Telecom News - "טענות ההגנה המקדמיות": איך הפרקליטות הרסה בכירה במש' התקשורת

"טענות ההגנה המקדמיות": איך הפרקליטות הרסה בכירה במש' התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> "טענות ההגנה המקדמיות": איך הפרקליטות הרסה בכירה במש' התקשורת
עדי קאהן גונן, העוזרת המקצועית הבכירה של שלמה פילבר ("עד המדינה"), שהייתה מועמדת לסמנכ"ל בכיר במשרד התקשורת, "נזרקה לכלבים" ופרשה בזעף מהמשרד, עם תיק פתוח, שטרם נסגר, רק בגלל שאמרה את האמת ולא הייתה מוכנה לשקר לחוקרי המשטרה ולפרקליטות כדי "להפיל תיק" על נתניהו. היא לא היחידה, שחוותה את "המכבש" של המערכת, שתפרה את תיק 4000. ומי נשאר בצמרת משרד התקשורת (ובקבוצת סלקום\IBC)? אלה ששיקרו ושיתפו פעולה עם המעלילים ו"עדי המדינה", כדי "לתפור תיק" לנתניהו ולצמרת בזק דאז.
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 30.11.20, 17:04עד קאהן גונן

פרסום "טענות ההגנה המקדמיות" מטעם סנגוריו של "נאשם מס' 1" - נתניהו (כאן), "הרים את המסך" מעל כמה וכמה בעלי תפקידים, ש"נזרקו לכלבים" וזכו "לדריסה" מלווה במעשים פליליים ומשמעתיים, לכאורה, ע"י מערכות האכיפה של מדינת ישראל (להב 433 של המשטרה, רשות ניירות הערך, הפרקליטות, היועמ"ש).

זאת, בלי שהם עברו שום עבירה ובלי שהואשמו בשום דבר. מזלם הרע - שהם היו במקום, בתפקיד ובזמן, שבו, לכאורה, הם היו אמורים להעיד כנגד נתניהו. אולם, הם לא היו מוכנים לשקר. 

אלי ציפורי כיסה אמש בהרחבה (כאן) את המקרה המזעזע של עו"ד איתן צפריר, ראש המטה של השר במשרד התקשורת, שהיה ראש המטה למשך כמה חודשים ספורים, בתקופה הקריטית של 2015, שבה לטענת "תופרי התיקים", התרחש המהלך המרכזי של שוחד, בדמות של "כתבות מלטפות והתערבות בתכנים" באתר "וואלה!" תמורת הקלות רגולטורית שענו לאינטרסים של שאול אלוביץ' בדמות "אישור עסקת בזק-YES". 

היו (על פי המסמך של "טענות הגנה מקדמיות"), עוד לא מעט בעלי תפקידים, ש"נדרסו" בשרירות לב ובמהלכים לא חוקיים מזוויעים, ע"י רשות ניירות הערך, המשטרה, הפרקליטות והיועמ"ש, וכאן אזכיר בקצרה רק שניים מהבכירים שבהם, ש"נדרסו" בצורה עקיפה ע"י צמרת הפרקליטות והיועמ"ש, בתכנית "המקור" של רביב דרוקר.

זאת, במטרה לבצע "הדחת עדים" בשידור חי בטלוויזיה ולהפיל אותם בפח במהלך שידור התכנית (כי הם נתפסים בפרקליטות, כעדים לטובת הגרסה של נתניהו).

המדובר בעו"ד ומהנדס חיים גרון (סמנכ"ל בכיר הנדסה ורישוי בתקופה הקריטית, ואחד המקצוענים והוותיקים ביותר במשרד התקשורת, מי שהיה ועודנו מוביל בעולם רגולציית התקשורת), ועו"ד אריק רשף (מי שעבד ביחד עם עדי קאהן גונן לצדו של שלמה פילבר ב"תקופה הקריטית לתפירת תיק 4000", מי שהיה, בין היתר, סגנה של עו"ד דנה נויפלד, היועמ"שית של המשרד, מאז ועד היום).

כיום, שניהם פנסיונרים של משרד התקשורת. הסיפור הלא יאומן הזה מפורט בקצרה ב"מסמך הטענות המקדמיות", ואני כיסיתי אותו בכמה כתבות ענקיות, עם שפע מסמכים, כתבות חשיפה מובילות ומזעזעות ובכלל זה 4 הכתבות המרכזיות הבאות (מתוך למעלה מ-10 כתבות, שהקדשתי לשקרים ולתרגילים המרובים של רביב דרוקר בשליחות הפרקליטות): כאן, אציג (בנספח א' כאן למטה) את החקירה המדהימה והבלתי הגיונית של עדי קאהן גונן (בתמונה למעלה משמאל), כמופיע במסמך, שנחשף אמש ע"י פרקליטי נתניהו.

במשך השנים עקבתי וכיסיתי את הקריירה של עדי קאהן גונן, ולא הסכמתי לרגע עם הטענות, שהיא "בוגרת קרן וקסנר" (כאן, מחזור 2016), כאילו זה השפיע עליה להעיד כנגד נתניהו (היא כיום ברשימת "עדי התביעה,, אבל היא לא נמצאת ברשימת "עדי התביעה החשובים ביותר" - כאן). 

לעומת זאת, מי שמנהלים בפועל כיום את משרד התקשורת (כלומר "הקליקה", שמה שמאחד את חבריה זה שנאת נתניהו ובזק), כן מופיעים ברשימה הזו, והם עובדים, מזה שנים, במקביל ובמתואם עם שונאי נתניהו ובזק בצמרת קבוצת סלקום\IBC, שגם חלק מהם נמצאים ברשימת "עדי תביעה" בתיק 4000. 

אני ליוויתי בכתבות חשיפה את עדי קאהן גונן לאורך המעצר ב-2016, החקירה, ניסיונות השיבוץ הלא מוצלחים, הפרישה והקריירה האזרחית החדשה שלה.

יודגש שהיא הייתה במעקב סמוי מסוף 2015 ובמעקב הזה לא התגלה שום דבר פלילי נגדה ושום דבר שקשור בנתניהו. אגב, השם של השר צחי הנגבי כן היה שם, במעקב הסמוי הזה (הוא היה אז השר במשרד התקשורת שעסק בענייני בזק). אולם, את החוקרים, היועמ"ש והפרקליטות - זה בכלל לא עניין. עובדות לא מעניינות אותם בכלל. 

עד היום (ובכוונה) לא נסגר לה התיק שנפתח ב-2016, כדי שיהיה "מונף כחרב מעל ראשה".

ברור לחלוטין שאם הבוס הישיר שלה - שלמה פילבר לא עומד לדין, אין כל סיבה שבעולם, למה יש לה תיק פתוח. על כלום. 

אלו הכתבות המרכזיות שמכסות את עדי קאהן גונן בתקופה הקריטית ביותר בחייה המקצועיים במשרד התקשורת, קריירה מוצלחת שנגדעה בצורה ברוטלית ביותר, ע"י "קליקת תופרי התיקים": נספח א':
נגזר מתוך מסמך "טענות הגנה מקדמיות של נאשם מס' 1" (לחיצה על התמונה מגדילה אותה):
עדי קאהן גונן 1
עדי קאהן גונן 2

עדכון 1.12.20:
עו"ד ומהנדס חיים גרון מסר בתגובה בהתייחס לאיזכור של שמו, כמופיע בכתבה מעל, אודות השתתפותו בתכנית "המקור" של רביב דרוקר (ציטוט):
"בתוכנית האמורה, ועל-פי הסיכום המוקדם עם רביב, נשאלתי תחילה והתייחסתי לגבי מיזוג בזק-יס. יודגש כי זהו נושא שעליו לא העדתי ברשות ני"ע. בעניין זה ובעניין זה בלבד אמרתי שאלוביץ' לא קיבל דבר (מאחר שכל הליך המיזוג אושר כדין ע"י כל הרגולטרים הנוגעים לעניין, למיטב ידיעתי). דעתי זו לא השתנתה למרות נסיונותיו של רביב לשכנעני אחרת.
מה שקרה הוא שרביב השמיט כל ההתייחסות שלי למיזוג בזק יס, אשר נראה שלא תאמה לאג'נדה העיתונאית שלו, אך הצמיד את המשפט שאמרתי לגבי המיזוג, לעניין אחר לגמרי, של הטלפוניה הסיטונאית, שם אכן לדעתי אלוביץ' "קיבל מיליארדים" כתוצאה מהעיכוב הנמשך במימוש האסדרה. כך יצר רביב רושם מוטעה ומטעה שדעתי השתנתה כביכול בעקבות הראיות לכאורה שהוצגו לי."

עדכון 23.12.20:
א. פורסם כאן ע"י חן מענית מ"גלובס" (כותרת בלבד): "תיק בזק: כתב אישום נוסף נגד שאול אלוביץ' ושורת נאשמים נוספים; האישום נגד סטלה הנדלר מסתיים בקנס בלבד. לצד אלוביץ', הוגש כתב אישום גם נגד אור אלוביץ'עמיקם שוררלינור יוכלמןרון איילון, ומיקי ניימן, שמייחס להם, בין השאר, מרמה בנסיבות מחמירות • כתב האישום מתייחס לשתי פרשות: רכישת מניות חברת יס על ידי בזק והתנהלות ועדות בלתי תלויות שבחנו עסקאות שלאלוביץ' היה עניין אישי בהן."

ב. בנוסף פורסם שם: "בפרשת 4000 הוחלט על סגירת התיק בעניינם של זאב רובינשטיין ויועץ התקשורת אלי קמיר, לאחר שנשקלה העמדתם לדין אך טענות השימוע בעניינם התקבלו. הוחלט על סגירת תיק החקירה בעניינם של איתן צפריר, לשעבר ראש מטה משרד התקשורת; עדי קהאן גונן, שהייתה עוזרת מנכ"ל משרד התקשורת; שרון פליישר, שהייתה סמנכ"ל רגולציה בחברת בזק; אור אלוביץ' ועמיקם שורר, שהיו נושאי משרה בבזק."

ג. בעקבות הודעת הפרקליטות, פורסם כאן ב"מעריב" (כותרת בלבד): ""הפרקליטות סגרה את התיק נגד היועץ האסטרטגי אלי קמירקמיר שימש כיועץ אסטרטגי לקבוצת בזק וההחלטה התקבלה לאחר שכל הגופים שחקרו את הפרשה קבעו כי לא נפל כל רבב בהתנהלותו המקצועית."

עדכון 7.6.23: נשלחה שאלה לצמרת משרד התקשורת ולידיעת נש"מ ומשרד המשפטים בנוגע לבקשת החזרים של עדי קאהן-גונן. הפניה - כאן
 



 
 
Bookmark and Share