Telecom News - חשיפת החסינות המוחלטת שקיבלה קבוצת סלקום \ IBC בתחום פריסת הסיבים

חשיפת החסינות המוחלטת שקיבלה קבוצת סלקום \ IBC בתחום פריסת הסיבים

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> חשיפת החסינות המוחלטת שקיבלה קבוצת סלקום \ IBC בתחום פריסת הסיבים
אין סוף לתעלולים מחוץ לכל מסגרת של איזה חוק, נורמה ותנאי רישיון, בפעילות קבוצת סלקום \ IBC (הנמצאת כעת תחת כונס נכסים), בגיבוי וחיפוי של צמרת משרד התקשורת העובדת בשירות הקבוצה. למה משרד התקשורת לא מגיב על התעלולים החדשים של הקבוצה, שכוללים גם עבירות בתחום חוקי הפרטיות, דוגמת הדלפת פרטי דיירים (ותגמול הדייר המדליף באלף ש"ח) כדי לשכנע את הדיירים להצטרף לשירות הלא חוקי של סלקום?
מאת: אבי וייס, 6.10.20, 09:55שר התקשורת יועז הנדל

אתמול חשפתי את כל האמת מאחורי הספין החדש של צמרת משרד התקשורת העובדת בשירות צמרת קבוצת סלקום \ IBC, כדי לחפות על כל העבירות של קבוצה זו (שבאופן אירוני נמצאת תחת כונס נכסים, למרות כל הסיוע של צמרת משרד התקשורת).

זאת, בנושא "רפורמת האינטרנט" ופרסמתי זאת תחת הכותרת: ""לא רפורמה באינטרנט ולא נעליים! עוד שימוע בשירות קבוצת סלקום \ IBC!".

מתברר כעת, שמעבר לעבירות הללו בתחום פריסת הסיבים לבתים ללא כל רישיון, קבוצת סלקום מבצעת עוד עבירות, "מכל הבא ליד", דוגמת "מכירת נתוני הלקוחות", והתרגיל המתמשך, שחשפתי כאן: ""חשיפת "העבודה בעיניים" של סלקום על צמרת משרד התקשורת בתחום הסיבים", שבו סלקום מוכרת בעצמה את תשתיות ושירותי IBC, אבל בלי רישיון ומבלי לספק ללקוחות את "חופש הבחירה" בספק אינטרנט (סלקום כופה את עצמה על הלקוחות גם כספק אינטרנט), מונעת מהלקוחות את "חופש הבחירה בציוד הקצה" כדי ללכוד את הלקוחות בציוד קצה קנייני של סלקום (שאינו מתאים לספקים אחרים), ועוקפת את הצורך ב"הפרדה מבנית" בין ספק התשתית לספק האינטרנט, ככתוב ברישיונות של סלקום ו-IBC.

למי ששכח, ב-13.3.19 סלקום מכרה את רשת הסיבים שלה ל-IBC, כך שלא ברור את מה בדיוק מוכרת כעת סלקום לציבור, בחיבורי הסיבים לבתים... 

אם בזק הייתה מבצעת אחוז אחד משלל העבירות של קבוצת סלקום, מזמן ראשי משרד התקשורת היו סוגרים את בזק...

אולם, לקבוצת סלקום \ IBC יש חסינות.

כך, ראשי משרד התקשורת, במקום לדאוג לציבור ולהכין את שוק התקשורת לסגרים בהם מצויים אזרחי ישראל (מחדל ענק ומתמשך המפורט: כאן, כאן, כאן, כאן וכאן), השר יועז הנדל, (בתמונה למעלה משמאל), עסוק כל הזמן בספינים על הציבור, ביחד עם המנכ"לית, ש"הצניח" על המשרד. 

כאן "ארים את המסך" על תעלול נוסף, בגיבוי וחיפוי של "הקליקה", תעלול של קבוצת סלקום \ IBC וזה: איך "צדים" לקוחות לשירות הלא חוקי של סלקום בחיבורי סיבים לבתים. זאת, מעבר ל-9 העבירות שיש בשירות הזה:

ביום 2.10.20 שלחתי לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) ולצמרת סלקום את השאלות הדחופות הבאות:
"הנדון: פעולה בשיטות מחוץ לכל מסגרת חוקית - סלקום פייבר.
חג שמח ובריא לכולנו,
1. פורסמה כתבה בגלובס (כאן) בזו הכותרת: "בקשה לאישור תובענה ייצוגית בכ-50 מ' ש' נגד סלקום: שידלה דיירים להדליף פרטי התקשרות של כל הבניין שלהם.

לפי הבקשה, הדייר אותו משדלת סלקום להדליף את פרטי ההתקשרות, מקבל בתמורה הטבה בסכום של כ-1,000 שקלים • בשיחה שהוקלטה וצורפה כתמליל אמרה מנהלת המכירות [של סלקום] כי: "זה משהו שאנחנו עושים בכל הארץ".

2. לא די שסלקום פורסת סיבים לבתים ללא כל רישיון ומבצעת הרבה עבירות בבת אחת (כמפורט כאן), היא גם נוקטת בטקטיקות שיווק בלתי חוקיות ומרגיזות, בהסכמה שבשתיקה של צמרת משרד התקשורת!

3. אודה להתייחסותכם הדחופה, למה שסלקום מבצעת, כעולה מהכתבה  הזו."

כתב התביעה המלא כנגד סלקום, מאתר בית המשפט המחוזי בחיפה יש כאן - למתעניינים. 

בתביעה כאן עולה תמונה מדאיגה: לקוח של סלקום קיבל הטבה של 1,428 ש"ח עבור הפרטים של כל הדיירים בבניין שלו (בערך 60). כמות העבירות שנעברו כאן ע"י סלקום (שעודדה את הדייר לבצע), היא עצומה. 

תגובה לא קיבלתי (לא ממשרד התקשורת ולא מסלקום). ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן).
הסיבה המרכזית להתעלמות ולהסתרה של החשיפות והשאלות שלי ע"י צמרת משרד התקשורת: השר והמנכ"לית רוצים להסתיר החלטות היכולות להוביל לחקירה פלילית נגד צמרת המשרד. זה כנראה הלקח העיקרי שהשר למד מ"תיק 4000". 

שורה תחתונה:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליו, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".
 
כמובן, שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).

FIBER FREE
עדכון 22.11.20: בית המשפט המחוזי אישר מכירת מניות דסק"ש (שהיו בידי אדוארדו אלשטיין) לקבוצת מגה-אור, קבוצה בבעלות צחי נחמיאס שמכהן גם כיו"ר החברה. ההודעה של קבוצת סלקום לבורסה - כאן



 
 
Bookmark and Share