Telecom News - האם ניתן להעלות מחיר חבילת סלולר במצב החירום? תלוי את מי שואלים!

האם ניתן להעלות מחיר חבילת סלולר במצב החירום? תלוי את מי שואלים!

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> האם ניתן להעלות מחיר חבילת סלולר במצב החירום? תלוי את מי שואלים!
החלטת שר התקשורת (שעוגנה בהחלטות רשמיות), שאין להעלות מחירים בחבילות סלולר המסתיימות במהלך תקופת החירום, הפכה לבדיחה בעיני הוט מובייל, שכחלק מכלל הצפצופים של קבוצת הוט על כל דבר, צפצפה גם על ההחלטה הזו. חשיפה חדשה של סיני ליבל, שמבצע גם בימי הסגר והחירום, פעילות צרכנית לטובת הציבור, פעילות שוות ערך לפעילות של משרד תקשורת שלם, משרד ממשלתי, שלא קיים במציאות הכאוטית של שוק התקשורת. 
עדכון בסוף הכתבה.
מא: אבי וייס, 30.4.20, 10:58סיני ליבל

מייד בתחילת מצב החירום, באמצע מרץ 2020, הכריז שר התקשורת דודי אמסלם (כאן) את ההכרזה, שתמציתה נמצאת בתצלום כאן (לחיצה על התמונה מגדילה אותה):
הקפאת מחירים

בדיוק בתקופה הזו, בתחילת אפריל 2020, לסיני ליבל, (בתמונה משמאל), הסתיימה חבילת סלולר בהוט מובייל, והוא הופתע לשמוע, שמחיר החבילה שלו בהוט מובייל יעלה, בניגוד גמור להצהרת השר דודי אמסלם, החלטה, שעוגנה בהחלטות כתובות ותיקוני רישיונות של כל חברות הסלולר, כולל תיקון רישיון הוט מובייל.

לכן, סיני ליבל קיים ביום 5.4.20 שיחה עם מוקד הוט מובייל, השיחה במלואה נמצאת בהקלטה כאן, למתעניינים. 

בשיחה זו, המוקדן של הוט מובייל במפורש אומר וטוען, שזה על דעת מנהליו, שהוט מובייל לא שמעה על החלטת משרד התקשורת, שאין להעלות מחירים בתקופת החירום. 

לכן, ביום 6.4.20 שלחתי את השאלה הדחופה הבאה לשר התקשורת דודי אמסלם, לצמרת משרד התקשורת ולצמרת חברת הוט בזו הלשון:
"הנדון: העלאת מחירים בהוט מובייל.
שלום רב,
1. לפי ההקלטה המצ"ב, אתמול במוקד השירות של הוט-מובייל (מוקד, שחזר אתמול לעבוד לפי המתכונת, בעקבות החשיפה שלנו), רצו להעלות את מחיר החבילה של סיני ליבל, ולמרות שהוא התריע בפני המוקדן, שיש איסור על כך משר התקשורת.
2. נטען, שבהוט מובייל לא שמעו על דבר כזה. המוקדן טען, שזו התשובה, שקיבל מהמנהלים שלו בהוט.
3. הייתכן?
4. אודה להתייחסות דחופה, לאור הכאוס המוחלט בשוק התקשורת, שמקורו בהחלטות שלך".

תגובה ממשרד התקשורת לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל, די ברור למה.

מהוט קיבלתי את התגובה הבאה: "מדובר בסיום הטבה אשר עודכנה במערכות החברה מראש ונשלחה לגביו הודעה לפני ה-15 במרץ. 
עם זאת, סיום ההטבה על פי תנאי המבצע לא בוצע באותו מועד,לאור החלטת החברה".

הבעיה העיקרית בתגובת הוט מובייל היא שהמחיר של החבילה של סיני ליבל כן עלה והיה צורך בהתערבות נוספת מול המוקד של הוט מובייל, כדי להחזיר את המצב לקדמותו, לשביעות רצונו של סיני ליבל

אנו קוראים לכל לקוח סלולר בישראל (בכל חברות הסלולר), לקוח, שהעלו לו את המחיר בתקופה הזו, לא לוותר ולא להתבייש וללכת לבית משפט לתביעות קטנות ולהגיש תביעה כנגד חברת סלולר, שביצעה זו, ובתביעה לדרוש גם פיצויים וכיסוי הוצאות מחברת הסלולר, כדי שתלמד לקח לא לפגוע בצרכנים שלה ותלמד לא לצפצף על הוראות הרישיון שלה, במיוחד במצב חירום. 

למה הוט מובייל הרשתה לעצמה לצפצף על החלטות שר התקשורת ומשרד התקשורת דווקא כעת?
את התשבה הברורה לשאלה הזו כבר נתתי ב-2 כתבות קודמות הנוגעות להוט מובייל והנה ה, למי שפספס: בקצרה: בגלל חולשת משרד התקשורת ואבדן הדרך של המשרד, שהוביל לחורבן השוק (נפלנו למקום 85 בדירוג העולמי), השתררה בשוק התקשורת הפקרות מוחלטת, אנרכיה מושלמת, בבחינת "איש הישר בעיניו ייעשה", ולגבי קבוצת הוט, ההשתוללות הזו מתועדת, בגלל שסיני ליבל הוא גם לקוח של קבוצת הוט בכמה שירותים. 

פרשה חמורה נוספת, שנוגעת לקבוצת הוט (פרי חשיפה של סיני ליבל), תיחשף בכתבה הבאה. 

שורה תחתונה
הכי פשוט והכי חסכוני לציבור: לסגור את המשרד המיותר הזה שנקרא משרד התקשורת וזהו.
רק בהקמת רשות עצמאית לתקשורת, יש סיכוי (אולי) לשקם את החורבן, שמשאירים אחריהם דודי אמסלם ונתי כהן ועוד כמה "טייסי חלל ללא רישיון" הנמצאים בצמרת המשרד, שסייעו ומסייעים בידם בהרס השיטתי של שוק התקשורת הישראלי, גם במצב החירום, שבו אנו נמצאים בחודשיים האחרונים.

עדכון 2.5.20
מתברר כעת, שנושא איסור העלאת מחירים בסלולר בהחלטת שר התקשורת נשאר מעורפל ותלוי באוויר.
לכן, שלחתי ביום 2.5.20 את השאלות הדחופות הבאות לשר התקשורת דודי אמסלם ולצמרת משרד התקשורת:
"הנדון: בלבול הציבור בתקופת החירום בנושא העלאות מחירים.
שבוע טוב ובריא,
1. ביום 18.3.20 החליט שר התקשורת כמה החלטות (המפורטות בהודעת המשרד לציבור כאן), ובכללן איסור העלאת מחירים בסלולר בתקופת החירום (מצ"ב צילום ההחלטה על הקפאת העלאת המחירים בסלולר).
2. אולם, מעיון מדוקדק במסמך שהוציא מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן, כנראה על דעת השר, ביום 24.3.20, בסעיף 4 במסמך שעוסק בנושא אחר לגמרי (ניידות מספרים) עולה שאין הקפאת מחירים. מצ"ב צילום הקטע המצביע על כך שאין הקפאת מחירים בסלולר.
3. ההודעה הזו (שאין הקפאת מחירים) לא פורסמה לציבור בשום מקום, בעוד שההודעה על כן הקפאת מחירים פורסמה בהבלטה לציבור וגם בהבלטה באתר המשרד.
4. מדוע נושא כזה חשוב הושאר בערפל ללא עדכון לציבור שהחלטת השר הראשונה בוטלה?
5. אודה להתייחסות לנוכח חשיבות הנושא לצרכנים בשוק הסלולרי. "

תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה - אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים שתגובה לא אקבל, די ברור למה. 

עדכון 6.5.20: שר התקשורת החליט (כאן וכאן) להאריך עוד בחודש (עד 5.6.20) את ההסדר הבלתי חוקי והלא הגיוני (כי זה מיועד רק לציבור אחד), בעניין דקות שיחה חורגות בסלולר. למותר לציין שאת תגובתי לשימוע - גרסו "במגרסה של שמילה"... 

עדכון 1.6.20: שר התקשורת החליט (כאן וכאן
"שלא להאריך את תוקפה של ההוראה בעניין "תשלום עבור דקות חורגות - נייח". 

CORONA FREE



 
 
Bookmark and Share