Telecom News - הציבור החרדי נגד המונופול של ועדת הרבנים ונגד החסימות של עסקני הוועדה!

הציבור החרדי נגד המונופול של ועדת הרבנים ונגד החסימות של עסקני הוועדה!

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הציבור החרדי נגד המונופול של ועדת הרבנים ונגד החסימות של עסקני הוועדה!
חשיפת סקר טרי, שנערך בקרב הציבור החרדי על כל גווניו מגלה (מה שכבר גילינו מזמן אחרי העצומה הענקית נגד "עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת"), שהציבור הזה מאס בשליטה של "ועדת הרבנים" בטלפונים שלהם ובתעלולי החסימות, שהם מבצעים ב"קומה הכשרה". בנוסף: מחקר עם הצעות איך פותרים את הבעיה הקשה הזו ונתונים חדשים ממשרד התקשורת על היקף הבעיה של חסימות טלפונים כשרים.
מאת: אבי וייס, 1.10.20, 10:50JEWISH FREE

חברת הסקרים החרדית "אסקריא", שמתמחה בסקרים בקרב הציבור החרדי על כל גווניו, ביצעה סקר, שתוצאותיו לא אמורות להפתיע את מי שקרא את החשיפה שלנו מלפני כשנה וחצי במאמר: "עצומה ענקית ומדהימה (מעל ל-52 אלף חרדים) לשר התקשורת איוב קרא". 

כותרת המשנה של המאמר הזה: "המגזר החרדי יוצא בעצומה טלפונית מדהימה בהיקפה ובחשיבותה לשר התקשורת איוב קרא, כדי שיפסיק (כך נטען בעצומה) את שליטת עסקני "ועדת הרבנים לתקשורת" בקומת הטלפונים הכשרים למגזר החרדי. עד כה נרשמו לעצומה (נכון להבוקר, 30.1.19, שעה 08:20): 52,379 חרדים. "מהפכה בשידור חי במגזר החרדי" שר התקשורת ומשרד התקשורת לא הגיבו לפניותינו."

הסקר החדש של דעת הציבור החרדי בתחום "ועדת הרבנים לענייני תקשורת", שנעשה ממש לאחרונה ונחשף כעת, נמצא במלואו כאן - למתעניינים. 

מה מטרת הסקר? כיצד הוא נערך? הנה זה כאן:

מטרת הסקר

ומה ממצאי הסקר המרכזיים? הנה זה כאן:
ממצאי הסקר

כלומר: כל טענות "עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת", שהם מייצגים את כל הציבור החרדי, אין להם שום אחיזה במציאות.

הנתונים מראים (גם בסקר הזה, שמייצג את הנעשה בציבור החרדי, בדומה לעצומה, שציינתי בתחילת המאמר), באופן חד-משמעי, שהגיעה העת להפסיק עם המונופול הדורסני של הוועדה הזו על הטלפונים הכשרים והקומה הכשרה.

כמחצית מהציבור החרדי פשוט מאס בהם. 

אז מה עושים?
בעניין זה בדיוק יצא מחקר ופרסום מדעי טרי, פרי העבודה של ד"ר שוקי פרידמן, מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, שהוציא מסמך מאוד מפורט ומבוסס תחת הכותרת: "שוק הסלולר הכשר - מחור שחור לאסדרה מאוזנת", מספטמבר 2020.

המסמך של ד"ר שוקי פרידמן נמצא במלואו כאן - למתעניינים. 

מה הממצאים העיקריים של המחקר הזה? הנה זה כאן:
סיכום מחקר שוק סלולר חרדי

במסמך הזה יש פירוט רחב מהם הצעדים המעשיים, שמשרד התקשורת אמור לעשות בתחום הזה, צעדים המכסים את האינטרסים של כל הצדדים הפועלים בתחום הזה של "הקומה הכשרה", עם יכולת להגיע לפתרון מלא ומקיף של הנושא.

מי שמתעניין, יוכל לקרוא זאת במסמך המאוד יסודי, שהוכן במכון הישראלי לדמוקרטיה, ע"י ד"ר שוקי פרידמן, שהוא, בין היתר, חוקר ומומחה למגזר החרדי.

הסיכום של כל הצעדים הללו, שהוא ממליץ לנקוט - מופיע בתצלום כאן:
סיכום ההמלצות לשוק הסלולר החרדי

מה משרד התקשורת עושה בינתיים?
מקיים שימוע (כאן), מאוד חלקי, שנראה על פניו בברור, שפקידי המשרד הבכירים עושים הכל כדי להכשיל את השר יועז הנדל, ודוחים כבר בפעם השנייה את המועד להגשת תגובות לשימוע.

במקביל, על פי "חוק חופש המידע", מוניר קזמל, הממונה על התחום הזה במשרד התקשורת, העביר ריכוז של "כל התלונות", שהתקבלו במשרד התקשורת כנגד השתוללות "עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת" אחרי 13.8.19 ועד ספטמבר 2020.

הריכוז של התלונות, שהתקבלו במשרד התקשורת, במסמך שנשלח למבקש המידע, נמצא במלואו כאן - למתעניינים.

אולם, לא כל התלונות נמצאות במסמך הזה. אפילו לא חלקן. זה רק מה שהמשרד החליט להכניס למסמך הזה - דגימות בלבד. זאת, כדי לא להציג את חומרת הבעיה ועשרות רבות אם לא מאות התלונות, שהתקבלו בתקופה המבוקשת במשרד התקשורת בנושאי חסימות מספרים ע"י עסקני הוועדה. 

מעיון ברשימה של התלונות, שמשרד התקשורת שלח למבקש המידע, עולה, שהמשרד בכוונה השמיט את כל התלונות הרבות, שאני העברתי למשרד (עשרות רבות של תלונות) מאז 13.8.19 ועד היום.

ברשימת הלינקים הנמצאת כאן מתחת בנספח א', יש את התלונות שהעברתי רק בסוף הקדנציה של השר דודי אמסלם ולאורך הכהונה של השר יועז הנדל, עד היום (מאפריל 2020 עד אוגוסט 2020), מדובר בלא פחות מ-12 תלונות, רק בחודשים הללו. 

כלומר: מדובר בתופעה ענקית וחמורה ביותר, שמשרד התקשורת מנסה להסתיר אותה.

כעת גם חשפנו, שהציבור החרדי בעצמו, במו פיו ובסקר גלוי, מאס בתעלולי "עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת", תעלולים הנוגדים את הצרכים של הציבור הזה ונעשים מחוץ לכל מסגרת של חוקי מדינת ישראל. 

נספח א'
כתבות על החסימות בתקופתו של שר התקשורת הנוכחי - יועז הנדל:

הכתבות האחרונות אודות החסימות בשלהי כהונת השר הקודם דוד אמסלם ובתקופת החפיפה עם השר החדש יועז הנדל:

עדכון 9.10.20: מחקר חדש חושף: גלי החזרה בתשובה של שנות ה-70 וה-90 קוזזו לחלוטין בעשרות אלפי "יוצאים בשאלה" בשנים האחרונות. התופעה מתגברת בקצב מואץ ותוך 4 עשורים יגיע מספרם של העוזבים לכ-חצי מיליון!
חידלון ואוזלת היד בפיתוח מענים חברתיים והכרה באוכלוסייה שפוגעת בצעירות ובצעירים כבר מתחילה לפגוע בנו, כחברה.
ממצאי המחקר שערכו ד"ר איתן רגב וגבריאל גורדון מהמכון הישראלי לדמוקרטיה והתבצע בסיוע וייעוץ צוות מחקר של 'יוצאים לשינוי', מספקים תמונת מצב מעודכנת של השינויים במגזר החרדי בישראל, זאת על בסיס מתודולוגיה חדשנית שפותחה בידי צוות מחקר של 'יוצאים לשינוי' המאפשרת מעקב אחר תנועות דמוגרפיות עתידיות ומידע חברתי-כלכלי נוסף אודות אוכלוסיית היוצאים בשאלה.
מצ"ב כאן, תמצית ממצאי המחקר.



 
 
Bookmark and Share