Telecom News - התפרעות "עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת" נמשכת בלי מעצורים!

התפרעות "עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת" נמשכת בלי מעצורים!

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> התפרעות "עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת" נמשכת בלי מעצורים!
כניסת השר החדש יועז הנדל לתפקיד שר התקשורת היתה הזדמנות מתאימה ל"עסקני ועדת הרבנים לחסימות תקשורת" לבדוק את השטח, והם החליטו להגביר את קצב החסימות, כי השר החדש כבר "נפל בפח", כמו שני קודמיו, ולא מטפל בכאוס הנוראי הזה, שמתרחש מתחת לאפו בשוק התקשורת, בגיבוי וחיפוי צמרת המשרד, כאוס הכולל לא רק חסימת קווים עסקיים (כמו של טיפת-חלב), אלא גם קווים פרטיים-משפחתיים.
מאת: אבי וייס, 14.6.20, 07:00השק יועז הנדל

באתר Telecom News יש מעל ל-200 חשיפות וניתוחים של הכאוס בתחום של "הקומה הכשרה" (הטלפוניה של המגזר החרדי) בחסות צמרת משרד התקשורת (כיום, בחסות המנכ"ל היוצא הכושל - נתי כהן).

מדובר בכאוס המנוהל מחוץ למסגרת של איזה חוק, תקנה, רישיון או נורמה, ע"י "עסקני ועדת הרבנים לענייני חסמות תקשורת" שסוחט את התחום הזה בשיטות סיציליאניות. 

מצ"ב כאן תכתובת שמשרד התקשורת שחרר, לפי "חוק חופש המידע", לגבי התלונות שהועברו למשרד בשנתיים שחלפו, אודות חסימה פתאומים של קווים ב"קומה הכשרה" (במצטבר, המדובר בחסימה של אלפי מספרים), חסימות שנעשו בבריונות וחוצפה שלא תתואר, ע"י מה שאני מכנה "עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת". 

הכתבה והחשיפה האחרונה ,שפרסמתי בנושא זה, היתה ממש בשלהי כהונתו של השר הקודם, דודי אמסלם והיא פורסמה תחת הכותרת: "השתוללות "עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת" נמשכת באין מפריע!" וכותרת המשנה: "הבטחות שר התקשורת והמנכ"ל, שהחסימות ב"קומה הכשרה" ע"י עסקני ועדת הרבנים תיפסקנה, היו "על הקרח" וספין. חשיפת עוד מקרים של חסימות, שנועדו להבטיח, שהשליטה ב"קומה הכשרה" תהיה בידי עסקני ועדת הרבנים ורק בידי החברה העסקית הקשורה לעסקני הוועדה. "סיציליה" זה כאן."  

זו תופעה המתנהלת ב"יקום מקביל", יקום, שאין בו חוקים, תקנות, רישיונות, רגולציה, ארגוני צרכנות. כלום. רק סד"ח.

במשך שנים היה Telecom News כלי התקשורת היחיד' שדיווח על התופעות הללו. אולם, בשנה האחרונה הצטרפו אליו כמה כלי תקשורת גדולים מרכזיים, שהחלו לדווח על הנעשה ב"קומה הכשרה", מה שמאוד מבורך, כדי להלחם בתופעה הזו, דוגמת: דה-מרקר, גלובס, כלכליסט ואף YNET.

הבעיה של מי שאינו בקי בנושא, שאפשר "למכור לו לוקשים" בקלות. לדוגמה החשיפה האחרונה של YNET כאן, שלא מחוברת לשום מציאות, משום שתגובת משרד התקשורת הטעתה את הכתב, שאינו מבין ברגולציית עולם התקשורת, תגובה שטענה, שהנושא הוא עניין של הרשות לתחרות ולא של משרד התקשורת.

זה פשוט שקר גס. כל הנושא ובמיוחד עניין "ניידות המספרים", הוא באחריות בלעדית של שר התקשורת ומשרד התקשורת. בלי קיום חוק התקשורת, תקנות התקשורת ורישיונות חברות הסלולר, שום כשרות מתחרה לא יכולה לקום מול "עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת". הם עשו ועושים כרצונם, מזה שנים, מחוץ לכל מסגרת חוקית. 

לכל מי שמעוניין להכיר את דרכי הפעילות של "עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת" (זה הכינוי שנתתי ל"וועדת הרבנים לענייני תקשורת"), מוזמן לצפות במצגת שיש כאן, מה שחשף נתי טוקר מאתר דה-מרקר ב-22.6.20.

בין היתר, העסקנים הללו מנהלים לאחרונה כמה קמפיינים ציבוריים, שנועדו לשפר את תדמית הוועדה, גם בקרב העדה החרדית (כשרבים בעדה החרדית מסתייגים ממנה וחתמו על עצומות רחבות היקף נגדה), וגם בקרב ציבורים חיצוניים לעדה החרדית, דוגמה הציבור הדתי וציבור החילוני.

בין היתר, העסקנים הללו קוראים בקמפיינים למשרד התקשורת לבטל את דמי הקישוריות (הקש"ג) ובכך לדעתם הם יצליחו "לחסל" את המתנגדים לוועדה ולמעשיה (כי, כך הם חושבים, המתנגדים הללו מתפרנסים על חשבון הקש"ג). הם שלחו גם SMS ליותר מ-180 אלף מספרי טלפון (לא כשרים, במגזר הדתי והחילוני), מספרים בעלי זיקה לציבור החרדי, שקראו לאנשים להצטרף לקבוצות וצאפ. בקבוצות הללו, הם קוראים להורדת דמי הקישורית ע"י משרד התקשורת.

במצגת הזו, הם למעשה חושפים את כל מה אנו טוענים כאן ב-Telecom News במשך שנים: הם מאשרים בעצמם שבפועל, כל הטענות כלפיהם למונופול המתנהל כ"מונופול כוחני" ודורסני שלא יהסס לשכור בלשים (חברת מודיעין) כנגד מתנגדיו, וכפיה על הציבור החרדי בלי לשאול אותו (כולל חסימות ומניעת ניוד) - זו האמת והמציאות

לאור העובדה, שהתחלף שר וכעת השר הוא יועז הנדל, בתמונה למעלה משמאל, החסימות גברו. ברור, שזה נועד כדי לבחון את השר החדש, ומהר מאוד התברר, שכמו 2 קודמיו, גם הוא "נפל בפח". אציג כאן רק מבחר קטן משלל החשיפות של השבועיים האחרונים.

1. פרשה ראשונה: משקרים לציבור המתלונן.

פניתי ביום 20.5.20 אל שר התקשורת יועז הנדל ולידיעת צמרת משרד התקשורת וועדת הרבנים לענייני תקשורת בזו הלשון:
"הנדון: מענה לא נכון ולא אמין של המשרד בנושא החסימות של "עסקני ועדת הרבנים לענייני תקשורת".
שלום רב,
1. משרד התקשורת שינה את נוסח התשובה שלו (נוסח שלא מעוגן בשום חוק או תקנה ולא תואם שום חוק אות תקנה, להיפך, זה סותר את האמור בחוק התקשורת ותקנותיו) לגבי תלונות כנגד "עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת".
מצ"ב דוגמה לנוסח התשובה המתחמקת החדש, לאזרח, שהתלונן על חסימת קו.
2. בתשובה המתחמקת הזו, יש פסקה המודגשת במקור (מצ"ב צילום הפסקה), שבה נאמר, שהמשרד מתערב בכל מקרה של חסימה של מספרים רשמיים של המדינה, שבאמצעותה מועברים הודעות לכל אזרחי המדינה.
תגובת משרד התקשורת לחסימות
3. הטיעון הזה בתשובה שקרי מכל הבחינות וכמה דוגמאות חריפות:
א. הקו של האיתור של השב"כ לחשודים בקורונה נחסם מהיום הראשון של הפעלת איכון השב"כ והקו הזה חסום עד עצם היום הזה (כולל השיטה החלופית, שמשרד הבריאות הגה ושילם על כך המון כסף, וגם הקו החלופי נחסם וחסום עד היום).
זה מפורט בהרחבה במאמר כאן.
ב. קו ההודעות של משרד הבריאות לציבור החרדי נחסם לתקופה ארוכה כמפורט כאן, מה שאילץ את משרד הבריאות לפנות לציבור החרדי במכוניות נושאות רמקולים המסתובבות בשכונות חרדיות...
הקו הזה אמנם נפתח אחרי לחצים רבים, אבל הוא נפתח - כאשר כבר לא היה בו כל צורך.
ההצלחה של החוסמים הייתה מלאה ("עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת"), ששמותיהם מופיעים ב"פשקוויל" המצ"ב, שהופץ לפני כמה ימים בכל רחבי מגזר החרדי - כנגדם.
כזכור, מעל ל-52 אלף חרדים חתמו על עצומה כנגדם, עצומה, שהועברה לשר התקשורת דודי אמסלם). ההצלחה המלאה הזו מפורטת כאן, כשגם בהזדמנות זו, העסקנים הללו ניצלו את המהומה, כדי לקבוע עובדות מחרידות נוספות, שהם מאזינים האזנות סתר לכל הקווים של המגזר החרדי, בניגוד לחוק, האזנות הנמשכות עד רגע זה וכלל לא טופלו.

4. אודה להבהרות מדוע נשלחות לאזרחים תשובות גם ללא כל בסיס חוקי וגם לא נכונות עובדתית.
5. ממתין להתייחסות".

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן). 

2. לא עוזרים לאזרח שנחסם סתם כך בקו הפרטי - המשפחתי שלו (שום קשר לעסק, או הפצת מידע לציבור החרדי).

ביום 31.5.20 שלחתי את הפנייה הבאה לשר התקשורת יועז הנדל ולידיעת צמרת משרד התקשורת, לאחר שהאזרח התלונן והתחנן לסיוע (אחרי "שנבעט" ע"י עסקני הוועדה) ולא קיבל כל סיוע מהמשרד:
"הנדון: סיוע לאזרח חרדי: פתיחת מערכת תכנים פרטית של משפחתו.
שבוע טוב
1. מצ"ב (כאן למטה, מטעמי הגנה על חיי הפונה ופרטיותו, מכתבו לא מובא כאן בכתבה. שר התקשורת קיבל את כל המידע ממני) תכתובת, שהעביר אלי אזרח חרדי, שפתח על הטלפון שלו מערכת לעדכונים פנימית בתוך משפחתו (החרדית) ונחסם ללא כל הסבר וללא כל בסיס חוקי, ע"י "עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת" (שכנראה מצפים לקבל ממנו כסף, כדי לפתוח את החסימה, אבל הוא לא מוכן לשלם סד"ח לעסקנים הללו, כמו שרבים משלמים - בחוסר ברירה).
2.. על בסיס איזה חוק (תקנה, מדיניות שר או סעיף ברישיון) משרד התקשורת מחליט לא לסייע לאזרח המתלונן, שחסמו את מספר הטלפון הפרטי שלו ללא כל סיבה?
3. אודה להתייחסות השר לסוגיה חשובה זו".

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן). 

3. חסימת הקו הראשי של טיפת חלב ביישוב יהוד-מונסון.

ביום 11.6.20 פניתי לשר התקשורת יועז הנדל ולידיעת צמרת משרד התקשורת בזו הלשון:
"הנדון: המשך השתוללות "עסקני ועדת הרבנים לחסימות תקשורת".
שלום רב
1. מצ"ב דיווח (ולא בפעם הראשונה) על חסימת קו של טיפת חלב (הפעם ביהוד-מונסון).
3. אודה להתייחסותך הדחופה, לאור חומרת הנושא ודחיפות הצורך לטפל בו".
חסימת קו

במקביל לפנייתי, אזרחית חרדית בשם רחל מוזס פנתה בדחיפות לכל צמרת משרד התקשורת בתלונה דומה (אודות חסימת טיפת חלב, מה שסותר את תשובת משרד התקשורת, המופיעה בסעיף 1 כאן למעלה, שמשרד התקשורת יפעל בכל מקרה של חסימת קווים רשמיים), ופנייתה נמצאת כאן במלואה, וכוללת פרטים טכניים מדויקים לגבי החסימה הזו.

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן). 

"בַּיָּמִים הָהֵם אֵין מֶלֶךְ בְּיִשְׂרָאֵל אִישׁ הַיָּשָׁר בְּעֵינָיו יַעֲשֶׂה" (ספר שופטים, כ"א, כ"ה). 

JEWISH FREE



 
 
Bookmark and Share