Telecom News - חשד למעילה בכספי ציבור שהוסוו כתשלום "עבור ייעוץ למשרד התקשורת"

חשד למעילה בכספי ציבור שהוסוו כתשלום "עבור ייעוץ למשרד התקשורת"

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> חשד למעילה בכספי ציבור שהוסוו כתשלום "עבור ייעוץ למשרד התקשורת"
שר התקשורת יועז הנדל החליט (ככל המסתמן מהמסמכים הנחשפים כאן), לשלם בניגוד לחוק לידידו ושכנו ממושב נס הרים, רועי פולקמן, מקדמה ע"ס כ-40 אלף ש"ח (ליתר דיוק: 39,499.20 ₪), בתואנה כוזבת, לכאורה, של תשלום עבור שירותי ייעוץ למשרד, בניגוד לכתב המינוי שלו כיו"ר "הוועדה לבחינת אסדרת העל בתחום שידורים".
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 14.10.20, 10:55יועז הנדל

כששר התקשורת, יועז הנדל, (בתמונה משמאל), החליט להקים עוד ועדה, הוועדה ה-12 לאותו נושא בדיוק, בראשותו של ידידו ושכנו ממושב נס הרים, רועי פולקמן, (בוגר קרן וקסנר), מיד הגבתי על כך ב-2 כתבות נוקבות ביותר, שפורסמו תחת הכותרות הבאות: בנוסף, ניסיתי לקבל נתונים אודות העלות הכלכלית הצפויה למשלמי המיסים, בעקבות הקמתה של הוועדה המיותרת הזו ופרסמתי, שלא מצאתי מה היא העלות, כי לא קיבלתי כל תגובה, בכתבה, שפורסמה תחת הכותרת: "למה מסתירים את כל ההחלטות איך לא מכינים את שוק התקשורת לסגר?". הקטע המלא של הכתבה הקודמת נמצא בנספח א' כאן למטה, כי זה הרקע המקדים לחשיפה כאן. 

למי ששכח, כתב המינוי לחברי הוועדה, בחתימתו של השר יועז הנדל (כאן) מ-6.9.20 מדבר במפורש על הצורה הטכנית - חוקית של הקמת הוועדה הזו (על פי התקשי"ר) כמופיע במפורש בתצלום הבא:
כתב המינוי של וועדה

הממונה על חופש המידע במשרד התקשורת פרסם אמש כאן את "דו"ח התקשרויות רבעון 3 שנת 2020 משרד התקשורת". בדו"ח הזה יש סעיף חדש (כאן) שהוביל אותי לשלוח שאלה בהולה ביותר לשר התקשורת (השאלה תוצג מיד).

שירותי ייעוץ למשרד

נראה בברור, ששר התקשורת בטוח, שהוא חסין מכל בדיקה וחקירה והוא יכול לקבל החלטות ככל העולה על רוחו ודמיונו. 

זאת, כי לא עברו שבועיים מיום מינוי הוועדה, וכבר השר יועז הנדל החליט לדאוג לכיסוי של ידידו ויו"ר הוועדה המיותרת שמינה, אבל מחוץ לחוקים הקיימים, בתואנת שווא שקרית, לכאורה, שהוא מספק "שירותי ייעוץ למשרד", מה שמחייב את השר להמשיך בשקר הזה גם ל"ועדת פטור ממכרז".

שכן - לא ניתן לשלם ליועץ למשרד התקשורת ללא "פטור ממכרז" (כי פולקמן נבחר ללא כל מכרז וגם לא נבחר לתפקיד יועץ, אלא לתפקיד יו"ר ועדה ציבורית, כמוגדר בחוק ובתקש"יר).

אמנם, המעילה, לכאורה, בכספי המשרד - כספי הציבור במקרה כאן (כ-40 אלף ש"ח, תשלום ראשון), זה "כסף קטן" מול "שוד כספי הגמלאים" במשרד התקשורת (שחשיפה טרייה בנושא השוד המזעזע הזה יש כאן), אולם, אי אפשר לעבור לסדר היום על התנהלות כספית כזו מופקרת, שהמקום המתאים לבדוק אותה הוא בחדר החקירות של המשטרה.  

לכן, שלחתי ביום 13.10.20 את השאלות הבהולות ביותר לשר יועז הנדל ולצמרת משרד התקשורת:
"הנדון:  תשלום למי מחברי הוועדה לבחינת אסדרת העל בתחום השידורים.
שלום רב,
1. בדו"ח החדש של המשרד (מצ"ב) מתברר (מצ"ב תצלום), שלרועי פולקמן הוצאה כבר הזמנה בשווי כספי של כ-40 אלף ₪ וההוצאה הזו מוסווית כ"שירותי ייעוץ למשרד", בעוד שתשלום עבור יו"ר ועדה ממשלתית מוגדר אחרת לגמרי.
זאת, כאמור בסעיף 27.15 לתקשי"ר.
2. בשביל מה נולד ה"ישראבלוף" הזה, של "שירותי ייעוץ", כשיש הנחיות ברורות בחוק ובתקשי"ר, איך משלמים לבעל תפקיד כזה?
3. מי אישר את מעשה המרמה הציבורי הזה בכספי משלמי המיסים?
4. אודה לתגובה מהירה לנוכח חומרת הנושא."

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן). 

הסיבה המרכזית להתעלמות ולהסתרה של החשיפות והשאלות שלי ע"י צמרת משרד התקשורת: השר והמנכ"לית רוצים להסתיר החלטות היכולות להוביל לחקירה פלילית נגד צמרת המשרד. זה כנראה הלקח העיקרי שהשר למד מ"תיק 4000". 

בהערת אגב נציין, שעל פי עדותו (מלווה בהקלטות) של אילן ישועה ברשות ניירות הערך (כאן), איריס אלוביץ’ אמרה לו בהקשר של רועי פולקמן: “פולקמן הוא הכלב של כחלוןהפודל של כחלון”. זו לא בדיוק מחמאה...

שורה תחתונה:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה, שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".
 
כמובן, שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).

נספח א' (לקוח מכאן):
כמה עולה הוועדה המיותרת, שהוקמה במיוחד לחבר והשכן של השר יועז הנדל, בנושא עולם השידורים?
לאחר חשיפת המניעים של השר יועז הנדל, שבמקום שיאכוף את החוק ויסיים את ההפקרות הרגולטורית בעולם המדיה (במיוחד בתחום שידורי הטלוויזיה על רשת האינטרנט ללא רישיון ושדידת משאבי "עידן +" מהמדינה), הוא החליט לדאוג לפרנסה לשכן והחבר האישי שלו.

פרסמתי זאת בכתבה תחת הכותרת "הוועדה המיותרת לבחינת תחום שידורי הטלוויזיה עם האיש הלא נכון בראשה!". כותרת המשנה: "מי שלא לומד מההיסטוריה נדון לחזור על אותן טעויות שוב ושוב. זה המשפט ,שמתאים לשר התקשורת, יועז הנדל, שכל יום יש לו איזה ספין תורן, שאיש לא קונה אותו, אבל בינתיים הוא מחבל והורס בשיטתיות כל חלקה טובה בשוק התקשורת. זאת, באוסף בלתי נדלה של סיסמאות נבובות וספינים, שלא מובילים לשום דבר טוב או בכלל. כך גם עם הוועדה החדשה, שהקים עם האיש הלא נכון, בוגר קרן וקסנר 24, לתחום שידורי הטלוויזיה. ניתוח ההחלטה ההזויה."

לאחר הפרסום, קיבלתי מידע ,שזו לא ועדה של אנשים העובדים בהתנדבות לטובת האינטרסים של הציבור. זה ייעלה גם הרבה כסף למשלמי המיסים בישראל.

לכן, ביום 7.9.20 שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לשר התקשורת יועז הנדל ולצמרת משרד התקשורת:
"הנדון: תשלום למי מחברי הוועדה לבחינת אסדרת העל בתחום השידורים - כתב מינוי:
שלום רב,
1. בהמשך להודעת השר (כאן) בדבר "הוועדה לבחינת אסדרת העל בתחום השידורים - כתב מינוי", מופיע בכתב המינוי, שהוועדה תפעל בהתאם לתקשי"ר.
2. בהתאם לתקשי"ר משמעותו גם, שחבר ועדה חיצוני יכול לקבל כסף ("דמי השתתפות בוועדה ציבורית", כאמור בסעיף 27.15 לתקשי"ר).
3. מי מבין חברי הוועדה עתיד לקבל כסף עבור פעילותו בוועדה וכמה תקציב הוקצה להוצאה הזו (של פעילות הוועדה), לרבות נסיעות ואש"ל, ועל חשבון מי?
4. אודה להתייחסותך." 


תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן). 

כך, גם שוק התקשורת בתחום השידורים נשאר מופקר, עד שתהיינה המלצות והחלטות, שנובעות מכך (ותהליכי יישום ארוכים, כלומר - אין תאריך סיום), של הוועדה המיותרת הזו וגם, לנוכח אי הסתירה של מתן הכספים כפי שמופיע בשאלות למעלה, תושבי ישראל יממנו מכיסם את השכר לשכן ולחבר האישי של השר, שיעסוק בעניין הזה בכיף, על חשבוננו. 

עדכון 1.10.20: לא די בעצם קיומה של הוועדה המיותרת בראשותו של רועי פולקמן, שר התקשורת יועז הנדל מינה "ועדות משנה" בוועדה המיותרת הזו - כאן. בנוסף, רועי פולקמן החליט להסתיר כמעט את כל המסמכים של הוועדה הזו מהציבור - כאן. למד מהשר ומהמנכ"לית שאפשר להסתיר כמעט הכל מהציבור. כמה הוא (רועי פולקמן) ירוויח (אישית) מההרפתקאה המוזרה הזו מהכיס שלנו? גם זה מוסתר היטב מהציבור. 

עדכון 7.10.20:
א. פורסם עוד ספין ירוד ע"י השר (כאן, ב"ישראל היום"), (כותרת בלבד): "יועז הנדל נגד נטפליקס?
יוזמה של שר התקשורת להרחיב את חוק הפקות המקור בישראל הגיעה לגורמים בחברת הסטרימינג העולמית נטפליקס, שלא התחברו לקונספט • כל הפרטים".

ב. "ועדת פולקמן" פרסמה כאן "קול קורא של הוועדה לבחינת אסדרת העל בתחום השידורים - מיקוד הסוגיות העומדות לבחינת הוועדה". ניתן להגיש התייחסויות עד 22.10.20.

עדכון 9.10.20: הוגשה התייחסותי הנוקבת ל"קול הקורא" של "ועדת פולקמן" לתחום השידורים.
ההתייחסות המלאה נמצאת כאן - למתעניינים. 

MONEY FREE
 
עדכון 16.10.20:
א. בוצעה פניה לשר האוצר ולמשרד האוצר לגבי בדיקתם למעורבותו של חשב משרד התקשורת (שהוא עובד של האוצר) במקרה הנחשף כאן למעלה. הפנייה מצויה כאן - למתעניינים. 

ב. אורן פרסיקו מ"העין השביעית" פרסם כאן כתבה מעניינת ודי ארוכה עם הכותרת הבאה: "יו"ר ועדת הרפורמה בטלוויזיה כותב ספר בהוצאת "ידיעות" רועי פולקמן, העומד בראש הוועדה לאסדרת השידורים של משרד התקשורת, הצהיר על ניגוד עניינים מול קבוצת "ידיעות אחרונות" • הוועדה תטפל במספר נושאים שתהיה להם השלכה על עסקי הקבוצה."

עדכון 19.10.20: הגשה תלונה ליועמ"ש לאור הנחשף בכתבה כאן. התלונה ליועמ"ש - כאן. אישור קבלה יש כאן

עדכון 10.11.20: מעיון ביומן של שר האוצר לשעבר משה כחלון לשנת 2019 (כאן) שנחשף כעת, עולה שמעבר לעובדה שרוב זמנו הקדיש משה כחלון לכלי התקשורת (ועוד באים בטענות לנתניהו שביקש לקבל "כתבות מלטפות" בוואלה!), הוא נפגש, פגישות על פי הרישום ביומן (לא כתוב כמה פעמים נפגש בפגישות שלא רשומות ביומן), לא פחות מ-9 פעמים עם רועי פולקמן. לא בדיוק ברור מהיומן - על מה הם שוחחו, בקשר כזה אינטנסיבי... 

עדכון 16.11.20: היועץ המשפטי לממשלה החליט להעביר את התלונה בעניין החשד למעילה בכספי משרד התקשורת לטובת מר פולקמן, לטיפולו של עו"ד מאיר לוין - המשנה ליועמ"ש (משפט כלכלי) - ההחלטה כאן

עדכון 2.12.20: הוגשה תלונה לנציב הקבילות במשרד מבקר המדינה, אודות אי מתן מענה ממשרד האוצר לגבי חלקו של חשב משרד התקשורת בפרשה של רועי פולקמן שנחשפה כאן למעלה. טופס הפנייה למבקר המדינה - כאן. אישור קבלה - כאן

עדכון 6.12.20: משרד מבקר המדינה החליט לטפל בתלונתי כנגד אי המענה של משרד האוצר. ההחלטה כאן

עדכון 15.12.20: פורסם כאן ב"כלכליסט" ע"י אביאור אבו (כותרת בלבד): "עבודת ועדה נוספת לאסדרת שידורי הטלוויזיה יורדת לטמיון. יממה לפני שפוטר העניק שר התקשורת יועז הנדל ארכה להגשת דו"ח ועדת פולקמן לאסדרת שידורי הטלוויזיה. עתה ספק אם מסקנותיה ימומשו." 

נדמה כי בינתיים היחיד שיכול להיות מרוצה מהדחייה הוא פולקמן, ששכרו כיו”ר הוועדה ההזויה הזו עומד על 211 ש"ח לשעה בתוספת מע”מ. שחיתות במיטבה

עדכון 20.12.20: אלי ציפורי פרסם כאן פוסט נוקב בזו הלשון: ‏"מעללי יועז הנדל במשרד התקשורת ממנו פוטר: סידר ג׳וב לח״כ לשעבר רועי פולקמן כיו״ר וועדה (מיותרת) לבחינת הרגולציה בטלוויזיה. פולקמן הוא שכנו של הנדל במושב נס הרים ושמו הוזכר כמי שעשוי להצטרף למפלגת סער. פולקמן כבר קיבל ממשרד התקשורת תשלום ראשון בסך של כ-40 אלף שקל.
‏תודה לאבי וייס."

עדכון 6.1.21: התקבל מכתבה של שגית שני, סגנית בכירה לחשב הכללי באוצר, שהואילה בטובה להשיב (במקום שר האוצר), לאור הלחץ של מבקר המדינה אליו פניתי בתלונה, בגלל ששר האוצר לא ענה לשאלותיי (בנוגע לתשלום לרועי פולקמן). המכתב נמצא כאן. במכתב זה היא (שגי שני) טוענת ש"הכל בסדר" בעניין התשלומים לרועי פולקמן. לדבריה, חשב המשרד לא היה מעורב בעניין זה... ככה "מרחו" את הנושא וזהו.  
 
עדכון 28.7.21: חשיפות בלעדיות ומרתקות בעקבות "ועדת פולקמן" - האמצעי לחיסול ערוץ 20 ורשתות הרדיו הימניות בישראל. מה שהשר יועז הנדל וחבורת החנפנים שמקיפה אותו - שכחו לדווח לציבור. ריאיון של אבי וייס ועקיבא ביגמן ע"י אבי רצון ב"גלי ישראל" ב-28.7.21 (כ-14 דקות), אודות "שערוריית הנדל-פולקמן". כל מה שלא רוצים שהציבור ישמע וידע אודות הקשר של יועז הנדל לנוני מוזס \ "ידיעות אחרונות". הלינק לסרטון יוטיוב: https://youtu.be/orHdEaGaP6U. מידע נוסף ומסמכים למתעניינים יש כאן: https://bit.ly/Folkman12Hot13Yes.
 



 
 
Bookmark and Share