדש הזה, הפסקה המצויה בו תחת השם "הרישיון כמסמך ממצה" בסעיף 83 (מה זה? ראה כאן סעיף 8 ובמאמר כאן), נעשה נכון - בהחלט יפה שמשרד התקשורת (לפחות ברישיון הזה), תיקן את ההערה שלי, בנושא ספציפי זה. 

אגב, סלקום הרוויחה 35 מיליון ש"ח נטו במזומן, מהסיבוב של הכסף שהיא ביצעה ב"אקזיט" המשונה הזה, ב"תרגיל סיבובי" שחשפתי ב"זמן אמת", בגיבוי ובחיפוי של משרד התקשורת (במקום להשקיע את הכסף בפריסת סיבים של IBC, לטובת תושבי ישראל), כמופיע בדיווח שלה לבורסה:
התרגיל של סלקום

כך, נסגר המעגל על "תיק 5000", שעד רגע זה לא החלה החקירה בו (למרות שהייתה כבר החלטה על תחילת חקירה משטרתית, אבל היא לא החלהׂ, די ברור למה: "מה שלא ביבי לא חוקרים".

עוד פרטים על תרגילי "המריחה הגדולה" של חקירת "תיק 5000" יהיו באחד הפרקים הבאים בסדרה אודות "תיק 4000". "תיק 5000" הוא השם שקראתי למה שהתרחש ומתרחש במשרד התקשורת לאחר המועדים, שנבדקו ונחקרו ב"תיק 4000", ולמעשה הפעילות הפסולה והלא חוקית (בהקשרים של "תיק 5000"), נמשכת עד עצם היום הזה, והמהלכים שנעשו היום - הם חלק מהפרשה הטרייה הזו

עוד פרטים על "תיק 5000" אפשר לקרוא ב-3 פרקי הסדרה הראשונים על "תיק 4000"(סדרה בת 29 פרקים ועוד הרבה פרקים נלווים, שהפרק האחרון פורסם אך בתחילת שבוע זה כאן). אלו הם 3 הפרקים הראשונים בסדרה (שהחלה דווקא עם "תיק 5000", שהוא היה מבחינת לוח הזמנים של הסדרה - בתחילת פרסום פרקי הסדרה, כי הוא היה כבר לפני כשנה, נושא טרי יותר וחמור הרבה יותר - מ"תיק 4000"): כמה פרקי רקע חשובים בעניין "תיק 5000", שהקדימו וליוו את הסדרה בת 29 פרקים הזו (שעסקה בעיקר ב"תיק 4000"), וששימשו כבסיס ונקודת מוצא לחשיפות הטריות והחדשות בעניין "תיק 5000": עדכון 6.9.19אמיר לוי, לשעבר הממונה על אגף התקציבים באוצר, מונה למנכ"ל IBC. לוי ייכנס לתפקיד במקומו של דורון כהן, יו"ר ומנכ"ל החברה בשנים האחרונות. כזכור, לאחרונה הושלמה העסקה לפיה סלקום וקרן תש"י השתלטו על המיזם. כעת מינו מנכ"ל חדש כדי לנהל את החברה במתכונת החדשה. למי ששכח, אמיר לוי היה זה שדאג (באישור השר משה כחלון) והעביר את ה-150 מיליון ש"ח מכספי משלמי המיסים, היישר אל הכיסים של בעלי IBC ומנהליה הבכירים. כך, "נזרק לאוויר" (ולכיסים הלא נכונים), למטרת לא בדיוק ברורות, כסף שמעולם לא חזר לציבור או הגיע לאיזו מטרה ציבורית מועילה

עדכון 23.3.20דורון כהן, מה שהיה יו"ר ומנכ"ל בפועל של IBC, התמנה ליו"ר סלקום (כאן). כך נסגר לו המעגל: מי שדאג ל-150 מיליון ש"ח ל-IBC על חשבון הכסף של כולנו, ואח"כ עבר ל-IBC, כעת חוזר לסלקום, שזכתה להטבות במיליארדים (על הנייר) מהאוצר, גם בזכות הסיוע שלו (ושל מנכ"ל IBC דהיום, אמיר לוי, שהיה, כמה מפתיע, החשב הכללי באוצר, ודאג שה-150 המיליון שנתן להם דורון כהן, אכן יגיע ל-IBC, ו"ייזרק באוויר". כסף שמעולם לא חזר לציבור או לאיזו מטרה ציבורית מועילה). ולא נתעלם מ- 2 היועצים של IBC \ סלקום, שסייעו לכל המהלכים הללו: הרן לבאות ואבי ברגר, מ"כוכבי תיק 4000" המפוברק. כמובן שאי אפשר לשכוח את "קליקת אוהדי סלקום ושות' בצמרת משרד התקשורת", שמלווה את כל התהליכים הללו מקרוב, בעזרה רגולטורית מתמדת, על חשבון האינטרסים של הציבור, אפילו כעת במצב החירום. 

שורה תחתונה:
אם תריצו את המילים "תיק 5000" באתר, תקבלו לא פחות מ- 237 כתבות, בהם מפורטות כל העובדות והמסמכים הקשורים לסיפורי קבוצת סלקום, התרגילים וההטבות הרגולטוריות ל-IBC (המכונה בשם המותג אנלימיטד), חשיפות של כל התרגילים הבלתי חוקיים, שנעשו ועדיין נעשים בתחום הזה, בחסות הצמרת של משרד התקשורת.

זה ברור לחלוטין, שבמקום שיש בו כאוססיבים לבתים לכל תושבי ישראל - לא יהיו.

למי שמצפה ל"שחר של יום חדש" בנושא פריסת סיבים לבתים, עם הענקת הרישיון ל-IBC, אז כדאי "שייצא מהסרט" ויקרא את סדרת הכתבות שיש כאן למעלה, על "תיק 5000".
אין דבר כזה - "שחר חדש". פשוט אין

נספח
רשימת בעלי התפקידים הבכירים ביותר (רק הבכירים מאוד), שכבר לא בשירות פעיל במשרד התקשורת, או במשרדי ממשלה אחרים, שסייעו לקבלת ההחלטות הרגולטוריות וההטבות האדירות עבור קבוצת סלקום \ IBC בשנים האחרונות:

OPTIC FIBERS FREE

 



 
 
Bookmark and Share