Telecom News - מי ידאג ויגן על תושבי מדינת ישראל מפני נפילות רשתות האינטרנט?

מי ידאג ויגן על תושבי מדינת ישראל מפני נפילות רשתות האינטרנט?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> מי ידאג ויגן על תושבי מדינת ישראל מפני נפילות רשתות האינטרנט?
התשובה המזעזעת: אף לא אחד. נפילת כל רשתות האינטרנט העוברות במחלף האינטרנט הישראלי ב-24.3.21 למשך כ-5 שעות, עברה ללא כל דיווח וטיפול. חשיפת ההפקרות של עולם הרגולציה הישראלית, שמובילה למסקנה אחת: אין מנוס אלא לפרק וכמה שיותר מהר את משרד התקשורת. זאת, כי משרד זה שכח את תפקידיו הציבוריים והפך לסניף של Deep State פוליטי עוין לצרכי הציבור, שנשלט ע"י קבוצת רל"ב (RakLoBibi) וקבוצת רל"בז (RakLoBezeq).
מאת: אבי וייס, 30.3.21, 07:40נפילת האינטרנט ב-24.3.21

כשחשפתי בחודש האחרון (לדוגמה כאן, כאן, כאן, כאן, כאן וכאן) את התמוטטות כל ההגנות על הציבור בישראל, מצד צמרת משרד התקשורת (שפועלת כעת ללא שר תקשורת), משרד העסוק רק במתן שירות עבור האינטרסים של צמרת קבוצת סלקום, לא תראתי לעצמי, שהנפילה לתהום תהיה בכל תחום חיוני לכלל תושבי ישראל.

גם בשירותי האינטרנט.

בלעדיהם, אין "עבודה מרחוק" ו"למידה מרחוק". אין כמעט כלום. כולנו תלויים ברשת האינטרנט לצרכים רבים.

במציאות של ישראל, רוב תעבורת האינטרנט הישראלי עוברת במחלף, ששמו IIX, של איגוד האינטרנט הישראלי. 

הנפילה של תעבורה האינטרנט ביום 24.3.21 מסומנת במלבן אדום בתצלום מעל מצד שמאל (לחיצה על התצלום מגדילה אותו). 

לכן, לאור דיווחים שקיבלתי, בעקבותיהם אספתי את הנתונים הזמינים על רשת האינטרנט בישראלי (מאתר איגוד האינטרנט הישראלי. למשרד התקשורת בישראל, בשונה מהעולם המערבי, אין שום כלי מקוון לנושאים צרכניים, למשל, של רמת השירות של שירותי התקשורת לציבור בישראל, בשום תחום), פניתי בדחיפות ביום 24.3.21 לצמרת משרד התקשורת וכן לצמרת בזק ולאיגוד האינטרנט הישראלי, בשאלות הנוקבות הבאות:
"הנדון: ניתוק אדיר של האינטרנט בישראל - ללא כל דיווח.
שלום רב,
1. היום (24.3.21) בין השעות 11:00 לערך עד קרוב לשעה 16:00 לערך, כמעט 5 שעות רציפות, היה ניתוק אדיר ומוחלט של האינטרנט בישראל (הרגישו זאת בעיקר הלקוחות העסקיים. זאת, כי הלקוחות הפרטיים קיבלו שירות מה-Cache של הספקיות לאתרים, שהם רגילים לגלוש אליהם, וכנראה, שהספקיות ביצוע מעקף של מחלף IIX של איגוד האינטרנט הישראלי וביצעו חיבורים מאולתרים וזמניים, בנתיבים חלופיים, עד סיום הניתוק הזה).

2. שום הודעת אזהרה\התראה לא יצאה לציבור, מאיש, גם לא מהמשרד.

3. רק במענה הקולי של "בזק עסקים" נטען, שיש תקלה בבזק בינלאומי ובאקספון (מה שלא היה מדויק בכלל. הניתוק היה אצל כולם).

מצ"ב קובץ קולי, שהוקלט היום בשעות הניתוק, מהמענה המוקלט של המוקד של "בזק עסקים".

4. מצ"ב 2 קבצים, שהורדתי מאתר איגוד האינטרנט (נלקחו מכאן ומכאן), שמראים את שעות הניתוק המדויקות ושהניתוק היה כולל - אצל כל ספקי האינטרנט: כאן וכאן.

5. על פי תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (דיווח של בעל רישיון על אירוע מיוחד), תשפ"א-2020, משרד התקשורת היה אמור לקבל דיווח מיידי על תקלה בהיקף כזה וגם לנקוט פעולות דחופות, לטיפול בסוג כזה של תקלה כוללת בשירותי האינטרנט בישראל.

6. אודה להתייחסותכם הדחופה, לאור העולה מהממצאים שיש כאן למעלה, אם המשרד קיבל דיווח על התקלה הזו וממי, מה נעשה בעניין זה ע"י המשרד והחברות מספקות השירות, ואם לאו, מדוע לא דווח ומדוע לא נעשה מאומה עם הניתוק האדיר הזה של רשת האינטרנט אצל כל הספקים, במחלף IIX של רשת האינטרנט בישראלית (המוחזקת ברישיון ע"י איגוד האינטרנט)."

תגובה לא קיבלתי מאיש. ככל שאקבל תגובה. אעדכן בהתאם.

אין מה להיות במתח, תגובה לא אקבל מאיש.

למה? כי איש לא מוכן להודות בפני ובפני הציבור, שהוא מבצע עבירות על חוק התקשורת ותקנותיו, ושמשרד התקשורת מתעלם מהפרות הרישיון של חברות התקשורת, וכאן - איגוד האינטרנט הוא המפר הראשון של תנאי הרישיון שלו (ושל החוק והתקנות).

למה אני בטוח, שלא אקבל תגובה ממשרד התקשורת? כי המשרד הזה הפך ממזמן ל-Deep State לירן אבישר בן-חוריןהנובע מקבוצת "המשובטים" של מפלגת "דרך ארץ" (כיום חלק ממפלגת "תקווה חדשה"), לרבות פעילות פוליטית אסורה של המנכ"לית, לירן אבישר בן-חורין, (בתמונה משמאל), במסגרת מפלגה זו (כמפורט כאן), בזמן שהיא מנכ"לית משרד ממשלתי.

אלה כל בכירי המשרד (כולל לשכת השר ולשכת המנכ"לית), בקבוצה הפועלת "יד ביד" עם קבוצת רל"ב (RakLoBibi) וקבוצת רל"בז (RakLoBezeq), שזו בדיוק אותה קבוצה של בעלי תפקידים בכירים, שהם גם נגד נתניהו וגם נגד בזק, מי שעסקו בעבר ב"תפירת תיק בזק ותיק 4000", כמפורט כאן, עם שמותיהם ותפקידיהם במשרד. 

כפי שנחשף אתמול כאן ע"י אלי ציפורי, הקבוצה הזו (של "כת" ה"רל"ב" במשרד התקשורת), קיבלה ממש לאחרונה תיגבור משמעותי: את הדוברת החדשה של המשרד, מעיין אוחנה עזרא.

העובדות מדברות בעד עצמן.

אין מנוס אלא מפירוק המשרד המיותר והכושל הזה, שהפך לסניף מפלגתי עוין לציבור בישראל ועוין לאינטרסים הצרכניים של הציבור בישראל.

הדאגה לשירותי תקשורת תקינים בישראל לא מעניינת את ראשי המשרד - בכלל. הם גם לא מבינים מה הם "שירותי תקשורת תקינים" ומה זו "רמת שירות לציבור". הם גם לא יודעים מה תפקידם בשירות הציבורי ומי משלם להם את המשכורת וכל התנאים הנלווים לתפקידיהם הבכירים. 

איך ייתכן שאין "צדיק אחד בסדום", שמוכן להתלונן ולצאת כנגד מה שנעשה במשרד בשנה האחרונה ובמיוחד כנגד העוול שנעשה כלפי גמלאי המשרד? אין מקרב כ-130 עובדי המשרד, אלו שאינם שייכים ל"קליקות", שום עובד זוטר או בכיר, שיקום ויאמר "המלך הוא עירום"? בעבר, היו עובדים אמיצי לב וישרים כאלו, שהתקוממו נגד צמרת המשרד ומנכל"ים שלא פעלו נכון וסטו מדרך הישר, למשל כנגד עדן בר-טל ואבי ברגר ולא היססו אף להגיש בג"ץ כנגד המנכ"ל. כיום, נדמה ש"שתיקת הכבשים" היא הנורמה. מדכא ומעציב גם יחד. נראה שמתאים כאן הפסוק: "פרשת משפטים - בושה". 

על פי חקירה עצמאית שביצעתי (במקום משרד התקשורת), גיליתי, שהמקור העיקרי לתקלת השרשרת המקיפה והממושכת הזו, בשירותי האינטרנט בישראל נבעה, ככל הידוע לי, מבעיה במרכז חיבור האינטרנט IIX של איגוד האינטרנט הנמצא באתר מד 1 (MedOne) בפתח תקווה. המדובר במרכז מחשוב ענק (Data Center) תת-קרקעי, שחווה כנראה תקלת מיזוג אויר קשה, דבר שגרם להתחממות המתגים של הקישור בין אתרי מפעילים (ISP) ונפילתם של המתגים הללו. למה אין מערכות גיבוי למצב כזה, כנדרש בחוק, בתקנות וברישיונות? לא יודע. הפקרות מוחלטת. 

לסיכום:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).
חותך אינטרנט



 
 
Bookmark and Share