Telecom News - מתי שר התקשורת איוב קרא ידאג לגימלאי המשרד ויחזיר אותם מהדואר?

מתי שר התקשורת איוב קרא ידאג לגימלאי המשרד ויחזיר אותם מהדואר?

דף הבית >> דואר ישראל וגמלאי הדואר >> מתי שר התקשורת איוב קרא ידאג לגימלאי המשרד ויחזיר אותם מהדואר?
זה לא ידוע. שר התקשורת איוב קרא מוביל את "מהפכת קרא", שעד כה היא "מהפכה לטובת הגופים המפוקחים והמקורבים לצלחת". מתי הוא יחל לדאוג לציבור הרחב בכלל ולציבור גימלאי משרד התקשורת בפרט? שאלה טובה ללא מענה.
מאת: אבי וייס, 3.4.18, 11:46איוב קרא

בעקבות החשיפה שלנו: "יום חג לעובדי וגימלאי משרד התקשורת: המשרד החל להכיר בגימלאים שלו", שהיא צעד קטן ראשון וחשוב ביוזמה פנימית של משרד התקשורת (של סמנכ"לית בכירה למינהל ומשאבי אנוש - אביבית מסבנד), ציפינו, שהיוזמה הזו תמשיך לצעדים מעשיים.

כלומר: להוצאת גימלאי משרד התקשורת, ש"נזרקו" לפני שנים לטיפול חברת הדואר, חזרה לבית הטבעי והנכון שלהם: משרד התקשורת, ממנו יצאו לגימלאות.

את זה יכולים לעשות רק שר התקשורת איוב קרא (בתמונה משמאל) ונש"מ (נציבות שירות המדינה).

לכן, ביום 24.3.18 שלחתי את השאלה הבאה לצמרת נש"מ:
במשך שנים הנציבות נתנה גיבוי עיוור וחסר כל ביקורת ובדיקה עצמאית לתמי לשם (לשעבר סמנכ"לית בכירה במשרד התקשורת וכיום בוועדת הבחירות של הכנסת), בעניין הטיפול בגמלאי משרד התקשורת.
לפתע חל בשבוע החולף מהפך, המתואר בהרחבה כאן:
http://bit.ly/2ptC7EH
האם הנציבות מעוניינת להגיב על ההתפתחות החדשה הזו, שמעמידה באור מאוד מגוחך ושלילי ביותר את תשובות הנציבות מהעבר.
תמי לשם, ביחד עם מנהלת תחום הרווחה, שאמורה הייתה לטפל בגמלאים, שעדיין משרתת במשרד התקשורת, הרחיקה בהתנהגות לא אנושית ובגיבוי מוחלט ועיוור של הנציבות, במשך שנים, את גמלאי משרד התקשורת מחבריהם וממקום עבודתם, בו שירתו עשרות שנים עד יציאתם לגמלאות, ו"זרקה" אותם לטיפול מערך הגימלאים של חברת הדואר, בו איש לא רצה בהם והם לא רצו את הטיפול של חברת הדואר בהם, שכן זה גוף עסקי עצמאי, שגם מבוקר ע"י משרד התקשורת (כלומר: הגימלאים עצמם היו המבקרים \ הרגולטורים של הדואר, עד יום פרישתם).
להתייחסותכם אודה".

תגובת נציבות שירות המדינה הייתה מהירה, חדה וברורה:
"אבי שלום
 כפי שהשבנו גם בעבר, נציבות שירות המדינה לא מנהלת את משרדי הממשלה ואינה באה לקחת את מקומם של המנהלים הכלליים של המשרדים.
הנושא הינו באחריות הנהלת המשרד ולכן יש לפנות לדובר משרד התקשורת". 
 
לכן, פניתי ביום 27.3.18 להנהלת משרד התקשורת (שר ומנכ"ל) בשאלה הדחופה הבאה:
"לאור תגובת נש"מ (כאן) המדברת בעד עצמה, אני מפנה את השאלה לצמרת משרד התקשורת (שר ומנכ"ל בפועל):
מתי גימלאי המשרד יועברו מאחריות חברת הדואר לאחריות המשרד - ממנו הם יצאו לגמלאות?"

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. די ברור למה. 

כך, "מהפכת איוב קרא" מסתמנת (עד כה) כפלופ אחד ענק, שנועד כל כולו למטרה אחת בלבד: לשרת את האינטרסים הצרים והכלכליים של "הגופים המפוקחים" ע"י משרד התקשורת ובכלל זה:
1) הערוצים הייעודיים ובמיוחד הערוץ החביב על השר, ערוץ 20,
2) בזק (זה ממש לא נגמר, עם התקדמות החקירה של "תיק 4000"), למשל כאן, כאן וכאן
3) הוט (טוב, את זה התחיל השר משה כחלון, אז אפשר להמשיך באותו כיוון). גם בתחום "השוק הסיטונאי" - שאיננו. 
4) חברות הסלולר (כנראה התבלבלתי בגלל המצות והיין. על זה אחראי דווקא שמילה מימון שרגיל לקבל החלטות ללא כל בסיס חוקי. פשוט, השר איוב קרא לא הרגיש בזה...הוא גם לא קורא את Telecom News אז הוא פשוט "לא יודע"). זה כולל "מתנה סודית בגובה 35 מיליון ש"ח" לפלאפון, מתנה של כ-150 ש"ח עד 200 מליון ש"ח לשנה לחברות הסלולר בצמצום פעילות מוקדי השירות שלהן, והתעלמות מוחלטת מהפרות החוק הענקיות ושוד משאבי המדינה של סלקום ופרטנר. גם קצת עזרה לחזי בצלאל על חשבון קיום החוק והתקנות - זה "בנורמה". 
5) רמי לוי tv. טוב, זה ברור ולא דורש הסברים. הוא "מאנשינו". 
6) חברת הדואר (זה ברור כשמש בחג הפסח, יש כאן המון כסף של הציבור והמון אפשרויות להצטלם ולשלוח ספינים לתקשורת). 
7) החברות SIKLU ו-SMBIT. אם לא שמעתם על זה ואתם לא יודעים במה מדובר (זה לא באשמת החברות הנחמדות והחדשניות הללו), סימן שאתם פשוט לא מעודכנים.. השר איוב קרא - כן
8) AIG. מה לחברת הביטוח הענקית הזו ולמשרד התקשורת? את זה חשפנו כאן. עוד תעלול של הגנה של צמרת משרד התקשורת על החזקים ו"המקורבים לצלחת", במקום להגן על האינטרסים של הציבור. 
9) "תאגיד השידור". גם כאן את ה"ישראבלוף" החל שר אחר: גלעד ארדן. אז איוב קרא יכול להמשיך באותו כיוון. רק 650 מיליון ש"ח מושכים כל שנה מהכיס שלכם - בלי שתרגישו... 
10) "ערוצי הספורט". גם כאן לא צריך הסברים. הם "מאנשינו" ויש המון צופים לשידורי הספורט הללו... 
11) גולן טלקום. גם כאן את הכאוס החל השר משה כחלון. אז השר איוב קרא יכול להמשיך במלאכה... 
12) "מיסים באינטרנט". זה שאריות מ-1 באפריל משנה שעברה. ממש לא בדיחה. קצת "עבודה בשירות של בעלי הון ושירות האינטרסים של בעלי הון" אף פעם לא תזיק (למי שחושב על הקריירה שלו - לטווח ארוך).

לכן, נשאלת כאן השאלה: מי ידאג לתושבי מדינת ישראל, לקידום תשתיות התקשורת שלהם, למניעת פגיעות צרכניות בהם? לזה דווקא יש כמה תשובות טובות: משרד הכלכלה ו"הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן", שאר גופי הצרכנות הנמרצים שפועלים למען הציבור, האזרח סיני ליבל, עמותת "הצלחה", בתי המשפט לתביעות קטנות ועוד.

את איוב קרא זה לא מעניין. מה אכפת לו בכלל מהציבור בישראל בכלל ומגימלאי משרד התקשורת בפרט? זה יכול לייצר צילומים וספינים לתקשורת? לא. לכן זה לא מעניין. כמה פשוט להבין את זה.

הוא גם לא עוסק בחיפוש מנכ"ל ראוי למשרד התקשורת. מצער, מביך ומביש. 

כך, השר איוב קרא הצטרף לשרים, שקדמו לו (עד אריאל אטיאס בעשור הקודם ועוד כמה שרים שפעלו למען הציבור ובשקיפות, שקדמו לו), בכך, שהוא "לא סופר את הציבור ממטר" גם לא את גימלאי המשרד עליו הוא ממונה. גם אותנו ואת 170 אלף קוראינו הוא לא סופר. אבל זה כבר "כסף קטן" בכאוס הבלתי חוקי הענקי הזה, שבו משרד התקשורת הישראלי מתנהל, בעשור הנוכחי. 
 
כאוס



 
 
Bookmark and Share