Telecom News - מבצע "שומר החומות" לא קיים עבור משרד התקשורת הישראלי!

מבצע "שומר החומות" לא קיים עבור משרד התקשורת הישראלי!

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מבצע "שומר החומות" לא קיים עבור משרד התקשורת הישראלי!
בדיוק כמו ההתנהלות ב"אסון מירון", כך כעת, מבצע "שומר החומות" - משרד התקשורת הישראלי לא שמע שיש דבר כזה, לא יצא לבדוק עמידות רשתות התקשורת באיזורי הלחימה, לא פתח חפ"ק\חמ"ל לטיפול בהשלכות המבצע על רשתות התקשורת ועל צרכי הציבור באזורי הלחימה והפרעות, לא הוציא הנחיות מינימליות לציבור ולחברות ואפילו את ההחלטות על סגירת סניפי דואר באזורי הלחימה - לא פרסם לציבור. 
מאת: אבי וייס, 12.5.21, 08:40שר התקשורת

אמש שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לשר התקשורת (איתן גינזבורג, בתמונה משמאל), למנכ"לית משרד התקשורת (לירן אבישר בן-חורין) ולצמרת המשרד בזו הלשון:
"הנדון: הנחיות למצב מיוחד בעורף\מבצע "שומר החומות".
שלום רב,
מעבר להודעות, שחברת הדואר הוציאה ביוזמתה (על סגירת סניפים עקב המצב), האם משרד התקשורת הוציא הנחיות מיוחדות לשוק התקשורת עקב המצב?
כיצד המשרד נערך למתן שירותים לציבור (בכל התחומים) במצב הקיים דהיום?"

תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

קוראינו כבר יודעים שלא אקבל תגובה. די ברור למה.

רק לפני 3 ימים פרסמתי כאן את המאמר הנוקב תחת הכותרת: "היעדר עבודת מטה במש' התקשורת היא מחלה ממארת שיש לעקור בניתוח דחוף!" ובין היתר ציינתי במאמר זה: 
  • אין "תורת הפעלה" ו"נוהל הפעלה" של המשרד כיחידה מבצעית (לרבות הפעלת חפ"ק/חמ"ל). זאת, בשגרה ובחירום, בפיגועים, אסונות מכל סוג, מבצעים בטחוניים גדולים, מלחמה ואירועים ענקיים. מה שמשרד התקשורת דורש מהחברות (ברישיונות שלהן) - לא קיים פנימה, במשרד עצמו ואצל עובדיו. תוצאה אומללה של התנהלות מופקרת וחסרת אחריות זו, נחשפה אך לאחרונה ב"אסון מירון"
אך לפני כשבוע פרסמתי 2 כתבות נוקבות בעניין האדישות וחוסר התפקוד המוחלטים של המשרד, בהקשרים של אחריותו למתן שירותי תקשורת תקינים לציבור, בכל מקום ובכל עת: בדיוק כמו "באסון מירון", גם הפעם, צמרת משרד התקשורת לא שמעה שיש מבצע "שומר החומות", לא שמעה על "המצב המיוחד בעורף" באזורים נרחבים (כולל בלוד), איש מהמשרד לא יצא לשטח לבדוק אם שירותי התקשורת פועלים כסדרם בכל אזורי הלחימה והפרעות, איש לא פנה לנציגי הציבור המוסמכים (ובראשם ראשי הרשויות המקומיות), אם יש להם בקשות או צרכים ספציפיים בתחומי אחריות המשרד - בהתייחס לעת החירום הזו, איש לא פתח חפ"ק\חמ"ל במשרד - כדי להנחות את הציבור וחברות התקשורת לגבי התנהלותן באזורים הללו, איש גם לא פרסם באתר המשרד (או בכל מקום אחר), את ההנחיות של המשרד לגבי מתן שירותי דואר ושירותי תקשורת חיוניים אחרים, באיזורי הלחימה והפרעות.

בנוסף, ב"חוק התקשורת" יש הוראות מיוחדות (סעיף 13א והלאה), לגבי ההתנהלות במצב הקיים כעת במרכז ודרום הארץ.

אולם, הציבור בישראל בכלל לא מעניין את ראשי משרד התקשורת. עובדה. 

הגענו למצב כיאוטי, שבו צמרת משרד התקשורת לא מעוניינת לטפל בציבור המשלם לה את שכרה וכל התנאים הנלווים (אלא אם זה "ציבור הטייקונים ומנהלי החברות" הזוכות לצ'ופרים). 

ראשי המשרד חיים ב"בועה סגורה", שהדבר היחיד, שמעניין אותם, זה לסייע ל"מקורבים לצלחת" ולדאוג ל"שכר עידוד" לאלה שלא עובדים ולא ממלאים את תפקידם הציבורי במשרד. התנהלות מחפירה ומזעזעת, שמחייבת הסקת מסקנות ברורות. 

גם אין מה לצפות מהשר החדש - איתן גינזבורג, שיוכל לתקן את המצב הזה, שקיבל כמצב נתון לאחריותו. הוא מבין בתקשורת ובמצבי חירום כמו שאני מבין בהטסת חלליות למאדים. לכן, אני מצפה ממנו, שיצליח לתקן רק דבר אחד במשרד התקשורת: היחס לגמלאים. אם יתקן רק את זה - דיינו. 

השר איתן גינזבורג כבר נפל קרבן לתעלולי "הקליקה", שהחתימה אותו על תזכיר חוק בנוגע לדואר (מפורט כאן), בלי שיש לו צל של מושג על מה הוא חותם ולמה. לכן, אין הרבה מה לצפות משר כזה, שהפך מיומו הראשון כשר, ל"בובה על חוט" של "הקליקה". 

על פי דיווחים שקיבלתי מהשטח (ולי אין חמ"ל), לא הייתה אפשרות לשיחות סלולר בזמן האזעקות במקומות רבים וחלק מהרשתות נפלו. כך גם בחלק מרשתות האינטרנט. יתרה מכך: בגלל הנפילות, האפליקציה החדשה של פיקוד העורף להתראות, הפעילה את האזעקה למשתמשים באפליקציה יותר מדקה אחרי שהסירנות הופעלו (כלומר: נפילת רשתות התקשורת הפכה את האפליקציה החדשה והחיונית הזו - לחסרת כל תועלת מעשית). 

לסיכום:
האחריות לכיאוס ולחדלון המתמשך בצמרת משרד התקשורת הישראלי, בשגרה ובחירום, מונחת לפתחה של המנכ"לית.
לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת "המוצנחת", לא מבינה כנראה בכלל את תפקידה, סמכויותיה, אחריותה והמסגרת הציבורית-רגולטורית, שבה היא פועלת כמנכ"לית.
זו לא סטייה מקרית, אי הבנה מקומית רגעית, או מעידה חד-פעמית. זו דרך החשיבה וההתנהגות שלה, של "אני ואפסי עוד". לכן גם אין תשובות לשאלות שלי (ולא רק שלי). בדיוק כמו חלק מקודמיה, מתחילת העשור ועד היום.
לכן, היא לא יכולה להיות מנכ"לית משרד התקשורת. ככל שהקדנציה שלה תהיה יותר קצרה, כך ייטב לשוק התקשורת ולתושבי מדינת ישראל (וכמובן ייטב לשלטון החוק ולטוהר השירות הציבורי במדינת ישראל). 

רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).

 

אין תקשורת
עדכון 14.1.21: פורסם כאן ב"וואלה! טק" (כותרת בלבד): ""גידול של 90%": נתוני האינטרנט בעקבות מבצע "שומר החומות".
קבוצת HOT מדווחת על שימושים מוגברים ברשת האינטרנט והסלולר בכלל הארץ ובאזור הדרום בפרט: גידול של 90% בצריכת האינטרנט באזור הדרום לעומת המרכז עם גידול של 71%." 



 
 
Bookmark and Share