Telecom News - האם הוט ו-yes יכולות להפסיק לשווק "חבילות יסוד"? האם בזק תהיה OTT?

האם הוט ו-yes יכולות להפסיק לשווק "חבילות יסוד"? האם בזק תהיה OTT?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> האם הוט ו-yes יכולות להפסיק לשווק "חבילות יסוד"? האם בזק תהיה OTT?
ההיעלמות של שר התקשורת, איוב קרא, מזירת קבלת ההחלטות בשוק התקשורת (לא שזה משנה, גם קודם קיבל החלטות שגויות בטונות), מובילה להפקרות בקבלת החלטות לא חוקיות ופברוק החלטות בקצב הולך וגובר. והפעם: "חבילות יסוד" של הוט ו-yes ואפשרות כניסת בזק לתחום ה-OTT.
מאת: אבי וייס, 7.4.19, 08:25איוב קרא ונתי כהן

ההפקרות בשוק התקשורת גדלה מיום ליום. בימים האחרונים חשפנו כמה פרשות, למשל בעניין חסימת מספרי טלפון בסיטונות ללא כל בסיס חוקי (כאן), פברוק החלטות ודיונים, שלא התקיימו בעניין פריסת הוט (כאן), חשיפת 7 מהלכים בשוק התקשורת המוסתרים מהציבור (כאן), פברוק חתימת שר התקשורת (כאן), חשד למעילה בכספי גמלאי משרד התקשורת (כאן) ועוד ועוד. 

לכן, כשמשרד התקשורת פרסם (כאן) ואח"כ גלובס הרחיב בנושא זה (כאן), בעניין פרסום של הנושא המכונה בשם: "ביטול חבילות היסוד" של החברות הוט ו-yes, מייד שלחתי (ביום 4.4.19) את השאלות הדחופות הבאות לשר התקשורת ולצמרת משרד התקשורת וצמרת מועצת הכבלים והלוויין:
"משרד התקשורת פרסם כאן החלטה של המשרד שלא להאריך 'חבילות היסוד' בחברות הכבלים והלוויין.
אולם, על פי חוק התקשורת סעיף 6יא 2 - רק השר יכול לקבל החלטה כזו.
היכן החלטת השר?
כ"כ, פורסם (למשל כאן) שמועצת הכבלים והלוויין קיבלה החלטה, שהוט ו-yes תוכלנה לשווק חבילות ערוצי טלוויזיה צרות על פי שיקול דעתן.
היות ואין החלטת שר, כנדרש בחוק, כיצד מועצת הכבלים והלוויין יכולה להחליט דבר כזה??
היכן בכלל ההחלטה הזו של מועצת הכבלים והלוויין, שממלא מקום יו"ר המועצה (הטעות בהגדרת התפקיד שלו היא במקור) אשר ביטון - מתגאה בה?"

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

קוראינו הוותיקים יודעים, שתגובה לא אקבל.

גם אין החלטת שר.

מה שיש - זו הפקרות רגולטורית בלתי חוקית. 

כלומר: החברות הוט ו-yes לא יכולות לבטל את "חבילות היסוד" ולשווק "חבילות צרות" כרצונן, כי זה מעוגן בחוק התקשורת ויש לפעול רק לפי החוק. אין אופציה אחרת.

החלופה היא, שהכל יהיה כאוס, גם תחום "חבילות היסוד". אולם, יש מספיק "שוחרי צדק" ו"מגיני צרכנים", שלא יתנו לחברות הוט ו-yes להשתולל ולפעול בניגוד לחוק.

יתרה מכך. השר איוב קרא קיים שימוע בדיוק על הנושא הזה ואף ברכנו אותו על השימוע הזה, במאמר שפרסמנו במרץ 2018 תחת הכותרת: "חבילות יסוד" ב-HOT וב-YES: אפשר לעשות את זה נכון בהתייעצות עם הציבור

אולם, תוצאות השימוע נשארו בגדר סוד צבאי. כך גם החלטת השר.
במשרד התקשורת הכל הפך ל"חסמב"ה" (ר"ת: חבורת סוד מוחלט בהחלט).

לכן, מנכ"ל המשרד, נתי כהן, ואחריו מי שיושב על הכיסא של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, אשר ביטון, שמעולם לא אושר לכך ע"י הממשלה, כנדרש בחוק התקשורת, ולכן הוא יושב על הכיסא הזה "בהטלת תפקיד" (פטנט, שהומצא עבור הישראבלוף המוזר הזה), שניהם מרשים לעצמם לפברק החלטות בניגוד לחוק וללא החלטת שר.

"איש הישר בעיניו ייעשה".  זה לא יכול להגמר בטוב.

האם בזק יכולה להיות OTT?
הספין האחרון,שפורסם בדה-מרקר (כאן) טוען, שבזק רוצה להיות OTT ולהתחרות בכך גם מול yes וגם מול שאר ספקי ה-OTT.

הבעיה: לספין הזה אין רגליים.

כבר באמצע שנות ה-90 השתתפתי בניסוי של בזק להיות OTT (זה החל כבר על קווי ISDN), וכבר אז בזק קיבלה תשובה שלילית לבקשתה להיות OTT.

למה? כי היא מונופול (ב-5 תחומים) ומוכרזת גם כ"קבוצת ריכוז", ולפי חוקי מדינת ישראל (כמה חוקים), היא לא יכולה להיכנס לשום תחום פעילות חדש בלי לעבור המון מכשולים רגולטוריים, שלא כאן המקום לפרטם.

הצרות של בזק בעניין yes (כאן) והכאוס במשרד התקשורת ובמועצת הכבלים והלוויין (כאן), אינם תירוץ לביצוע פעולה לא חוקית מצד בזק - בשום תחום. 

מלבד זאת, הנושא של שירותי טלוויזיה בקבוצת בזק הם חלק מבג"ץ שטרם נדון, שבזק הגישה כנגד משרד התקשורת ובזק לא יכולה לקבוע עובדות לבג"ץ, לפני שהדיון בנושא בכלל החל. 

בכל מקרה, אין כל סיכוי, שבזק תעבור את המכשולים הרגולטוריים הללו.

כך, שמדובר בספין מארץ הספינים. זה הכל. 

OTT FREE



 
 
Bookmark and Share