Telecom News - מה ניתן לעשות כשאין שר תקשורת שיכול לפטר את המנכ"לית הכושלת?

מה ניתן לעשות כשאין שר תקשורת שיכול לפטר את המנכ"לית הכושלת?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מה ניתן לעשות כשאין שר תקשורת שיכול לפטר את המנכ"לית הכושלת?
תלונות טריות בנושא הסיבים, שהתקבלו אצלנו מלקוחות חברות התקשורת, מצביעות על הכשל העמוק בהתנהלות צמרת משרד התקשורת, ששכחה מה תפקידה הראשון: לפעול לטובת ציבור הצרכנים (ולא לטובת ציבור הטייקונים ובעלי החברות). בנוסף, תחום ה-5G מדשדש. אז מה עושים כשמהבוקר אין שר תקשורת, שיכול להמליץ לממשלה לפטר את המנכ"לית הכושלת והמכשילה של המשרד?
עדכונים בסוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 16.3.21, 10:48לירן אבישר בן חורין

אמש, בכנס שמשרד התקשורת יזם בנושא 5G (כאן), ניכסה לעצמה מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן חורין, (בתמונה משמאל), כל מיני הישגים מדומים, שלא מחוברים לשום מציאות (שלא לדבר על חוסר ההבנה מוחלט שלה, מה זה 5G ואין לה צל של ידע או מושג בכל הנושאים עליהם דיברה בכנס).

אנו נמצאים כיום מעל לשנתיים מאז שמכרז ה-5G יצא לדרך, 8 חודשים אחרי סיום המכרז וחצי שנה אחרי ההודעות על השקות רשתות 5G, ועדיין אין בישראל שירותי 5G של ממש וביצועים של 5G - אין לאיש.

בקושי מקבלים בישראל ביצועים של דור 4.5, גם זה בספק רב, בחלקים נרחבים של המדינה. 

במציאות, מדובר בכישלון אדיר של המכרז ההזוי והמטומטם ביותר הזה ל-5G וישראל עדיין מדשדשת בתחתית הטבלה העולמית, בביצועי רשתות הסלולר. שלא לדבר על כך, שחברה סלולרית אחת בכלל עדיין לא לקחה את הרישיון ל-5G (חברת We4G), בגלל הסכסוך שלה עם סלקום. 

המצב הרבה יותר חמור לאור תלונות שקיבלתנו ממש בימים האחרונים, לגבי הטיפול של משרד התקשורת בתלונות אזרחים. כלומר: אי טיפול משרד התקשורת בתלונות של אזרחים. 

לכן, ביום 15.3.21, עוד טרם שהשר בני גנץ הועזב ממתפקידו כשר התקשורת, בתרגיל של רוה"מ, שלחנו אליו ולידיעת צמרת המשרד את השאלות הדחופות הבאות:
"הנדון: טיפול רשלני בתלונות אזרחים כנגד חברות התקשורת.
שלום רב,
1. משרד התקשורת הפסיק לבדוק תלונות אזרחים, ובמקום זאת הוא שולח את התלונה לחברה, שמשיבה למתלונן תשובה שקרית וכך התלונה נסגרת ע"י משרד התקשורת, בלי לבדוק בכלל את אמיתות העובדות.

2. מצ"ב 2 דוגמאות טריות לטיפול רשלני שכזה:
א. פנייה של חיבור לא חוקי של בניין לרשת הסיבים של סלקום. במקום משרד התקשורת, סלקום השיבה תשובה מתחמקת למתלונן ולא לעניין ובזה נסגר הנושא - מבחינת משרד התקשורת.
כך, חברת סלקום התקינה אצל המתלונן (ללא כל רישיון לביצוע פריסת סיבים או לתת שירות על רשת הסיבים הזו), ללא אישור של הוועד, סיבים אופטיים, שעוברים מהמקלט דרך חדר המדרגות ויוצאים לחזית הבניין, ופוגעים בבניין ובחזותו.

ב. תלונה כנגד הוט, שטפלה ברשלנות (הוט השיבה תשובה שקרית ובזה הסתיים הטיפול מבחינת משרד התקשורת).

3. מול הטיפול הרשלני ביותר הזה, מצ"ב 2 מצגות טריות מהיום (כאן וכאן), המסכמת את פעילות האכיפה לטובת הצרכנים (גם בתחומי התקשורת), של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, גוף עם פחות עובדים בתחום הצרכנות, הפיקוח והאכיפה, ממה שיש במשרד התקשורת, עם פחות סמכויות, גוף, שמצא דרך לעבוד גם בשת"פ עם המשטרה (מה שמשרד התקשורת בכלל לא עושה), גוף הפועל עבור הצרכנים, אך ורק עבור הצרכנים, ולא שולח את תלונותיהם לנילונים, כדי שימרחו אותם בשקרים...  

4. תופעה זו היא המשך ישיר לכישלון המחריד בטיפול באכיפה על סלקום, כפי שחשפתי לפני יומיים - כאן.

5. אודה לעדכון דחוף מה בדעת השר בני גנץ לעשות, לנוכח הממצאים הללו, שמחייבים השעיה דחופה של המנכ"לית ו\או פיטוריה לאלתר, היות והיא מהווה מכשול חמור לשוק התקשורת ולשירות הציבורי במדינת ישראל."

תגובה לא קיבלתי, ברור שלא אקבל, כי בני גנץ כבר לא שר התקשורת.

אין כרגע מי שיביא לממשלה המלצה לפטר את המנכ"לית.

תזכורת לכשלונות הטריים והחמורים ביותר של המנכ"לית, רק מהחודש החולף: לסיכום:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).

COMPLAINT FREE
 
עדכון 18.3.21: נשלחה פנייה אל צמרת משרד התקשורת בזו הלשון:
"הנדון: מי זה בני גנץ שר התקשורת?
שלום רב,
באתר משרד התקשורת מופיעה תמונתו של אחד בשם בני גנץ, שר התקשורת.
אני לא מכיר שר תקשורת כזה. מי זה בכלל בני גנץ שר התקשורת? חיפשתי בגוגל ואין דבר כזה. 
פספסתי משהו?
או אולי אתם פספסתם משהו?
כ"כ שמעתי בטוויטר שיש דוברת חדשה למשרד, מעין אוחנה או משהו כזה.
עוד "הצנחה של משובטת"? או שמדובר הפעם במינוי ראוי?"

תגובה טרם נתקבלה. ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם. 
אין צורך להיות במתח. תגובה לא אקבל... 
זה סעיף קטן בחוק ובתקשי"ר - בעניין אי מענה לפניות. 
זה קטן על צמרת משרד התקשורת, שמעורבת במעשים פליליים ענקיים (לכאורה). אי מענה, זה רק "כסף קטן". 

עדכון 26.3.21: בעקבות החלטות משרד התקשורת מאתמול (כאןכאןכאן וכאן), החלטות שפורסמו תחת הכותרת: "משרד התקשורת קבע: החל מהיום חברת תקשורת תוכל לנקוט בהליכים כנגד חברה אחרת שלא קיימה את הכרעת המשרד במחלוקות ביניהן", פרסם כאן גד פרץ ב"גלובס" את הכתבה הבאה (כותרת בלבד): "משרד התקשורת: סנקציות נגד מפעילי תקשורת שלא משלמים על תשתית.
לראשונה הוחלט לאפשר למפעילים בעלי תשתיות, שמוכרים שירותים למפעילים מתחרים שלא משלמים להם, לנקוט סנקציות כמו האטת קצב גלישה ואי צירוף מנויים חדשים."

עדכון 5.4.21: גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן את הודעת הוט (כותרת בלבד): "הוט במהלך דרמטי: משדרגת מאות אלפי לקוחות ל-500 מגה. חברת התקשורת משיקה רשת סיבים אופטיים ומבטלת את מהירות הגלישה של 100 מגה • מהיום החברה תציע מהירות של 200 מגה ו-500 מגה לצד 1 גיגה • הוט תגבה מאות שקלים עבור התקנת הסיבים, בדומה למתחרה בזק."
 
עדכון 11.4.21ישראל פישר פרסם ב"דה-מרקר" כאן (כותרת בלבד): "במקום התעלות של בזק: פרטנר וסלקום במגעים עם מקורות על פרישת סיבים אופטיים.
שימוש בתשתית של מקורות תאפשר לפרטנר ולסלקום גישה מהירה יותר לאזורים מרוחקים כמו גוש עציון ואילת."

עדכון 13.4.21אביאור אבו פרסם כאן בכלכליסט: "הופסקו המגעים למכירת 20% מהסיבים של פרטנר למשקיע חיצוני.
החברה ניהלה משא ומתן עם כמה מציעים, על תמורה אופציונלית של לפחות 550 מיליון שקל - בין המתעניינים בהשקעה היו כלל וג'נריישן קפיטל; החברה נותרת לבדה עם נטל ההשקעה בסיבים, לאחר שמתחרותיה HOT וסלקום חברו לפריסה משותפת דרך IBC." התוצאה: פרטנר מספקת לא רק שירות לא חוקי, אלא גם שירות כושל, ללא עתיד ולא כלכלי. 



 
 
Bookmark and Share