Telecom News - ישראל ממשיכה להידרדר במדד מהירות הגלישה העולמי של אקמאי

ישראל ממשיכה להידרדר במדד מהירות הגלישה העולמי של אקמאי

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> ישראל ממשיכה להידרדר במדד מהירות הגלישה העולמי של אקמאי
תוך 3 רבעונים ישראל הידרדרה ממקום 17 (Q2-2015) למקום 25 (Q3-2015) וכעת עפ"י הדו"ח הטרי של אקמאי ל-Q4-2015 ישראל נפלה למקום 32 בעולם. כך, ישראל הידרדרה תוך 3 רבעונים ב-15 מקומות בהשוואה עולמית של הפס הרחב הקווי. לא פחות מטריד הוא מיקומה של ישראל בתחום ה-iPv6.
מאת: אבי וייס, 23.3.16, 22:00אקמאי

לא מכבר חשפנו, שישראל הידרדרה ממקום 19 למקום 38 תוך שנה במדד ההשוואה של הפס הרחב הקווי בעולם עפ"י ITU (ארגון התקשורת העולמי של האו"ם) ולמקום 59 בפס הרחב הסלולרי.

בדו"ח טרי, שפורסם אמש ע"י חברת אקמאי לרבעון רביעי 2015 (Q4-2015) הנמצא כאן להורדה למתעניינים, ישראל הידרדרה תוך רבעון אחד למקום 32 בדירוג העולמי בפס הרחב הקווי, עם ממוצע של 11.6 מגה סל"ש (בהשוואה למשל לדרום קוריאה, שהיא במקום ראשון בדירוג העולמי עם ממוצע של 26.7 מגה סל"ש).

ברבעון שלישי 2015 (Q3-2015) עפ"י הדו"ח הנמצא כאן להורדה למתעניינים, ישראל הייתה במקום 25 עם ממוצע של 11.2 מגה. ברבעון שקדם לו: Q2-2015 היינו במקום 17. כך, שהידרדרות (או הנפילה) של ישראל לתהום נמצאת בתאוצה

בדוחות הקודמים של אקמאי בתחילת 2015 וב-2014 ניתחנו בהרחבה (למשל כאן, כאן וכאן) מדוע ישראל נמצאת מאחור בתחום הפס הרחב (רמז עבה: עיסוק ב"שוק הסיטונאי", שמוריד את הביצועים ללקוחות הפס הרחב, מאט את ההשקעות בתשתיות ומונע יישום פריסת סיבים לבתים או עד ליד הבתים, מה שמוביל, בין היתר, לקריסת Unlimited).

נתוני שלושת הרבעונים האחרונים של 2015, שהם באחרשלמה פילבריות אישית של שלמה פילבר (בתמונה משמאל), כמנכ"ל משרד התקשורת - החל מ-7.6.15 (וביבי נתניהו כשר התקשורת), מצביעים על החמרה חריפה בהידרדרות של ישראל, בעיקר בגלל העובדה ששלמה פילבר עסוק (מיומו הראשון בתפקיד) בעיקר בספינים, קנסות בלתי חוקיים ו"מיקרו רגולציה". התכניות הגרנדיוזיות שלו הם רק חלומות תעתועים, הרס השוק וניירות לא מגובשים.

משרד התקשורת הישראלי לא מבצע (בניגוד לרגולטורים לתקשורת בכל העולם) שום "בקרת איכות" על הפס הרחב בישראל. הצורך הזה הפך לאקוטי בתחום הקווי בעיקר בגלל "השוק הסיטונאי". המציאות - חמורה. הדוחות של אקמאי מצביעים בברור על ההידרדרות של מדינת ישראל בקצב הולך וגובר (נפילה של 15 מקומות בטבלה העולמית תוך 3 רבעונים). 

מה שלא פחות מטריד זה מיקומנו בטבלה של המדינות המאמצות ומיישמות טכנולוגיית IPv6, להלן 10 המדינות המובילות בעולם בתחום זה (ישראל נמצא במקום אחרון בעולם עם 0% יישום):
המדינות המובילות
תשומת לב שמדינות "מתקדמות" דוגמת: פרו, אקוואדור ומלזיה, הצליחו להתברג לעשירייה הראשונה.

בבחינת ספקי התקשורת המובילים בעולם ביישום IPv6 אפשר למצא את החברות הבאות: 
חברות התקשורת המובילות ב-IPv6
רקע: חברת אקמאי (שלה סניף מו"פ גדול בישראל, בהרצליה) מספקת לחברות אינטרנט בינלאומית וגם ישראליות רשת של שרתים בפרישה גלובלית, לטובת האצת הגלישה. כך, שגולשים מכל מדינה יוכלו לקבל את התוכן (בעיקר תכני וידאו וחדשות) משרת קרוב ומקומי המכונה CDN. אקמאי היא החברה הגדולה בעולם בתחום ה-CDN ובאמצעות השרתים שלה נאסף מידע מאוד מדויק על מהירות הגלישה בכל מדינה, כפי שזה שנמדד במערכות שלה המפוזרות ברחבי העולם וכמובן גם בישראל.



 
 
Bookmark and Share