Telecom News - חשיפת הפעילות הפוליטית האסורה של מנכ"לית משרד התקשורת

חשיפת הפעילות הפוליטית האסורה של מנכ"לית משרד התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> חשיפת הפעילות הפוליטית האסורה של מנכ"לית משרד התקשורת
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, היא "הצנחה" של השר לשעבר יועז הנדל. לא פלא, שהשר בתיאום עימה מילא את כל צמרת משרד התקשורת ב"משובטים" של מפלגת "דרך ארץ" וכעת נחשוף את הפעילות הפוליטית של המנכ"לית, במסגרת "כחול לבן" (לפני ש"דרך ארץ" נפרדה ממנה והשר יועז הנדל פוטר ב-14.12.20).
עדכונים בסוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 2.3.21, 18:04לירן אבישר בן חורין

משרד התקשורת הפך בשנה האחרונה לתערובת של "הקליקה" הוותיקה, ש"תפרה את תיק 4000" (כאן) וממשיכה לעבוד בשירות קבוצת סלקום\IBC (כאן), ושל פעילים פוליטיים של מפלגת "דרך ארץ".

הצמרת הבכירה ביותר (כל לשכת השר, המנכ"לית וכל לשכת המנכ"לית), הפכה להיות אוסף של "משובטים" (כמפורט בהרחבה בנספח א' כאן למטה), של נאמני השר יועז הנדל מ"דרך ארץ", שהייתה סיעה ב"כחול לבן" בראשותו של בני גנץ, עד שיום אחד יועז הנדל החליט לנטוש את "כחול לבן" (לטובת חבירה למפלגה החדשה של גדעון סער) ולכן פוטר ע"י בני גנץ (כאן).

אולם, פיטורי השר יועז הנדל השאירו בלשכת השר ובצמרת המשרד את כל "המשובטים", שהוא "הצניח" במשרד.

גם נשאר מאחור רועי פולקמן ידידו ושכנו של השר  הנדל, גם כן "בוגר קרן וקסנר", עם הוועדה המיותרת, שהוא עומד בראשה לעניין שידורי הטלוויזיה (כאן). איש לא נגע בהם, משום מה. 

אחד מקוראינו הפנה את תשומת ליבי ללו"ז של המנכ"לית, לירן אבישר בן-חורין, בתמונה למעלה משמאל, לו"ז "המעיד יותר מאלף עדים" על הפעילות שלה בתחום הפוליטי של מפלגת "כחול לבן" (בתאריכים טרם ההפרדות של "דרך ארץ" מ"כחול לבן"), בניגוד לחוקי מדינת ישראל, בניגוד לתקשי"ר ובניגוד לכללים למנכ"לים בשירות הממשלתי.

תשומת לב, שהיומן של המנכ"לית הוא מרבעון 3 שנת 2020 (הזמן בו החלה בתפקיד המנכ"לית), עוד לפני שהשר יועז הנדל פוטר בגלל שנטש את "כחול לבן". כך, שהמידע, שנחשף כאן, הוא רק מרבעון אחד של 2020 וסביר להניח, שברבעונים הבאים - המנכ"לית המשיכה בפעילות הפוליטית האסורה הזו. 

והנה צילומי הפעילות הפוליטית הזו ב-2 תאריכים ברבעון 3 שנת 2020:
פעילות פוליטית 1

פעילו פוליטית 2

לכן, ביום 28.2.21 שלחתי את הפניה הדחופה ביותר הבאה לשר בני גנץ ולידיעת צמרת משרד התקשורת בזו הלשון:
"הנדון: פעילות פוליטית אסורה של מנכ"לית משרד התקשורת.
שלום רב,
1. על פי הלו"ז של המנכ"לית (מצ"ב כאן וכאן) מתברר, שהיא קיימה והשתתפה, בעת היותה מנכ"לית, ב-2 מפגשים של פעילי מפלגת "כחול לבן", שמשמשים כמנכ"לים בשירות הממשלתי. זאת ב-6.9.20 וב- 30.9.20.

2. כמות העבירות הפליליות והמשמעתיות הקיימת סביב מפגשים אלו היא עצומה (הסבר קצר לעניין העבירות הללו - כאן באתר של נציבות שירות המדינה).

3. יצוין, שאך לא מכבר קראתי לשר להשעות או לפטר לאלתר את המנכ"לית (מפורט בכתבה: מנכ"לית משרד התקשורת הפכה לאויב האינטרס הציבורי ובניגוד לעמדת השר!).

4. וזו לא פעם ראשונה בקדנציה הקצרה (יחסית, עד כה), של השר בני גנץ.

5. פניות דומות לגבי מעשים הנחזים כפליליים ו\או משמעתיים (לכאורה, חזקת החפות חלה על כולנו), ניתן למצוא בכמה פניות קודמות לגבי המנכ"לית ובכלל זה: 6. זאת, מעבר לצורך "לנקות" את לשכת השר וכל צמרת המשרד מכל פעילי מפלגת "דרך ארץ" הרבים, שהושתלו\הוצנחו בלשכת השר ובצמרת המשרד, כמפורט כאן בחלק התחתון של הכתבה.

7. כולם שליחים\בוגרים של ארגונים מהסוג של: "קרן וקסנר", "קרן מנדל", "רשת מעוז" וכיו"ב בקיצור: Deep State של מפלגת "דרך ארץ" בתוך משרד התקשורת הישראלי.

8. אודה לעדכון דחוף מה בדעת השר בני גנץ לעשות, לנוכח הממצאים הללו, שמחייבים השעיה דחופה של המנכ"לית ו\או פיטוריה לאלתר, היות והיא מהווה מכשול חמור לשוק התקשורת ולשירות הציבורי במדינת ישראל." 

תגובה טרם קיבלתי, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.
אין צורך להיות בלחץ, תגובה לא אקבל.
זה די ברור: מי מוכן להודות בעבירות פליליות ומשמעתיות (לכאורה) הנחשפות ב-Telecom News? 

נספח א':
למה הגענו למצב הזה של "איש הישר בעינין ייעשה", בצמרת משרד התקשורת?
מכמה סיבות:

1כל צמרת משרד התקשורת של היום היא "שיבוט" של אנשים דומים. 

במה הם דומים ומה משותף לכולם (כולל המנכ"לית)?
  • אפס ניסיון ברגולציית עולם התקשורת.
  • אפס ניסיון בעולם התקשורת על כל מרכיביו.
  • אפס ניסיון בניהול חברה עסקית (מכל סוג, לא רק בתחום התקשורת).
  • חסרי השכלה רלבנטית בתחומי עולם התקשורת, טכנולוגיות התקשורת ורגולציית התקשורת.
  • אפס ידע וניסיון בתחומים המקצועיים הקיימים סביב עולם התקשורת (בתוספת שפע של בעיות בתחום "ניגודי העניינים", למשל דוגמה בולטת: עו"ד דנה נויפלד - היועצת המשפטית של המשרד. גם למנכ"לית יש שפע של "ניגודי עניינים". זה לא רק היא. זה חל כמעט על כל התחומים הרבים סביב עולם התקשורת). 
2. מיהם האנשים הללו, בצמרת משרד התקשורת?
כמעט כולם בוגרי הכשרות של ארגונים מהסוג של "קרן וקסנר", "קרן מנדל", "רשת מעוז" וכיו"ב. זה המקור העיקרי ואולי הבלעדי לכמעט כל ה-Deep State ("שלטון הפקידים"), שיש בקרב המערכות הציבוריות בישראל (לרבות במערכות הביטחון, המשטרה, משרדי הממשלה המרכזיים, מערכות השפיטה והתביעה - פרקליטות ועוד). 

יתרה מכך, המנכ"לית וראש מטה השר מקדמים את האינטרסים של הקרנות והתכניות הללו, של ה-Deep State, בתוך משרד התקשורת. דוגמה קטנה בלבד, מתוך יומן Q3 2020 של מנכ"לית המשרד - לירן אבישר בן-חורין, 2 פעילויות מתועדות היטב לטובת ארגון "מעוז" (לחיצה על כל תמונה מגדילה אותה):
מעוז פעילות ראשונה מתועדת

קידום האינטרסים של מעוז במשרד התקשורת

דוגמה ממש טרייה ל"הצנחת" אנשים למשרד (שקדמה ל"הצנחה", שנחשפה כאן למעלה), היא הקידום הטרי של ענבל מעין, שאת שמה בוודאי לא שמעתם, ש"הוצנחה" אך לאחרונה למשרד וממש לאחרונה במקום לפטר אותה (בעקבות הליכת המנכ"ל נתי כהן, שהביא אותה למשרד, בגלל היכרות אישית עם אביה), היא קודמה ע"י המנכ"לית לירן לתפקיד מנהלת המטה של המנכ"לית. את הסיפור שלה אפשר לקרוא כאן בשאלה, שנשאלה ולא נענתה, למתעניינים.

אם תציצו בקורות החיים, למשל, של "מוצנחת" קודמת, ענבל אבנון (כאן) היועצת של שר התקשורת, אפשר להיווכח מיד, שהיא לא יותר מ"שיבוט" ממוזער וחיוור של המנכ"ליתלירן אבישר בן-חורין. 

למי שלא יודע, מה שהכי מעניין את המנכ"לית - לירן אבישר בן-חורין, זו התמונה שלה (כפי שנחשף כאן, בהסכם הבלתי כתוב, שערכה עם "גלובס", נושא הנמצא כעת בחקירה). דוגמאות מובהקות למרוץ הזה שלה אחרי תמונות מחמיאות, אפשר לראות בכתבות "המלטפות", שנעשו עבורה ממש לאחרונה ב"כלכליסט" (כאן וכאן), העיתון של נוני מוזס (שעומד לדין כעת בתיק 2000).
אפשר לראות כאן וכאן כיצד גלובס שלח צלם מקצועי במיוחד כדי שיצלם אותה שונה בכל אייטם, ובתמונה כאן היא מצולמת על רקע של פסלון של דוד בן גוריון, לרמוז לקוראים בצורה ברורה, שהיא (כביכול) ממשיכת דרכו של בן גוריון. פשוט בדיחה עלובה וחילול מורשתו של דוד בן גוריון. בדיוק כך, המשרד הממשלתי הזה נראה. 

​מוצנח נוסף, שלירן הביאה (כלומר: "הצניחה" במינוי אישי, ללא כל הליכי מכרז, למשרד התקשורת, על בסיס ההיכרות בעת שלירן עבדה במשרד רוה"מ), הוא נווה דייגי. עב"מ נוסף בסדרה, שנחת היישר לתפקיד של "יועץ למנכ"לית". איך הוא ייתן עצות למנכ"לית בתחומים, שאין לו צל של מושג בהם? זה לא ברור. 

שיבוט נוסף היא ההצנחה של עו"ד אורטל חזות, שעבדה בעבר במשרד רוה"מ יחד עם המנכ"לית, (לירן אבישר בן-חורין), והגיעה כעת ישירות לתפקיד מנהלת תחום רישוי, במקומו של עו"ד עדו שגב.

סביב לשכת השר והמנכ"לית יש עוד סדרה של "משובטים" משבט "דרך ארץ" \ "כחול לבן", עם שמות, שאני די בטוח, שאתם לא מכירים ובכלל זה: ענבל מעין (שכבר הסברנו קודם מי זו: ראש מטה מנכ"לית), ענבל אבנון (יעצת השר), בת ציון ברלין (רכזת לשכת שר התקשורת), מיתר בן-ארצי (יועצת למנכ"לית), עמית פרסיקו (ראש מטה השר), וחגי אורן (דובר השר). ויש עוד.

אנשי מקצוע מנוסים ובעלי ידע, הכשרה והשכלה בעולם התקשורת - אין

למעשה, אנו ב"אזור הדמדומים" של "איש הישר בעיניו ייעשה". 

מצב חסר תקנה עם הצוות הנוכחי של צמרת משרד התקשורתשמופעל לטובת אינטרסים זרים.

קוראים לזה "קשרי הון שלטון". זו שכבה נוספת לשכבת ה-Deep State. ככה נראה משרד ממשלתי מקצועי בשנת 2021. 


3. האם יש איזה סיכוי לשיפור המצב החמור הזה?
לא.
אין כל צפי לשינוי בתחומים הללו בישראל, בעיקר בגלל האטימות המתמשכת של צמרת משרד התקשורת, כעת בגיבוי וחיפוי של השר בני גנץ, שכאמור, אין לה, לצמרת הזו, צל של מושג, ניסיון, השכלה או ידע בעולם טכנולוגיות התקשורת, תקני עולם התקשורת והרגולציה הקיימים בעולם בתחום התקשורת. אבל ספינים - זה קל לשלוח לכתבים של כלי התקשורת, שממחזרים אותם לציבור בשיטת Cut & Paste - בחוסר הבנה מוחלט.

לפעול בצורה עקבית כדי למלא את צרכי הציבור - את זה ראשי משרד התקשורת לא יודעים

עצוב, מרגיז ומקומם.

טוב זה לא יכול להיגמר

לא פלא, שהשר וצמרת המשרד גם מתנגדים לשמוע ולטפל בגמלאי המשרד, למרות שהמציאות המשפטית "טופחת על פניהם". אלה אנשים מקצועיים ומנוסים, שמבינים בעולם התקשורת, אנשים, שיכולים רק להפריע ולשבש את עבודת ראשי המשרד, שפועלים מחוץ לכל חוק, נורמה, דרישות הציבור והדרישות המקצועיות והטכנולוגיות של תחום התקשורת. 

מומלץ, שראשי משרד התקשורת (לא הנוכחיים, הם אבודים וחסרי תקנה וממילא הם לא מבינים דבר וחצי דבר בתחומים בהם הם עוסקים ומקבלים החלטות. אני מתכוון לבאים), יכירו, למשל, את המחקר החדש, שפורסם ממש לאחרונה, תחת הכותרת: " כיוונים חדשים למדיניות הרגולציה בישראל", מד"ר יצחק קליין - כאן.  

לסיכום:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).

MEETING FREE

 
עדכון 28.2.21גד פרץ מ"גלובס" ממחזר כאן את ההודעה של משרד התקשורת (כותרת בלבד): "משרד התקשורת יוזם מהפכה בירוקרטית: ביטול כ-200 רישיונות שונים.
במקום 200 רישיונות הקיימים כיום, המשרד יעבור להיתרים כלליים • שר התקשורת בני גנץ מנסה להכניס את האסדרה החדשה לדיון בוועדת שרים לחקיקה • קבלת רישיון פרטני תוסיף להיות תנאי למתן שירותי בזק שלהם חשיבות מיוחדת, כמו מפעיל בעל כוח שוק מהותי או כשמדובר במפעיל סלולרי."

יצויין שאנו פרסמנו את הידיעה הזו ב-9.8.20 תחת כותרת אחרת לגמרי: "הצעת חוק חדשה של משרד התקשורת יכולה להפוך את תיק 4000 לבדיחה. שחיתות חדשה: הצעת חוק מהפכנית, שמייתרת כמעט את כל תפקידי משרד התקשורת: בלי שום שימוע ציבורי, שום ועדה ציבורית, שום החלטת ממשלה, שום ניתוח משום סוג, העלה משרד התקשורת (לא ברור ביוזמה של מי מהמשרד) הצעת חוק מהפכנית, שמייתרת את רוב תפקידי המשרד. הצעה זו מחליפה את משטר הרישיונות של המשרד במשטר של היתרים. זו הטבה כלכלית של מאות מיליוני ש"ח לשנה לחברות התקשורת בעלות רישיון, שלאחר העברת החוק לא תצטרכנה רישיון. הטבה, ששום ניתוח כלכלי לא נעשה לגביה, ולא ברור מדוע ההצעה הזו מוצגת דווקא היום.
יש להצעה השלכות על תיק 4000."

עדכון 2.3.21: הוגשה תלונה מתאימה ליועמ"ש (כאן), אישור קבלת התלונה - כאן וגם הוגשה תלונה מתאימה לנש"מ (נציבות שירות המדינה). 

עדכון 3.3.21: עידן יוסף מ-News1 פרסם כאן (כותרת בלבד): "123 אלף שקל לשידורי ארגון השמאל הרדיקלי. 
המועצה לשידורי כבלים ולווין ומשרד האוצר דחו פניות למנוע מימון מן "הטלוויזיה החברתית" המשדרת בערוץ הקהילתי. המועצה קובעת כי לא נמצא תוכן הקורא לסרבנות שירות בצה"ל ואומרת כי הסמכות לבדוק היבטים פליליים אינה מצויה בסמכותה."
לא פלא, כשמשרד התקשורת נשלט ע"י אנרכיסטים מה-Deep State, כמפורט לעיל. 

עדכון 10.3.21: התקבל אישור נש"מ (נציבות שירות המדינה) על קבלת התלונה ותחילת בדיקתה - כאן

עדכון 13.4.21: התקבלה החלטת לשכת היועמ"ש, להעביר את תלונתי לטיפולה של פרקליטות המדינה. ההחלטה - כאן

עדכון 29.4.21: התקבלה החלטת לשכת פרקליט המדינה להעביר את תלונתי לפרקליט המדינה - עניינים פליליים (עו"ד מומי למברגר) - כאן.

עדכון 20.6.21: התקבלה תשובת נש"מ (נציבות שירות המדינה) \ אגף המשמעת לתלונתי בעניין המנכ"לית (כמובן שסגרו את התלונה) - כאן

עדכון 17.8.21: התקבלה (באיחור רב) החלטת פרקליטות המדינה - לשכת המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים) על "גריסת התלונה" - כאן



 
 
Bookmark and Share