Telecom News - הנחיות משטרת ישראל ל"התנהגות מצילת חיים בתקופת 'בין הזמנים'" - נחסמו!

הנחיות משטרת ישראל ל"התנהגות מצילת חיים בתקופת 'בין הזמנים'" - נחסמו!

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> הנחיות משטרת ישראל ל"התנהגות מצילת חיים בתקופת 'בין הזמנים'" - נחסמו!
החוצפה של "עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת" אינה נפסקת. גם האיום בצו פירוק של העמותה לא מזיז לאיש מאלה העוסקים במלאכת החסימות הבלתי חוקית הנמרצת, שמתנהלת בכל תחום ומחוץ לכל חוק ונורמה. והפעם: חסימת הפצת הנחיות משטרת ישראל לתקופת "בין הזמנים" בסמארטפונים הכשרים לחרדים עיוורים ולקויי ראיה, שלא יכולים לקרוא את העלון, שהמשטרה הפיצה בקרב הציבור החרדי. 
מאת: אבי וייס, 19.8.20, 11:38השר אוחנה

בעקבות הכתבה הקודמת, שפורסמה תחת הכותרת: "הישג לטלקום ניוז: מש' המשפטים מפרק את "ועדת הרבנים לענייני תקשורת"", סברתי לתומי ,שהצעד החשוב של רשות התאגידים - רשם העמותות בפנייה לבית המשפט המחוזי בי-ם כדי להוציא צו פירוק לעמותה, ירסן במעט את ההשתוללות הבלתי מרוסנת של "עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת" ואף ידרבן את משרדי הממשלה האחרים, כולל משרד התקשורת, ללכת בדרך הנכונה והחוקית הזו של רשות התאגידים במשרד המשפטים. 

כמובן שטעיתי...

ההשתוללות לא רק שלא פסקה, היא אף גברה.

פירוט החשיפות האחרונות הקודמות יש בנספח א' כאן למטה. 

כעת לחשיפה החדשה. "בין הזמנים" הוא מושג מעולם הישיבות החרדיות (ואף הדתיות), וכרגע נוגע לתקופה אחרי תשעה באב ועד ראש חודש אלול. 

השנה, בגלל הרצון של צמרת המשטרה בראשות השר לבט"פ אמיר אוחנה, (בתמונה למעלה משמאל), לפעול בשת"פ המגזר החרדי, האגף החרדי במשטרה הכין עלון, שהופץ במגזר החרדי (העלון מצוי כאן - למתעניינים), תחת הכותרת: "התנהגות מצילת חיים בתקופת בין הזמנים".

ביוזמה, שנעשתה בתיאום עם המשטרה, נפתח קו מידע, שבו הוקראו ההנחיות הללו לחרדים עיוורים, לקויי ראיה וכיו"ב, שלא יכולים לקרוא את העלון, או לא קיבלו אותו מכל סיבה שהיא. מייד הקו נחסם ע"י העסקנים.

לכן, ביום 17.8.20 פניתי לשר התקשורת, יועז הנדל, לצמרת משרד התקשורת, ל"ועדת הרבנים לענייני תקשורת" ולידיעת השר לבט"פ אמיר אוחנה, בזו הלשון:
"הנדון: חסימת קו מידע שהמשטרה (דוברות המשטרה למגזר החרדי) מבקשת להפיץ בציבור החרדי!
שלום רב,
1. בתאריך 06/08/2020 חברת "ימות המשיח" קיבלה עלון מידע של משטרת ישראל ובו מידע לתקופת 'בין הזמנים'.

2. עקב העלון החשוב הזה, הוקם קו מידע המנגיש את המידע הזה לציבור החרדי ולקויי ראייה מהציבור החרדי, שמשתמשים בקו טלפון, כדי לקבל חשיפה למידע החשוב הזה, שהמשטרה פרסמה, במטרה שיגיע ויופץ לציבור החרדי.

3. הקו נחסם מיידית לטלפונים כשרים ע"י "עסקני הוועדה לענייני חסימות תקשורת."

4. פניות ל"ועדת הרבנים לענייני תקשורת" (כאן) לבירור מדוע חסמו את הקו והאם הם יכולים להואיל ולפתוח את החסימה, שהיא בבחינת הצלת חיים של ממש, הובילו לתשובה שלילית (לא בכתב, די ברור למה).

5. פנייה למייל פניות הציבור של משרד התקשורת (כאן), גם היא הובילה להתעלמות מוחלטת מהבקשה.

6. שתי הפניות מצ"ב. מס' קו המידע: 077-2222-100 וכולל מידע והנחיות לתקופת הקורונה.

7. אמנם זה לא קו רשמי של המשטרה, אלא קו שנותן מידע רשמי של המשטרה וחיוניותו ברורה.

8. הקו הזה נפתח בידיעת ותאום עם דוברות המשטרה למגזר החרדי.
הדובר של המשטרה למגזר הדתי והחרדי פנה אף הוא בנושא זה למשרד התקשורת, אבל גם זה לא עזר.

9. מה תגובת השר לנוכח ההתנהלות הזו?"

תגובה משר התקשורת או ממישהו ממשרד התקשורת טרם קיבלתי. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן).

מ"ועדת הרבנים לענייני תקשורת" נמסרה התגובה הבאה:
"כצפוי, בבדיקה שערכנו מול דובר המשטרה נמצא שלא מדובר בקו מידע של משטרת ישראל.
התעלול של חברת ימות המשיח חוזר על עצמן בפעם המי-יודע-כמה, אך האמת חזקה יותר. 
כידוע לך, נושא חסימת הקווים נדון לפני שבועיים בועדת הכלכלה של הכנסת שם נקבע כי ועדת הרבנים איננה חוסמת קווי חירום אלא להיפך וכי לא נפל רבב בהתנהלותה. 
ועדת הרבנים זכתה להערכה רבה הן מחברי הכנסת ולגיבוי ממשרד התקשורת. 
חברת ״ימות המשיח״ אותה הזכרת בפנייתך מבלי לבצע גילוי נאות של מניעיה, פועלת מתוך מניע כלכלי לגרוף הון מדמי הקישורית של דקות נכנסות ולכן נאבקת בוועדת הרבנים, שההסדר שלה מול הלקוחות הוא הגנה מפני קווי תוכן בברירת מחדל. 
ככל שישנו קו תוכן שהוועדה בדקה והיא רואה לנכון להתיר את הגישה אליו למנויי הקומות הכשרות היא עושה זאת לאלתר, ועל כן ניתן להגיש בקשה מסודרת (כפי שעושה חברת ימות המשיח עבור קווים שונים שהיא מוכרת ללקוחותיה). 
אנו מודים לך על תשומת הלב והאכפתיות.
בקשר לעובדות הנוספות שהצגת, ימות המשיח פנו במיל על קו של המשטרה, קיבלו תשובה בכתב (ולא בע"פ) שישלחו את פירסום המשטרה בענין. 
למותר לציין שעד רגע זה לא הגיע תשובה מהם, כך וזוהי דרכם בכל קו, כפי שנהגו בקו של משרד הבריאות." 

לא הצלחתי להבין את התשובה, שכן אין קשר בינה לבין השאלה. בנוסף, הטענה, שחברת ימות המשיח רוצה לגרוף הון, קצת מגוחכת ואבסורדית, שכן זה בדיוק מה שעושים מזה שנים "עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת" - גורפים הון (מאלה הרושמים את המספר בחברה שלהם ולא אצל חברת ימות המשיח המתחרה, שלא לדבר על גריפת ההון הקלה והנמשכת מזה שנים מייבוא מכשירים כשרים - שלא ניתן להוזיל מחירם לצרכנים החרדים בגלל זה, מהחנויות המוכרות מכשירים כאלה ומדמי החסות מכל חברות התקשורת, שיש בהן "קומה כשרה"). נדמה לי ש"אמרת חז"ל": "טול קורה מבין עיניך" מאוד מתאימה כאן.

בכל מקרה, שר התקשורת יועז הנדל, בזה שהוא לא עונה לשאלותינו, הוא לא יוכל להתחמק מאחריותו האישית למחדל החוקי הנוראי הזה, שנעשה בחסותו המלאה. 

נספח א'
כתבות על החסימות בתקופתו של שר התקשורת הנוכחי - יועז הנדל:

הכתבות האחרונות אודות החסימות בשלהי כהונת השר הקודם דוד אמסלם ובתקופת החפיפה עם השר החדש יועז הנדל:

INKED SMARTPHONE CORONA FREE



 
 
Bookmark and Share
+ שלח משוב