Telecom News - משרד התקשורת החל במהלך ביטול חסימות בקווים הכשרים וטיפול ב"צינתוקים"

משרד התקשורת החל במהלך ביטול חסימות בקווים הכשרים וטיפול ב"צינתוקים"

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> משרד התקשורת החל במהלך ביטול חסימות בקווים הכשרים וטיפול ב"צינתוקים"
משרד התקשורת החל במהלך ביטול חסימות בקווים הכשרים וטיפול ב"צינתוקים"
מאת: מערכת Telecom News, 9.9.20, 12:17JEWISH FREE
 
מדובר רק בביטול חסימות למספרי חירום, מצוקה, רווחה, ומספרים ממשלתיים בכפוף לשימוע, ובהבטחה לטפל בתופעת ה"צינתוקים" (צלצול-ניתוק). זה צעד ראשון לאחר שנים של דיווחים ב-Telecom News על ההזנחה הזו. עם זאת. מדובר בצעד חלקי בלבד, שלא יפתור את שליטת ועדת הרבנים בקומה הכשרה.
עדכונים בסוף הכתבה

 
 בעקבות התלונות הרבות בנוגע לחסימת האפשרות של בעלי "מספר כשר" לחייג למספרי חירום ושירותי מצוקה ורווחה, שוקל המשרד לקבוע ברישיונות מפעילים פנים ארציים וחברות הסלולר הוראות כמפורט להלן:
  • איסור על חסימת אפשרות החיוג למספרי טלפון ארציים מקוצרים בעלי 3 ו-4 ספרות, שהקצה משרד התקשורת לצורך מוקדי חירום, מצוקה ורווחה. כגון: 100 משטרה, 1201 מוקד ער"ן, 1204 מוקד לתלמידים ונוער במצוקה ועוד.
  • איסור על חסימת אפשרות החיוג למספר טלפון, שהוקצה ל"מדינה ומוסדותיה".
  • בקשה לחסימה תוגש לבעל הרישיון עבור כל מספר בנפרד ולא עבור קבוצת מספרים.
  • חובת שמירת תיעוד, על ידי חברת התקשורת או מי מטעמה בדבר כל חסימה.
מדובר במוקדי חירום, מצוקה ורווחה, לדוגמה: מוקד פיקוד העורף, מוקד המידע של המשטרה, מוקד ער"ן, מוקד בנושא אלימות במשפחה, זק"א ועוד. לכן, מדובר בצעד חלקי בלבד, שלא יפתור את שליטת ועדת הרבנים בקומה הכשרה.
 
יועז הנדל, שר התקשורת: "אני מכבד את רצון הציבור החרדי וזכותו  להחזיק מנויים המאושרים ע"י ועד הרבנים. חובת המשרד למנוע פגיעה אפשרית במשתמשים, לפיכך השימוע יסדיר את החסימות. זהו נדבך ראשון להחלטה, שבמסגרתה נפעל למגר גם את תופעת הצינתוקים (צלצול אוטמטי וניתוק), שמכבידה מאוד על הציבור החרדי״.

קובץ השימוע - כאן. (השימוע לא כולל את תופעת הצינתוקים).

כתבות על החסימות בתקופתו של שר התקשורת הנוכחי - יועז הנדל: הכתבות האחרונות אודות החסימות בשלהי כהונת השר הקודם דוד אמסלם ובתקופת החפיפה עם השר החדש יועז הנדל:
עדכון 9.9.20, 17:00: ארז רביב מ-Davar1 פרסם (כאן) ניתוח של ההחלטה במאמר תחת הכותרת: "פחות הגבלות על הטלפון ה"כשר"משרד התקשורת יגביל את כוחה של ועדת הרבנים על בעלי הטלפון ה"כשר". לפי הודעת המשרד, יאסר על החברות להיענות לבקשות חסימה של טווחי מספרים ותיאסר חסימה של מספרי חירום וממשלה | ועדת הרבנים: "לא התבצעו או יתבצעו כל חסימות למספרי חירום או מספרים של מוסדות המדינה". מומלץ לקריאה. 

עדכון 10.9.20:
א. פורסם כאן ב"ערוץ 7": (כותרת): "רבנים נגד השר הנדל: "חבר לשונאי הדת".
שלושת היומונים החרדים מפרסמים הבוקר מתקפה יזומה של רבני 'ועדת התקשורת' על שר התקשורת בשל ניסיונותיו לקצץ בסמכויות הוועדה."

ב. ריאיון ברדיו החרדי הפופולרי והמוביל "הקו החרדי", אודות הספין התורן של שר התקשורת, יועז הנדל, בנושא הניתוקים והחסימות של "עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת" ובנושא הצינתוקים ב"קומה הכשרה" בסלולר, שמטריד מאוד את המגזר החרדי. ניתוח חד כתער של הפלופ, שמסעיר את המגזר - ללא כל בסיס מציאותי. הריאיון בקובץ כאן: http://bit.ly/RadioBakavHacharedi

ג. התגובה שלי לשימוע:
1. בהתייחס לשימוע שפורסם (כאן וכאן), הוא פגום וחלקי, כמופיע בכתבה שיש כאן: https://bit.ly/3h9Lod7 (כולל הכתבה של ארז רביב, המצוטטת במאמר הזה), וגם בקובץ הריאיון הרדיו החרדי שיש כאן: https://bit.ly/RadioBakavHacharedi
2. השימוע לא התייחס בכלל ביכולת של חסימת שירותים ציבוריים אחרים ובכלל זה: מפלגות (בדגש על מפלגות חרדיות שלא מתאימות לקו של העסקנים, שנחסמות כל הזמן), קופות חולים, מרפאות, בתי חולים פרטיים, טיפות חלב, עיריות ורשויות מקומיות כולל חברות עירוניות מכל הסוגים (למעט תאגידי מים), עמותות צדקה וחסד, בתי כנסת, ישיבות חרדיות, בתי מדרש חרדיים, עמותות חרדיות, חברות בתחומי התחבורה הציבורית (רכבת, אוטובוסים ומוניות) ועוד. כל הגופים הללו ועוד, סובלים מחסימות מ"עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת", מזה שנים. 
3. בנוסף, הנוסח של תיקון הרישיון הוא פגום ולא חוקי (מצ"ב תצלום של הקטע הבעייתי):
שינוי רישיון
אין דבר כזה בחוק התקשורת "ולאחר ששקלתי את טענותיה של חברה...".
הסברים נוספים ומפורטים מדוע הניסוח הזה של תיקוני הרישיונות שגוי ולא חוקי, יש בכתבה כאן: http://bit.ly/2xj49sS
4. ניתן כמובן לפרסם את תגובתי, ככל שתחליטו לפרסם (ממילא בשימוע כזה אתם מקשיבים רק "לבעלי העניין" ו"המקורבים לצלחת", כך שכמעט בטוח שלא תציגו את העמדה שהצגתי כאן). 

עדכון 16.9.20: ועדת הרבנים לענייני תקשורת הגישה באמצעות עו"ד אבי רימון בג"ץ כנגד השימוע ובין היתר ביקשה צו ביניים כנגד השימוע ולדחות את המועדים למתן תשובה לשימוע (שנקבע ל-16.9.20). אולם, השופטת ע. ברון בבג"ץ לא קיבלה את בקשת ועדת הרבנים וקבעה מועד לתגובה (30.9.20), שיהיה אחרי מועד השימוע המתוכנן, מה שהופך למעשה את העתירה הזו למיותרת - כאן

העתירה שהוגשה ע"י הוועדה לבג"ץ נמצאת כאן במלואה - למתעניינים. 

עדכון 17.9.20: משרד התקשורת האריך את המועד למתן תגובה לשימוע עד 12.10.20. ייתכן ובהשפעת הבג"ץ (הגם שלא התקבלה בו איזו החלטה אופרטיבית). 

עדכון 26.11.20: התקבלה החלטת הבג"ץ הדוחה את העתירה של ועדת הרבנים" אך משאירה פתח לעתירה נוספת - ראה כאן

עדכון 10.1.21: הוגשה תלונה לנש"מ כנגד המשנה למנכ"לית, שמילה מימון. התלונה נמצאת במלואה - כאן
בעקבות אי המענה מנש"מ, הוגשה תלונה לנציבות שירות המדינה. התלונה נמצאת במלואה - כאן

עדכון 11.1.21: ביום 7.1.21 בג"ץ דחה עתירה נוספת משני אלמונים מהמגזר החרדי נגד שר התקשורת ומשרד התקשורת בנושא השימוע הנ"ל והטיל עליהם הוצאות של אלפיים ש"ח. עיקר טענתם היה הצורך להשיב על השימוע במייל... למרות שנתנה להם האפשרות להשיב גם בפקס... ההחלטה המלאה של הבג"ץ נמצאת כאן
 
חרדים



 
 
Bookmark and Share