Telecom News - סוגיית גמלאי משרד התקשורת מאיימת להתרחב לכלל גמלאי שירות המדינה

סוגיית גמלאי משרד התקשורת מאיימת להתרחב לכלל גמלאי שירות המדינה

דף הבית >> דואר ישראל וגמלאי הדואר >> סוגיית גמלאי משרד התקשורת מאיימת להתרחב לכלל גמלאי שירות המדינה
סוגיית גמלאי משרד התקשורת מאיימת להתרחב לכלל גמלאי שירות המדינה
מאת: אבי וייס, 29.8.21, 07:50חיים גרון ויגאל לוי

נציגות גמלאי משרד התקשורת פנתה לנציגי עובדים וגמלאים במשרדי ממשלה נוספים והזהירה, שהעמדה החדשה של המדינה, לפיה מותר לכל משרד ממשלתי להעביר בכפייה את הטיפול בגמלאיו לארגון אחר, משליכה על כלל העובדים והגמלאים בשירות המדינה.
 
מדובר בתביעה יוצאת דופן, שהוגשה לבית הדין לעבודה, ע"י עו"ד יגאל לוי, (בתמונה משמאל בצד שמאל), ועו"ד חיים גרון, (בתמונה משמאל בצד ימין), בעצמם סמנכ"לים בכירים לשעבר במשרד התקשורת, בשם נציגות הגמלאים: זאב קידר, מירה דאיבוג ואיזי אלמוג.

במסגרת התביעה דורשים גמלאי משרד התקשורת,שהמשרד לא יפריט את הטיפול בהם, אלא יפעל בהתאם להוראות התקשי"ר, הקובעות במפורש, כי:

"(א) גמלאי המשרד הם חלק בלתי נפרד מאוכלוסיית המשרד;
 (ב) הטיפול בשמירת הקשר עם גמלאי המשרד ייעשה בשיתופם הפעיל של הגמלאים באמצעותו של עובד הרווחה במשרד;"אביבית מסבנד

מה שהחל כניסיון של מספר גורמים אינטרסנטיים באגף מינהל ומשאבי אנוש של משרד התקשורת, בראשות אביבית מסבנד, (בתמונה משמאל), להתחמק מעבודה הכרוכה בטיפול בגמלאים, הופך ככל שנחשפים הנתונים, לפרשה חמורה, שכוללת חשדות כבדים לאי סדרים כספיים בהיקף עצום וכן, לסוגייה המאיימת לטלטל את מערכת יחסי העבודה בארץ שכן, ההכרעה בתיק זה תקבע את חובותיו של כל משרד ממשלתי בארץ כלפי גמלאיו.


בנסיבות אלה, אין פלא, שמשרד התקשורת הודיע לבית הדין לעבודה, שבכוונתו לנסות למנוע דיון בסוגיית כספי הגמלאים, בטענה לחוסר סמכות בית הדין לדון בטענות אלה.הנדל דוברות שר התקשורת


תחילה, כאשר עוד נדמה היה, שמדובר בבעיה "פרטית" של גמלאי משרד התקשורת, ציין גדי פרץ ב"גלובס": "המאבק המשפטי של גמלאי משרד התקשורת והרצון שלהם ,שיכירו בהם, אינו מוסיף כבוד למשרד. לא משנה כרגע הוויכוח המשפטי, שר התקשורת, יועז הנדל, (בתמונה משמאל), צריך לסיים את הסאגה הזאת. אנשים עבדו עשרות שנים במשרד, תכבדו אותם, מה כל כך קשה בלסיים את זה. מיותר וחבל".

אולם, כפי שדיווחנו בכתבות בנספח א' למטה, בהמשך חל "מהפך" בטענות אגף מינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת: אחרי שנים, שבהן טען המשרד, שחרף הוראות התקשי"ר, הגמלאים הם אלה, שכביכול, אינם רוצים שהמשרד יטפל בהם, ולאחר שהגמלאים הודיעו, שהם דווקא רוצים, שהמשרד יטפל בהם, עשה המשרד דין לעצמו, לא ביצע את החלטת בית הדין בנוגע לגמלאים, ואימץ קו הגנה חדש: המשרד אינו חייב לטפל בגמלאים, מותר לו להעבירם בכפייה לארגון אחר ואין זה חשוב מה רצונם.

כזכור, השופטת שגית דרוקר מתחה בדיון, ביקורת על השינוי בעמדת המשרד וכינתה זאת: "המדינה התהפכה".

אתר "דבר 1" שבבעלות "ההסתדרות הכללית", שהחל לסקר לאחרונה אף הוא את מאבק גמלאי משרד התקשורת, התייחס לשינוי הנ"ל בעמדת המדינה וקבע: "הודעה זו, חורגת במשמעותה מהדיון הספציפי בגמלאי משרד התקשורת, שכן במידה ובית הדין יקבל טענה זו עשויות להיות לה השלכות רוחביות גם באשר לגמלאים במשרדי ממשלה אחרים, שהממשלה עשויה לבקש בעתיד להפריט את השירותים עבורם".

כ"כ, נציגות גמלאי משרד התקשורת פנתה בימים אלה לעשרות חברים בוועדי עובדים בשירות המדינה (שחלקם פרשו בינתיים לגמלאות), ועדכנה אותם בנוגע לעמדת המדינה החדשה הנ"ל, כפי שנמסרה לבית הדין לעבודה, במסגרת מאבק גמלאי משרד התקשורת.

כך עדכן זאב קידר מנציגות גמלאי משרד התקשורת, בקבוצת הקשר של הגמלאים:

"לעדכונכם: פניתי לעדכן עשרות חברי ועדים ארציים ממשרדי ממשלה שונים ומוסדות ציבוריים, שחלקם כבר פרשו לגמלאות, בדבר ההליך, שבא לביטוי בדיון המשפטי שלנו, שהמדינה נותנת פירוש חדשני לתקשי"ר. לפי הפרשנות החדשה המדינה יכולה להפריט את הטיפול בגמלאים. כאמור, העמדה החדשה של המדינה לפיה מותר לכל משרד ממשלתי להעביר את הטיפול בגמלאיו לארגון אחר, משליכה על כלל העובדים והגמלאים בשירות המדינה ובגופים ציבוריים הכפופים להוראות התקשי"ר. אנו ערים לכך ומכוונים להיאבק למימוש זכותנו גם אם יהיה צורך להרחיב את הדיון והמאבק".

כעת נותר להמתין לכתב ההגנה של "עמותת גמלאי הדואר", שבכלל הפסיקו לטפל בגמלאים של משרד התקשורת, עמותה שצורפה ע"י בית הדין כנתבעת נוספת בתיק וכן, להמתין להגשת כתב הגנה מתוקן ע"י משרד התקשורת, במקום כתב ההגנה הקודם של המשרד, שכאמור קרס לחלוטין.

נספח א':
25 החשיפות הקודמות של שערוריית הגמלאים, חשיפות הנוגעות לתקופה של כהונת השר יועז הנדל, כשר התקשורת (לפני פיטוריו), לתקופתו של שר התקשורת בני גנץ, וכעת שוב מכהן יועז הנדל כשר התקשורת.
SENIOR FREE
עדכון 5.5.22: נודע שהוגשה בקשת משרד התקשורת לדחות הגשת התצהירים בעניין הטיפול בגמלאים בחודשיים. השופטת אישרה דחייה עד 1.7.22. ברור שהסחבת הזו לא תימשך עד אין קץ. 



 
 
Bookmark and Share