Telecom News - לקראת הסגר משרד התקשורת מחליף שם ל: "משרד האינטרסים של הטייקונים"

לקראת הסגר משרד התקשורת מחליף שם ל: "משרד האינטרסים של הטייקונים"

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> לקראת הסגר משרד התקשורת מחליף שם ל: "משרד האינטרסים של הטייקונים"
קבוצה קטנה אבל נחושה ונתמכת ע"י "הקליקה", שבראשה היועמ"ש, ממשיכה לנהל את צמרת משרד התקשורת ומובילה להקלות לקראת הסגר לחברות התקשורת ובמרכזן חברות הסלולר, במקום לדאוג לציבור, שסגור בביתו וזקוק ליותר תמיכה וליותר שירות מחברות התקשורת. עוד שימוע הזוי ביותר, הפעם בחתימת המנכ"לית, לירן אבישר בן-חורין, שעומדת מאז היכנסה לתפקיד בראש "קליקת אוהדי סלקום ושות' בצמרת משרד התקשורת".
עדכונים בסוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 15.9.20, 07:30לירן אבישר בן-חורין

לאחר ההצלחה של "הקליקה" בתחום "מתווה הסיבים" (כמפורט כאן), מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, (בתמונה משמאל), בגיבוי וחיפוי השר יועז הנדל (הנמצא בידוד בביתו עקב חשש מהידבקות בקורונה), החליטה גם היא להגשים באופן מיידי את הצרכים הכלכליים של נציגי "הקליקה" בצמרת קבוצת סלקום ומקביליהם בצמרת משרד התקשורת.

זאת, במקום ליישם תכנית, שנועדה לטובת הציבור, כמפורט בכתבה: "האם משרד התקשורת הכין את שוק התקשורת לקראת הסגר הצפוי השבוע?"

לכן, שלחתי ביום 14.9.20 בשעה 14:07 את השאלות הדחופות הבאות לשר ולמנכ"לית:
"הנדון: היכן ההחלטות על תקופת הסגר?
שלום רב וחג שמח ובריא,
1. גד פרץ (מגלובס) פרסם כאן [14.9.20 שעה 13:21] כדלהלן: "משרד התקשורת למפעילים: 20% חריגה בזמן המענה בתקופת הסגר מעבר ל-6 דקות. העבודה במוקדים יורדת ל-8 שעות במקום 10 שעות בשגרה".

2. שוב הקלות לחברות בלי שימועים, בלי התייחסות לצרכי הציבור וכניעה מוחלטת לטייקונים?
והכל בסתר?

3. אודה להתייחסות דחופה, לנוכח השערורייה הציבורית הנמשכת הזו."

במקום להשיב לי, המנכ"לית לירן אבישר בן-חורין מיהרה לחבר שימוע (זמני החיבור של מסמך השימוע והמסמך הנלווה נמצאים כאן וכאן, זה היה אחרי שהיא קיבלה את הפנייה שלי) ולפרסם שימוע מהיר באתר משרד התקשורת, השימוע נמצא כאן

יודגש שהפגיעה בציבור המצוי בסגר בזמן המענה במוקדים ופחות שעות מענה פוגעת פעמים: פעם אחת במנויים שממתינים יותר (גם כעת - אבל כעת בהיתר המשרד, שאין לו כלים לפקח על החריגות הללו). פעם שנייה בעובדים עצמם של המוקדים, שלא מאפשרים להם להתפרנס. מה גם שישנה אפשרות למענה של תמיכה מרחוק (מהבית. לכל החברות יש כיום מערכות של עבודת מוקדנים מרחוק מהבית, מה שהיה בעיה לחלק מהחברות בסגר הראשון. אולם, החברות רוצות להוציא את המוקדנים לחל"ת, כדי לחסוך בהוצאות. צרכי הציבור מעניינות אותן כקליפת השום, וכך גם צמרת משרד התקשורת מתייחסת לציבור). 

כך, במקום לדאוג לציבור ולאינטרס הצרכני (שעיקרו: הוספת שעות תמיכה ושירות רק בגלל הסגר, הפוך מההחלטה הנובעת מהדרישה של "הקליקה"), המנכ"לית חוזרת על הטעויות של המנכ"ל הקודם, (נתי כהן), ומוכיחה, שהזיהוי שלי, שהיא מתחילת דרכה הפכה ל"יו"ר קליקת אוהדי סלקום ושות' בצמרת משרד התקשורת" היה זיהוי נכון ומדויק. 

לסיכום:
עצוב, מרגיז ומקומם.

טוב זה לא יכול להיגמר, כשכל מה שהמשרד הזה מבצע, זה להיענות לדרישות הכלכליות של הטייקונים ובראשם ראשי "הקליקה" המשותפת לקבוצת סלקום \ IBC ולראשי משרד התקשורת. זו "קליקה", שמנהלת את המשרד הקטן והמנותק מהמציאות הזה, שהוא מזמן לא משרד התקשורת ממשלתי, אלא משרד לייצוג האינטרסים הכלכליים והאישיים של הטייקונים. 

רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליו, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה" ושהכל נקבע ע"י הקליקה" - Deep State במיטבו.
 
כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).  

CORONA FREE
עדכון 16.9.20: מועצת הכבלים והלוויין פרסמה שימוע מהיר מקביל (כאן וכאן), בעניין ההקלות לסגר, לחברות בעלות הרישיון שבפיקוח מועצת הכבלים והלוויין: HOT ו-YES. ממילא למועצה אין פיקוח על חברות דוגמת סלקום ופרטנר בתחום ה-OTT, כך שהן ממילא תעשינה בסגר ככל העולה על דעתן, מחוץ לכל חוק, תקנה או רישיון. 

עדכון 16.9.20:
א. שר התקשורת אישר הסדר של "דקות חריגות" בסלולר בזמן הסגר - כאן, כאן וכאן. הפעם זו החלטה הרבה יותר הגיונית וסבירה, מההחלטות בסגר הראשון. 

ב. מנכ"לית משרד התקשורת פרסמה בפייסבוק הנחיות לתקופת הסגר - כאן

ג. שר התקשורת אישר הסדר של "דקות חריגות" בקווי בזמן הסגר - כאן. ההסדר הוא לחצי שנה ונעשה בתיאום עם בזק. 

עדכון 21.9.20: מועצת הכבלים והלויין אישרה (כאן) את רוב ההקלות לחברות HOT ו-YES (עקב השימוע) ל-30 יום. 
 



 
 
Bookmark and Share