Telecom News - ניצחון ל-Telecom News: הסמנכ"לית אביבית מסבנד עוזבת את מש' התקשורת

ניצחון ל-Telecom News: הסמנכ"לית אביבית מסבנד עוזבת את מש' התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> ניצחון ל-Telecom News: הסמנכ"לית אביבית מסבנד עוזבת את מש' התקשורת
ניצחון ל-Telecom News: הסמנכ"לית אביבית מסבנד עוזבת את מש' התקשורת
מאת: מערכת Telecom News, 16.6.22, 16:21אביבית מסבנד

לאחר תקופה סוערת ושנויה במחלוקת, אביבית מסבנד, סמנכ"לית מינהלת ומשאבי אנוש במשרד התקשורת, שנכנסה לתפקידה בתחילת 2018, עוזבת בהפתעה וללא כל הודעה, בשיאו של עימות משפטי חריף עם גמלאי המשרד, ובסמוך למועד בו היה עליה להגיש תצהיר לבית הדין לעבודה, שבו היה עליה להסביר את סירובה לשמור על קשר עם הגמלאים וזריקתם לטיפול חברת הדואר וכן, את העברת כספי הגמלאים ע"י המשרד לחברת הדואר, ללא שום בקרה.

כזכור, גמלאי משרד התקשורת הגישו תביעה משפטית נגד המשרד בדרישה, שישמור עימם על קשר כפי שמתחייב מתקנון שירות המדינה (התקשי"ר). תחילה טענה אביבית מסבנד, (בתמונה משמאל), בפני בית הדין לעבודה, שגמלאי המשרד עצמם אינם רוצים שהמשרד ישמור עימם עם קשר.

אולם, נציגות הגמלאים (זאב קידר, מירה דיאבוג וצבי יונדלר), הוכיחו לבית הדין, באמצעות עו"ד יגאל לוי (בתמונה משמאל), סמנכ"ל בכיר לשעבר במשרד, שמדובריגאל לוי בטענה שקרית, כאשר עשרות גמלאים צירפו חתימתם בדרישה, שהמשרד יטפל בהם.

בשלב זה, הנהלת משרד התקשורת שינתה את טענותיה בבית הדין לעבודה וביקשה לתקן את כתב ההגנה ולטעון טענה חדשה: חרף הוראות התקשי"ר, משרד ממשלתי אינו חייב לשמור על קשר עם גמלאיו ומותר לו לרכוש את שירותי שמירת הקשר עימם מצד ג'.

בית הדין התיר למדינה לתקן את כתב הגנה, דבר שהפך את תביעת גמלאי משרד התקשורת לסוגיה עקרונית, שמאיימת על זכויות כלל גמלאי שירות המדינה.שמילה מימון

עוד התברר, שבאופן תמוה ביותר, באותה תקופה העניק המשרד למסבנד ולמשנה למנכ"ל, מימון שמילה (בתמונה משמאל), את פרס העובדים המצטיינים (כאן, חשיפה מס' 1 וגם כאן).

מדובר באירוע חמור וחריג במיוחד. שכן, פרס העובד המצטיין במשרד ממשלתי אמור להינתן ע"י ההנהלה לעובדים מהשורה ואילו במקרה זה, ההנהלה "גנבה" לעצמה את פרס העובד המצטיין ואת הפרס הכספי שנילווה אליו.

זה המקום להזכיר, שאת גמלאי המשרד ייצג בהליך המשפטי, לצד עו"ד יגאל לוי, גם עו"ד חיים גרון (בתמונה משמאל), אף הוא סמנכ"ל בכיר לשעבר במשרד, אשר נהרג במהלך המשפט, בתאונת מטוס קל לחופי יוון, יחד עם אשתו אסתי.חיים גרון ז"ל

במהלך העימות המשפטי, שבו כאמור מתעקשת מסבנד, שגמלאי המשרד יטופלו ע"י חברת הדואר תמורת תשלום נכבד, נחשף, שמסבנד עצמה התמודדה בעצמה לתפקיד דירקטורית בהנהלת חברת הדואר (כאן). עם החשיפה, והודעת הגמלאים על חשש לניגוד עניינים מצידה, הודיעה מסבנד על הסרת מועמדותה (כאן).

חשוב לזכור, שלצד ההיבט החוקי והמוסרי של חובת משרד התקשורת לשמור על קשר עם גמלאיו, לנושא יש גם היבט כספי משמעותי שכן, המדינה מממנת את שמירת הקשר עם כל גמלאים – כסף, שמשרד התקשורת מעביר מידי שנה לחברת הדואר, מבלי שהמשרד יודע מה נעשה עם הכסף והאם נעשה בו שימוש לטיפול בגמלאי המשרד.

במסגרת תביעת גמלאי משרד התקשורת התברר, שעמותת גמלאי הדואר אינה מעבירה למשרד התקשורת מידע לגבי גמלאי המשרד וכן התברר, שמשרד המשפטים שלל מהעמותה את אישור ניהול תקין, דבר שאסר על המשרד להמשיך ולהעביר לעמותה את כספי גמלאי המשרד.

עוד התברר, שלהנהלת משרד התקשורת אין מושג כמה גמלאים יש למשרד, לרבות מי מהם עדיין בחיים ולכן קיים חשש ממשי, שהמשרד העביר כספים לחברת הדואר עבור שמירת קשר עם גמלאים, שמזמן הלכו לעולמם.

מפרוטוקולים פנימיים, שהגיעו לידי נציגות גמלאי משרד התקשורת ונמסרו לבית הדין לעבודה (והגיעו אלינו), מודים בכירי משרד התקשורת, משרד האוצר וחברת הדואר, שחרף העובדה, שמועברים סכומי כסף נכבדים עבור הטיפול בגמלאי המשרד, אין להם מושג כמה גמלאים ישנם והאם הם מטופלים כלל.תמי לשם

כך לדוגמא, תמי לשם (בתמונה משמאל), שקדמה לאביבית מסבנד במשרד, בדיון פנימי מ-17.11.2014: "המשרד מעביר כאמור כספים מידי שנה לעמותה בעבור כל גמלאי ולמעשה מאחר ואין לנו רשימות מעודכנות של הגמלאים, אין לנו מידע על הגמלאים שהלכו לעולמם. במצב זה, יש חשש כי המשרד מעביר כספים לגמלאים שבאופן מעשי, לא מקבלים שירות מעמותת הגמלאים". 

באותו דיון הודה דורון און, מנהל מחלקת  גמלאים, חברת דואר ישראל, שגם להם אין מושג לגבי גמלאי משרד התקשורת: "1. יש לנו קושי לבודד את גמלאי משרד התקשורת מגמלאי חברת דואר ישראל (בשל היעדר רישום נתונים מהיימן).2. אין לנו מידע לגבי גמלאים שנפטרו. לא תמיד המשפחה מודיעה לעמותה ויש מצבים מביכים בהם אנו שולחים דואר או מתקשרים לגמלאים שהלכו לעולמם. מינהל הגמלאות מסרב לתת לנו נתונים על נפטרים".

וגלעד שמיר ממינהל הגמלאות ממשרד האוצר, הסביר את הכשל בנוגע לתקצוב שמירת קשר עם גמלאים שנפטרו, בכך, ש"התחייב בפני משרד הפנים שלא לפרסם שמות הנפטרים".

ומפרוטוקול דיון פנימי נוסף מ-3.2.2015, שהגיע לידינו, חוזרים בכירי משרד התקשורת והדואר על "הברדק" ברשימות גמלאי משרד התקשורת הממומנים ע"י המדינה. כך תמי לשם: "המשרד מעביר כספים מידי שנה לעמותת הגמלאים בחברת הדואר בעבור כל גמלאי ולמעשה מאחר ואין לנו רשימות מעודכנות של הגמלאים, אין לנו מידע על הגמלאים שהלכו לעולמם. במצב זה, יש חשש כי המשרד מעביר כספים לגמלאים שבאופן מעשי, לא מקבלים שירות מעמותת הגמלאים. גמלאי המשרד אשר פרשו בשנים האחרונות ואינם חברים בעמותה, אינם מקבלים כל שירות כגמלאים ואין להם בעצם למי לפנות שכן למשרד התקשורת חוזה התקשרות עם עמותת הגמלאים למתן שירות לגמלאי המשרד".

הבנתם? במשך שנים מעביר משרד התקשורת הון עתק לחברת הדואר כדי שזו תשמור על קשר עם גמלאי המשרד ותשחרר את הנהלת המשרד "מהעול" הזה, כאשר בדיונים פנימיים הם מודים, שאין להם מושג מי מהגמלאים עדיין בחיים. וכעת סמנכ"לית מינהל ומשאבי אנוש של משרד התקשורת, אביבית מסבנד, טוענת בפני בית הדין לעבודה שהכל בסדר עם הגמלאים.

ויודגש: רשות הדואר הופרדה ממשרד התקשורת ב-1987, דהיינו לפני 35 שנה ולכן הצעירים שמבין הגמלאים אמורים להיות היום בני מעל 100. ממש "תחיית המתים".

בנסיבות אלה של אי סדרים כספיים חמורים בנוגע לכספי גמלאי משרד התקשורת, מה הפלא שהמשרד ניסה לשווא לטעון בבית הדין לעבודה, שלבית הדין אין סמכות לדון בהיבטים הכספיים של הפרשה. אף ללא קשר להליך המשפטי שמנהלים גמלאי משרד התקשורת ולתוצאות שתהיינה לו, לא ניתן יהיה להימנע מחקירת העברת כספי הגמלאים ממשרד התקשורת לחברת הדואר, ללא שום בקרה.

בימים אלה, ולאחר דחיות רבות של משרד התקשורת, אמורה אביבית מסבנד להגיש תצהיר לבית הדין לעבודה, שבו תתמוך בטענות המשרד בסירובו לשמור על קשר עם גמלאיו ולהסביר את העברת הכספים השערורייתית מהמשרד לחברת הדואר. יש להמתין ולראות האם מסבנד תתחמק כעת מלהגיש את התצהיר ואיך בית הדין יתייחס לתרגילי הסחבת של המשרד.יטעז הנדל דוברות

 תשומת לב לתרגיל המכוער של המשרד והפרקליטות: המשרד אמור היה להגיש לבית הדין לעבודה תצהיר של אביבית מסבנד עד ליום 1.5. המשרד ביקש וקיבל דחייה עד ליום 1.7. עכשיו מתברר שמסבנד עוזבת והם (המשרד והפרקליטות) בעצם "עבדו" על השופטת.

וצריך לזכור, שעם כל הכבוד למסבנד, למשרד התקשורת יש שר, יועז הנדל, (בתמונה משמאל), שמאפשר את המשך הפגיעה בגמלאי המשרד והגיע הזמן שיתערב.

יצויין שטרם פרסום הכתבה, פנה אבי וייס למשרד התקשורת בשאלה שלא נענתה בזו הלשון: "שלום רב, האם אביבית מסבנד החליטה לנטוש את הספינה הטובעת שנקראת משרד התקשורת? בברכה, אבי".

נספח א':
26 החשיפות הקודמות של שערוריית הגמלאים, חשיפות הנוגעות לתקופה של כהונת השר יועז הנדל, כשר התקשורת (לפני פיטוריו), לתקופתו של שר התקשורת בני גנץ, וכעת שוב מכהן יועז הנדל כשר התקשורת.
SENIOR FREE
עדכון 12.7.22: נציגות הגמלאים הגישה תגובה חריפה ביותר לבית הדין לעבודה, עקב ריבוי התרגילים וההתחמקויות של הפרקליטות ומשרד התקשורת. התגובה לבית הדין במלואה - כאן

עדכון 20.9.23: עוד סיפור מוזר שלא לומר בלתי מתקבל על הדעת במשרד הזה: אביבית מסבנד היא סמנכ"לית בכירה למנהל ומשאבי אנוש בו זמנית בשני משרד ממשלה גם יחד: מזה שנים רבות במשרד התקשורת ולאחרונה גם במשרד לביטחון לאומי. לא מאמינים שיש דבר כזה (סמנכ"לית בכירה בו זמנית בשני משרד ממשלה שונים)? אז הנה כל העובדות, שחור על גבי לבן: כאן
הפרקליטות בשת"פ עם הנהלת מש' התקשורת "סינדלו" את ד"ר שלמה קרעי - לחץ כאן



 
 
Bookmark and Share