Telecom News - שר התקשורת ממשיך בספינים בנושא הסיבים בהקמת ועדה שאין בה צורך

שר התקשורת ממשיך בספינים בנושא הסיבים בהקמת ועדה שאין בה צורך

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> שר התקשורת ממשיך בספינים בנושא הסיבים בהקמת ועדה שאין בה צורך
שר התקשורת ממשיך בספינים בנושא הסיבים בהקמת ועדה שאין בה צורך כעת ובכלל
מאת: מערכת Telecom News, 17.9.20, 12:35יועז הנדל
 
לאחר הודעת בזק על פריסת סיבים בכל רחבי הארץ כולל בפריפריה ובספר, תוך הנחתת מהלומה על מתחרותיה, ותוך הפיכת מתווה הסיבים של יועז הנדל והקרן האוניברסלית למיותרים, מינה היום הנדל בכל זאת ועדת מכרזים בין-משרדית, שתסדיר את הרישיונות לפרישת רשת הסיבים, והופץ תזכיר חוק מתווה הסיבים להערות הציבור. 

במקום לעסוק בהכנת שוק התקשורת לסגר, השר מעסיק את עובדי משרדו בתכניות דמיוניות ועתידיות, שלא שייכות בכלל לסגר ולמציאות העכשווית והעתידית ושנועדו לקדם מטרות פוליטיות צרות ביותר בהשראת "הקליקה". 

עדכונים בסוף הכתבה.

 
להלן הודעת משרד התקשורת:
******************************************************

בהמשך לאישור הממשלה למתווה הסיבים ביום א', שר התקשורת, יועז הנדל, הגיש היום את כתב המינוי לוועדת המכרזים הבין-משרדית, שתפקידה מתן או הרחבת רישיון לפרישת רשת מתקדמת ולמתן מענקים כספיים לעידוד פרישת רשתות נייחות מתקדמות באזורים נעדרי כדאיות כלכלית.
 
המתווה, שאושר השבוע, מגשים את מטרת פרישת הסיבים בכל רחבי המדינה באמצעות 2 תפקידיה העיקריים של הוועדה: עדכון חובות הפרישה של בעלי התשתית באזורים כדאיים כלכלית, כך שיתאפשר לבזק לבחור את האזורים בהם תפרוש ותפעיל את הרשת המתקדמת, והקמת קרן אוניברסלית לעידוד פרישה באזורים בהם בזק תבחר שלא לפרוש. הקרן תמומן ע"י כלל חברות התקשורת הרלוונטיות בשוק (כולל בזק). הקרן האוניברסלית תפעל עד שיוקצו כל האזורים לפרישת התשתית, בהליך תחרותי שיוביל לפרישה כלל ארצית.
 
לוועדה, שתורכב מנציגי משרד התקשורת, משרד האוצר ורשות התחרות, שבראשה יעמוד סמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת, ד"ר עופר רז-דרור(בוגר קרן וקסנר), נקבעו מספר יעדים: על הוועדה יהיה לקבוע את תנאי המכרז; לגבש מנגנון למתן או הרחבת רישיון לפרישת רשת מתקדמת באזורי התמרוץ וכן להקצאת כספי קופת התמרוץ; לקבוע את חובות הזוכים במכרז, ביניהן חובות הפרישה ומתן השירות וכן חובת מתן שירות BSA על גבי הרשת המתקדמת.
 
במקביל, מעלה היום המשרד להתייחסות הציבור את תזכיר חוק התקשורת (בזק ושידורים) התש"פ-2020, שיקבע בחוק את עקרונות מתווה הסיבים לעדכון האסדרה באופן שיקטין את החסמים לפרישת רשת מתקדמת כלל ארצית, תוך שישמור על האינטרסים הציבוריים העומדים בבסיס חובת האוניברסליות.
 
יועז הנדל: "מינוי הוועדה הוא צעד נוסף לעבר פרישת תשתית הסיבים לאורכה ולרוחבה של המדינה. תשתיות תקשורת מתקדמות מהוות רכיב מרכזי בפיתוח המשק והכלכלה, ופרישתן תוביל לגידול בפריון ולצמצום של פערים כלכליים".
 
לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת: "בכוונתנו לפעול ליישום המתווה. אישור המתווה בממשלה העניק לשוק התקשורת תנופה ואנו צופים כעת לפרישה מואצת של סיבים בכל חלקי הארץ, בתוך זאת נמשיך להסיר חסמים, תוך קידום תחרות אמיתית, שתביא לכל אזרח את בשורת הקדמה והחדשנות".

קישור לתזכיר החוק - כאן.

כתב מינוי הוועדה - כאן.

************************************************************
 
FIBERS FREE
עדכון 19.9.20: הגבתי על השימוע לגבי הצעת החוק של משרד התקשורת בנושא "מתווה הסיבים" (הצעת החוק - כאן). התגובה שלי נמצאת באתר הצעת החוק (באתר החקיקה הממשלתית) וכן בתצלום כאן - למתעניינים. 

עדכון 21.9.20: מתברר שלמנכ"לית משרד התקשורת יש זמן להיפגש עם בעלי העניין (סלקום\IBC והוט), אבל לא עם נציגי ציבור. כך עולה מכתבה של גד פרץ בגלובס כאן, שפורסמה תחת הכותרת: "על רקע עסקת הוט IBC: חובות פריסת הסיבים של החברות ייבחנו מחדש. במשרד התקשורת מעוניינים שמיזם הסיבים האופטיים IBC ישלים את הפריסה של בזק כדי ליצור כיסוי מלא של הסיבים גם בפריפריה." כלומר: המנכ"לית מנסה כעת לחלץ את התכנית הכושלת של השר ושלה, לבניית מפלגה על בסיס סלקום \ IBC מהשלכות התכנית המפתיעה של בזק לפריסת סיבים בכל מקום. 

עדכון 25.9.20
א. פורסם כאן ע"י גולן חזני ב"כלכליסט" (כותרת): סוף עידן אדוארדו אלשטיין: "המחוזי הוציא צו פירוק לאי.די.בי פיתוח." לא עזרו כל ההקלות, הסיוע הצמוד, החוקים, המתנות והספינים הרגולטוריים, שראשי משרד התקשורת הרעיפו ובשפע בשנים האחרונות ובמיוחד בשנה האחרונה על אדוארדו אלשטיין. קשה כרגע לנתח את ההשלכות של המהלך הזה על קבוצת סלקום - יש להמתין לראות "מה ילד יום", אצל כונס הנכסים של הקבוצה. 

ב. פורסם כאן ע"י איתמר לוין ב-News1 (כותרת): "עו"ד אופיר נאור ישמש כנאמן בהליכי הפירוק ואמור להגיש דוח ראשוני בתוך 30 יום  מונו גם כונסי נכסים למניות אי.די.בי. בדיסקונט השקעות ולנכסים נוספים שלה. אלשטיין יאבד 3 מיליארד שקל שהשקיע בקבוצה."

עדכון 8.10.20: פורסם כאן מאמר מעניין של ארז רביב ב-Davar1 אודות פריסת הסיבים הארצית של חברת מקורות (כותרת בלבד): "מהפכת הסיבים של מקורות. אפשרות לתקשורת מהירה בפריפריה: מקורות מתכננת לפרוש סיבים אופטיים בצנרת המים למניעת דליפות. לפי תכנית החברה, חיישני הסיבים שייפרסו לאורך 10,000 ק"מ של צנרת יתריעו על נזילות ונסיונות גניבת מים | הנחתם תוכל לשמש תשתית לפריסת תקשורת מהירה במקומות שפחות משתלם לחברות התקשורת לפעול בהם."
מומלץ לקריאה.



 
 
Bookmark and Share