Telecom News - השקת מיזם הסיבים של בזק היום בקרית-שמונה "סוגרת מעגל" אחרי עשור!

השקת מיזם הסיבים של בזק היום בקרית-שמונה "סוגרת מעגל" אחרי עשור!

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> השקת מיזם הסיבים של בזק היום בקרית-שמונה "סוגרת מעגל" אחרי עשור!
לפני יותר מעשור, ב-29.6.10, חנך ראש הממשלה נתניהו את מיזם הסיבים של חברת החשמל בקרית שמונה ויצא נגד בזק וכינה אותה "טרקטור סובייטי". כיום, שר התקשורת יועז הנדל, ינסה "כפרזנטור" של ההשקה השנייה של סיבים בקרית שמונה (למעשה במטולה השכנה) והפעם של בזק, להציג זאת כהישג שלו, מה שבדיוק הפוך: ההשקה הזו מוכיחה, שכל התכנית שלו לגבי מיזם הסיבים בפריפריה היא כישלון אחד ענק ואין צורך בחוק, שהוא כפה על נתניהו להעביר בממשלה (אך לא עבר עדיין בכנסת), חוק, שהפך למיותר ולמטרד אנטי ציבורי.
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 27.10.20, 07:30חה"כ יועז הנדל

היום ייערך טקס השקת מיזם הסיבים הארצי של בזק במטולה הסמוכה לקרית שמונה, מיזם מאוד שאפתני, חשוב ויקר, שבזק הכריזה עליו ופרסמנו את פרטיו תחת הכותרת: "בזק מנחיתה מהלומה למתחרותיה בתחום פריסת הסיבים, בשורה חשובה לציבור!".

בכך, "נסגר המעגל ההיסטורי" הנוגע לפריסת סיבים בישראל.

תזכורת היסטורית: ביום 29.6.10, נערך טקס זהה לחלוטין (בו השתתפתי), אבל עם משתתפים אחרים לגמרי, בקרית שמונה. מדובר בטקס השקה ראוותני, בו הכריז ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שתוך שנתיים גם קרית שמונה וגם כל שאר המדינה תכוסה בסיבים של חברת החשמל לבתים, וזה נועד להיות מענה לאיטיות של הפס הרחב של בזק, שכונתה על ידו "טרקטור סובייטי". אכן, נתניהו היה נגד בזק כל השנים.

הנאום הזה גרם לתגובות נזעמות מאבי גבאי, שהיה אז מנכ"ל בזק וכיום מנכ"ל סלקום, כאשר הסיבים של חברת החשמל נמצאים כיום בחברת IBC שבקבוצת סלקום, ושר התקשורת הנוכחי, יועז הנדל, קיווה להפוך אותם לתחליף לבזק - אבל זה לא מוכיח את עצמו. 

במציאות דאז, מי שהכשיל את המיזם של חברת החשמל היה שר התקשורת דאז משה כחלון, וסיכמתי את עיקרי הפלופ הענק הזה בעולם התקשורת הישראלי במאמר: "IBC: ה"ישראבלוף" הגדול ביותר שהיה אי פעם בתחום התקשורת בישראל".

הניסיון של שלמה פילבר (בתמונה משמאל, בעת שהיה מנכ"ל משרד התקשורת, כיום "עד מדינה") בסוף 2016, לנסות ולתקן את הכישלון הזה של פשלמה פילברריסת הסיבים של חברת החשמל (שהפכה בתרגיל של משה כחלון לחברת IBC - אנלימיטד), בהסכם, שבישל בחשאי, של "דיל" עם בזק והוט - נתקל ב"חקירת תיק בזק" שהובילה ל"תיק 4000".

כך, עקב החקירה (שכיום היא במצב של כתב אישום בבית המשפט המחוזי בירושלים), פריסת הסיבים של בזק נתקעה עוד 4 שנים ויותר. והוט, בכלל איבדה מאז כיוון וכעת רוצה להיות זנב לקבוצת סלקום\IBC, בלי לפרוס סיבים משל עצמה ובלי לשדרג את הרשת שלה. 

הפיגור של כעשור בפריסה רחבה של סיבים לבתים ברחבי ישראל הוביל להפסד מצטבר של כ-30 מיליארד ש"ח לכלל תושבי ישראל. הכל בגלל פוליטיקאים, רגולטורים ופקידים "שיכורי כוח", כמנותח למשל בכתבות כאן וכאן של אלי ציפורי

כעת, הפקק הזה של הכישלון (אותו חזיתי בברור בזמן אמת) של מיזם הסיבים של חברת החשמל, שהחל בהשקה בקרית שמונה ב-2010 וכישלון התכנית של שלמה פילבר מ-2016, הפקק הזה שוחרר, והפיגור של עשור בפריסת סיבים לבתים בישראל יוצא לדרך חדשה, עם בעלים חדשים בקבוצת בזק, שמוכנים להשקיע את כל הנדרש לפריסת סיבים לתושבי ישראל. לבזק, בניגוד למתחרותיה, יש גם את היכולות לממש את ההבטחה הזו.  

ההשקה היום של מיזם הסיבים של בזק, אחרי יותר מעשור ובאותו מקום - קרית שמונה, מובילה לכמה תובנות מאוד חשובות: השר יועז הנדל ממשיך כל יום בספינים שלו, והכתבים, שלא מבינים בתחום הזה מאומה, מבצעים Cut & Paste לספינים השקריים הללו. הספין הטרי נולד מאותו מקום: היות וכנראה, שהשר יועז הנדל נואש מהיכולת, לנצל את סלקום\IBC כפלטפורמה להקמת מפלגה. הוא החליט לשנות כיוון ולרכב על הגב של בזק. לכן, השר יועז הנדל פרסם אמש הודעה וצילומים מלווים תחת הכותרת: "לראשונה: בזק קיבלה רשיון הפעלה ביהודה ושומרון".

הבעיה: אין בזה מילה אחת נכונה. הרישיון של בזק מכסה את יהודה ושומרון מהיום שבזק קיבלה את הרישיון הזה - כאן (סעיף 36 וסעיפים נוספים) כבר מ-2004. פשוט, שכפלו את הרישיון הקיים והפרידו אותו לרישיון מקבילי נוסף ליו"ש. עניין טכני שולי. תרגיל, שנולד לצרכי ספינים פוליטיים. 

המטרה של כל הספינים הללו ברורה, לטשטש לציבור את המציאות לגבי השר. כבר חשפנו, ששר התקשורת, יועז הנדל, יהיה השר הראשון בממשלה הנוכחית, שהחלטותיו הועברו לחקירת המשטרה, על פי החלטת מ"מ פרקליט המדינה (זה היועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט). פרטי המעשה ייחשפו על ידנו, כשנהיה בטוחים שלא נשבש החקירה, ככל שתתפתח.

לסיכום:
עצוב, מרגיז ומקומם, איך השר יועז הנדל "מאחז עיניים", גם ביום החשוב ביותר לשוק הקווי בישראל, ובסבב פתאומי שינה כיוון ודילג מהעגלה המקרטעת של סלקום\IBC לעגלה היותר מבטיחה (כרגע מנקודת ראותו, הוא יכול לשנות כיוון כל יום, לכל מה שמשרת את המטרות האישיות והפוליטיות של עצמו ומפלגתו) ועלה על הגב של קבוצת בזק. זאת, כי זה כעת נראה לו מתאים הרבה יותר לצרכים הפוליטיים של המפלגה החדשה, שהוא מקים.

טוב זה לא יכול להיגמר, מנקודת מבט היסטורית על שוק התקשורת הישראלי. 

רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה" ושהכל נקבע ע"י הקליקה" - Deep State במיטבו.
 
כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).  

FIBERS FREE
עדכון 27.10.20 15:30: פורסם כאן בגלובס (כותרת בלבד): "ראשי רשויות קוראים לנתניהו וכ"ץ לקדם בבהילות את חוק הסיבים האופטיים. יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, רון חולדאי יו"ר פורום ה-15 ושי חג'ג', יו"ר המועצות האזוריות, קוראים לראש הממשלה ולשר האוצר לאשר את הפרויקט ללא דיחוי בשל החיוניות הקריטית שלו למשק."

יודגש שאין לפונים המוסתים ע"י שר תקשורת הזוי החשוד בפלילים בכמה פרשיות חמורות, שמץ של מושג על מה הם פונים. אין שום צורך בחוק הזה. ההשקה היום במטולה - מוכיחה זאת הלכה למעשה. 

עדכון 28.10.20: הוגשה תלונה נוספת ליועמ"ש, בדבר המשך התופעה של שר המתנהל כ"פרזנטור" לא חוקי של חברות תקשורת מפוקחות - כאן. אישור קבלת התלונה - כאן

עדכון 4.11.20: הוגשה תלונה לנציב התלונות השופט בדימוס דוד רוזן כנגד עו"ד דינה זילבר, המשנה ליועמ"ש, על אפלייה באכיפה בנושא היות השר יועז הנדל "פרזנטור" של השקות של גופים עסקיים מפוקחים ע"י המשרד. התלונה נמצאת כאן



 
 
Bookmark and Share