Telecom News - הישג לטלקום ניוז: מש' המשפטים מפרק את "ועדת הרבנים לענייני תקשורת"

הישג לטלקום ניוז: מש' המשפטים מפרק את "ועדת הרבנים לענייני תקשורת"

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> הישג לטלקום ניוז: מש' המשפטים מפרק את "ועדת הרבנים לענייני תקשורת"
הישג ענק ל-Telecom News: משרד המשפטים הגיש בקשה לפירוק "ועדת הרבנים לעינייני חסימות תקשורת"
מאת: אבי וייס, 5.8.20, 18:01בקשת הפירוק

לאחר אין ספור כתבות באתר טלקום ניוז על החסימות השערורייתיות של קווים ב"קומה הכשרה", כולל של קווי חירום וקווים חיוניים אחרים, ולאחר ישיבת הכנסת המבישה אתמול, במסגרתה בוצע "תרגיל" בו נפתחו קווים כדי שחברי הכנסת יראו, שאין חסימות, והקווים הללו נחסמו שוב מיד לאחר הדיון בכנסת, החליט משרד המשפטים לפרק את "ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת" לרווחת הציבור החרדי. ניתוח ההשלכות של המהלך הדרמטי הזה. 
עדכונים בסוף הכתבה

בתמונה כאן למעלה משמאל (לחיצה על התמונה מגדילה אותה), אפשר לראות את התוצאה המוצלחת של מאבק בן למעלה מ-7 שנים, שאתר Telecom News מנהל לטובת הציבור בכלל והציבור החרדי בפרט, בנושא "הקומה הכשרה".

בשנים הללו הגשתי לא מעט בקשות ומסמכים לרשם התאגידים במשרד המשפטים, כדי שיחקור לעומק מה נעשה בתחום "הקומה הכשרה", לאור אין ספור של תלונות, שהגיעו אלי בתחום הזה. 

באתר זה יש לא פחות מ-210 כתבות חשיפה על נושא "הקומה הכשרה" ופעילות "עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת", כך אנו מכנים את "ועדת הרבנים לענייני תקשורת", ששכחה את תפקידה - לחלוטין. 

החשיפה של ההחלטה להגיש בקשה (התחלת הבקשה כאן, הבקשה המלאה נמצאת כאן) ע"י משרד המשפטים, לפרק את העמותה מבית המשפט המחוזי בי-ם, נעשתה ע"י אתר "כיכר השבת" - הכתב ישי כהן, והחשיפה המלאה באתר "כיכר השבת" יש כאן.

על פי אתר בית המשפט, ידון בבקשה הזו כבוד השופט אביגדור דורות, (בתמונה משמאל), כבוד השופט אביגדור דורות - התמונה מאתר בית המשפטמבית המשפט המחוזי י-ם. דיון ראשון נקבע ל-1.10.20

למעשה, ההחלטה הזו הייתה אמורה להתבצע כבר ב-2019. פרסמנו אז את המאמר תחת הכותרת:"האם עמותת "ועדת הרבנים לענייני תקשורת" תפורק בקרוב?" וכותרת המשנה של הכתבה הייתה: "סקופ בלעדי: התשובה היא כנראה שכן. תוך כשבועיים רשות התאגידים במשרד המשפטים עתידה לפנות לבית המשפט בבקשה לפירוק העמותה לפי החוק, לאור הגילויים החדשים ומחרידים, שנחשפו בהתנהלות העמותה הזו (שקוראינו מכירים היטב). אם אכן העמותה תפורק, זו תהיה "רעידת אדמה" בקנה מידה שלא יתואר, בכל התחום של ה"קומה הכשרה" והתקשורת בעולם החרדי."

אולם, לחצים פוליטיים הביאו לדחיות חוזרות ונשנות של ההחלטה הזו.

אבל, גם החלפת חוקרים ובעלי תפקידים, שעסקו בתיק הזה ברשות התאגידים במשרד המשפטים, לא יכלה למנוע את הבלתי נמנע - הגשת בקשת צו פירוק מבית המשפט המחוזי.

למה? זה מוסבר היטב ברשימת החשיפות שלנו - רק מ-3 החודשים האחרונים, שיש כאן בנספח א' כאן למטה.

מדובר בעשרות רבות של הפרות חוק בצורה של חסימות, רק ב-3 החודשים האחרונים, מלווים ב"מסך עשן" של גיבוי וחיפוי בלתי חוקי מצמרת משרד התקשורת.

הצפצוף על חוקי מדינת ישראל הפכו ליותר ויותר בוטים, ולכן זה היה בלתי נמנע, שהנושא יגיע לפתחו של בית המשפט, בבקשה להוציא צו פירוק לעמותה, שיצאה מכל שליטה ומחוץ לכל מסגרת חוקית מוכרת במדינת ישראל.

מהן ההשלכות המיידיות של הבקשה הזו, לצו פירוק של העמותה?
  • התהליך המשפטי רק בתחילתו. עדיין צו פירוק טרם הוצא. מדובר בהליך משפטי לא פשוט, שבו "עמותת הרבנים" תנסה להילחם בכל האמצעים, שהיא יכולה לנקוט בהם (כולל פוליטיים), כנגד משרד המשפטים, בבית המשפט ומחוצה לו.
  • מנגד, גופים אחרים, שמטפלים בנושא הזה, יכולים לקבל "אומץ", ממה שנקט היום משרד המשפטים ובכלל זה: רשות התחרות (שחוקרת את ההסכמים המונופוליסטיים בין הוועדה לחברות התקשורת), היועץ המשפטי לממשלה (שבודק את ההבטים הפליליים, לכאורה, של פעילות הוועדה, כולל קשריה עם צמרת משרד התקשורת וגופים נוספים), משרד התקשורת (שבודק מזה שנים את נושא החסימות), הרשות להגנת הצרכן (שיש בפניה עשרות אם לא מאות תלונות, כולל פניות מסודרות עם מסמכים ממני), המועצה לצרכנות (גם אליה הגיעו עשרות אם לא מאות תלונות) וכמובן חברות הסלולר והתקשורת הקווית עצמן, שתהיינה כעת יותר זהירות בהתנהלות שלהן בתחום "הקומה הכשרה".
  • השפעה עקיפה תהיה בכך, שאם יוצא צו פירוק מבית המשפט, תוקמנה עמותות חדשות של כשרות בתקשורת, ויש סיכוי סביר להוזלה משמעותית במחירי הטלפונים הכשרים. העלויות של הכשרות של היום, הפכו להיות בלתי הגיוניים בכל קנה מידה. זו יכול להיות בשורה צרכנית מאוד חשובה לציבור החרדי.
  • השפעה עקיפה נוספת אפשרית, שאולי חברי כנסת יפעלו למסד את תחום הכשרות הזו, בחוק ספציפי חדש, לנושא כשרות בתקשורת, בדומה לחוק הקיים לגבי כשרות בתחום המזון.  
נדווח על ההתפתחויות הללו ממש בקרוב, לאור ההתפתחות המסעירה והחשובה, שהתרחשה היום.

מדובר ללא ספק בבשורה מאוד חשובה לציבור הצרכנים החרדי, ש-52 אלף איש מתוכו חתמו על עצומה, שקראה להפסיק מיידית את ההשתוללות הזו של "עסקני הוועדה". נקווה, שבקשתם תתממש בבית המשפט - ממש בקרוב. 

נספח א'
כתבות על החסימות בתקופתו של שר התקשורת הנוכחי - יועז הנדל:

הכתבות האחרונות אודות החסימות בשלהי כהונת השר הקודם דוד אמסלם ובתקופת החפיפה עם השר החדש יועז הנדל:

JEWISH FREE

עדכון 7.8.20: פורסמה הודעה לציבור מטעם משרד המשפטים בנושא:
הודעת משרד המשפטים על בקשת הפירוק של עמותת הרבנים
עדכון 13.8.20: באיחור אופנתי של כמה חודשים, נתי טוקר ממחזר את החשיפות שלי, ממחזר זאת ב"דה-מרקר" ופרסם כתבה (כאן) עם הכותרת הבאה:
"פדיון לקוחות שבויים: האם ועדת הרבנים מונעת תחרות בשוק הסלולרי הכשר?
ההסכמים, שנחשפים כעת לראשונה במסגרת בקשת פירוק נגד עמותת ועדת הרבנים, מונעים את האפשרות להקמת גוף כשרות מתחרה שיספק למגזר החרדי, המונה 1.2 מיליון איש, מכשירים ושירותי סלולר חלופיים ■ מנגד, בוועדת הרבנים טוענים כי אינם מתנגדים להתקשרות עם גופים נוספים".



 
 
Bookmark and Share