Telecom News - מה יגרום לך לאמץ אחד או יותר מ-8 הטיפים לגולש המתוסכל המרותק לביתו?

מה יגרום לך לאמץ אחד או יותר מ-8 הטיפים לגולש המתוסכל המרותק לביתו?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מה יגרום לך לאמץ אחד או יותר מ-8 הטיפים לגולש המתוסכל המרותק לביתו?
אפקט הקורונה: צרור טיפים ועצות שימושיות למיליוני הגולשים המתוסכלים, שתקועים בביתם ויהיו שם עוד זמן לא קצר. איך מפיקים את המרב מהגלישה הקווית, הסלולרית, בסיבים ובאלחוט בישראל ומצליחים לעבוד או ללמוד מרחוק ולקיים קשר משפחתי וחברי מרחוק, בכל חדרי הבית ומכל המכשירים בלי להתנתק כל רגע?
מאת: אבי וייס, 1.4.20, 11:43האינטרנט בישראל

כל תושבי ישראל מסוגרים בבתים ורובם (למעט קבוצה קטנה של חרדים) משתמשים באינטרנט לצרכים רבים. למעשה, האינטרנט הפך ל"צינור החמצן" של רוב האוכלוסייה, לכל צורך.

בכתבה כאן ארכז את מיטב הטיפים והעצות, לשיפור הגלישה הביתית בעת הזו. כל אחד יכול להוסיף טיפים משלו ונשמח למשובים בנושא. 

יש 3 דרכים מעשיות עיקריות לגלישה באינטרנט לבתים בישראל, ולכל אחת מהן הקדשתי בשבוע החולף כתבה נפרדת המומלצת לקריאה, ויש שיטה חדשה נוספת לקישור לרשת האינטרנט, שתיכנס לשוק בתקופה הקרובה, כמפורט כאן: הטיפים המרכזיים לגולשים לאינטרנט בישראל:
  1. הנתב. הנתב הוא המשפיע הגדול ביותר על איכות הגלישה בבית. זאת, לאחר שבוחרים במהירות המרבית הקיימת בכל תשתית (100 מגה בבזק, 500 מגה בהוט, 1000 מגה בסיבים). לכן, מי שהתקמצן עד היום בתחום הזה, מרגיש זאת כעת היטב. לכן, מוצע, שמי שיש בכיסו מעט כסף פנוי (זה ממש לא יקר), לבצע שדרוג מיידי בתחום הזה. כלל האצבע הוא: הנתב חייב להיות כזה, שיש לו חיבורי אתרנט של 1 גיגה מאחור וחיבור אלחוטי WiFi בתקן 802.11ac. בהוט, שבה אין יכולת לרכוש נתב באופן עצמאי, יש להקפיד שהנתב יהיה מסוג "הוט בוקס 4" התומך ב-802.11ac.
  2. האלחוט (WiFi): כדי לבזר את המשתמשים ברחבי הבית, שלא כולם יצטופפו בחדר אחד, מומלץ: א) לרכוש "מגדיל טווח" טוב. זה מוצר מאוד זול ואין סיבה להתקמצן. רצוי לרכוש זאת אצל ספק האינטרנט, או ספק התשתית שלך, משום שרכישה באינטרנט מחנות מקוונת, או מספק מסין, תוביל אותך לגלות די מהר, שאין מי שייתן לך תמיכה, תיקונים ואחריות על המוצר הזה. ב) להשתמש בתדר של 5 גיגהרץ הפנוי יותר ורחב הפס. בכל נתב מסוג 802.11ac הנמכר בישראל, יש 2 ערוצים לחיבור ב-2 תדרים שונים, 2.4 גיגהרץ הישן, האיטי והעמוס, ו-5 גיגהרץ החדש יותר ורחב הפס. מאוד מומלץ לחבר כל מכשיר קצה לתדר של ה-5 גיגהרץ. לא לשכוח לספק סיסמה לחיבור האלחוטי. אין צורך שכל השכנים יגלשו דרכך בגלל שלא שמת סיסמה. למי שיש כסף ורצון לרכוש את הנתבים האלחוטיים של הדור הבא: 802.11ax, הם כבר כאן
  3. המחשב: המחשב הנייד או הנייח הוא לא פחות חשוב מהנתב. לכן, מומלץ לוודא, שהמחשב מחובר ברשת לנתב, בחיבור של 1 גיגה אתרנט, או בחבור WiFi אלחוטי של ה-5 גיגהרץ. מומלץ, שמערכת ההפעלה תהיה חלונות 10 (למי שנמצא במיקרוסופט), בגרסת 64 ביט, עם זיכרון פנימי של 8 גיגה לפחות ועם דיסק קשיח מסוג SSD. מומלץ כרטיס מסך גרפי מעולה, למי שמשתמש במחשב למשחקים מקוונים ולהרבה וידיאו ושיחות וידיאו, ביישומים חברתיים דוגמת: סקייפ \ Teams או WebEx ו-Zoom..
  4. אבטחה, הגנה על קטינים וסייבר: ההאקרים והנוכלים למינם, לא נחים בתקופת מגיפת הקורונה. להיפך, הם התאימו את עצמם למצב החדש. צרור טיפים בתחום הזה ניתן למצוא כאן, כאן וכאן. מערך הסייבר הלאומי עורך קורסים מקוונים למסוגרים בביתם בתחום הסייבר (בחינם), מאוד מומלץ למי שלא בקי בתחום, ההרשמה כאן. כ"כ כל אחד יכול לבדוק בעצמו את רמת ההגנה של ה-ISP (ספק אינטרנט) שהוא גולש דרכו בקווי ובנייד, הגנה על המערכות הפנימיות של ה-ISP שקרויות BGP (מה זה? הסברים כאן וכאן), ולבצע בדיקה מהירה באתר כאן. מומלץ להתריע בפני ה-ISP, אם אין אצלו מערכות ההגנה המתאימות והמקיפות הנדרשות, כעולה מהבדיקה הזו, לדרוש מה-ISP שיתקן זאת, כדי להגן על ציבור הגולשים, שהם לקוחותיו. 
  5. חיסכון בהוצאות מעל לכל: תזכורת חשובה לבעלי עסקים קטנים או בינוניים, שנמצאים בבית והשאירו מאחריהם עסק או משרד ריקים. נדרש חיסכון בהוצאות קווי תקשורת ואינטרנט בעידן הקורונה. עשרות אלפי עסקים ,שרוב הפעילות שלהם נסגרה או שעברו לעבוד מהבית, ממשיכים לשלם לספקי התקשורת בגין דמי שימוש קבועים, ולעיתים גם ביטוח ותחזוקה קבועים, עבור הפעלת קווי תקשורת, תמסורת לתקשורת נתונים, וכד', למרות שהקווים אינם בשימוש כלל, או שהשימוש בהם מועט ביותר. ההפסדים המצטברים בגין הפעלת הקווים מוערכים במאות מיליוני שקלים (במצטבר לכל העצמאים הללו), במידה ותקופת ההשבתה תימשך 3 חודשים. 📣 טיפ חשוב לעסקים: בשיחת טלפון אחת למוקדי השירות של חברות התקשורת, ניתן בקלות להקפיא את הקווים למשך מספר חודשים ולהפסיק לשלם בגין הפעלת הקווים, למעט תשלומים קבועים בגין הציוד (למי שהציוד הוא של הספק). במידה וקיימת פעילות חלקית, ניתן לבקש הקטנת רוחב הפס ולצמצם בעלויות. מידע נוסף על סוגי קווי תקשורת נתונים ותמסורת לעסקים ואפשרויות חיסכון בהוצאות התקשורת ניתן לקרוא כאן, או כאן.
  6. גלישה סלולרית בנתב סלולרי: מומלץ (לצרכי גיבוי ושרידות של החיבור הקווי, למי שזה חשוב לו), לרכוש נתב סלולרי בקו Data Only נפרד. אולם יש לבצע זאת רק במקום בו רוחב הפס מהאנטנה הסלולרית הוא טוב והאנטנה קרובה יחסית לבית. איך מוצאים את מיקום האנטנה של ספק הסלור שלי ואיך מודדים את הקליטה הסלולרית? פירוט כאן
  7. שינוי בהרגלי הגלישה ומעבר לגלישה בשעות בהן אין עומסים. איך מוצאים את השעות בהן יש פחות עומסים אצל ספק האינטרנט שלי? זה מוסבר בהרחבה כאן. כיום, מנקודת "מבט על" על כלל השוק (כאן), השעות הפחות עמוסות ולכן מומלצות לגלישה הן: משעה 01:00 בלילה עד 10:00 בבוקר. מומלץ לבדוק ספציפית אצל כל ספק, מה התבנית של העומסים שלו. לכל ספק יש תבנית עומסים שונה על פני היממה ולאורך ימות השבוע, בגלל הרכב שונה של הלקוחות, וכמה מהם עובדים או לומדים מהבית, מה שמאוד מעמיס על התשתיות. 
  8. להחליף ספק (תשתית ו\או אינטרנט) אם אתה לא מרוצה ואם זה אפשרי, מבחינת התשתיות המגיעות לבית ומבחינת רוחב הפס, שניתן לקבל מספק התשתית הקווית או הסלולרית שלך. עדיין הכוח נמצא בידי הצרכנים, למרות המצב. 
צרכנות נבונה, גם במצב מגיפה הקורונה - היא המלצה נכונה והתקפה גם כעת. 

 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share