Telecom News - האם ועדת הכלכלה של הכנסת תשבש את החקירה בנושא "מתווה הסיבים"?

האם ועדת הכלכלה של הכנסת תשבש את החקירה בנושא "מתווה הסיבים"?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> האם ועדת הכלכלה של הכנסת תשבש את החקירה בנושא "מתווה הסיבים"?
השבוע אמורה ועדת הכלכלה של הכנסת לעסוק ב"מתווה הסיבים" בימים א', ג' ו-ד'. האם הוועדה, בעצם עיסוקה זה (לקראת הגשת החוק להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת) עומדת לשבש את החקירה הפלילית, שאמורה להתחיל בתחום זה, כנגד צמרת משרד התקשורת? בעבר, ועדת הכלכלה כפתה על משרד התקשורת לעצור את "מתווה הסיבים" של שלמה פילבר, בגלל בדיקה של מבקר המדינה. כעת, זו לא רק בדיקה של מבקר המדינה, זו חקירה פלילית של ממש.
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 13.12.20, 06:50השר יועז הנדל

שר התקשורת, יועז הנדל, (בתמונה משמאל) תקף ביום 10.12.20 (במקום להתייחס להסכם השלום המפתיע עם מרוקו), כולל בחדשות ערוץ 12, את רוה"מ נתניהו בחריפות יתרה וטען, שהוא דואג רק לעצמו ויש לסלקו מכסאו ולהחליפו ע"י חבר הכנסת לשעבר - גדעון סער. זאת, בסתירה מהותית לסעיף 4 בחוק יסוד הממשלה.

רק לא ברור מדוע מחנה הקואליציה, בחלק שבראשות נתניהו, שותק ומאפשר לו להמשיך בתכניותיו וב"מתווה הסיבים", שנועד אך ורק כדי לקדם את עצמו ומפלגתו ולסייע לקבוצת סלקום \IBC, מתווה, שיידון בשבוע הקרוב באינטנסיביות בוועדת הכלכלה של הכנסת.

הרי חשפנו, שמדובר במתווה מושחת ביותר, שלא יביא סיבים לבתים לעם ישראל
, מתווה, שיש מעליו עננה של תיק פלילי חמור ביותר, לכאורה, שטרם נחקר עד תומו: https://bit.ly/YoazHendelDanaNoyfeld.

פרטים כיצד צמרת משרד התקשורת מטעה ומשקרת לוועדת הכלכלה של הכנסת יש במאמר הטרי (ובכל הלינקים למאמרים ולמסמכים הקודמים):
"תכנית "אי פריסת סיבים" מתקדמת תוך מהלכי רמיה והסתרה בוועדת הכלכלה!"

הרי יו"ר ועדת הכלכלה, חה"כ חה"כ יעקב מרגייעקב מרגי, (בתמונה משמאל),
הוא מהקואליציה (מש"ס).

אז למה הכאוס הזה נמשך וחברי הכנסת מכל הסיעות נותנים ידם לשיבוש חקירה ולמתן פרסים לחשודים לכאורה? לאלוהים פתרונים.
כנראה שאין תחתית לתהום ולהשפלה של הקואליציה הזו.
מי יציל את עם ישראל ויעצור את השחיתות והרס כל נורמה שלטונית??


פניתי בדחיפות לוועדת הכלכלה של הכנסת, בגלל
שחברי ועדת הכלכלה עומדים לדון בשבוע הקרוב ב"מתווה הסיבים", דיון בנושא, שבדיוק כעת אמור להיחקר ע"י המשטרה (מצ"ב האישור לחקור, שהועבר למשטרה בנושא הזה. "דף השער" של התלונה, שהוגשה ליועמ"ש, עו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט, שאישר את פתיחת החקירה הפלילית הזו יש כאן).

בכך, לעניות דעתי, הם, חברי ועדת הכלכלה של הכנסת, עלולים לשבש חקירה ולסייע להרס שוק התקשורת, כנגד האינטרסים של הציבור.

פנייה זו נענתה במהירות ע"י דובר בוועדה, ליאור רותם בזו הלשון: "קיום דיון בוועדה בכנסת בהצעת חוק ממשלתית אינו מהווה שיבוש חקירה".


לתגובה זו השבתי: "יש לזה תקדים. בדיון מתווה הסיבים של שלמה פילבר מסוף 2016 (הדיון התקיים בוועדה בתחילת ינואר 2017) החליט היו"ר דאז חה"כ איתן כבל לדרוש משלמה פילבר לעצור את המהלכים של התכנית שלו - כדי לאפשר למבקר המדינה לבדוק את הנושא, בטרם ייקבעו עובדות מוגמרות.
כעת, זה אותו מצב בדיוק.
מציע, שתינתן חוות דעת משפטית בנושא, למה אז היו"ר איתן כבל החליט לעצור את המתווה, כדי שתהיה בדיקה, בטרם תיקבענה החלטות."

תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

למתעניינים, הנה המסמכים, שיצאו מוועדת הכלכלה של הכנסת ומוועדת ביקורת המדינה של הכנסת, מהדיון, שהתקיים ביום 2.1.17, דיון שהיה משותף ל-2 הוועדות, בגלל מעורבות מבקר המדינה בנושא "מתווה הסיבים" דאז של שלמה פילבר (כיום "עד מדינה", גם בנושא זה, שנקרא אז בשם מוזר שלא כל כך מוכר היום, למי שלא בקי בפרטי "תיק בזק ותיק 4000", אבל זה היה השם שאז נתנו בכנסת ל"מתווה הסיבים" דאז בדיון: "הורדת חובת ההפרדה התאגידית מעל בזק"):

א. הודעת הסיכום של הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת - כאן (וגם כאן).

ב. סיכום הדיון של ועדת הכלכלה של הכנסת, כפי שהופץ לתקשורת ולציבור - כאן.

ג. הפרוטוקול המלא של הדיון, שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת במשותף עם הוועדה לענייני ביקורת המדינה - כאן

3 המסמכים הללו מוכיחים "שחור על גבי לבן", שכשיש חשד, שהליך רגולטורי נגוע בפגמים (אז לא דובר בכלל על חשד לפלילים, חקירת "תיק בזק" החלה רק במחצית 2017 וחקירת "תיק 4000" החלה בתחילת 2018), אזי הדרך הנכונה והחוקית היא לעצור את התהליך ולתת לגורמי הבדיקה והחקירה - לבדוק.

אין צורך, שנחזור על פרשות אחרות, שעברו בוועדות הכנסת ובמליאה (דוגמת "חוק ישראל היום"), שתהליכי חקיקה נעשו בצד חשד למעשים אסורים, שכיום נטען שהם פליליים (במסגרת מה שמכונה "תיק 2000").

אפשר גם ללמוד את הלקח (בצורך לשמור על זהירות המתחייבת בעת עיסוק בדיונים בוועדות הכנסת ברגולציה מעוררת סימני שאלה) מההחלטה של הכנסת לאשר חסינות לחה"כ חיים כץ

אני סבור, שעל חברי הכנסת מוטלת החובה למנוע מהלכים פליליים, לכאורה, שנעשים במסווה של "מתווה הסיבים" ולעצור זאת, עד ברור מלא של העובדות.

מדובר ב"מתווה סיבים" שמתנופפים מעליו לפחות 7 דגלים שחורים, שצריך להיות עיוור מוחלט, או לגמרי אטום, כדי לא לראות אותם (כאן). 


גם כך, המתווה הזה לא נחוץ בכלל והוא רק מכשול עצום לפריסת סיבים בישראל. זה לא רק אני אומר זאת, זה נאמר גם בדו"ח מרכז המחקר של הכנסת

בהערת אגב אציין, שיש "צדיק אחד בסדום" בתחום "מתווה הסיבים" והוא דווקא מהאופוזיציה (חה"כ ווליד טאהא מ"הרשימה המשותפת"). וזו התגובה שקיבלתי לאחר הכתבה הקודמת שלי בנושא: "שלום רב, חה"כ ווליד טאהא הגיש בקשה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בעניין הזה לפני כשבועיים – בתאריך 25/11/2020  – לצערנו הממשלה דחתה את זה". השולח: סאלח חאג יחיא, יועץ פרלמנטרי.

היכן חברי הקואליציה - בנושא זה?

למתעניינים בפרטים, אודות החשדות שיש בתחום מתווה הסיבים והקשר שלו לקבוצת סלקום \IBC סביב השר יועז הנדל מוזמן להאזין לריאיון רדיופוני מדהים של כותב שורות אלו (כ-11 דקות), עם המראיין אלי ציפורי מ"גלי ישראל". הריאיון כולל חשיפות חדשות ובלעדיות אודות השר יועז הנדל, שנחשפו בימים האחרונים, בתחומים הגובלים בפלילים והתנהלות אנושית מחפירה ובלתי מתקבלת על הדעת. בתחילת הריאיון יש התייחסות לנושא הטיפול המזעזע של השר יועז הנדל בסוגיית גמלאי המשרד שבראשו הוא עומד, מה שמסביר מדוע עלו כעת החשדות הכל כך חמורים, כנגד השר יועז הנדל. ההקלטה מצויה בלינק כאן: https://bit.ly/PoliceYoazHendel.

יודגש שלא רק סלקום \ IBC מעורבת בקנוניה של "מתווה הסיבים", גם קבוצת הוט מעורבת כאן (כפי שחשפתי אמש - כאן). קבוצת הוט, על פי המתווה המתוכנן ע"י צמרת משרד התקשורת, עתידה בכלל לא לפרוס סיבים ולהצטרף לקבוצת סלקום \ IBC. פשוט מדהים ומזעזע גם יחד. 

לסיכום:
שלא יהיה לאיש מהקוראים צל של ספק: "מי שמפריע לפריסת הסיבים זה שר התקשורת בעצמו ולא שום אדם אחר!".

למעשה, השר יועז הנדל "ניכס לעצמו" את המתווה לסיבים, שהוכן ע"י "הקליקה", כי החוק הזה בשבילו זה רק הקמת "קרן הסבסודים" (שמוציאה כסף מהכיס של בזק ומעבירה אותו לכיס של סלקום\IBC), ומתן הפרבילגיה של השר לתעדף יישובים, כפי שיחפוץ, מה שבונה לו מפלגה, שמטרתה היחידה היא להפוך את גדעון סער לראש הממשלה, והמצביעים והתומכים בשר יועז הנדל מגיעים מכל החנפנים, שירוצו וישחרו לפתחו (יש כבר לא מעט ראשי יישובים וחנפנים בכמות לא קטנה, שכבר רצו והתפקדו למפלגה שלו), כדי שהפריסה תהיה קודם אצלם ולא אצל יישובים אחרים, שראשיהם מייצגים מפלגה אחרת. זו פוליטיקה מהזן הכי ירוד ומושחת שניתן להעלות על הדעת.  

התפקיד היחיד, שיש לשר יועז הנדל לבצע בתחום פריסת הסיבים, וגם את זה הוא לא עשה וכשל, זה למנוע כפילויות בפריסת הסיבים לבתים, מה שיכול להוביל להתמוטטות כלכלית של החברות המתחרות בבזק בגלל תחרות פרועה.

אין שום מדינה בעולם, שיש בה מצב כאוטי כזה של פריסה משולשת של סיבים לאותם בתים. אולם, ממילא השר לא מבין את הנושא, כמו שהוא לא מבין בשום נושא בעולם התקשורת, ולכן הוא לא עשה בנושא חשוב וקריטי זה מאומה (נעשה תיקון זעיר שלא פועל בשטח, רק לגבי פריסת כפולה בתוך הבניינים עצמם, שזה החלק השולי ביותר של עלויות פריסת הסיבים, וגם התיקון הרגולטורי הזה כשל מיומו הראשון).

בנוסף, היה על המשרד לבנות בסיס נתונים ארצי של פריסת פס רחב לבתים בישראל, כדי שיהיה ניתן לקבל החלטות על בסיס נתונים ולא על בסיס השערות והמצאות מצוצות מהאצבע, עם מונחים שהומצאו ממוח קודח של אנשים, שאין להם צל של מושג, השכלה או ניסיון בעולם התקשורת. גם זאת השר לא עשה ולא נראה שייעשה.
עובדות מעולם לא עניינו אותו. רק הקמת מפלגה והשמצת רוה"מ - הממונה עליו. 

זה, שמדבר על "שקיפות", "ציונות", "קו המחרשה" ושאר סיסמאות וספינים נבובים ותלושים מכל מציאות, נוהג בחסר שקיפות קיצוני בכל התנהלותו ומטעה באופן קבוע את הציבור וגם את ועדת הכלכלה של הכנסת. 

הוא מספק גיבוי וחיפוי למעשים פליליים, לכאורה, בקנה מידה מחריד, גם בתחום "מתווה הסיבים". 

מביש ברמות-על, שזה שר התקשורת במדינת ישראל. 

דרושה ועדת חקירה (פרלמנטרית, או ממלכתית) לבדיקת שוק התקשורת בישראל והקמת רשות תקשורת לאומית. זאת, כי הנזקים ששר התקשורת יועז הנדל יצר ויוצר בשוק הזה, עברו כל גבול וכל נורמה חוקית וציבורית. 

רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".
 
כמובן, שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל). 

FIBERS FREE
עדכון 11.12.20:
א. התקיים הדיון הראשון השבוע ב"מתווה הסיבים" בוועדת הכלכלה, השידור של הדיון נמצא כאן

ב. אלי ציפורי פרסם כאן פוסט: "נתניהו וחברי הליכוד: אל תעבירו את מתווה הסיבים של יועז הנדל עד שתושלם הבדיקה-חקירה פלילית בעניינו שהועברה לטיפול ראש אגף החקירות במשטרה; אבי וייס מגלה היום: בעבר איתן כבל בלם את מתווה הסיבים האופטיים של שלמה פילבר בוועדת הכלכלה כדי לאפשר למבקר המדינה לבדוק את הנושא; אין גם טעם לתת פרס למי שנשאר משום מה בממשלה והודיע שהוא חובר לגדעון סער.
אגב, הנדל מסרב להגיב עד היום לעובדה שהפרקליטות העבירה החומרים בעניינו ל״טיפול״ ראש אגף חקירות במשטרה ויחד איתו התשקורת מסתירה זאת.
על חברי הוועדה נמנים, בין היתר, מאי גולן, אוסנת מארק וקרן ברק."

ג. דובר ועדת הכלכלה שלח לתקשורת את סיכום הדיון (כאן - למתעניינים), תחת הכותרת: "ועדת הכלכלה החלה לאשר את סעיפי הצעת מיזם הסיבים: לפי דרישת היו"ר מרגי – בזק תצטרך להודיע על אזורי הפריסה שלה תוך עד 7 חודשים מכניסת החוק לתוקף."

ככה נראה הליך שיבוש חקירה, מתן תמיכה למתווה עברייני ומתן פרס לעבריינים (לכאורה) - בשידור חי בזמן אמת, מוועדת הכלכלה של הכנסת. 

עדכון 15.12.20: "עדכון מדוברות הכנסת (ועדת הכלכלה):
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, פתח הבוקר את הדיון בהכנה לקריאה שנייה ושלישית של תיקוני החקיקה לטיפול בחסמים לפריסת רשת סיבים אופטיים בהתייחסות לפיטורי שר התקשורת ואמר: דיברתי עם השר בסביבות השעה חמש בערב על איך מתקדמים, ופחות מחצי שעה לאחר מכן שמענו שהוא כבר לא יהיה שר כשהחוק יבוא לכלל חקיקה. אבל בסוף גם אם הוא לא יהיה שר בעת ההצבעה במליאה, הוא דחף להביא את הרפורמה לדיון בוועדת הכלכלה ולקדם גם את הצעת החוק הפרטית בעניין שהגשתי עם חברי כנסת נוספים. כולם מבינים שצריך לפרוס כמה שיותר מהר וכמה שיותר הרבה ושלא יעז מאן דהוא לומר לכנסת לעצור, ככל שיבקשו מאתנו להאט כך נלחץ על דוושת הגז כמה שיתר מהר. אנחנו מברכים את שר התקשורת הנכנס, בני גנץ, ואני סמוך ובטוח שהוא יענה לבקשתנו להביא את החקיקה הזו לגמר ביצוע".
הודעה מלאה תישלח בהמשך."

תמונות מהדיון היום בוועדת הכלכלה של הכנסת - כאן

ככה נראה הליך שיבוש חקירה, מתן תמיכה למתווה עברייני ומתן פרס לעבריינים (לכאורה) - בשידור חי בזמן אמת, מוועדת הכלכלה של הכנסת. 

עדכון 16.12.20:
א. להלן הודעת דוברות הכנסת (ועדת הכלכלה):
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית: רפורמת הסיבים תצא לדרך ב-1 בינואר 2021 – בזק תמסור את אזורי הפריסה שלה עד יולי 2021 ותשלים פריסה תוך 6 שנים.
היו"ר מרגי על אישור הרפורמה: מרגי: אנחנו מייחלים לה שנים רבות וזו תהייה ברכה לציבור ולכלכלה; מנכ"לית משרד התקשורת הודתה לשר התקשורת היוצא הנדל ואמרה: הרפורמה תשחרר את פריסת התשתיות במדינה ל-30 השנים הבאות; כדי לוודא ביצוע הרפורמה אישרה אתמול הוועדה סעיף המחייב את שר התקשורת לדווח לה על התקדמות היישום אחת לשנה
הודעה מלאה תישלח בהמשך. עדכון: סיכום הדיון נשלח ונמצא כאן, למתעניינים. 
מצ"ב לינק לתמונות וסרטונים מהדיונים (קרדיט סטילס: דוברות הכנסת, דני שם טוב): כאן

ככה נראה הליך שיבוש חקירה, מתן תמיכה למתווה עברייני ומתן פרס לעבריינים (לכאורה) - בשידור חי בזמן אמת, מוועדת הכלכלה של הכנסת. 

באלי ציפורי העלה כאן פוסט נוקב ביותר בזו הלשון:
חברי הכנסת של הליכוד: לאן נעלמתם עם מתווה הסיבים האופטיים השערורייתי של יועז הנדל שמגמד את תיק 4000 התפור.
***********************************************************************************************************************
שאלה פתוחה של אבי וייס לחברי הכנסת של הימין השפוי והציוני - שאני מסכים איתה לחלוטין ומצטרף אליה.
אתם צודקים מתמיד ומשמיעים את הקריאות הנכונות. אבל אלו רק סיסמאות ללא משילות. הבעיה שאלו שתפרו את תיק 4000 ואת תיק בזק שקדם לו (שכיום הוא חלק ממנו) הם עדיין בכל עמדות המפתח במשרד התקשורת ובקבוצת סלקום-IBC ומצליחים לנצל את חוסר המשילות של הימין בכלל והליכוד בפרט ומעבירים החלטות נגועות בפלילים ונגד האינטרס הציבורי, דוגמת "מתווה הסיבים", שעבר אתמול את הדיון האחרון בוועדת הכלכלה של הכנסת לקראת קריאה שנייה ושלישית במליאה. 
כך ממש אתמול, רק אתמול, השר יועז הנדל טרם הליכתו, בלי שום מחאה או הסתייגות ממכם, ביצע עוד 2 מחטפים בשירות "הקליקה" שתפרה את תיק 4000 ובכלל זה סילוק קבוצת הוט מתחרות בשוק הקווי והצטרפותה לקבוצת סלקום-IBC. מה עושים? למה נותנים ל"קליקה" שמתחילה ביועמ"ש מנדלבליטמומי למברגרדינה זילבר וכיו"ב ומטה עד היועמ"שית למשרד התקשורת דנה נויפלד ועוד, להמשיך לנהל את שוק התקשורת, נגד האינטרס הציבורי ובצורה לא חוקית לכאורה (כבר אושרה פתיחת בדיקה-חקירה ע״י היועמ"ש מנדלבליט מול "מעגלי הקומבינות")? 
איך תתקנו את בית המשפט העליון ואת תהליכי בחירת השופטים וכיו"ב, הנושאים שאתם מדברים עליהם בוקר וערב, בצדק, אם דבר כזה יחסית פעוט, אתם לא מסוגלים לעצור ולתקן?? 
פרטים נוספים יש כאן.

עדכון 18.12.20: שלחתי שאלה לצמרת חברת בזק בזו הלשון: 
"הנדון: שאלה בעניין הצעת החוק המכונה בשם "מתווה הסיבים".
שלום רב
האם בזק מתכוונת לבקש מוועדת הכלכלה של הכנסת (ישירות או באמצעות מי מחברי הכנסת ו\או השרים) לקיים דיון חוזר בהצעת החוק שמונחת לפני קריאה שנייה ושלישית בכנסת, לאור העובדה שהוועדה קיבלה החלטות הנוגעות לבזק ללא כל בסיס נתונים כלשהו, שיכול להצדיק את ההחלטות שהתקבלו בוועדה, בין היתר לגבי מתי בזק תציג את הפריסה שלה למשרד התקשורת ומדוע בזק לא תוכל לקבל כסף מ"הקופה לפריסה האוניברסלית"." 

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

במציאות (כפי שנותח כאן), בזק קיבלה את המתווה ולא ערערה עליו. המדובר בטעות אסטרטגית חמורה של צמרת בזק.

עדכון 19.12.20: אלי ציפורי פרסם כאן מאמר נוקב ב"מעריב" (כותרת בלבד): "כל המוסיף גורע: הרפורמות שנועדו לעזור לציבור, אך עושות ההפך.
הפקידים בשירות המדינה מכורים לרפורמות, אך לעתים מדובר בכותרת גדולה שדווקא מסבכת את הנושא שהיא מתיימרת להסדיר. הנה סיפורן של שתי רפורמות שיפגעו בתושבי הפריפריה ובכיס של כולנו."

אלי ציפורי פרסם כאן פוסט (כותרת בלבד): "תיק 4000 - השערורייה הגדולה: כך דפק יועז הנדל את הפריפרייה במתווה לגלישה מהירה יותר באינטרנט, העניק הטבות ענק במיליארדי שקלים במיוחד לקבוצת סלקום - הרבה יותר מפילבר בזמנו - ולמרות זאת התשקורת מחרישה."

עדכון 21.12.20: פורסם כאן ע"י גד פרץ מ"גלובס": "מתווה הסיבים האופטיים אושר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית". 
כפי שכתבתי לא אחת, מדובר במתווה שנולד מתוך מניעים מושחתים הראוים לחקירה ובכל מקרה, תוך כשנתיים יהיה צורך לתקן את הטעות הרגולטורית הזו. לא צריך את המתווה הזה לפריסת סיבים וממילא סיבים נפרסים (ולא מהבוקר, מזה שנים) בכל רחבי הארץ. הבעיות בתחום זה נעוצות בכלל בנושאים אחרים, שלא טופלו בשום היבט, במתווה "חוק הסיבים" השגוי הזה. 

עדכון 25.12.20: בזק הוציאה (כאן, פירוט כאן) הודעה לבורסה בדבר פרסום ברשומות של תיקון חוק התקשורת שאושר בכנסת , חוק המכונה "מתווה הסיבים" ומה השפעתו על בזק.



 
 
Bookmark and Share