Telecom News - מהלך ראשון של ספקית אינטרנט כדי למנוע התמוטטות מרפורמת האינטרנט!

מהלך ראשון של ספקית אינטרנט כדי למנוע התמוטטות מרפורמת האינטרנט!

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> מהלך ראשון של ספקית אינטרנט כדי למנוע התמוטטות מרפורמת האינטרנט!
ספקית האינטרנט טריפל סי (Triple C) היא הסנונית הראשונה של הרפורמה באינטרנט, שמתכנן משרד התקשורת. היא החליטה לפגוע (לדעת חלק מהלקוחות) בכל לקוחותיה, שמנויים לשירות ספקית אינטרנט בלבד, ומחייבת אותם החל מאתמול, להתחיל לעבור לספק + תשתית (שירות באנדל). כך, טריפל סי אינה מחדשת מינויים לשירותי ISP בלבד שלה, אלא החליטה למכור לכל לקוחותיה מרגע זה ואילך רק באנדל של תשתית + ספק. מהלך זה זה יגרום, כנראה, לעזיבת חלק מלקוחות החברה, מכיוון שחלקם מעדיפים להיות מנויים של בזק לעניין התשתית והתמיכה בתשתית ולא של טריפל סי, שיכולותיה ורמת השירות שלה שונים מאלו של בזק. 
מאת: אבי וייס, 2.11.20, 06:55טריפל סי

לפני קצת פחות מחודש, פרסמנו את הניתוח שלנו לרפורמה החדשה המוצעת בשימוע של משרד התקשורת: "לא רפורמה באינטרנט ולא נעליים! עוד שימוע בשירות קבוצת סלקום \ IBC!. כותרת המשנה של הניתוח שלנו: "שוב כלי התקשורת "נפלו בפח" במחזור הודעת צמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) על "רפורמה במבנה שוק האינטרנט, מוצר אחד- אינטרנט!", כשבפועל כל השימוע הזה נועד למטרה אחת בלבד: "להלבין" את שלל העבירות של קבוצת סלקום \ IBC, שמונעת את חופש הבחירה ב-ISP על תשתיותיה.
בדרך, מחסלים את ה"באנדל ההפוך" על רשת בזק ומחסלים ב"רפורמה" את כל ה-ISP הקטנים עד הבינוניים בגזר דין מוות מהיר וחטוף, כי זה מפריע לקבוצת סלקום \ IBC, שבאופן די אירוני ובניגוד למאמצי צמרת משרד התקשורת לסייע לה, נמצאת במצב של "כונס נכסים". רק בזק תישאר הפראיירית של השוק הקווי והסיבים, שכולם ירכבו עליה. זו המהות של הרפורמה המדומה הזו. לא רק שראשי משרד התקשורת החליטו לאנוס בברוטליות את בזק, הם גם החליטו שאסור לבזק לצעוק "הצילו"."

מאז פרסום השימוע, החלו מחאות קולניות נגד הרפורמה, גם מצד עובדי בזק בינלאומי וגם מצד עובדי פרטנר וחברות נוספות. אולם, יש ספקיות אינטרנט שלא סומכות על המחאות והחליטו להתייחס לשימוע כאילו הוא התקבל ואושר, ולכן הן החליטו שהן צריכות לנקוט צעדי הגנה דחופים, מפני התמוטטות כלכלית הצפויה עקב הרפורמה, התמוטטות חזויה באופן די ברור, לספקיות האינטרנט הקטנות עד הבינוניות (ואולי אף לגדולות).

לפני כשבוע, חברת טריפל סי הוציאה התראה ללקוחותיה (התראה הנמצאת כאן) על כוונתה לשנות את מודל מכירת שירותי האינטרנט שלה, משירות ISP בלבד לתצורת שרות הדאבל (תשתית+ספק), ואמש הוציאה לכל לקוחותיה את ההודעה הדרמטית והחד-משמעית הבאה:
טריפל סי

ההחלטה וההצעה הזו עלולים לפגוע בכל לקוחות טריפל סי כ-ISP בלבד, ובכל לקוחות טריפל סי בהסדר "באנדל הפוך" על תשתית בזק (אין לטריפל סי הסדר שירות על תשתית הוט).

קיבלנו לא מעט תלונות מלקוחות החברה, שאומרים במפורש, שהם ינטשו את טריפל סי, כי הם מעדיפים לקבל את השירות לתשתית האינטרנט מבזק עצמה ולא מטריפל סי, שיכולותיה בכלל לא מתקרבות (לדעתם) ליכולות התמיכה והשירות של בזק, בכל פינות הארץ. 

בכל מקרה, מנקודת הראות של טריפל סי, ההחלטה, שהיא תספק שירות ללקוחותיה רק בתצורת הבאנדל, היא מהלך נבון, שנועד להציל אותה (להערכתה), מהתמוטטות כלכלית צפויה, בתחום שירותי האינטרנט, עקב הרפורמה, שמשרד התקשורת מתכנן בשירותי האינטרנט בישראל.

היות ושר התקשורת נראה מאוד נחרץ בכוונותיו, טריפל סי לא לוקחת סיכונים וכבר כעת היא מתכוננת ומבצעת מהלך הכנה והתגוננות מפני ה"גזירות" של השר. 

האם שאר הספקים הקטנים עד הבינוניים לשירותי אינטרנט ילכו כבר כעת בכיוון הזה של שירות באנדל בלבד? נמתין ונדווח. 

עדכון 24.1.21גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן כתבה נוספת בנושא (כותרת בלבד): "משרד התקשורת יודיע בקרוב כיצד יפעל שוק האינטרנט בישראל.
המשרד השתכנע כי הספקיות הקטנות באינטרנט חייבות תמיכה, ולכן ידרוש שינויים בשוק הסיטונאי ויחייב את בזק להמשיך ולמכור חבילות עם ספקי אינטרנט • בתמורה ככל הנראה תקוצר תקופת ההתארגנות בשוק ל-9 חודשים, ורק לאחר מכן בזק והוט יוכלו להתחיל לספק אינטרנט ישירות." מומלץ לקריאה.



 
 
Bookmark and Share