Telecom News - דודי אמסלם ממשיך להשאיר לשר/ה התקשורת הבא/ה חורבן בשוק התקשורת

דודי אמסלם ממשיך להשאיר לשר/ה התקשורת הבא/ה חורבן בשוק התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> דודי אמסלם ממשיך להשאיר לשר/ה התקשורת הבא/ה חורבן בשוק התקשורת
צמרת משרד התקשורת ממשיכה גם במצב החירום של משבר הקורונה לעבוד בשירות בעלי חברות הסלולר הגדולות ובראשן סלקום, ולא בשירות הציבור. קריאה ליועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית כנגד ראשי משרד התקשורת הפועלים כנגד האינטרס הציבורי. היום התקבלו 2 החלטות: חיסול כל השיווק של החברות ודחיית כל מועדי הדיווחים שלהן.
הנפילות בשוק התקשורת ממשיכות. היום היה זה התור של רשת הפס הרחב של הוט.

עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 29.3.20, 18:18דודי אמסלם

נקווה שאלה יהיו הימים האחרונים של שר התקשורת דודי אמסלם, (בתמונה משמאל), משום שמעשיו צריכים להיחקר, ובמיוחד מדוע החליט לפעול כמעט מידי יום לטובת בעלי חברות הסלולר הגדולות, ובראשן סלקום \ IBC.

זאת, מתוך תפיסה רגולטורית שגויה לחלוטים, שמניעיה נראים ככאלו הנמצאים על גבול הפלילי, אם לא למעלה מזה. 

היום השר החליט, בעקבות שימוע חפוז, שהתקיים בסוף השבוע, לחסל ללא כל בסיס חוקיאת כל נושא השיווק בכל צורה (כולל עמלות למשווקים), בכל חברות הסלולר.

ההחלטה הבלתי חוקית שלו מצויה כאן, והמסמכים המפורטים מצויים כאן וכאן.

בנוסף, הוחלט לדחות את כל מועדי הדיווחים של חברות התקשורת כמפורט כאן וכאן.

כלומר: אין יותר פיקוח על החברות. "איש הישר בעיניו ייעשה". 

כך, כל שוק התקשורת הסלולרי מתמוטט.

משרד התקשורת מתנהל מזה כמה חודשים ובמיוחד כעת, כמו "חיידק טורף", שאוכל הכל, בשליחות של בעלי סלקום. הפוך מההתנהלות של כל שרי הממשלה האחרים בעת הזו.

כך, כלל כל מערך המשווקים העצום של חברות הסלולר (כולל כל המשווקים העצמאיים, שיהיו מובטלים ממחר), הכל חוסל ונשאר רק התחום הטכני, שגם הוא די צולע והנפילות של רשתות ממשיכות (היום, הרשת של הוט לפס רחב השתבשה לכמה שעות). בקרוב זה יילך ויגבר, בדיוק כפי שהזהרתי וחזיתי.

להלן התגובה, שאני שלחתי לשימוע ביום שישי האחרון (תגובה, שכמובן נזרקה לפח. לא שציפיתי למשהו אחר, אבל שלחתי זאת כתיעוד, לקראת החקירה, שאני כמעט בטוח שתיעשה בנושא, אחרי תום תקופת החירום ואולי אף קודם לכן):
"הנדון: תגובתי לשימוע חדש: שימוע - תיקון הוראה שניתנה ביום כח' באדר התש"ף (24 במרץ 2020) לפי סעיף 11(ב) לחוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ"ב-1982:

תגובתי לשימוע החדש (הלא ממוספר) מהיום, נשארה זהה לתגובותיי לשימועים הקודמים, שמפורטים בלינקים הבאים:
https://bit.ly/2U8xDms
https://bit.ly/3bj7K9w
https://bit.ly/3bj7K9w
 
כדי לתת את תגובתי בקיצור, הנה היא בקצרה:
היות והמשרד מקשיב, ולא מאתמול, רק לבעלי ההון והכוח, בלי להתייעץ עם הציבור ונציגיו המוסמכים, סבורני, שיש לפסול את כל השימועים הללו על הסף, בהיותם נגועים, לכאורה, בחשד ל"הפרת אמונים" בדרגת חומרה יתרה.

באופן ספציפי לשימוע החדש, אני סבור, שהמעשה הנכון הוא הפוך לחלוטין: יש להתיר ניידות לקוחות ומספרים מלאה בעת הזאת.
הסיבה די ברורה ומפורטת למשל כאן: https://bit.ly/2WIyvQI
בקצרה: יש ספקים שלא מספקים רוחבי פס מספיקים ללקוחות בבתים.
לכן, חובה על משרד התקשורת, כמי שאמון רק על האינטרס הציבורי ולא על האינטרס הצר של כמה בעלי הון וכוח, כן לאפשר לציבור להחליף לספק אחר, שכן מאפשר ללקוחות הללו רוחבי פס ושירות (ומחיר) המתאים לצרכים הנוכחיים שלהם - בעת שהם סגורים בביתם, לזמן לא ידוע.
איסור התניידות בעת הזו הוא דבר שלא ייעלה על הדעת.
הצרכנים אמורים להיות בראש סדר העדיפות.
לכן, יש לאפשר לכל לקוח, שלא מקבל שירות סלולרי מספק ממפעיל מסוים בעת הזו, להחליף לספק אחר, שכן מספק את צרכיו.
כמובן, שניתן לפרם את תגובתי, ככל שתפרסמו תגובות לשימוע".
 
להלן התגובה, שנשלחה במקביל אלי לשימוע, ע"י רפי הוידה, לשעבר בכיר במשרד התקשורת, פנייה שהופנתה ליועמ"ש:
"הנדון בקשה לביטול שימוע הפוגע באינטרס הציבורי.
ד''ר אביחי מנדלבליט – היועץ המשפטי לממשלה
שלום רב,
א. הערב נודע לי במקרה על שימוע שפורסם היום (26.3.20) ע''י משרד התקשורת למתן מענה עד מחר יום ששי, 27.3.20, שעה 1000 ... מצ''ב ...
https://www.gov.il/he/departments/publications/Call_for_bids/26032020_1

https://www.gov.il/BlobFolder/rfp/26032020_1/he/Hearing_11b_Fix_26032020.pdf
https://www.gov.il/BlobFolder/rfp/26032020_1/he/Hearing_11b_Fix_draft_26032020.pdf
ב.לעצם השימוע בלוח זמנים של יום אחד להלן הערותי:
   1. מכתב השימוע פורסם לרשימת תפוצה שלא פורסמה.
   2. ראוי ששימוע מסוג זה יוודע לציבור המשתמשים – הציבור הרחב ... ותתאפשר קבלת עמדתו ... דבר שלא נעשה!!!...
   3. לוח הזמנים הקצר מראה שאין זה שימוע ראוי ואמיתי ...
   4. הנימוקים המפורטים לאור מצב החרום הבריאותי אין להם כל קשר ליכולת חברת התקשורת לספק שירות תחרותי לצרכן התקשורת המעוניין בכך ...
   5. לא קיים כל נוהל או תקנה המפרטת כיצד מתנהל שימוע, משתתפי השימוע, היכן מתפרסמים תוצאותיו ...
   6. לעצם השימוע – מן הראוי לאפשר גם בעת הזאת ניידות מספרים מלאה של צרכני התקשורת שהם הציבור הרחב ...
   7. איסור הניידות של צרכני התקשורת בין חברות התקשורת הינה זכות יסודית של צרכן התקשורת ולא יעלה על הדעת לפגוע בזכות צרכנית זאת אפילו במצב החרום הבריאותי הנוכחי ...
   8. מכאן, שיש לתת אפשרות לכל צרכן תקשורת סלולרית לבחור את ספק התקשורת שלו בהתאם לרצונו ולצורכי התקשורת שלו ... וכמו כן, אין להגביל פעילות שיווק לצרכני התקשורת – דבר שאינו הגיוני בעליל ...
   9. לאור חוסר הסבירות של ההוראה המוצעת והפגיעה שאינה מידתית בצרכן התקשורת יש מקום לבטל את השימוע לאלתר !!!...
ג. אודה להיענותך ומתן הנחיותיך בדחיפות לביטול השימוע וזאת בהתאם לסמכויותיך כמופקד על האינטרס הציבורי.  
בברכת בריאות,

רפי הוידה
העתק: ראש הממשלה, שר התקשורת, מבקר המדינה"

לסיכום:
בהמשך למה שיש כאן
ברשימת הכתבות הקודמות, נדרשת הקמת ועדת חקירה ממלכתית (שכנראה, די בטוח תהיה בסוף האירוע), כדי לחקור את המחדל האדיר והמזעזע הזה ששמו: צמרת משרד התקשורת הישראלי. 

במספר נושאים המפורטים בנספח א' כאן, יש צורך בחקירה פלילית, לאור מה שנחשף בכתבות הללו. 


כעת, גובר הצורך להקים מייד את "רשות התקשורת הלאומית" ולהקים ועדה לענייני תקשורת בכנסת ישראל (ולהוציא את תחום התקשורת מוועדת הכלכלה של הכנסת).

ככל שתקום ממשלת חירום, אני ממליץ, שדבר ראשון (או שני), שיש לעשות בהרכב הממשלה לחירום: יש להחליף את שר התקשורת ומנכ"ל משרד התקשורת, כדי לנסות ולשקם את הכאוס וההרס, שהם יצרו בשוק התקשורת.

עדכון 29.3.20, 23:00
: משרד התקשורת הפיץ (כאן וכאן) את היערכות ופעילות מרכז השליטה של משרד התקשורת. בכל המלל הטפשי והספינולוגי שיש בהודעה ובמצגת, חסר דבר אחד מרכזי: היכן הציבור? היכן צרכי הציבור? מי בודק את צרכי הציבור? מי מייצג את צרכי הציבור?
אין דבר כזה. משרד התקשורת עובד רק בשירות הטייקונים. מזעזע. 

עדכון 30.3.20: הוגשה תלונה ליועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט (כנגד שר התקשורת). אישור קבלה - כאן

בלי כל קשר (אולי כן) פורסמה כאן ההדלפה הבאה: "משבר הקורונה: יועצים משפטיים הונחו: תעדו את הליך קבלת ההחלטות לקראת גל עתירות ותביעות. במכתב ששלח משרד המשפטים נכתב כי "ייתכן שגורמים שונים יפתחו בהליכים משפטיים שיעסקו בהחלטות שהתקבלו. אנו מבקשים להיערך לכך כבר כעת". מנדלבליט מחה על הפצת המכתב".

עדכון 31.3.20:
א. מתברר (כאן) שלא רק אתר טלקום ניוז התנגד להחלטות ההזויות על גבןל הפלילי (אם לא למעלה מזה) של שר ומנכ"ל משרד התקשורת. גם רשות התחרות התנגדה. רשות התחרות אומרת: “תקדים מסוכן".

ב. בהמשך לדיווח מאתמול בעניין תיעוד החלטות על ידי היועצים המשפטיים, פורסם היום כאן גם המכתב של היועמ"ש עצמו: "היועמ"ש קורא לתעד את הדיונים במשבר הקורונה: "החלטות הרות גורל". במכתב ליועצים המשפטיים של משרדי הממשלה, הדגיש מנדלבליט את החשיבות בתיעוד תהליכי קבלת החלטות כדי להתכונן ל"התנהלות משפטית עתידית". לדבריו, חשיבות התנהלות זו גוברת בתקופה הנוכחית, שבה מתקבלות החלטות "בזמן קצר ובתנאים מורכבים ויוצאי דופן"."

ג. הוגשה תלונה גם לנציבות שירות המדינה (כנגד צמרת משרד התקשורת) - כאן

ד. המשרד פרסם כאן את הפעילות היומית שלו בזמן החרום. מהדיווח המוזר הזה לא ברור בשביל מה המעט עובדים שנשארו במשרד התקשורת, מקבלים משכורות מאוצר המדינה. . מציע להעביר אותם ישר על ה-Payroll של סלקום. ככה יתפנו תקציבים לרכישת מכשירי נשימה למשרד הבריאות, להציל חיי חולים שמצבם קריטי. 

עדכון 1.4.20:
א. כנראה שר התקשורת דודי אמסלם חולה קורונה אנוש, ובמקום להתאשפז בדחיפות, הוא ממשיך לעבוד בשירות בעלי ההון ומנסה, כמו אחוז דיבוק, לקדם את הרעיון המטורף והאנטי ציבורי ואנטי צרכני,של עצירת ניוד המספרים ואיסור השיווק בחברות הסלולר, באמצעות חקיקה. צוות המשרד (במתכונתו המצומצמת) החל לעבוד על הכנת טיוטת חוק כזה. לא יאומן שזה שר התקשורת של מדינת ישראל, שמקבל משכורת מהקופה הציבורית, אבל זה מה שפורסם כאן היום, ולא בגלל 1 באפריל. זה האיש - סכנה מהלכת לשוק התקשורת ולציבור בישראל, מאז שהתמנה לתפקיד שר התקשורת ועד רגע זה 

ב. משרד התקשורת העלה כאן דף להזים את כל השמועות שיש קשר בין נגיף הקורונה לטכנולוגיית 5G. בהחלט יוזמה מבורכת. 

ג. המשרד פרסם גם היום כאן את הפעילות היומית שלו בזמן החרום. כמעט הכל מיחזור של זבל. מהדיווח המוזר הזה לא ברור בשביל מה המעט עובדים שנשארו במשרד התקשורת, מקבלים משכורות מאוצר המדינה. . מציע להעביר אותם ישר על ה-Payroll של סלקום. ככה יתפנו תקציבים לרכישת מכשירי נשימה למשרד הבריאות, להציל חיי חולים שמצבם קריטי. 

עדכון 2.6.20: התלונה שהוגשה כנגד השר הועברה מהמשנה ליועמ"ש אל פרקליטות המדינה - כאן


 
Bookmark and Share