Telecom News - מפלה למש' התקשורת: השתנה השופט והוקדם הדיון בהתנערות המש' מגמלאיו

מפלה למש' התקשורת: השתנה השופט והוקדם הדיון בהתנערות המש' מגמלאיו

דף הבית >> דואר ישראל וגמלאי הדואר >> מפלה למש' התקשורת: השתנה השופט והוקדם הדיון בהתנערות המש' מגמלאיו
מפלה בהפתעה למשרד התקשורת: השתנה השופט והוקדם הדיון בהתנערות המשרד מגמלאיו
מאת: מערכת Telecom News, 20.3.23, 07:00דורי ספיבק מאתר גוב הרשות השופטת

בזמן ששר התקשורת ד"ר שלמה קרעי עסוק ב"פוליטיקה גבוהה", הפקידים במשרדו (משאבי אנוש והלשכה המשפטית) ממשיכים בסיוע הפרקליטות לנסות לאמלל את גמלאי המשרד ולהתחמק מלשמור עימם על קשר כמתחייב. חשיפת תרגיל מכוער נוסף של הנהלת משרד התקשורת, בניסיון לדחות שוב את דיון ההוכחות בתביעת גמלאי המשרד והתגובה המפתיעה של השופט.

כפי שחשפנו בסדרת כתבות, הנהלת משרד התקשורת, נוקטת ב-3 השנים האחרונות, בבית הדין לעבודה, תרגילי סחבת מכוערים, שנועדו למנוע מבית הדין לדון בתביעת הגמלאים ולהכריע בה.

כזכור, לאחר שנציגות גמלאי משרד התקשורת (מירה דאיבוג, זאב קידר וצבי יונדלר) נואשו מדיוני הסרק עם הסמנכ"לית למינהל ומשאבי אנוש, אביבית מסבנד (בתמונה משמאל), הם הגישו תביעה נגד הנהלת המשרד בדרישה, שזו תשמור עימם על קשר, כפי שקבוע בתקנון שירות המדינה (התקשי"ר).אביבית מסבנד

תחילה ניסתה הנהלת המשרד לטעון בחוסר תום לב משווע, כאילו הגמלאים עצמם אינם מעוניינים שהמשרד ישמור איתם על קשר. טענה, שהתנפצה עם חתימת עשרות גמלאים על דרישה מהמשרד לשמור עימם על קשר.

אך הנהלת המשרד "לא התייאשה", חזרה בה מכל טענותיה ואחרי שנתיים של דיוני סרק, ביקשו (ואושר להם) להגיש כתב הגנה מתוקן.

כעת טענה "המדינה", שחרף הוראות התקשי"ר, גם אם הגמלאים רוצים שהמשרד ישמור עימם על קשר, אין חובה על המשרד לעשות זאת והוא רשאי לרכוש שירותי שמירת קשר מצד ג'.

הבנתם? נניח רק לשם הדוגמא, שמשרד המשפטים מתעצל מלטפל בגמלאיו, הוא רוכש שירותי שמירת קשר מחברת "תנובה", ואז הוא, לכאורה, רשאי לנתק את הקשר עם גמלאי משרד המשפטים, ולזרוק את כל גמלאי המשרד לשמור על קשר עם...תנובה (ואף לשלם על כך תשלום "דמי חבר").

כמה שזה נשמע מופרך, זו הטענה כעת של הנהלת משרד התקשורת בבית הדין לעבודה, וכך היא גם נוהגת בפועל: מסרבת לשמור על קשר עם גמלאי המשרד וזורקת אותם לשמור על קשר עם...עמותת גמלאי הדואר (חברה מפוקחת הנמצאת בתהליכי הפרטה), תמורת תשלום "דמי חבר".

חשוב לציין, שפרשת גמלאי משרד התקשורת, חשפה גם אי סדרים כספיים חמורים, כאשר מיליוני ₪ מתקציב המדינה המיועדים לטיפול בגמלאים, הועברו במשך שנים ללא כל פיקוח לעמותת גמלאי הדואר ולחברת הדואר, וזאת מבלי שהם משמשים לטיפול בגמלאי המשרד.

בנסיבות אלה מה הפלא, שהנהלת משרד התקשורת נוקטת סחבת ולא הצליחה להשיג מצהירים, שיסכימו לחתום על השטות החמורה הנ"ל ולהיחקר על כך בבית הדין. בנוסף, אין פלא, שהפרקליטות החליטה "להעלים" מבית הדין לעבודה עדים רלוונטיים רבים ולא הביאה אותם להעיד בתיק.

כפי שחשפנו כאן וכאן, אחרי תרגילי סחבת רבים, הצליחה לקושש הנהלת המשרד, תצהיר דל ומביך של אביבית מסבנד, שסירבה לתמוך בתצהירה בטענות המדינה בכתב ההגנה ואף הפנתה אצבע מאשימה לעבר מינהלת הגמלאות באוצר. בהמשך, ולאחר סחבת נוספת, הגישה המדינה תצהיר נוסף, של אופיר בניהו מנציבות שירות המדינה.

בניהו, כמו מסבנד, סירב לקחת בתצהירו אחריות על ההתנהלות החמורה של משרד תקשורת כלפי גמלאיו. למעשה, בניהו סירב להפריך כלל בתצהירו את טענות גמלאי משרד התקשורת, או לתמוך בטענות המדינה עצמה, תוך שהוא מתעלם בתצהירו לחלוטין ממשרד התקשורת ומגמלאיו.

כעת אנו חושפים תרגיל מכוער נוסף של הנהלת משרד התקשורת, בניסיון לדחות שוב את דיון ההוכחות בתביעת גמלאי המשרד.

בד ובבד עם הגשת תצהירו המביך של בניהו, ניסתה הנהלת המשרד "להשחיל" לשופט בהערה "תמימה", הודעה, לפיה המצהיר, בניהו (שלתצהירו המתינו, כאמור, חודשים ארוכים), יודע כבר כעת, שלא יוכל להתייצב לדיון ההוכחות, שנקבע לעוד כחצי שנה - 6.9.23.

לא זו בלבד ש"המדינה" העלימה עדים רלוונטיים רבים מבית הדין, מסתבר, שגם העד, שהצליחה להביא מהנציבות, "במקרה" לא יהיה זמין לדיון בעוד חצי שנה.
עד כאן אין כל חדש. כך נהגו הנהלת משרד התקשורת והפרקליטות לאורך כל הדיון הארוך בתיק. דהיינו: נוקטים סחבת וכשמגיע מועד הדיון, מציבים לשופט עובדה מתריסה: "המדינה" לא יכולה להגיע לדיון.

אלא שהפעם ציפתה להנהלת המשרד הפתעה. כב' השופטת שגית דרוקר, שטיפלה עד כה בתיק גמלאי משרד התקשורת, הפסיקה לטפל בתיק ומי שלקח על עצמו את ניהול התיק, הוא סגן נשיאת בית הדין לעבודה בתל אביב, כב' השופט דורי ספיבק (בתמונה למעלה, מאתר גוב, הרשות השופטת).

כב' השופט ספיבק עלה מייד על התרגיל, סירב לאשר אוטומטית את שינוי מועד דיון ההוכחות ושלח את הנהלת המשרד לקבל את עמדת הגמלאים לשינוי.

עו"ד יגאל לוי, (בתמונה משמאל), ב"כ הגמלאים ובעצמו כיהן בעבר כסמנכ"ל בכיר דואר במשרד התקשורת, העביר לבית הדין לעבודה את התגובה הבאה:יגאל ללוי
"גמלאי משרד התקשורת מתנגדים לדחיית דיון ההוכחות, שנקבע ע"י בית הדין הנכבד, לעוד כחצי שנה (6.9.23). לפי דברי הנתבעות עצמן, הן בחרו להגיש את התצהיר הקצר של עובד "נציבות שירות המדינה", למרות שידעו, שהמצהיר המסוים הזה, לא יהיה זמין במועד הדיון שנקבע.

כידוע, תביעת הגמלאים הוגשה כבר בחודש אפריל 2020 ומאז עושות הנתבעות כל אשר לאל ידן כדי לעכב את הדיון וההכרעה בתיק, שהרי בהיעדר הכרעה, ממשיך המצב הנוהג כיום, לפיו משרד התקשורת אינו שומר על קשר עם גמלאיו.

יצויין, כי אף ללא אישור הדחייה המבוקשת, יחלפו לא פחות מ- 3.5 שנים תמימות (!) בין מועד הגשת התביעה דנא ע"י הגמלאים, לבין דיון ההוכחות. זאת, כשהדרך לפסק הדין, ארוכה אף יותר.

בנוסף, מעבר לעובדה שעשרות התובעים בתיק דנא, הינם מבוגרים, שחלקם אף הלך לעולמו במהלך הדיון הארוך בתיק, הרי שהאפשרות כי שמירת קשר עם גמלאים תהיה שלא ע"י המשרד בו שרתו שנים רבות, אלא באמצעות צד ג', מעוררת שאלות רוחב כבדות משקל, ומכאן גם החשיבות היתרה לכך, שבית הדין הנכבד ידון ויכריע בסוגייה מהר ככל הניתן, עבור כלל העובדים והגמלאים במשק".

הנהלת המשרד והפרקליטות לא "התרגשו" מהתנגדות הגמלאים לשינוי מועד דיון ההוכחות, ופנו שוב לכב' השופט ספיבק, בבקשה לשינוי המועד, מתוך הבנה, שיומנו של השופט עמוס מאוד והוא ייאלץ לדחות את הדיון חודשים רבים קדימה.

כאן ציפתה "למדינה" הפתעה נוספת וכואבת במיוחד. כב' השופט ספיבק, לכאורה, קיבל את בקשת "המדינה" לשנות את מועד דיון ההוכחות, אך במקום לדחות את הדיון, הוא הקדים אותו במספר חודשים, ליום 23.5.23.

מדובר בשינוי כיוון מעודד מכיוון בית הדין לעבודה, כאשר השופט מחליט לשים סוף לתרגילי הסחבת של הנהלת משרד התקשורת, לא נותן להם "לעבוד" עליו ומקדים את הדיון בתיק החשוב.קרעי צילום לשכת השר

מעניין אם כעת יכנס שר התקשורת, שלמה קרעי, (בתמונה משמאל, צילום לשכת השר), לעובי הקורה, וישים סוף למחדל הפגיעה המתמשכת בגמלאי המשרד.

נספח א':
32 החשיפות הקודמות של שערוריית הגמלאים, חשיפות הנוגעות לתקופה של כהונת השר יועז הנדל, כשר התקשורת (לפני פיטוריו), לתקופתו של שר התקשורת בני גנץ, לכהונתו החוזרת של יועז הנדל כשר התקשורת, ולכהונתו של השר החדש ד"ר שלמה קרעי
לקרוא ולא להאמין:
SENIOR FREE



 
 
Bookmark and Share