Telecom News - הידרדרות חמורה במיקומה של ישראל בפס הרחב בהשוואה עולמית של ITU

הידרדרות חמורה במיקומה של ישראל בפס הרחב בהשוואה עולמית של ITU

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> הידרדרות חמורה במיקומה של ישראל בפס הרחב בהשוואה עולמית של ITU
מדינת ישראל הידרדרה תוך שנה ממקום 19 בממוצע למקום 38 בהשוואה עולמית של הפס הרחב הקווי ולמקום 58 בפס הרחב הסלולרי. בדו"ח חדש, שפרסם אמש ה-ITU בשם: The State of Broadband 2015 נמצאת ישראל ברוב המדדים של ITU הרחק אחרי מדינות ערביות. 
מאת: אבי וייס, 22.9.15, 08:50גלעד ארדן

בדו"ח שנתי חדש, שפרסם אמש ארגון ITU (ארגון התקשורת העולמי, שהוא חלק מהאו"ם), שמצוי כאן (ולהורדה מכאן), בשם: The State of Bradband 2015, מנותח בפרטי פרטים כיצד מדיניות של פס רחב (קווי ונייד) השפיעה על התפתחות המדינות החברות באו"ם.

מובאים בדו"ח סיפורי הצלחה להדגמה כיצד מדיניות לאומית נכונה קידמה את הכלכלה ואת תושבי המדינה, תוך שימוש בפס הרחב. הדוגמאות החיוביות הקיימות בדו"ח הן של: דרום-קוריאה, ניו-זילנד, פרו, קניה, מאווי, סין, ירדן, שוויץ ועוד.

מקומה של ישראל לא נמצא ב"רשימת ההצלחות". זאת, משום שישראל, שהייתה מובילה בעולם בפס הרחב (הקווי והסלולרי) בעשורים הקודמים, הידרדרה מידי שנה במיקומה בטבלאות, ובשנה האחרונה מדובר בהידרדרות ממש לתהום בהשוואה עולמית. אנו נמצאים כעת בשורה אחת עם מדינות העולם השלישי ואחרי רוב מדינות ערב הנמצאות סביבנו במזרח התיכון. 

להלן המיקום שלנו במדדים השונים של ה-ITU:

א. מקום 38 במספר לקוחות פס רחב קווי ל-100תושבים (מקום ראשון: מונקו, שני: שוויץ, שלישי: דנמרק). במדד הספציפי הזה ירדנו תוך שנה ממקום 30 למקום 38. 

ב. מקום 58 במספר לקוחות פס רחב סלולרי ל-100תושבים (מקום ראשון: מונקו  וסין, שני: סינגפור, שלישי: כווית). מדינות ערביות נוספות הנמצאות לפנינו (והמיקום שלהן בטבלההעולמית): בחריין (5), איחוד האמירויות (10), קטאר (15), ערב-הסעודית (17), לוב (25), עומן (30), לבנון (57). פשוט מביש

ג. מקום 12 באחוז בתי האב עם חיבור לאינטרנט במדינות המתפתחות (מקום ראשון: ד. קוריאה, שני: קטאר, שלישי: ערב הסעודית). מדינות ערביות נוספות הנמצאות לפנינו (והמיקום שלהן): איחוד האמירויות (4), עומן (6), בחריין (9), כוויית (11). 

ד. מקום 43 באחוז תושבים המשתמשים בפס רחב (מקום ראשון: איסלנד, שני: נורווגיה, שלישי: דנמרק). מדינות ערביות הנמצאות לפנינו (והמיקום שלהן): קטאר (12), בחריין (13), איחוד האמירויות (15), כוויית (31), לבנון (37). ממש מביש

ה. מקום 12 באחוז התושבים המשתמשים בפס הרחב במדינות המתפתחות (מקום ראשון: קטאר, שני: בחריין, שלישי: איחוד האמירויות). מדינות ערביות נוספות הנמצאות לפנינו (והמיקום שלהן): כוויית (6), לבנון (9).

 ההידרדרות המחפירה הזו אינה "יד הגורל". יש מי שאחראי לה: משרד התקשורת הישראל. המצב יהיה רע יותר בשנה הקרובה  ואנו נידרדר עוד יותר בדו"ח הבא של ה-ITU, מהסיבות הבאות:

1) משרד התקשורת הישראלי עומד לבזבז עוד שנה לפחות כדי להתעסק ב"שוק הסיטונאי" (טכנולוגיות של העבר), עם תוכניות להורדת ההפרדה המבנית מבזק, במקום לעסוק בעתיד וב-FTTx. 

2) משרד התקשורת הישראלי מתעלם לחלוטין מתהליך חיסול רשתות הסלולר בישראל ומהיעדר התפתחות תשתיות הסלולר הישראליות במסלול ההתפתחות של: LTE-A, LTE-U ודור 5, תוך פריסה מסיבית של אנטנות ל-Offload, מה שקורה בכל העולם.

למי שחושב ששחרור התדרים ל-LTE בישראל בעקבות מכרז התדרים, שיפר במשהו את מעמדנו ביחס לעולם הרחב, לא יופתע כשיקרא את הדו"ח הטרי של OpenSignal, שמנתח את ביצועי רשתות חברות הסלולר בדור רביעי LTE שפורסם באמצע ספטמבר 2015. מצבנו רע מאוד ומדינות ערב מקדימות אותנו גם ברוחבי הפס והכיסוי ב-LTE. גם הנתונים של דו"ח חדש של ה-OECD, מצביע על מצבנו העגום, בכל קנה מידה ובכל פרמטר השוואתי שנבדק. 

כך הוכחדו בישראל שווקים שלמים בתקשורת ע"י רגולציה מוטעית וחסרת אחריות של משרד התקשורת דוגמת: המב"ל, ה-VoC, הרדיו הדיגיטלי, בנק הדואר כבנק של ממש, ה-MVNO (שלא לדבר על תחומים, שבכלל לא טופלו, או טופלו לא נכון ולא נכנסו לשוק התקשורת הישראלי בצורה נכונה או בכלל, דוגמת: IPv6, הסטת עומסים - Offload על רשתות WiFi חופשיות בכל התדרים, רשתות IoT, שידורי טלוויזיה ב-4K, רשת איתותים מודרנית, Roaming, שירותי מיתוג לאינטרנט, רשתות תקשורת מבוססות SDN ו-NFVשחרור הציבור ממונופול ה-Domain Names, ועוד ועוד),  וכעת אנו באמצע המפולת של תשתיות הסלולר והתשתיות הקוויות (בדגש על Unlimited) (כמפורט גם בהרחבה כאן). רגולציה של "חיים בסרט".  

שורה תחתונה: אנו StartUp Nation בתחום היזמות וההמצאות. גם בתחום הביטחוני ובעוד תחומים אנו מובילים (במזרח התיכון ובעולם). אולם, בתחומי התקשורת לתושבי ישראל עצמם, אנו ברמה של מדינת עולם שלישי מוכת רעב ומגפה באפריקה. מדינות ערב (לרבות: לבנון, ערב-הסעודית ולוב, שלא לדבר על מדינות המפרץ הפרסי) מזמן "עקפו אותנו בסיבוב". כך עולה בצורה נוקבת מדו"ח ITU. פשוט בושה וחרפה שיש מי שמסכים שנמשיך עם המצב הזה ונידרדר עוד יותר לתהום, בעולם התקשורת הישראלי הנייח והנייד. 
ITU



 
 
Bookmark and Share