Telecom News - חשיפת המהלך של בניית מפלגה וצבירת חברים על בסיס פריסת הסיבים בספר!

חשיפת המהלך של בניית מפלגה וצבירת חברים על בסיס פריסת הסיבים בספר!

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> חשיפת המהלך של בניית מפלגה וצבירת חברים על בסיס פריסת הסיבים בספר!
"תיק 4000" הוא "כסף קטן" מול העסקה, ש"רוקח" שר התקשורת, יועז הנדל, בהסכמה עיוורת וחוסר הבנה מוחלט של רוה"מ ושר האוצר בתחום פריסת הסיבים בישראל. פרק שלישי בסדרה, ש"מרימה את המסך" מאחורי תכנית הנדל להפיכת פריסת הסיבים למנוף פוליטי לבניית מפלגה (שזה עתה קמה, בראשותו ובשותפות עם ח"כ צבי האוזר), ואיך השר רתם את "תופרי תיק 4000" לטובת קידום מהלך פוליטי זה, תוך עטיפתו בסיסמאות ציוניות, כדי לשכנע את העיוורים למציאות החמורה ביותר המסתתרת מאחור, מציאות הטעונה חקירה דחופה.  
עדכונים בסוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 3.9.20, 07:00פריסת סיבים בספר

בפרק השלישי בסדרה כאן, אתרכז בנושא העיקרי: כיצד הופכים את תחום פריסת הסיבים בישראל לפריפריה למנוף להקמת מפלגה פוליטית.

זאת, תמורת הטבות רגולטוריות ענקיות (ש"תיק 4000" הוא "כסף קטן" וחסר משמעות ליד מה שהשר יועז הנדל נתן ונותן), הטבות, שניתנו ועדיין ניתנות לחברה המתוכננת לפרוס את הסיבים ליישובי הספר, חברת IBC מקבוצת סלקום, שפרטים נוספים אודותיה יש כאן - למתעניינים. זו קבוצה שכל ראשיה והתומכים בה (כולל בתוך משרד התקשורת) הם חברים נלהבים בקבוצה, שאני מכנה "הקליקה", קבוצה הנקראת רל"ב (RakLoBibib) ורובם גם עדי תביעה מרכזיים ב"תיק 4000", כנגד בזק ונתניהו (אצלם זה הולך ביחד). 

איך הגעתי לכל הממצאים, שאני חושף, לרבות הכתבות המרכזיות הקודמות עם כל הלינקים והמסמכים, יש בנספח א' כאן למטה, למתעניינים בפרטים.

כאן אתרכז בנושא אחד בלבד, שמופיע בתצלום כאן מעל מצד שמאל (לחיצה על התמונה מגדילה אותה).

התכנית של יועז הנדל בגיבוי עיוור של שר האוצר ישראל כ"ץ, לחבר 25 אלף בתי אב ביישובי הספר, כשלב ראשון ומרכזי בפריסת סיבים בישראל בפריפריה.

מה לא בסדר עם זה (הרי זה נשמע "סופר ציוני" וחיוני) - יש בכתבות הקודמות, ושוב כאן בהמשך הכתבה. כאן אתרכז בחשיפת העובדות ואחר כך אעבור לכמה תובנות, הסברים וניתוחים.

אגב, אני לא אתפלא אם אחד התומכים הראשיים בתכנית הזו, שאול מרידור, מי שהיה עד לפני מספר ימים הממונה על התקציבים באוצר, יצטרף למפלגה החדשה של יועז הנדל ואולי אחר כך (אחרי "שנת צינון", אם יחליט לא להישאר בתחום הפוליטי), יצטרף גם הוא לקבוצת סלקום\IBC, שמלאה מזה כמה שנים, בבכירי משרדי התקשורת, ניירות ערך והאוצר - לשעבר. כמעט כולם מעורבים ב"תיק 4000". למי שלא מכיר את העובדות, אז אני מזכיר ששאול מרידור "נידב" את סגנו, אסף וסרצוג, כדי שיעיד כנגד בזק וביבי (אצלם זה תמיד הולך ביחד) ב"תיק 4000", בנושאים הכלכליים בתיק זה, דוגמת "הטלפוניה הסיטונאית" (מוזכר כאן וכאן). 

בינתיים, שר התקשורת, יועז הנדל, לא ממתין לאישורים (של הממשלה והכנסת), והוא ממשיך בתכניתו, וביומיים האחרונים פתח פורטל מיוחד עבור הרשויות המקומיות (כאן), ובנוסף הוא הכריז כבר כמה הכרזות (כאן וכאן) מול ראשי הרשויות המקומיות, כדי לגייס אותם לצדו, מהלך הנמצא בשלבי ביצוע מתקדמים. 

לכן, לאור הכתבות הקודמות והמופיע בתצלום למעלה מצד שמאל, שכוללים ציטוטים ישירים מדבריו של השר יועז הנדל, לגבי התכנית שלו, של פריסת סיבים לבתים ב-25 אלף בתי אב הנמצאים בספר, שלחתי ביום 21.8.20  את סדרת השאלות הדחופה ביותר הבאה לשר התקשורת, יועז הנדל, ולידיעת מנכ"לית המלירן אבישר בן-חוריןשרד, לירן אבישר בן-חורין, (בתמונה משמאל), שהיא שותפה מלאה ומובילה לכל המהלך הזה, בזו הלשון:
"הנדון: פריסת סיבים ב-25 אלף בתים בפריפריה סמוכי גבול.
שלום רב.
1. אמש, השר יועז הנדל צייץ בטוויטר (כאן) את המסמך המצ"ב, שהוא "כתבה מלטפת ומפנקת" נוספת לשר, אבל מה שחשוב בכתבה הזו, זה הדיווח על תכנית לפריסת סיבים ב-25 אלף בתי אב ביישובי הגבול.

2. היכן התכנית הזו פורסמה? מי תכנן אותה?

3. מי מממן את התכנית הזו?

4. האם נבחנו חלופות לפריסת הסיבים היקרה (דוגמת לוויין, מיקרוגל, גלים מילימטריים, FWA בסלולר וכיו"ב)?
אם כן – היכן עבודת ההשוואה הזו ואם לאו – למה לא נעשתה עבודת השוואה כזו לפני הקצאת הכסף?

5. אודה להתייחסות השר לנושא זה."

תגובה טרם קיבלתי. לא שלא ניסיתי.
ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן).   

במקביל, ביום 23.8.20 שלחתי ל-3 החברות, שיכולות לבצע פרויקט כזה במימון עצמי (בהמשך אסביר למה במימון עצמי): קבוצת בזק, קבוצת פרטנר וקבוצת סלקום\IBC, את השאלה הזהה הבאה (לכל אחת עם שם החברה בתוך הנוסח של השאלה הזהה):
"הנדון: פריסת סיבים ב-25 אלף בתים בפריפריה סמוכי גבול.
שלום רב,
בהמשך למה שיש כאן [הפנייה שלי לשר התקשורת], אבקש לשאול את קבוצת בזק \ פרטנר \ סלקום (לרבות IBC):
1. האם מדובר בהסכם \ סיכום \ עסקה בין קבוצת בזק \ פרטנר סלקום \ IBC לשר התקשורת, על פריסה ל-25 אלף בתים בגבולות המדינה?
2. מי יממן זאת (שכן זה עניין של כ-100 מיליון ₪, אולי יותר, בתלות כמובן ברשימת היישובים ומצב התשתיות הקיימות אצלם, מה שלא פורסם)?
3. מה התמורה, שקבוצת בזק \ פרטנר \ סלקום \ IBC קיבלה \ תקבל [מהשר] תמורת ההסכמה \ סיכום זה?"

מבזק ומפרטנר קיבלתי מיידית הכחשה טוטאלית וגורפת.

מקבוצת סלקום \ IBC לא הצלחתי לקבל תגובה (די ברור למה). ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. 

בנוסף, פניתי ביום 21.8.20 לשר האוצר השר ישראל כ"ץ, מאתר משרד האוצרישראל כ"ץ, (בתמונה משמאל), עם העתק לצמרת משרד האוצר בזו הלשון:
"פריסת סיבים ב-25 אלף בתים בפריפריה סמוכי גבול.
שלום רב לשר האוצר ישראל כ"ץ,
1. שר האוצר מיהר לרוץ אחרי תכנית פריסת הסיבים, שהגיש לו שר התקשורת יועז הנדל.

2. אולם, נדמה, ששר האוצר שכח את הפרט הכי חשוב בנושא זה: מדובר בתכנית, שנועדה, למעשה, לגייס בשלב הראשון והמידי שלה כ-25 אלף מצביעים פוטנציאליים (עם בני המשפחה זה יכול להגיע לקרוב ל-100 אלף מצביעים ויותר) למפלגת "דרך ארץ" של השר יועז הנדל.

3. השר החל במסע הזה כבר בפועל וזה כולל עד כה:
א. פרסום "כתבות מפנקות", למשל המצ"ב, שהוכן ע"י עמוס דה וינטר, עורך עיתון "קו למושב – שבועון המושבים והמגזר הכפרי" ומופץ כעת ע"י השר בכל מקום אפשרי וגם ברשתות חברתיות בתפוצה ענקית.

ב. קיום מפגשי (זום וגם פרונטלי) עם כל ראשי היישובים הנוגעים בדבר. מפגש הזום ההמוני הראשון התקיים ב-17.8.20.
המפגש הראשון הזה דווח כאן ע"י השר עצמו, השתתפו בו 40 ראשי מועצות אזוריות, ונכתב בדיווח: " בשבועות הקרובים יתקיימו כנסים נוספים לראשי מועצות מקומיות ולראשי ערים במתכונת דומה".

ג. השר הקים פורום מפלגתי בתוך כתלי משרד התקשרות תחת המסווה של  "פיוס אזרחי", והשר הודיע, שימשיך וירחיב ויעצים את הפעילות הזו בכל הכיוונים.

4. כך, נראה על פניו, ששר התקשורת, יועז הנדל, רתם את כל משאבי משרד התקשורת וחברות התקשורת, שהסכימו לכך, תמורת הטבות רגולטוריות מפליגות, בהסכמת משרד האוצר ושר האוצר, לטובת קידום הקמפיין הפוליטי שלו עצמו, כדי לאסוף במהירות על חשבון משאבי המשרד וחברות עסקיות, מצביעים וחברים למפלגתו, שזה עתה נרשמה והוקמה.

5. האם שר האוצר ידע מהתכנית הזו (של פריסת סיבים ל-25 אלף בתי אב בספר)? מי אישר את התכנית ומי מממן או יממן אותה?

6. אודה להתייחסות השר."

קיבלתי התייחסות קצרה מדוברות משרד האוצר: "שלום אבי, פנה לדובר השר יותם". 

טוב, זה לא קידם את הנושא, כי העתק גם נשלח (והתקבל) ליותם בן-יצחק, הדובר של שר האוצר ישראל כ"ץ. תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם. 

מענה קצר לשאלות חשובות העולות מהחשיפה בסדרת הכתבות הזו:

1. למה הממשלה לא מממנת בעצמה את פריסת הסיבים ליישובי הספר?
שאול מרידור, לשעבר הממונה על התקציבים באוצר, אחד מהתומכים הגדולים והנלהבים של התכנית, סרב לממן את התכנית מכספי משלמי המסים, מהסיבות הברורות הבאות:
א. אין כל בסיס נתונים המצביע, שאכן זה הצורך ביישובי הספר (סיבים לבתים) ולא כל חלופה אחרת, זולה, מהירה ליישום וטובה לא פחות.

בהערת אגב אציין, שאין שום נתון או קצה קצהו של נתון, בכל התכנית של יועז הנדל, שמצביע על כך, שב-5 עד 10 השנים הבאות, אנשים (גם בספר) יצטרכו יותר מ-200\500\800 מגה בביתם (כי אין יישומים ביתיים כאלה בכלל בישראל וגם לא מתוכננים כאלה לשנים הקרובות). למי שלא מכיר, התכנית של יועז הנדל מחייבת פריסת סיבים לבתים ברוחב פס של 1 גיגה ומעלה, לא פחות (בכוונה, כדי "לנטרל" את בזק והוט). 

יודגש, שבכל התחזיות הכי מעודכנות שיש בתחום "הבית החכם" \ "עיר חכמה" ומצ"ב כאן מצגת של תחזיות מאוד מפורטות בתחומים הללו (מארה"ב, שמקדימה אתנו בכמה שנים בתחומים הללו), אין בשום מקום תחזית שיש, או שיהיה צורך של חיבורי 1 גיגה ומעלה לבתים, לצורך מימוש כל החידושים הללו, ב-5 השנים הקרובות.

ב. יועז הנדל והמנכ"לית עשו כמה טעויות של טירונים בהגשת הצעתם. זה מפורט בכתבות הקודמות בנספח א' כאן למטה, ולענייננו, נעשו 3 טעויות מרכזיות בעניין מקור הכסף לפריסת סיבים לבתים בפריפריה:
1). חברת IBC פרסמה ממש במקביל להגשת התכנית לאוצר, שהיא קיבלה השקעה של כ-400 מיליון ש"ח (350 מיליון ש"ח ממגדל ו-50 מיליון ש"ח מחברת האם סלקום). כך, שאם יש כסף פרטי - למה להוציא על זה כסף ממשלתי? 
2). השר יועז הנדל הצטלם והתראיין לפחות 3 פעמים באירועי השקה של פריסת סיבים של פרטנר בפריפריה ופרטנר הצהירה, שיש לה כסף לפרוס סיבים לבתים (כנ"ל - בשביל מה צריך כסף ממשלתי, אם יש כסף פרטי?). 
3). שום חברה, לרבות בזק והוט, לא הציגה נייר כלשהו למשרד התקשורת, שבו נכתב, שהיא זקוקה לכסף ממשלתי לפריסת סיבים לבתים. גם המשרד לא הציג שום נייר מפורט או בכלל לעניין זה. אז למה האוצר צריך להתנדב לתת כסף למי שלא צריך? 

2. מה לא בסדר ברעיון הציוני החשוב של פריסת סיבים לבתים ביישובי הספר?
כל רעיון טוב, שעטוף בסיסמאות מצוינות (תזכורת ל"מהפכת הסלולר" של כחלון בעשור הקודם ואחריה מהפכת ארדן של "השוק הסיטונאי"), יכול להוביל לא רק לכאוס, אלא לחורבן התשתיות של השוק, ברפורמה מהסוג הזה, שמבוצעת בשיטת הכאוס והפרות חוק ענקיות.

ישראל, כולל ישובי הספר, הייתה יכולה להיות מכוסה בפס רחב מאוד כולל סיבים לבתים, כבר בעשור הקודם, אם לא אותה "קליקת רל"ב" ובתוכה גם כמה מראשי האוצר, פשוט הרסו את זה, בגלל שזה היה הרצון של "הקליקה" והם הובילו ל"תיק בזק" ואח"כ ל"תיק 4000" והמשיכו בתכנית לדפוק את בזק (והוט), וזה נמשך גם כעת.

מומלץ לקרוא מאמר מאיר עיניים של אלי ציפורי בנושא זה - כאן.

אלה בדיוק אותם אנשים, שתכננו ודחפו את תכנית הסיבים הנוכחית, שהשר יועז הנדל (בסיוע המנכ"לית) "אימץ" מיד, כי זה בדיוק התאים לו, בשינויים העיקריים הבאים, כדי שתתאים לתכנית האישית שלו, לבנות מפלגה ולגייס חברים על בסיס התכנית הזו:
א. השר שינה את מתווה התכנית וקבע, שקודם כל דואגים לפריפריה ולספר. 
ב. השר אישר להגדיל את ההטבות הרגולטוריות לקבוצת סלקום \ IBC בצורה ניכרת (ובמקביל דפק את קבוצות בזק והוט, במיוחד את בזק). כך, שיוכל לממש את התכנית השאפתנית הזו, בכסף ובמשאבים של קבוצת סלקום \ IBC.

אפשר בהחלט לקרוא לזה חלק מ"תיק 5000". 

במקביל, אני מציע, שמומחה לפרסום יבדוק את כמות הכתבות "המפנקות והמלטפות", שקיבל השר יועז הנדל מאז שמונה לשר ומי בדיוק דאג לו לכתבות המפנקות הללו ולמה (כולל מכלי תקשורת וערוצים, שתלויים בהחלטות הרגולטוריות שלו, כממונה על הרשות השנייה, מועצת הכבלים והלוויין והתאגיד), ויגיע לבד למסקנות ויפרסם אותן. אני עצמי לא עושה זאת, כי אני לא סבור ולא מאמין, בניגוד לעמדת היועמ"ש ופרקליט המדינה (לשעבר, עו"ד שי ניצן) וככתוב בכתב האישום כנגד נתניהו, ש"כתבות מפנקות" זה שוחד. ראה עמדתי הברורה בסדרת הכתבות על תיק 4000. כל פוליטיקאי רוצה "כתבות מלטפות" ואני אישית (ולא רק אני) לא רואה בזה חלק מ"שוחד". 

כלומר: עמדתי היא, שיש קודם כל לחקור את ההחלטות של יועז הנדל בנושאים הקשורים לקבוצת סלקום \ IBC וההטבות הרגולטוריות הענקיות, שקיבלה ממנו (יש כמה וכמה תלונות ומסמכים בעניין זה אצל היועמ"ש).

מדינת ישראל אמורה להיות מדינת חוק. השר יועז הנדל לא נמצא מעל החוק (ראה גם בנספח א' כאן למטה). גם אם כרגע "הקליקה" מגבה ומחפה עליו, בגלל זהות אינטרסים, שנוצרה כאן. 

נקודה נוספת ולא פחות חשובה: אין ROI ("החזר על ההשקעה") בתחום פריסת סיבים בפריפריה בכלל ובספר בפרט. וגם אי אפשר (בגלל כלל רגולטורי שהוא חלק ממתווה הסיבים החדש), לגבות שם מחירים אחרים וגבוהים יותר, מאשר במרכז הארץ. כלומר: יש סיכוי סביר ש-IBC שוב תפשוט את הרגל (גם בפעם הקודמת חזיתי זאת במדויק, ממש בשלבי הקמת החברה). ככה בונים תוכנית לטווח ארוך, בנושא כל כך רגיש, של פריסה של סיבים בספר? בלי שום תכנית עסקית? שום ניתוח ביקושים? שום ניתוח חלופות? שום שימוע ציבורי, שום ועדה ציבורית, כלום? הכל רק ממניעים פוליטיים צרים?

3. מה כן היה צריך לעשות בתחום פריסת סיבים לבתים בספר?
שרי התקשורת והאוצר קיבלו הצעות מה כן צריך לעשות. יש לזה מודלים טובים בכל העולם המערבי. אבל הם התעלמו מכך וזרקו את הכל לפח. הם קיבלו רק מה ש"הקליקה הכינה". זו רגולציה, שאין בשום מקום בעולם ולכן היא עתידה להיכשל.

אני (ולא רק אני) הצעתי להעתיק, בהתאמות המתאימות לנעשה בישראל, את החלטות ומודל הביצוע של פריסת פס רחב לפריפריה של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ (שהמשיך בתכנית של קודמו בתפקיד ברק אובמה בנושא הספציפי הזה. זה לא עניין שיש בו חילוקי דיעות מפלגתיים משמעותיים בארה"ב), כמפורט כאן. המודל האמריקאי הוא שכלול של המודל הבריטי שקדם לו ועדיין מופעל בבריטניה (אפשר לשקול לאמץ את המודל הבריטי). 

כרגע, לעמדתי ולעמדת מומחים נוספים המבינים בנושא, אין כל חשיבות. כי בפני הממשלה והכנסת עומדת רק תכנית אחת, זו של השר יועז הנדל, תכנית, שאימץ שר האוצר ישראל כ"ץ במלואה.

שום ועדה ציבורית או איזה ועדה מקצועית לא עסקה בנושא הזה בשום שלב והשימועים החפוזים, שנערכו בנושא, היו יותר בגדר בדיחה. ראשי "הקליקה" הקשיבו רק לעמדות חבריהם מקבוצת סלקום \ IBC וצבא הלוביסטים, היועצים והדוחפים מטעמה את התכנית הזו, שנועדה למחוק את "חרפת התכנית של 'עד המדינה' שלמה פילבר עם בזק והוט מ-2016"

נספח א':
רקע קצר והכתבות הקודמות בסדרה.

 א. השר יועז הנדל הוא מפר חוק והנחיות היועמ"ש סדרתי.
את התופעה שהשר יועז הנדל לא מתעניין (בלשון המעטה) בחוקי מדינת ישראל ומפר ברגל גסה כל נורמה, משקר בלי למצמץ ועושה צחוק מהנחיות היועמ"ש, זיהיתי מתחילת דרכו וכתבתי על כך עשרות כתבות ואביא כאן רק כמה כתבות בולטות, להדגמה של חומרת הבעיה הזו, שעד כה כלי התקשורת מתעלמים ממנה: ב. "הכנת הקרקע" המתאימה בדעת הציבור ואצל ראשי הציבור ובמהלכי הרגולציה, כדי ליישם את התכנית השאפתנית לבניית מפלגה על בסיס תכנית פריסת הסיבים לבתים בפריפריה: 
ב-2 הפרקים הקודמים בסדרה, הבאתי מסמכים רבים בנושאים הבאים ואלה הם הפרקים:

1. חשיפת מהלכי פריסת הסיבים בישראל כמנוף להקמת מפלגה וצבירת חברים!
כותרת המשנה: פרק ראשון בסדרה, ש"תרים את המסך" מאחורי תכנית שר התקשורת, יועז הנדל, להפיכת פריסת הסיבים בארץ למנוף פוליטי לבניית מפלגה (שזה עתה קמה, בראשותו ובשותפות עם ח"כ צבי האוזר), ואיך השר רתם את "תופרי תיק 4000" לטובת קידום מהלך פוליטי זה, שייקח שנים רבות לתקנו, אם בכלל זה יהיה ניתן לתיקון. יועז הנדל לא המציא את השיטה. לפניו היה שר תקשורת אחר - משה כחלון, שהפך את רפורמת הסלולר למפלגה פוליטית.
השלב הראשון בכל תכנית כזו צריך להיות: הטעיית דעת הציבור בספינים הזויים בלי סוף ורתימת "אוהדים" סביב סיסמאות ריקות מתוכן, ופרק ראשון זה עוסק בשלב הזה.
דוגמא לסיסמא ריקה מתוכן, שהשר ירה לאוויר: "הסיבים ישמשו לשירותי תחבורה אוטונומית". כנראה, על פי הנדל, כל רכב אוטונומי בארץ יסחוב על גגו גליל ענק של סיבים, כדי שיוכל לנסוע בחופשיות בכביש, כשהסיב מתגלגל מאחוריו היישר מהבית. או אולי יהיה לכל רכב אוטונומי אישור חתום ע"י השר לחלום על חיבור הרכב לסיב האופטי בבית באופן וירטואלי.

2. חשיפת הטעויות וההטעיות בדרך להקמת מפלגה על בסיס פריסת סיבים בישראל.
כותרת המשנה: רוה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ טועים בתמיכתם במהלך פריסת הסיבים של שר התקשורת יועז הנדל, מהלך שרק בעוד כמה שנים נדע את שיעור נזקיו, ושיחזור אליהם כבומרנג. ההיסטוריה חוזרת על עצמה: נתניהו שוב טועה והפעם בהבנת תכנית הנדל, כפי שטעה בהבנת תכנית שר התקשורת, משה כחלון, שהפך את "רפורמת הסלולר" למפלגה פוליטית, כאשר "מהפכת כחלון המפוברקת בסלולר" יצרה נזקים אדירים - לא רק לשוק התקשורת.
כעת אנו נמצאים באותו סרט עם הנדל כשחקן ראשי ובתחום תשתיות אחר - הסיבים לבתים, בדרך להקמת מפלגת "דרך ארץ - פריסת סיבים בארץ".
פרק שני בסדרה, ש"מרימה את המסך" מאחורי תכנית הנדל, להפיכת פריסת הסיבים למנוף פוליטי לבניית מפלגה (שזה עתה קמה, בראשותו ובשותפות עם ח"כ צבי האוזר), ואיך השר רתם את "תופרי תיק 4000" לטובת קידום מהלך פוליטי זה. 
השלב השני בכל תכנית כזו צריך להיות: הטעיית דעת הציבור ברגולציה, שאיש לא מבין אותה, ושנועדה להסתיר את האינטרסים הכלכליים והכוחות העומדים מאחוריה. פרק שני זה עוסק בשלב השני הזה: מחירים וטכנולוגיות של פריסת סיבים לבתים, ואיך הנדל מסתיר כעת, שבסופו של המהלך, תוכניתו תוביל להתייקרות לצרכנים, שיתחברו בסיבים לבתים, ואת מי תשרת ההתייקרות הזו. איך הודעת הנדל סותרת את מה שבזק דיווחה לבורסה ואת מה שכלי תקשורת הבינו מהודעתו, ומה יכולות בזק והוט לעשות כעת לאור הנתונים הנחשפים? 

שורה תחתונה:
אם התכנית של יועז הנדל תמומש, למיטב הערכתי, כבר בעוד שנה-שנתיים נשמע דרישה ליצור רגולציה חדשה, כי ברור, שהתכנית הזו של יועז הנדל ל-10 שנים של פריסת סיבים לכל בית בישראל, תיכשל ודי מהר.

אולם, בדרך הוא ייעשה הרבה "רעש וצלצולים", יפרוס סיבים בחלק קטן מהבתים ויזכה להקים מפלגה עם לא מעט חברים, על הבסיס הזה.


יודגש, שזו תכנית, שנולדה כל כולה עבור הקיום הכלכלי והחיזוק של קבוצת סלקום \ IBC לעשור הקרוב, תכנית, שבנתה "הקליקה", ממש אותה "קליקה", כהמשך ישיר ל"תיק בזק", שהפך ל"תיק 4000". השר יועז הנדל, כמו קודמו משה כחלון (שאימץ תכנית של השר שקדם לו, אריאל אטיאס), החליט לנצל את זה, לטובת המפלגה החדשה, שהוא הקים.

​זו לא תכנית פריסת סיבים לעם ישראל. ממש לא. 

עצוב, מרגיז ומקומם.

טוב זה לא יכול להיגמר. 

רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליו, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

 
כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).
 
FIBERS FREE
עדכון 19.9.20: הגבתי על השימוע לגבי הצעת החוק של משרד התקשורת בנושא "מתווה הסיבים" (הצעת החוק - כאן). התגובה שלי נמצאת באתר הצעת החוק (באתר החקיקה הממשלתית) וכן בתצלום כאן - למתעניינים. 

עדכון 6.10.20: פורסם כאן מאמר של ארז רביב מ-Davar1 בזו הלשון (כותרת בלבד): "החורים בהצעת משרד התקשורת. שר התקשורת הבטיח ש"האינטרנט יהפוך למוצר אחד", הנייר שהוציא משרדו מכוון להפך הגמור. הצעת משרד התקשורת משמרת את הפיצול בין ספק לתשתית ויוצרת בעיות חדשות במקום לפתור את בעיות היסוד | חלק מחברות האינטרנט ירוויחו על חשבון טובת הציבור | פרשנות." מומלץ לקריאה. 

עדכון 8.10.20: פורסם כאן מאמר מעניין של ארז רביב ב-Davar1 אודות פריסת הסיבים הארצית של חברת מקורות (כותרת בלבד): "מהפכת הסיבים של מקורות. אפשרות לתקשורת מהירה בפריפריה: מקורות מתכננת לפרוש סיבים אופטיים בצנרת המים למניעת דליפות. לפי תכנית החברה, חיישני הסיבים שייפרסו לאורך 10,000 ק"מ של צנרת יתריעו על נזילות ונסיונות גניבת מים | הנחתם תוכל לשמש תשתית לפריסת תקשורת מהירה במקומות שפחות משתלם לחברות התקשורת לפעול בהם."
מומלץ לקריאה. 



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

8.4.24 - 13th Israel Machine Vision Conference (IMVC) 2024 

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים