Telecom News - מי חברת הסלולר המצפצפת על ההוראה שאוסרת פרסומות בהתקשרות למוקד?

מי חברת הסלולר המצפצפת על ההוראה שאוסרת פרסומות בהתקשרות למוקד?

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> מי חברת הסלולר המצפצפת על ההוראה שאוסרת פרסומות בהתקשרות למוקד?
החל מ-21.3.19 נאסר על חברות התקשורת בדגש על חברות הסלולר להשמיע למתקשרים לכל מוקדי השירות והתמיכה - פרסומות או הצעות שיווקיות בזמן ההמתנה לנציג שירות טלפוני. כל החברות מצייתות להוראה הזו (שעוגנה ברישיון של כל החברות), מלבד אחת. מי החברה הסלולרית המצפצפת על ההוראה הזו וזוכה לגיבוי וחיפוי ממשרד התקשורת? ניחשתם נכון, זו אותה חברה, שמשרד התקשורת הוא סניף שיווקי פעיל שלה: סלקום. 
מאת: אבי וייס, 3.11.19, 09:00סיני ליבל

לפני כ-3 חודשים חשפתי את אחד הסודות, שמשרד התקשורת הסתיר (ועדיין מסתיר) מהציבור: איסור השמעת פרסומות והצעות שיווקיות בזמן שמתקשרים למוקדי השירות של החברות (תהליך ההתקשרות המכונה בלשון מקצועית IVR).

אפשר להשמיע בזמן ההמתנה לנציג שירות מוזיקה (או נניח מידע חיוני דוגמת דיווחי מזג אוויר), אבל לא הצעות שיווקיות ופרסומות. 

את החשיפה הזו פרסמתי תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "חשיפת "הסוד המסחרי": אסורות פרסומות והצעות שיווקיות במוקדים טלפוניים". הכתבה הזו היא רקע לכתבה כאן ומומלצת לקריאה מוקדמת, לפני קריאת הכתבה כאן, למי שפספס אותה. 

איך הגענו "לתגלית" הזו?
זה התגלה אגב עיסוק אינטנסיבי של סיני ליבל, (בתמונה למעלה), בתביעה, שהגיש נגד סלקום (וצרף את משרד התקשורת לכתב התביעה), בדבר ספאם טלפוני, שהשמיעו לו בסלקום ובצורה שלא ניתן להיפטר בקלות מהפרסומות הטלפוניות הללו.

המשך התגלית היה הרבה יותר חמור. בעקבות החשיפה והפרסום, שיש הוראה חדשה ברישיון של כל חברות התקשורת, כל החברות למעט אחת, צייתו להוראה החדשה והורידו את הפרסומות וההצעות השיווקיות במערכת ה-IVR שלהן (מערכת ההתקשרות וניתוב השיחה למוקדי שירות הלקוחות של החברות).

לכן, ביום 23.10.19 שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת (כולל לשר, דודי אמסלם ולמנכ"ל) ולצמרת חברת סלקום בזו הלשון:
"הנדון: תלונה: סלקום משמיעה פרסומות לכל אורך זמן המענה מנציג במוקד הטלפוני.השר דודי אמסלם
שלום רב,

1. מה עמדת שר התקשורת ח"כ דודי אמסלם [בתמונה משמאל] בעניין תלונת סיני ליבל, שיש כאן למטה (וזו לא תלונה ראשונה בנושא זה), בעניין "צפצוף" חברת סלקום על הוראות רישיונה. בכך, שהיא משמיעה פרסומת ללקוחותיה המתקשרים למוקדי השירות שלה (קובץ הקלטה של הפרסומות מצ"ב ונמצא גם כאן).

2. מדוע משרד התקשורת לא מצא עד היום זמן לפרסם את השינוי הזה ברישיונות של חברות הסלולר (נושא שפרסמנו מזמן במאמר תחת הכותרת: "חשיפת "הסוד המסחרי": אסורות פרסומות והצעות שיווקיות במוקדים טלפוניים", מאמר, שפורסם ב-25.7.19 על שינוי שנכנס לתוקף כבר ב-21.3.19 (!).

3. מה בכוונת שר התקשורת לעשות, לנוכח ההתעלמות של צמרת המשרד מההחלטות של עצמה (אולי בגלל שזה נגד האינטרסים של סלקום). .
 
ממתין להבהרות".
*********************************************************************************************************
: sinai libal <sinai_libal@hotmail.com>
תאריך: 22 באוקטובר 2019 בשעה 11:29:15 GMT‎+3
אל: Pnyot <Pnyot@moc.gov.il>
נושא: תלונה: סלקום משמיעה פרסומות לכל אורך זמן המענה מנציג במוקד הטלפוני
תלונה כנגד חברת סלקום
המתלונן: סיני ליבל ת.ז 05572069
קו: 0524240000
התלונה: גם היום (22/10/2019) סלקום משמיעה פרסומות ומסרים שיווקים בזמן המתנה למענה מנציג במוקד הטלפוני.
שמעו ההקלטה המצורפת במחובר מהיום בשעה 11:00

לבודק: משרד התקשורת הסתיר מהציבור את שינוי הרישיון והוספת האיסור להשמיע פרסומות בזמן ההמתנה למענה מנציג החל ממרץ 2019.
האיסור מופיע בעמוד 203 בקובץ הרישיון של סלקום.
(אשלח לפניות הציבור במייל העוקב צילום מרישיון סלקום כדי שלא תוכלו לטעון שלא מצאתם איסור כזה).
************************************************************************************************************

תגובה טרם קיבלתי, לא שלא ניסיתי לקבל. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה, די ברור למה: משרד התקשורת הישראלי הוא "סניף שיווקי" של סלקום ושות'

אולם, המציאות הרבה יותר חמורה ממה שעולה מהשאלה ששאלתי ולא נענתה. 

ב-22.10.19 דווח סיני ליבל על התפתחות חדשה: "א. אני בדרך לבית המשפט להגיש את רישיון סלקום, שאוסר השמעת ספאם. אשלח את ההחלטה לצירוף הרישיון והמענה. 
ב. מדובר בעוד 2 הצלחות קטנות. 
האחת: סלקום הפסיקה להשמיע פרסומות בזמן ההמתנה לנציג טלפוני (נזכיר שבדיון שהתקיים בתביעה ביולי 2019, סיני התקשר למוקד הטלפוני והשופט שמע במו אוזניו פרסומת לנטפליקס בזמן ההמתנה לנציג). 
האחרת - המהותית: סיני חשף, שמשרד התקשורת הסתיר מבית המשפט (ומהציבור), שתנאי הרישיון של סלקום עודכנו כבר במרץ 2019 ואסרו השמעת פרסומות בזמן המתנה למענה נציג טלפוני.  
חרף השינוי הדרמטי בתנאי הרישיון האוסרים השמעת פרסומות ממרץ 2019, משרד התקשרות לא פרסם את השינוי (בדיוק כפי שהסתיר מהציבור את השינוי הדרמטי בתנאי הרישיון, שחייבו ממרץ 2019 מענה 24/7 לכל תקלה טכנית. כשעד מרץ 2019 חובת המענה הייתה רק לתקלות רשת רוחביות. 
כעת, בית המשפט (כבוד הרשם הבכיר אריה דוראני-דורון - שהביא להפסקת תעלול החזרת הפלסטיק של סים משומש בסלקום), אישר לסיני לצרף את רישיון סלקום, הסעיף שאוסר השמעת פרסומות בזמן המתנה למענה נציג במוקד הטלפוני".

אולם, השמחה של סיני ליבל על הניצחון במאבק לקיום הוראות החוק והרישיון שתוקן בחברות התקשורת - הייתה מוקדמת.

בסלקום נולדה פרשנות מוזרה ולא חוקית לתקנה החדשה והם כן משמיעים פרסומות והצעות שיווקיות, ממש לפני שהמתקשר למוקד השירות מקבל את נציג השירות, ולא כפי שסיני ליבל חשב בתחילה, כאמור לעיל.

לכן, ביום 23.10.19 פנה סיני ליבל שוב למשרד התקשורת בזו הלשון:
****************************************************************************************************
מאת: sinai libal <sinai_libal@hotmail.com>
תאריך: 23 באוקטובר 2019 בשעה 7:24:58 GMT‎+3
אל: X
נושא: טענה להפרת אמונים של ראש מינהל פיקוח ואכיפה (עמודים 15-16). מר איתן כסיף בתעלול הספאם הנמשך גם היום 5.8.19 של סלקום-Page 2

אל משרד התקשורת, הממונה על היחידה.
בקשה משלימה בתלונה 128851 
 
קראתי את פרשנותך לעניין תנאי הרישיון לאיסור השמעת פרסומות עד המענה מנציג.  

אפילו סלקום לא העלתה את הפרשנות - התמוהה - שלך. נקודה. 

נדמה לי שאתה גם זה ששלח את העמדה ההזויה לפיה ניתן לגבות תעריף לשירות שניתן ללא תעריף (תא קולי) במסגרת עידכון תעריפים.  
 
פרשנותך לתנאי הרישיון - מתי מסתיים ניתוב השיחה - קוטבית לעמדת חברות הסלולר.  לשיטתן, הניתוב מסתיים בהגעה לנציג. 
 
לא ב-3 המילים 'הינך מועבר לנציג'. 

לראיה חברת פרטנר וחברת הוט מובייל אינן משמיעות פרסומות בניתוב השיחות. 
 
מזכיר לך כי חוק התקשורת קובע כי חובה עליך לשקול שיקולים שבטובת הציבור - חליף לשיקולים שבטובת חברות הבזק [חברות התקשורת]. 
בכבוד רב
סיני ליבל  
**********************************************************************************************************************

תגובה לא נתקבלה. די ברור למה.

בנוסף, סיני ליבל שלח למשרד התקשורת את התלונה הנמצאת במלואה כאן וכאן, תלונה להפרת אמונים, לכאורה, של ראש מינהל פיקוח ואכיפה מר איתן כסיף, בתעלול הספאם, תעלול הנמשך גם היום, של סלקום.

התלונה מופנית גם ליועצת המשפטית של משרד התקשורת, שאמורה להציג את עמדת משרד התקשורת בבית המשפט, די בקרוב. 

תגובה לא נתקבלה, די ברור למה.

גם אני הפניתי את התלונה הזו לשר התקשורת דודי אמסלם. טרם התקבלה תגובה. ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה. 

סיני ליבל: 
"התייחסות משרד התקשורת, במקרה כאן של הממונה על היחידה בגיבוי איתן כסיף, ובשתיקת היועצת המשפטית, המנכ"ל והשר, היא דבר הזוי ומזעזע גם יחד.

פעם אחרי פעם, משרד התקשורת פועל כסניגור של חברות הסלולר.

במקרה כאן, אפילו סלקום לא טענה את הטענה ההזויה של הממונה על היחידה (כמפורט כאן). 

עולם הפוך. כאילו הממונה על היחידה הסניגור של חברות הסלולר. במקום להיות התובע של הנפגעים (ציבור הלקוחות).  

כך, משרד התקשורת ממציא פרשנות למילה 'ניתוב', באופן המיטיב עם חברות הסלולר ופוגע במיליוני מנוי הסלולר - הלקוחות של סלקום, שנאלצים לשמוע פרסומות של סלקום, בזמן ניתוב השיחה לנציג במוקד הטלפוני".

לסיכום:
מדובר בכשל חריף ושערורייתי נוסף של צמרת משרד התקשורת, בשירות חברת סלקום.

ככה אי אפשר להצליח. 

הדרך היחידה להצליח, גם בתחום הקווי וגם בתחום הסלולרי, היא קודם לכל: סילוק של כל צמרת משרד התקשורת הכושלת מתפקידה והקמת "רשות לתקשורת" עצמאית ומקצועית.

לצערנו - זה לא נראה, שיקרה בקרוב, אם בכלל.

CALL CENTER
 

 



 
 
Bookmark and Share