Telecom News - מצב אנטנות הסלולר ממשיך להידרדר בניגוד לנאמר בספינים של שר התקשורת

מצב אנטנות הסלולר ממשיך להידרדר בניגוד לנאמר בספינים של שר התקשורת

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> מצב אנטנות הסלולר ממשיך להידרדר בניגוד לנאמר בספינים של שר התקשורת
כל שפע הספינים של שר התקשורת, יועז הנדל, ומנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין, לא יכול לשנות את העובדות המצערות, שכמות אנטנות הסלולר בישראל ממשיכה לרדת כל חודש וגם החודש, במקום לעלות. שום ספין לא יכול לשנות את העובדה, שאיכות החוויה הסלולרית בישראל הולכת ומידרדרת וזה לא עתיד להשתנות בטווח הזמן הנראה לעין.
מאת: אבי וייס, 27.8.20, 08:30השר יועז הנדל

בדיוק כפי שחזיתי, רבים מרגישים כבר ברחבי הארץ את הירידה באיכות הרשת הסלולרית, ירידה, שמקורה בהחלטות רגולטוריות של צמרת משרד התקשורת, החלטות המוסתרות היטב מהציבור (במסגרת "מדיניות השקיפות" הבדיונית של השר יועז הנדל, בתמונה משמאל). 

המאמר היחיד שראיתי שדיבר על הבעיה הזו, היה של ארז רביב מ-Davar1, שפרסם כתבה תחת הכותרת: ""אומת הסטארט-אפ הולכת יחפה" כיצד התדרדרה הרשת הסלולרית של ישראל לרמה של מדינת עולם שלישי?"

שאר כלי התקשורת בישראל יודעים רק למחזר את הספינים השקריים של השר (דוגמה טריה - כאן).

לכן, הציבור לא נחשף לחומרת הבעיה ולהיקף הטיפול הכושל בתחום התדרים בישראל (המכרז ההזוי והכי מטומטם שהיה אי פעם בעולם לתדרים לדור 5, לא יביא שום פתרון לבעיות הללו. מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין עמדה בראש ועדת המכרזים המעופפת הזו לדור 5). 

לכן, ביום 24.8.20 שלחתי לשר התקשורת, יועז הנדל, ולמנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין, את השאלות הדחופות הבאות:
"הנדון: מצב אנטנות הסלולר בישראל - "על הפנים".
שלום רב,
1. בניגוד לכל ההצהרות והספינים של השר, שהושמעו לאחרונה, היקף פריסת אנטנות הסלולר בישראל יורד כל הזמן. כלומר: איכות הסלולר בישראל נמצאת רק בירידה - כל הזמן וגם כעת.

2. על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה (כאן), היקף האנטנות ממשיך לרדת.

נכון לסוף יולי 2020 זה עומד על 7,761 אנטנות, ירידה מספטמבר 2019 בו המספר היה 7,795 אנטנות, ירידה מתמשכת, שאינה נעצרת, מהשיא שהיה ב-2014: מעל ל-9,700 אנטנות.

בהסתכלות על רשימת האנטנות, שהגישו וקיבלו "היתר הקמה" ואמורות לקום, יש ברשימה 156 אנטנות עם "היתר הקמה", אבל רובן בקשות מ-2019, או מתחילת 2020. כלומר: אין תכנית להקים אותן. אלו רק בקשות ריקות מתוכן, אולי כי אין כסף להקמה שלהן.

3. כלומר: המצב נהיה רע משנה לשנה ומחודש לחודש, בעוד שהאוכלוסייה גדלה, כבישים חדשים נסללים כל הזמן, מסילות רכבת חדשות נפרסות, שכונות חדשות נבנות כל הזמן ובקצב, כמות מכשירי הסלולר עולה, הצרכים גדלים - כי אנשים בכל הגילאים נמצאים יותר בבית עם הסלולר (בגלל הקורונה) וכיו"ב - הכל גדל במהירות כל הזמן, אבל מספר האנטנות יורד...

4. כך אי אפשר לספק את השירותים של האוכלוסייה (לצרכים שמעולם לא נמדדו!) ובנוסף, גם אין בישראל טכנולוגיות סלולר וטכנולוגיות מתקדמות אחרות המצויות בכל העולם.

הסבר קצר: בעולם, פס רחב לבתים מביאים לא רק בסיבים, אלא במגוון דרכים ובהם: חיבורי לוויינים נמוכים, חיבורי מיקרוגל, חיבורי FWA בסלולר, חיבורי CBRS בסלולר, חיבורי O-RUN בסלולר, חיבורי גלים מילימטריים, והחידוש האחרון, שהחל לפעול גם בדרום קוריאה וגם בארה"ב ובעוד כמה מדינות, הוא שימוש בחיבורי ATSC 3.0 (מה ש"עידן +" בישראל היה אמור להיות ולא יהיה...), לפס רחב מלווה בשירות טלוויזיוני מתקדם ומלא - לבתים.

5. אודה להתייחסות השר לנושא זה ומה נעשה או ייעשה לשינוי המצב המדכא הזה שנוצר רק בגלל צמרת משרד התקשורת."

תגובה טרם קיבלתי. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן). 

בעולם המערבי, בשונה מישראל, הממשלות ממנפות את שוק הטלקום, כדי לסייע להתגבר על ההשפעות השליליות על המשק, הכלכלה והתעסוקה, עקב מגפת הקורונה. דוגמאות לצעדים הללו, גם בתחום התדרים, יש במחקר הטרי של חברת המחקרים המובילה ABI, שנמצא כאן - למתעניינים. בישראל - אין דברים כאלה. התודות "לקליקה". 

בלי שמבצעים ניתוח ביקושים וטכנולוגיות מול הצרכים של הציבורבתלות במיקום ובהרגלי השימוש והצריכה, מגיעים למצב, שבו כבר הגיעו לפתח בתים 5 תשתיות סיבים נפרדות במקביל: בזק, הוט, סלקום, IBC ופרטנר, וכולן מתחרות על אותם דיירים. מה שמבטיח פשיטת רגל של השיטה הזו, שלא קיימת בשום מקום בעולם.

מלבד להעתיק את דברי השר והמנכ"לית ולתת פרשנות מוטעית, מה שמבצעים כמעט כל כלי התקשורת, כך שהציבור אינו יכול להבחין מה אמת ומה שקר, ולכן כל ספין מוחדר לראשו של הציבור ללא כל בקרה. כך, אפשר בקלות לייצר רגולציה שאין בשום מדינה בעולם (וגם לא יהיה), כי זו רגולציה שמשרתת רק חברה אחת, לא את צרכי הציבור ולא את האינטרס הציבורי (שכלל לא נבדק ולא נמדד). 

נתונים ממש טריים מארגון GSA, על ההצלחה המסחררת, שהחלה ממש לאחרונה גם בארה"ב, בתחום חיבור CBRS בסלולר (פס רחב לבתים, לעסקים ולמשרדים בשירותי הסלולר, במקום מחיבורים קוויים דוגמת סיבים), יש כאן

במקביל, הולך ומתפשט ברחבי העולם שימוש בתדרים סלולריים חופשיים לצרכי הציבור המגוונים לרבות לחיבורי פס רחב לבתים, לעסקים ולמשרדים, במגוון טכנולוגיות של דור רביעי ודור חמישי, כמפורט במחקר הממש טרי שיש כאן

טכנולוגיות ותקנים מתקדמים דוגמת 5G Mobile Edge Compute - MEC לא מתוכננים בכלל להיכנס לישראל, בטווח הזמן הנראה לעין. 

בישראל אין דברים כאלה, כי לא שמעו עליהם והם גם לא יהיו. 

ארגון GSA פרסם את נתוני פריסת 5G בעולם, נכון לתחילת אוגוסט 2020. המסמך המלא נמצא כאן - למתעניינים. הפיגור שלנו מול העולם, לא רק בתדרים, אנטנות ופריסה, אלא גם בטכנולוגיות מתקדמות (דוגמת FWA - שלא קיים בישראל) - הולך וגדל. העובדות הפוכות לספינים. 

בנוסף, בגלל שהמנכ"לית וכל הצוות הבכיר של המשרד לא בדיוק מעודכנים בטרנדים הטכנולוגיים של 2020 והלאה, אז אני מציע שיקראו את המסמך המצ"ב כאן, של אחד מטובי האנליסטים בעולם (דניאל בורוס שמו), כך שיוכלו בעתיד לחבר טכנולוגיות שלא שייכות למה שיש בישראל בשוק התקשורת, לספינים של המנכ"לית, כך שזה ייראה (אולי) קצת יותר מציאותי, מהעובדות שיש במציאות שוק התקשורת הישראלי (הנמצא בתחתית הטבלה העולמית, בכל תחום). 
בנוסף, למה חשוב לקבל החלטות רק על בסיס מידע מוצק - ראה כאן

התודות לראשי משרד התקשורת, שלא יודעים להבדיל בין עגבניות, למגהרץ ולא יודעים להבדיל בין רכב צמוד לסיבים. 

שורה תחתונה:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליו, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".
 
כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).

משרד התקשורת תחת המנכ"לית החדשה הוא לא משרד התקשורת של מדינת ישראל, אלא משרד האינטרסים של חברות התקשורת בישראל, שמתנהל בכאוס רגולטורי מוחלט, חלטורה במיטבה, מלווה באין ספור עבירות.

עצוב, מרגיז ומקומם.

טוב זה לא יכול להיגמר. 
ANTENA FREE



 
 
Bookmark and Share
+ שלח משוב