Telecom News - האם אתר Telecom News הוא האתר המועדף על מנכ"ל משרד התקשורת?

האם אתר Telecom News הוא האתר המועדף על מנכ"ל משרד התקשורת?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> האם אתר Telecom News הוא האתר המועדף על מנכ"ל משרד התקשורת?
חשיפה: האם אתר Telecom News הוא האתר המועדף על מנכ"ל משרד התקשורת בפועל שמילה מימון? 
התשובה חיובית, כעולה מהיומן של המנכ"ל. סיפור מדהים וגם מסתורי משהו, עם פתרונות מפתיעים.
 תמונה חשובה ומאתגרת בתחתית הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 12.3.18, 10:41שמילה מימון

כתוצאה מטיפ, שקיבלנו ב"מייל האדום", פנינו בדחיפות ביום 8.3.18 להנהלת משרד התקשורת (שר ומנכ"ל) בשאלה הבאה:
"שלום רב,
ביומן של שמילה מימון, בעת שכבר היה מ"מ מנכ"ל, ביום 6.8.17 הוא קיים פגישה אודות טלקום ניוז (מצ"ב צילום המפגש \ דיון שנמשך חצי שעה).
היות וטלקום ניוז זה במקרה גם אבי וייס, כותב שורות אלו, אני לא הייתי שם. אולי רוחי הייתה שם, אבל פיזית באותו יום, לא הייתי בכלל בירושלים, אפילו לא בטלקינזיס.
האם במקרה היה בתאריך הזה דיון סודי מאחורי הגב שלי, בלי להזמין אותי (לא שנעלבתי מזה שלא הוזמנתי לדיון בטלקום ניוז...), דיון אודות החשיפה שלי כאן?
בברכה
אבי וייס, עורך ראשי ובעלים, Telecom News".

התצלום של הפגישה ביומן של שמילה מימון (בתמונה למעלה משמאל) נמצא כאן, למתעניינים:
היומן של שמילה מימון

למי ששואל מי זאת יעל מזרחי, שכתובה שם בדיון אודות טלקום ניוז בין 12:00 ל-12:30, אז זו ראש הלשכה של המנכ"ל, ראש לשכה חדשה (יחסית), שהביא שלמה (מומו) פילבר לתפקיד והוא, בציוץ האחרון שלו בטוויטר (כאן), לפני שנעלם בהכנות למבצע החשאי בשליחות האומה, מבצע המכונה בשם הקוד "עד מדינה", מבצע הנמשך גם היום, חשף אותה לאומה בטוויטר. 

וכך כתב עליה מומו ב- 30.6.17 [ציטוט מדויק]: "תכירו את יעל מזרחי - ראשת הלשכה שלי מזה חודשיים. כזו שמאתגרת גם את השפן של אנרגייזר, ואין תותחית טובה ממנה". הוא גם צרף סרטון מיוטיוב, להדגמת הסופרלטיבים הללו אודותיה, שצייץ בטוויטר, ממש יום לפני שיצא למשימה הממלכתית והסודית שלו. 

נחזור לטלקום ניוז (אני מעדיף את הגרסה באנגלית של השם: Telecom News). היות ולא הצלחתי לקבל תגובה ממשרד התקשורת, לא שלא ניסיתי, יש כמה אפשרויות "הגיוניות" לפרש את הדיון החשוב ביותר וההיסטורי הזה, שנערך בלשכת מנכ"ל משרד התקשורת:

א. שמילה מימון קיים את הדיון רק עם יעל מזרחי, שהיא זו הקוראת הנלהבת והמסורה של אתר Telecom News, והיא פשוט מסרה לו את תמצית החשיפות שלנו אודותיו. באתר יש מעל ל-340 חשיפות אודות שמילה מימון. כך, שקשה בחצי שעה לסקור את הכל. לכן, הרל"שית, ש"מאתגרת גם את השפן של אנרג'ייזר", תימצתה לשמילה מימון את כל הנאמר עליו, בכל החשיפות אודותיו, באותו יום, בחצי שעה. 

ב. אני כן השתתפתי בדיון הזה, רק שלא הרגשתי בכך ומה שכתוב ביומן שלי, שבאותו היום הייתי בראשון לציון ובפתח-תקווה, זו לא כל התמונה. הרקע לאי ההבנה האישית שלי בעניין, נובע מההכרזה של שלמה (מומו) פילבר (בהודעה לציבור ששחרר ביום 20.6.16), ש"השינוי הארגוני" יוביל למהפכה שתשפיע על חיינו (להלן צילום מדויק מההכרזה):
הודעה לעיתונות

אכן, לאחר ש"השינוי הארגוני" יצא לפועל והצליח בצורה יוצאת מן הכלל, משרד התקשורת הצליח לקפוץ היישר מעידן הפקס (שלא תמיד פועל), לעידן של טכנולוגיות עתידיות המשפיעות על אורח חיינו בכל היבט שהוא, ובכללן טכנולוגיות AR/VR בשילוב הולוגרמות, רשת אלחוטית סופר מהירה וטלקינזיס, ובעזרת היכולות החדשות והמדהימות הללו של המשרד, שמילה מימון ביחד עם יעל מזרחי, הצליחו להעביר אותי לחצי שעה מפתח-תקווה (בה הייתי באותו יום בצהרים), למשרד המנכ"ל בירושלים, כדי להשתתף בדיון החשוב הזה, אודות העתיד של אתר טלקום ניוז בעידן של תמורות טכנולוגיות כל כך מסעירות ומהירות. בסיום הדיון חזרתי בהרף עין (בסיוע אותן טכנולוגיות עתידיות) לפתח-תקווה להמשך עיסוקי.

לצערי, לא הצלחתי לרשום פרוטוקול אודות הדיון הזה, אבל זה נוהל קבע במשרד, מטעמי הגנה על מקום עבודתם וחופש העיסוק של בעלי התפקידים במשרד התקשורת, אחרת כולם יצטרכו להצטרף למבצע החשאי של מומו.

ג. אני לא השתתפתי בדיון, אולם רוחי ריחפה בחלל החדר. זאת, משום שיעל מזרחי הציגה לשמילה את המאמר (כאן), שפורסם ב-3.8.17 (כמה ימים קודם לדיון) מאמר, שהסעיר את הרוחות במשרד. המדובר במאמר עם כותרת המדברת בעד עצמה: "מ"מ מנכ"ל משרד התקשורת (שמילה מימון) כבר החל "לעזור" לחברות הסלולר". יש כאן סיפור מאוד מרתק, שיש לו המשכים (נמצאים בלינקים בתחתית הכתבה הזו), ואחד ההמשכים הכי טריים נחשף כאן לפני כמה ימים תחת הכותרת: "נסגר מעגל הראיות" בפרשת ההטבה שפילבר העניק לחברות הסלולר". אגב, ההטבות הללו לחברות הסלולר (משמילה) נמשכות גם כיום (ראה כאן). 

קיימת עוד אפשרות: שמילה עסק בדיון ב-6.8.17 בחיפוש מענה נכון לשאלות שלי, שפורסמו כמה ימים אחרי כן במאמר (מיום 10.8.17) עם הכותרת המדברת בעד עצמה: "חשיפה: הפרת צו בית המשפט בעניינה של עוזרת מנכ"ל משרד התקשורת". אופציה הנשמעת די הגיונית בנסיבות הזמן ההוא. 

ד. שמילה מימון הקדיש חצי שעה לדיון, האם ראוי שגם הוא יצטרף למבצע החשאי והחשוב ששמו "עד מדינה", שהבוס שלו (לשעבר) באותה עת תכנן באינטנסיביות. זאת, לאור המאמר של טלקום ניוז תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "האם יהיו (או יכולים להיות) עוד עדי מדינה ממשרד התקשורת? תשובה ברורה!".

קוראים חדי עין מיד יקפצו ויטענו, שהמאמר הזה (אודות הצורך ב"עדי מדינה" נוספים), פורסם על ידי ב-21.2.18, בעוד שהדיון ששמילה קיים אודות טלקום ניוז היה ב-6.8.17, הרבה קודם לכן. 

אזי התשובה שלי לטענה הזו מאוד פשוטה: מבקר הפנים של המשרד כבר הוכיח, ששמילה היה היחיד שידע מראש כבר בתחילת תהליך השינוי הארגוני אותו ניהל ביד רמה במשך כשנתיים, שהוא יהיה היחיד שייהנה מכך, אחרי כשנתיים, הוא וידידו גדעון שטרית. כך שאין לי צורך להוכיח, שלשמילה מימון יש יכולת מצוינת של ראייה למרחוק, הרבה לפני שדברים מתרחשים בפועל. 

האם שמילה מימון קורא רק את טלקום ניוז (Telecom News)?
די ברור שלא. הוא גם קורא את דה-מרקר (TheMarker) וזאת אנו למדים מפגישה שלו בענייני דה-מרקר, שמופיעה כאן:
היומן של שמילה 2

זו הפגישה היחידה הקיימת ביומן של שמילה ב-2017 עם כתב כלשהו מעולם המדיה האלקטרונית (הוא נפגש כמה פעמים עם ראשי קשת ורשת, אבל זה היה די ברור ונדרש, על רקע הפיצול של ערוץ 2).

למה שמילה מימון מעדיף את דה-מרקר על פני שאר כלי התקשורת האינטרנטיים הקיימים בישראל? קצת לא ברור, מפני שהוא יכול לקרוא את כל החדשות ב-Telecom News, חודשים לפני שזה מתפרסם בדה-מרקר. כ"כ היה סביר יותר, שהוא ייפגש עם כתבים מוואלה!, אבל ייתכן שזה לא רשום ביומן, מסיבות ברורות. 

יש עוד כמה כלי תקשורת הנוהגים מעת לעת לפרסם את ההגיגים של שמילה מימון, בלי לבדוק אם יש להגיגים הללו איזה בסיס מציאותי, חוקי או בכלל האם דבריו הם הגיוניים. עדיין לא ראיתי שמי מהכתבים הללו, שאל אותו שאלות קשות כלשהן, למשל למה בשנים 2016-17 הוא נפגש יותר פעמים משלמה פילבר עם סטלה הנדלר (גם כן ב"נבצרות" זמנית, מנכ"לית בזק), לרבות פגישה לילית במודיעין? נשמח לדווח לקוראינו, אם מי מהכתבים הללו, הצליח לקבל ממנו תגובה לשאלות מהסוג הזה. 
 
שלמה פילבר
בתמונה למעלה: שלמה (מומו) פילבר, עוד קורא ותיק ונאמן של אתר Telecom News. כרגע משתתף (ביחד עם "הסוכן הסמוי" ניר חפץ), במבצע החשאי תחת שם הקוד: "עד מדינה". 
 
שמילה מימון
תמונה, שהעלה נתי טוקר מדה-מרקר בציוץ [ציטוט]: "בכירי משרד התקשורת השתתפו אתמול [ 11.3.18] באירוע יום הולדת לשר איוב קרא. חוגג עם שמפניה ורודה וסיגר: המנכ"ל בפועל מימון שמילה". כך, שמילה עושה צחוק מביבי ושרה וכמובן צוחק מכולנו (ולא בפורים או ב-1 באפריל)... ככה בדיוק נראה מנכ"ל משרד ממשלתי חשוב הנושא באחריות לשוק התקשורת. מדהים ומביש ברמות שלא יתוארו. 



 
 
Bookmark and Share