Telecom News - למה לצאת במבצע של חיבור עסקים קטנים לסיבים המעודד הפרות חוק?

למה לצאת במבצע של חיבור עסקים קטנים לסיבים המעודד הפרות חוק?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> למה לצאת במבצע של חיבור עסקים קטנים לסיבים המעודד הפרות חוק?
המבצע של משרדי הכלכלה, האוצר והתקשורת, לעודד עסקים קטנים להתחבר לסיבים בביתם - FTTH לעבודה מרחוק, מעורר קשיים משפטיים, שכן 2 מ-3 ספקי חיבורי הסיבים לבתים הם ללא רישיון ובספק אם הנרשמים אליהם יכולים לקבל את המענק הממשלתי הזה, שלא יכול להינתן על פי חוק לחברות בלי רישיון. 
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 13.7.20, 08:00הצהרת השר יועז הנדל

שר התקשורת יועז הנדל, (בהצהרתו בתמונה משמאל), ניסה "לנכס לעצמו" את המבצע של משרד הכלכלה והתעשייה בשת"פ האוצר לעידוד עסקים קטנים להתחבר לסיבים - FTTH בבית או במשרד \ בעסק הקטן שלהם, מבצע, שפרסמנו כאן, וההרשמה אליו כאן

במסגרת התכנית, שעלותה התקציבית עומדת על 20 מיליון ₪, העסקים הקטנים (עד 20 אלף עסקים), שעונים על הקריטריונים המצויים בתקנון התכנית, יקבלו מענק בגובה 1,000 ₪ כולל מע"מ כל אחד, עבור כל חיבור לתשתית FTTH, שבוצע החל מאפריל 2020 ורק עבור תכנית, שעלותה החודשית אינה עולה על 250 ₪.

זאת, כאשר עם שליחת הטופס המקוון, יקבל העסק באמצעות מייל "אישור זכאות" ממשרד הכלכלה והתעשייה, שיעמוד בתוקף עד לתאריך 30.9.20, מועד בו יסתיים המבצע ויזכו בו עסקים בשיטת "כל הקודם זוכה". המענק יינתן באופן רטרואקטיבי כנגד הצגת חשבוניות. 

שר התקשורת יועז הנדל שכח מה תפקידו בממשלת ישראל ולמה הוא מקבל משכורת, נהג, מאבטחים, לשכה, עוזרים וכיו"ב. תפקידו - הוא השר הממונה על יישום חוקי התקשורת.

בחוק התקשורת בסעיף השני כתוב, שאי אפשר לספק שום שירות תקשורת - בלי רישיון. 

לא רק שחלק משירותי FTTH הם בלי רישיון, החברות סלקום ופרטנר עוברות הרבה עבירות כמפורט כאן, ובלינק הזה יש רק את העבירות הנוגעות לחוק התקשורת. יש עוד עבירות, שקשורות בחוקים אחרים, דוגמת חוק התכנון והבנייה וחוקי עזר עירוניים. 

לכן, שלחתי ביום 9.7.20 לשרי התקשורת, האוצר והכלכלה והתעשייה, כל אלה ש"לקחו בעלות" על המבצע, ולידיעת צמרת משרד התקשורת, את השאלות הדחופות ביותר הבאות:
"הנדון: מדוע לא נאמר, שהמענק לחיבורי סיבים לעסקים קטנים חייב להיות רק לבעלי רישיון חיבור סיבים?
שלום רב
1. אתמול השר מיחזר (כאן) הודעה מלפני כשבועיים של משרדי הכלכלה והאוצר (כאן) בדבר מענק (של אלף ₪) למתחברים לסיבים מהבתים - FTTH מקרב בעלי עסקים קטנים.

2. כשר הממונה, בין היתר, על יישום חוק התקשורת ותקנותיו, מדוע השר לא הדגיש בדבריו, שתשלום המענק יינתן רק למי שמתחבר לבעל רישיון כחוק המורשה לספק חיבורי סיבים לבתים ולעסקים - חברת IBC בלבדלא סלקום ופרטנר).

3. האם השר פנה לשרי הכלכלה והאוצר להדגיש את חובת מילוי החוק בישראל ושרק בעלי רישיון רשאים לספק כל שירות בשוק התקשורת, לרבות חיבורי סיבים לבתים - FTTH?

4. בלי ההדגשה הזו, דברי השר יכולים להתפרש כעידוד להפרות חוק בישראל.

5. אודה להתייחסותך הדחופה".

תגובה טרם קיבלתי. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן).

לצפצף על עוד כמה חוקים באי מענה לשאלותיי - זה כבר דבר פעוט ערך, מול הצטברות העבירות, שיש במבצע הזה בהקשר של התחברות לחברות ללא רישיון בחוק, שאגב כך מבצעות עוד עבירות רבות במקביל. 

האבסורד בכל המבצע, שהעסקים טעוני רישוי שמגישים בקשה למענק, חייבים להיות עסקים בעלי רישיון. אבל איש לא בודק האם הם מתחברים לחברת תקשורת בעלת רישיון... 

לאור אי קבלת תגובה, פניתי בדחיפות למבקר המדינה, שיתערב במבצע, שכן אלפי עצמאים ועסקים קטנים כבר הגישו בקשות והם עלולים לתבוע את המדינה, אם יגלו פתאום, שהם לא יכולים לקבל את המענק, בגלל שהתחברו לחברת תקשורת בלי רישיון, כאשר למדינה אסור לממן פרויקטים בלי רישיון. התלונה המלאה למבקר המדינה נמצאת כאן - למתעניינים. 
    
כל הטיפול של השר יועז הנדל בתחום פריסת הסיבים לבתים הוא שלומאלי, לא הגיוני, חסר כל בסיס חוקי, לא יישים ורשלני ביותר (מפורט למשל: כאן, כאן וכאן).

אז עוד מהלך רשלני בעניין המענק לעסקים הקטנים המתחברים ב-FTTH זה פסיק קטן, ליד הכאוס הכללי של התנהלותו. 

שורה תחתונה:
השר יועז הנדל ממשיך ליישם כל מה שה-Deep State מכתיב לו. השר ממשיך להיות מובל - במקום להוביל.

חוק, תקנות, נהלים, ממשלה, טובת הציבור, כספי הציבור, שירות לציבור - זה לא מעניין את השר יועז הנדל - בכלל. 

לא פלא, שאני מפנה את הקוראים שוב לכתבה הנוקבת והחשובה ביותר, במיוחד אחרי החשיפה המצויה כאן למעלה: 
"מה יגרום לך להצטרף לקריאה לפטר ובדחיפות את שר התקשורת יועז הנדל?".

FIBERS FREE
עדכון 14.7.20, 12:40: התקבלה תגובת משרד הכלכלה והתעשייה:
"הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מציעה מגוון כלי סיוע לעסקים קטנים ובינוניים, לאורך כל השנה, וגם עכשיו בהקשר של משבר הקורונה. שימוש בכלי הסיוע נעשה בהתאם לנהלים של כל אחת מהתכניות, ובהתאם לחוק."

אם מי מהקוראים הצליח להבין את התגובה, אשמח לקבל את מה שהוא הבין בטוקבק או במייל ישיר אלי. זאת, כי אני לא הצלחתי להבין: האם המבצע כולל ספקים בלי רישיון אם לאו.. 

עדכון 27.7.20: התקבלה תשובת מבקר המדינה. כרגיל וכצפוי, התלונה שלי נגרסה, בטענה שלא הוכחתי שאני נפגעתי אישית מהמבצע... הזוי, אבל זה בדיוק מה שנכתב בתשובה שנמצאת במלואה כאן



 
 
Bookmark and Share