Telecom News - חשיפת המחקר שהזמין והסתיר השר לשעבר יועז הנדל בעניין ועדת הרבנים

חשיפת המחקר שהזמין והסתיר השר לשעבר יועז הנדל בעניין ועדת הרבנים

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> חשיפת המחקר שהזמין והסתיר השר לשעבר יועז הנדל בעניין ועדת הרבנים
בלעדי: באופן פתאומי עלה לאתר האוניברסיטה העברית\ביה"ס פדרמן למדיניות ציבורית, נייר מדיניות בנושא: "עמותת ועדת הרבנים לענייני תקשורת", שהוזמן לבקשת השר לשעבר יועז הנדל. מסמך זה הוסתר בשימוע, שהשר בעצמו יזם, הוסתר מוועדת הכלכלה של הכנסת בדיון, שנערך בנושא זה, והוסתר מהבג"ץ (ב-2 הבג"צים שנדחו, בדיוק בעניין זה). למה המסמך הזה הוסתר ע"י השר? - כל התשובות.
מאת: אבי וייס, 13.1.21, 12:16יועז הנדל

אנו חושפים כאן לקוראינו, מסמך מדהים ודי מרתק מבחינת תוכנו, שהוכן ע"י צוות אקדמי בראשות פרופ' מומי דהן (שבעבר כבר הכין עבודת ייעוץ כלכלית למשרד התקשורת, בתחום הערכת שווי התדרים - כאן), שהכין את המחקר הזה ביחד עם חנה-אורה קדרון ושרון רפופורט. מדובר במסמך, שהוגש ביום 28.7.20 לשר המפוטר יועז הנדל (בתמונה משמאל), לפי הזמנת השר. 

בעקבות חשיפת המסמך המדהים והחשוב הזה (שהועלה לאתר האוניברסיטה העברית\ביה"ס למדיניות ציבורית), שלחתי ביום 12.1.21 את השאלות הדחופות הבאות לשר התקשורת הנוכחי, בני גנץ, ולצמרת משרד התקשורת בזו הלשון:
"הנדון: למה המסמך, שהוכן לבקשת השר (בעניין ועדת הרבנים לענייני תקשורת) מוסתר - עד רגע זה? מי החליט ושילם על העבודה הזו ולמה?
שלום רב,
1. האוניברסיטה העברית פרסמה לפתע כאן (והקובץ הזה גם מצ"ב, במקרה אם הלינק נעלם מאתר האוניברסיטה), עבודת מחקר בתצורה של "נייר מדיניות", שהיא ביצעה עבור השר (לשעבר) יועז הנדל, בנושא "עמותת ועדת הרבנים לענייני תקשורת".

2. בשום מקום באתר משרד התקשורת אין זכר למסמך הזה וגם אין זכר לשאלות, שאני שואל כעת:
א. מי ולמה הזמין את עבודת המחקר בתצורת "נייר מדיניות" הזו?
ב. מי אישר ובאיזה תקציב השתמשו במשרד כדי לשלם על עבודת המחקר (בתצורה של "נייר מדיניות") הזו?

3. בהערת אגב אציין, שהמסמך הזה סותר את מה שהמשנה למנכ"לית (שמילה מימון) דיווח בשם משרד התקשורת, לוועדת הכלכלה של הכנסת ב-4.8.20 (המסמך הזה הוא מ-28.7.20), כשדיווח שהמשרד לא שמע על חסימות קווים ע"י ועדת הרבנים לענייני תקשורת...

4. אודה להתייחסותכם הדחופה, לנוכח חשיפת המסמך הזה.

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. 

יצויין, שהמסמך הזה הוסתר מוועדת הכלכלה של הכנסת ומחברות הכנסת, שיזמו את הדיון בוועדת הכלכלה (ח"כ תהלה פרידמן וח"כ יבגני סובה), ועדה, שקיימה דיון נוקב בתחום החסימות של "ועדת הרבנים לענייני תקשורת", והדיון הזה התקיים אחרי שהשר לשעבר יועז הנדל קיבל את המסמך החשוב הזה. 

הנייר הזה הוסתר מכל מי שהיה מעוניין להגיב לשימוע, שפורסם ברבים ביוזמת השר ב-9.9.20: כאן וכאן (כאמור לעיל, המסמך שאנו חושפים כאן הוא מ-28.7.20). 

הנייר הזה גם הוסתר מהבג"ץ, שקיים דיונים ב-2 עתירות, שהוגשו לבג"ץ כנגד השימוע, שיזם השר, עתירות, שהבג"ץ דחה ממש לאחרונה: עתירת "ועדת הרבנים לענייני תקשורת" (כאן) ועתירת 2 אלמונים, שביקשו להסתיר זהותם (כאן). 

למה השר ביקש וקיבל את "נייר המדיניות" הזה?
התשובה פשוטה: השר, ככל הנראה, רצה להיות מוכן לתוצאות השימוע ולהכתיב להנהלת משרד התקשורת את תוצאות השימוע, בהתאם לנייר המאוד מפורט ומסודר, שקיבל מהאוניברסיטה העברית. 

למה השר הסתיר את הנייר הזה?
התשובה גם כן פשוטה: השר לשעבר שינה די מהר את דעתו...

למה השר לשעבר יועז הנדל שינה את דעתו?
כי, ככל המסתמן, התגבשה אצלו ההכרה, שמוטב לו לחבור (מבחינה פוליטית) ל"ועדת הרבנים לענייני תקשורת" (כלומר: למפלגת "אגודת ישראל", שעומדת מאחורי הוועדה הזו), במקום להלחם בה.

לכן, הוא פשוט "חיסל" את השימוע ע"י הקפאתו. 

מכאן, שלנייר הזה אין כבר כל חשיבות, כי השימוע מת (בשלב זה. טרם נקבעו סדרי ההלוויה לשימוע). 

את המהפך הזה בעמדותיו של השר לשעבר, זיהיתי בזמן אמת ודיווחתי אודותיו בפרטי פרטים, בסדרת חשיפות מאוד נוקבת, שדיווחה בזמן אמת על כל תהליכי המהפך של השר לשעבר יועז הנדל.

מדובר במהפך שנולד אצלו במטרה אחת ברורה: לצבור חברים, שותפים ואוהדים למפלגת "דרך ארץ", גם במגזר החרדי (האשכנזי) וזה מפורט בכתבות הבאות: בכתבות החשיפה הללו, ניכרת מעורבותו האישית העמוקה של המשנה למנכ"לית, שמילה מימון, (בתמונה משמאל), שמילה מימוןמי שהוביל ודחף את המהפך הזה, בעמדת השר לשעבר יועז הנדל, ביחסו לעדה החרדית ולחרדים, בדגש על מי שעומד מאחורי "וועדת הרבנים לעיניני תקשורת".

לכן, הוגשה כבר תלונה לנש"מ כנגד המשנה למנכ"לית, שמילה מימון. התלונה נמצאת במלואה - כאן
בעקבות אי המענה מנש"מ, הוגשה תלונה נוספת בעניין זה, הפעם למבקר המדינה. התלונה נמצאת במלואה - כאן

לסיכום:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה, שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".
 
כמובן, שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל). 

 



 
 
Bookmark and Share