Telecom News - עוד שערורייה: פטור ממכרז רודף פטור, וכעת יועץ מיוחד לשר התקשורת

עוד שערורייה: פטור ממכרז רודף פטור, וכעת יועץ מיוחד לשר התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> עוד שערורייה: פטור ממכרז רודף פטור, וכעת יועץ מיוחד לשר התקשורת
אם לא די בפרשת הפטור ממכרז ליועץ לתחום התדרים, אתמול נולד עוד פטור ממכרז: עו"ד צבי האוזר שמו, הצנחה של ראש הממשלה ביחד עם שר התקשורת. פטור שנועד לעקוף את סירוב נציבות שירות המדינה למנות מקורבת אחרת שלהם, לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין.
מאת: אבי וייס, 4.2.14, 13:30

עוד לא נרגענו מפרשת הפטור בהיקף של כרבע מליון ש"ח מכספי משלמי המיסים ליועץ לתחום התדרים (כפי שחשפתי כאן), והנה אתמול נולד לו עוד "פטור ממכרז" במשרד התקשורת, של עו"ד צבי האוזר, מי שהיה עד לאחרונה יד ימינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כמזכיר הממשלה. הוא מונה להיות יד ימינו של שר התקשורת גלעד ארדן לענייני עולם שידורי הטלוויזיה. 

כך, השר גלעד ארדן הביא לעצמו ברמת מטה השר יועץ נוסף (יש שם כבר כמה כאלו), ב"פטור ממכרז" (כמובן), בעלות לא ידועה (אני מהמר על כחצי מיליון ש"ח לפחות, ללא מע"מ, לשנה, מכספי משלמי המיסים בישראל). שמו של היועץ החדש הוא כאמור עו"ד צבי האוזר, שישמש (בין היתר) כ"פרוייקטור" לתחום "עידן +". האיש, ללא ספק, מבין בנושא וראוי (אולי) לתפקיד, אם בכלל צריך תפקיד כזה (הסבר בהמשך). אולם, למה ב"פטור ממכרז"? אגב, יש כלים בחוק המכרזים לערוך "מכרז מהיר" (אם העניין באמת דחוף). 

על פניו נדמה, שראש הממשלה ושר התקשורת החליטו להפקיע את מועצת הכבלים והלוויין מידי הציבור כמוגדר בחוק (ובהמשך את הרשות השנייה, שתמוזג ביחד עם מועצת הכבלים והלוויין) ולשלוט במערכות הציבוריות הרגישות הללו באמצעות "שליחים נאמנים". השליח (יותר נכון - השליחה) הראשונה, שהם מינו (או ניסו למנות), היא עו"ד אסתי אפלבאום-פולני, שנבחרה ע"י "ועדת האיתור לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין", אחרי "מסע של תרגילים" שלא כאן המקום לפרטם (מי שרוצה להעמיק, יוכל לקרא על הסאגה הזו כאן). הבעיה: נציבות שירות המדינה שאמורה לחתום על המינוי שלה ולהעביר המלצה לממשלה לצורך אישור סופי, מסרבת לחתום, כי ברור שהמינוי השערורייתי הזה שלה, לא יעבור בשקט בבג"ץ. אז מה עושים? "עוקפים" את ועדת האיתור ואת נציבות שירות המדינה גם יחד, וממנים מעין "יו"ר על", כיועץ אישי לשר התקשורת גלעד ארדן

לכן, פניתי לשר התקשורת בשאלה: 
"פורסם (בגלובס) שצבי האוזר מונה ליועץ לשר גלעד ארדן. השאלות:
  1. מדוע בלי מכרז?
  2. האם זה לא בא לעקוף את סירוב נש"מ (נציבות שירות המדינה) לאשר את יו"ר מועצת הכבלים והלוויין (עו"ד אסתי אפלבאום –פולני), שנבחרה ע"י ועדת האיתור לתפקיד היו"ר?
  3. איך תישמר עצמאות המועצה כמוגדר בחוק, כשיש מעליה כעת את צבי האוזר?"
תשובה טרם קיבלתי. אם אקבל - אעדכן. 

נשאלת כאן השאלה: בשביל מה צריך עוד יועץ לשר התקשורת, יועץ לענייני שידורי הטלוויזיה, ועוד אדם כה בכיר, מקצועי ומנוסה, שהיה (בין היתר) מזכיר הממשלה והיה בעצמו יו"ר מועצת הכבלים והלוויין?
יש לזה, לעניות דעתי, 2 תשובות טובות:
א. הכאוס, שנוצר בתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, כפי שחשפנו (למשל כאן). למעשה, אין יו"ר ואין מועצה. "איש הישר בעיניו יעשה". זה בדיוק המצב, נכון להיום.
ב. יש צרות דחופות הדורשות טיפול מיידי, אחרת "כל העסק" של שידורי הטלוויזיה הציבוריים, "ימוטט ברעש" על ראשו של שר התקשורת. זה בדיוק "מה שחסר לו".

כך, באיחור של שנה, גילה השר גלעד ארדן את מה שכתבתי וניתחתי כאן, שכל פעילותו בעניין "עידן +" נועדה להרוס את "עידן +". כעת, הוא מנסה לתקן את הטעויות של עצמו, ע"י יצירת טעויות נוספות, של שכירת יועץ חיצוני ב"פטור ממכרז". בשנה שעברה כתבתי כך: "רוב הסיכויים, שבשנה הבאה שירות "עידן +" יעמוד בפני שוקת שבורה". השר גלעד ארדן סרב לקרא או להגיב אז על הכתבה ו"הכתובת שנכתבה על הקיר" על ידי, וכעת הוא נאלץ להתמודד עם "הדייסה שהוא בישל במו ידיו", בדיוק כפי שחזיתי. די ברור לי, ששום דבר טוב לא יכול לצאת מצורת התנהלות קלוקלת כזו, של שר החי בעולם דמיוני, שהוא יוצר במו ידיו ומסרב להקשיב לציבור ולנציגיו ומוכן להקשיב רק לטייקונים, בהם הוא תומך במהלכיו, תוך ניסיון מגושם של הסתרת הקשרים המפותלים של "הון-שלטון" שמתרחשים במשרד שהוא ממונה עליו. 

עדכון 4.2.14, 17:30: ו
עדת האיתור לבחירת יושב-ראש קבוע למועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין מסרבת לחתום על המלצותיה למרות שסיימה את עבודתה. פרטים נוספים - כאן

 
משבר



 
 
Bookmark and Share