Telecom News - משרד התקשורת ממשיך "בעבודה בעיניים" על ועדת הכלכלה של הכנסת

משרד התקשורת ממשיך "בעבודה בעיניים" על ועדת הכלכלה של הכנסת

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> משרד התקשורת ממשיך "בעבודה בעיניים" על ועדת הכלכלה של הכנסת
משרד התקשורת המשיך "בעבודה בעיניים" על ועדת הכלכלה של הכנסת וגרם להתניית קידום מיזם הסיבים בפתרון בתחום הפקות המקור
מאת: מערכת Telecom News, 17.8.20, 16:53צילום מסך מדוברות ועדת הכלכלה מרגי

המשרד ממשיך במריחת זמן ע"י הקמת ועדה מיותרת לתחום הפקות המקור. יו"ר הוועדה קרא למשרד התקשורת לבחון לחייב גם את החברות הבינ"ל להשקיע ביצירה מקומית ומתנה את קידום מיזם הסיבים בפתרון בתחום הפקות המקור.
עדכונים בסוף הכתבה. 


ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, התכנסה היום לדיון, שעסק בהצלת תעשיית הטלוויזיה בישראל בצל יישום רפורמת הסיבים האופטיים, לבקשת ח"כ מרב מיכאלי.

יוזמת הדיון, ח"כ מיכאלי, אמרה, שהפקות המקור מתקיימות בעיקר בזכות החובה, שחלה על הוט ויס, להשקיע 8% מההכנסות משידורים. לדבריה, החובה הזו נמצאת בסכנה מכוון שהיא לא חלה על שידורים באינטרנט, והחברות כבר החלו להעביר חלק מהמנויים שלהן לשידור באמצעות האינטרנט. היא הוסיפה, שגם פרטנר וסלקום, שמשדרות באמצעות האינטרנט, לא מחויבות להשקיע בהפקות מקור. לדבריה, בתחילה דובר על הגנת ינוקא, אך מאז עברו 6 שנים ולחברות יש כבר כחצי מיליון מנויים. עוד ציינה, שרפורמת הסיבים תוביל לצמצום נוסף בהשקעה בהפקות המקור.

סמנכ"ל הכלכלה במשרד התקשורת, עופר רז דרור, אמר, שמשרד לא סבור, שמבנה החובות צריך להשתנות במעבר מטכנולוגיה לטכנולוגיה. הוא התייחס להחלת החובה על גופים בינלאומיים, כמו נטפליקס, ואמר, ששר התקשורת, יועז הנדל, מינה ועדה בראשות ח"כ לשעבר רועי פולקמן, שתבחן את הנושא. "אנו לא מעוניינים למרוח את זה", אמר.

היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד, הוסיפה, שכרגע הפעילות באמצעות האינטרנט לא מוסדרת בחוק, אך הכוונה היא להחיל את עקרון האדישות הטכנולוגית כך, שהחובות יהיו אותם חובות.

ראש אגף הפיקוח במועצה לשידורי כבלים ולוויין, רונן אברמסון, ציין, שב-2014 עמדו השקעות הוט ויס על שיא של כ-320 מיליון ש"ח. בשל המעבר לשידורים באינטרנט צנחה החובה באופן דרמטי, כשב-2020 עומדת חובה ההשקעה של 2 החברות יחד על צניחה דרמטית לכ-220 מיליון ש"ח.

כלכלנית המועצה, אלינור כליפזאדה, אמרה, שהטענה, שנטפליקס תברח אם תידרש להשקיע בהפקות מקור, פחות מקובלת על המועצה, ופרטנר וסלקום כבר לא במצב, שנדרשות להגנות ינוקא ואפשר להחיל עליהן רגולציה באופן מדורג.

מנהלת תחום הקולנוע במשרד התרבות והספורט, אתי כהן, אמרה, שהמשרד ער למצב ולבור הענק בתקציב. "אנו מברכים על קדמה טכנולוגית, אבל זה לא צריך לבוא על חשבון היוצרים".

היו"ר מרגי אמר בתגובה, שיש אדישות במשרדי התקשורת והתרבות, ואם המשרדים לא יעשו שום דבר הם יצטרכו להביא את הכסף ממקום אחר. "אני להוט לקדם את פריסת הסיבים, אבל לא אעשה זאת אם לא אקבל תשובות על השקעה בהפקות מקור".

בתגובה לכך אמר רז-דרור, ששר התקשורת ומנכ"לית המשרד מחויבים להביא שינוי רגולציה בתחום השידורים בהקדם.
מנכ"ל איגוד עובדי הקולנוע, הטלוויזיה והבמות, איתמר אביטן, אמר, שיש סחבת מכוונת של משרדי התקשורת והאוצר. הוא הזכיר, שבנושא הזה קמו ועדות על ועדות, וציין את שמותיהן של ועדת בועז, ועדת וקס, ועדת פלד, ועדת רוזן, ועדת סמסונוב, ועדת אלקוניק, ועדת מרדכי, ועדת שכטר וועדת פילבר - כל אלה רק לנושא שידורים ושום דבר לא השתנה. הפקות המקור בישראל תיכחדנה וזה מה שהולך להיות".

ח"כ שרן השכל אמרה, שהייתה מעדיפה, שההוצאות האלו לא תגענה מהכיס הציבורי, אלא מהכיס הפרטי, ושהתמריץ צריך להיות רווח ממכירת הסדרות לגופי שידור בחו"ל.

ח"כ יבגני סובה אמר מנגד, שצריך שהמדינה תסבסד תוכן, שאין לו רייטינג גבוה, כדי שלא נישאר רק עם ריאליטי על המסך.
ח"כ תמר זנדברג הוסיפה, שלא צריך להסתכל על הענף מהחור של הגרוש ולשמר את הרגולציה על הפקות המקור.

ח"כ מיכאלי ביקשה לדרוש ממשרד התקשורת לתקן את החוק בהקדם כדי להגן על היצירה המקומית.

היו"ר מרגי סיכם את הדיון ואמר, שהוועדה דורשת ממשרד התקשורת לכלול בתיקוני החקיקה גם את סוגיית הגופים הבינלאומיים. עוד הוא הוסיף, ש"הוועדה לא שוכנעה, שמשרד התקשורת ומשרד התרבות מודעים לגודל השבר והחסר, שיהיה בתחום הפקות המקור. הוועדה מצרה על כך, שלא התקיימו דיוני עומק וניסיונות לקדם את פני הקדימה, ומבקשת ממשרד התקשורת להקים את ועדת פולקמן בהקדם, ולאפשר לה לדון גם בסוגיית הגנות הינוקא וגם בנושא החברות הזרות, כולל אפשרות לעלייה הדרגתית בהשקעה בהפקות מקור".

עוד ביקש היו"ר מרגי ממשרד התקשורת, לבחון הגדרה מחדש של סמכויות מועצת הכבלים והלוויין. כך, שתחולנה גם על שידורים באינטרנט וכן הגדרת סמכויות המועצה באשר לתוכן ורמתו. הוא ביקש גם לקצוב בזמן את עבודת הוועדה בראשות פולקמן וכן דרש ממועצת הכבלים והלוויין להגיש את דו"חות ההוצאה על הפקות מקור בהקדם.

הכתבה:
הוועדה המיותרת לבחינת תחום שידורי הטלוויזיה עם האיש הלא נכון בראשה! על הוועדה החדשה, שהקים שר התקשורת, יועז הנדל, עם האיש הלא נכון, השכן שלו בכפר ובוגר קרן וקסנר 24, לתחום שידורי הטלוויזיה. ניתוח ההחלטה ההזויה - כאן.


עדכון 18.8.20, 13:00: כנראה בהשפעת הלחץ של יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, התקבלה הודעת דובר שר התקשורת:
"*לעדכונכם: שר התקשורת חתם על כתב מינוי לחברי ועדת השידורים בראשות חכ״ל רועי פולקמן, ולהלן חברי הועדה:*
מר רועי פולקמן, יושב ראש;
עו"ד דנה נויפלד, חברה;
ד"ר עופר רז דרור, (בוגר קרן וקסנר), חבר;
עו"ד ליאת בלום, חברה;
מר יאיר חקק, (בוגר קרן וקסנר), חבר;
גב' רעיה עדני, חברה;
עו"ד עידית מועלם, חברה;
עו"ד איתמר חרמון, משקיף;
גב' יוליה שמאלוב-ברקוביץ', משקיפה;
גב' טל כהן, מרכזת הועדה. 
השר הורה לועדה לפעול באופן מזורז, ולהגיש את מסקנותיה עד יום 15.12.20."

כנראה השר יועז הנדל לא קרא את הכתבה למעלה והחליט להתבדח על חשבון הציבור ועל הגב של חברי הוועדה, שאיש לא לוקח אותם ברצינות (חוץ מהשר והם עצמם את עצמם), אחרי כל כך הרבה ועדות שעסקו בדיוק באותו נושא. 

עדכון 1.10.20: לא די בעצם קיומה של הוועדה המיותרת בראשותו של רועי פולקמן, שר התקשורת יועז הנדל מינה "ועדות משנה" בוועדה המיותרת הזו - כאן. בנוסף, רועי פולקמן החליט להסתיר כמעט את כל המסמכים של הוועדה הזו מהציבור - כאן. למד מהשר ומהמנכ"לית שאפשר להסתיר כמעט הכל מהציבור. כמה הוא (רועי פולקמן) ירוויח (אישית) מההרפתקאה המוזרה הזו מהכיס שלנו? גם זה מוסתר היטב מהציבור. 

עדכון 9.10.20: הוגשה התייחסותי הנוקבת ל"קול הקורא" של "ועדת פולקמן" לתחום השידורים. 
ההתייחסות המלאה נמצאת כאן - למתעניינים. 

עדכון 20.12.20: אלי ציפורי פרסם כאן פוסט נוקב בזו הלשון: ‏"מעללי יועז הנדל במשרד התקשורת ממנו פוטר: סידר ג׳וב לח״כ לשעבר רועי פולקמן כיו״ר וועדה (מיותרת) לבחינת הרגולציה בטלוויזיה. פולקמן הוא שכנו של הנדל במושב נס הרים ושמו הוזכר כמי שעשוי להצטרף למפלגת סער. פולקמן כבר קיבל ממשרד התקשורת תשלום ראשון בסך של כ-40 אלף שקל.
‏תודה לאבי וייס."
תזכורת: הנשא נחשף על ידי אבי וייס כאן: https://bit.ly/3kaYeKx
TV



 
 
Bookmark and Share