גוגל שוב משנה את החוקים - תוצאות מותאמות אישית למיקום המחפש בארץ

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> גוגל שוב משנה את החוקים - תוצאות מותאמות אישית למיקום המחפש בארץ
גוגל שוב משנה את החוקים - תוצאות מותאמות אישית למיקום המחפש בארץ
מאת: און יבין, 24.1.15, 18:00און יבין

בעקבות העדכון האחרון, רוב בעלי העסקים והאתרים יצטרכו להשקיע משאבים שונים בהתאמת האתר שלהם למציאות החדשה. ייתכן, שהלוקאליזציה של גוגל מסמנת מגמה לפיה עסקים מקומיים יצמחו יותר מעסקים בפריסה רחבה.
 
2014 מסתיימת, 2015 יוצאת לדרך, וכפי שבני אדם רבים נוהגים לציין התחלה חדשה עם החלטות חדשות, כך גם גוגל מתהדרת בעדכון אלגוריתם חדש, חשוב במיוחד: מעכשיו תוצאות החיפוש תותאמנה ספציפית למיקום של המחפש. כלומר, אם לדוגמה, בדיוק באותו רגע מישהו בבאר שבע ומישהי בחיפה מקלידים בתיבת החיפוש של גוגל את הביטוי "אופניים חשמליים", הם לא בהכרח יקבלו את אותן תוצאות ולמעשה אף סביר להניח, שרשימת האתרים, שתוצג בפניהם תהיה שונה.

בארה"ב ובקנדה, אגב, עדכון האלגוריתם לפיו התוצאות מותאמות אישית למיקום המחפש נמצא בתוקף זה מכבר, וליתר דיוק מאז 2005, השנה שבה החלה גוגל להתייחס למיקום המחפש כפרמטר בולט מבחינת דירוג תוצאות החיפוש.

האם השינוי משפיע על כל החיפושים?
לא בהכרח. תיאורטית, כל החיפושים, שיבוצעו מעתה ואילך בישראל יושפעו מהמיקום של המחפש. כך לדוגמה, חיפוש שנבצע אצלנו בבית, יציג תוצאות שונות מאלה שנקבל אם נבצע את אותו חיפוש בדיוק במשרד, או כשאנחנו נמצאים בעיר אחרת.

יחד עם זאת ישנם ביטויים, שעבורם אין משמעות למיקום, ועל כן גם לאחר השקתו של העדכון החדש, התוצאות תישארנה אחידות בכל רחבי ישראל. למשל, אם נחפש "לימודים", "עיצוב מטבחים" או "בנימין נתניהו" סביר להניח, שלמיקום לא תהיה השפעה.

במקרים אחרים ההבדלים בין תוצאות החיפוש במקומות שונים יהיו צנועים יחסית. במיוחד כך הדבר עבור חיפושים של שירותים או מוצרים בהם למיקום ישנה השפעה, אבל היא מוגבלת. דוגמאות לכך הן "טיפול בדיקור סיני" ו"מכונת כביסה". סביר להניח, שבלי קשר למקום החיפוש, ישתבצו במקומות הראשונים אתרים חזקים, והשפעת המיקום תבוא לידי ביטוי בחלקו התחתון של הדף הראשון, שבו יוצגו אתרים רלוונטיים, שהם חזקים בעיר הספציפית, שבה מתבצע החיפוש.

איך תדעו איפה אתם ממוקמים לאחר העדכון?
גם אם האתר שלכם היה עד עכשיו במצב מצוין, אינכם יכולים לנוח על זרי הדפנה, ובפרט חשוב לבחון מה המצב שלו לאחר העדכון, ומהו המיקום שלו ביחס למילות מפתח כאלה ואחרות בכל עיר רלוונטית מבחינתכם.

על מנת לעשות זאת, עליכם לפתוח בגוגל כרום חלון גלישה בסתר (Incognito), לפתוח בדף תוצאות החיפוש את הלשונית "כלי חיפוש" ושם לבחור עיר ספציפית.

התחזקות האינדקסים  וגם דפים "ספאמיים"
על סמך ממצאים ראשוניים, המרוויחים הגדולים בעקבות העדכון, שחתם את 2014 הם אתרי האינדקסים: ככל שהחיפוש כללי יותר, כך יותר אתרי אינדקסים משתלטים על הדף הראשון, וכך למשל מי שמחפש "אינסטלטור" עלול לגלות, שרוב רובן של התוצאות הן אתרים שכאלה, שלא בהכרח מעניקים לו ערך מוסף. אחת הדרכים להגיע למידע רלוונטי יותר ולבעלי מקצוע איכותיים היא למקד את החיפוש . למשל, במקום סתם "אינסטלטור", לחפש "אינסטלטור איתור נזילה בקירות" או "אינסטלטור הוצאת שורשים מביוב" וכו'.

גם אתרים בעלי דפים "ספאמיים" באופיים עלולים להתחזק כתוצאה מהעדכון. שכן, אם למשל, מאמן כושר פרטי יצר אתר, שבו דפים לפי ערים, זהים כמעט בתוכנם כשרק הכותרת ואולי קצת טקסט משתנה ("מאמן כושר אישי בתל אביב", "מאמן כושר אישי בהרצליה", "מאמן כושר אישי ברמת גן" וכו'), הרי שכעת הוא עשוי ליהנות מיתרון על פני מתחרה, שהשקיע בתוכן איכותי באמת.

מאחר שבשנים האחרונות גוגל נלחמת בכל כוחה, וכוחה כמובן רב, בספאם על סוגיו השונים, בהחלט ייתכן שהיא תיתן את הדעת על התופעה הנ"ל (ובפרט להילחם בה באמצעות עדכון פנדה). בנוסף סביר להניח, שלאחר העדכון הראשוני גוגל עוד תבצע התאמות שונות בהתאם לפידבקים מהגולשים.

ההשקעה הנדרשת מבעלי עסקים ואתרים
ככל שהחיפוש הופך חכם יותר, כך קידום האתרים חייב להיות מושכל יותר.

בהתאם, בעקבות העדכון האחרון, רוב בעלי העסקים והאתרים יצטרכו להשקיע משאבים שונים בהתאמת האתר שלהם למציאות החדשה, ובפרט לנקוט בצעדים הבאים:

א. להגדיר לעצמם מיהו קהל היעד הרלוונטי מבחינה גיאוגרפית - האם הוא מפוזר בכל רחבי הארץ או שמא מרוכז בערים ספציפיות.
חשוב להדגיש, שצעד זה חורג מגבולות עולם קידום האתרים, שכן גיבוש האסטרטגיה החדשה מאפשר לבעלי עסקים להבין טוב יותר אל מי כדאי להם לפנות ואפילו למצוא דרכים חדשות למשוך את אותו קהל יעד.

ב. לבצע אופטימיזציה של האתר לפי ערים חשובות.

ג. להיעזר באפיקי שיווק נוספים באינטרנט דוגמת ויו-טיוב ולשלב בהם שמות ערים רלוונטיות.

בנוסף, בהחלט ייתכן, שהלוקאליזציה של גוגל מסמנת (או מתווה) מגמה לפיה עסקים מקומיים יצמחו יותר מעסקים בפריסה רחבה. וגם על כך כדאי לתת את הדעת, ובכל מקרה דבר אחד בטוח: גם ב-2015 גוגל תמשיך לעדכן את האלגוריתם שלה, ובעלי אתרים ואנשי קידום יצטרכו להיות עם אצבע על הדופק ולהגיב בהתאם, ובעיקר למצוא כל הזמן דרכים להציע ערך אמיתי לגולשים.

מאת: און יבין, ינואר 2015.
מנכ"ל משותף וראש תחום אינטרנט במשרד הפרסום Exactive  

חיפוש בגוגל



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

1/5/18 - ChipEx2018  

7/5/48 - BMR 2018 - Broadband, Mobile, RF  

9-10/5/18 - האקאתון "ניצוץ לדורות" 

15/5/18 - Israel's annual Programmatic Video conference  

15/5/18 - Bynet Expo 2018  

23/5/18 - EcoMotion Main Event 2018 

5/6/18 - Israel Mobile Summit 2018 

17-21/6/18 - Cyber Week 2018 

21/6/18 - 2018 Afeka Conference for Speech Processing  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למרץ 2018 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

מורה נבוכים בפרשת "תיק 4000" מי עוד צפוי להיחקר ומה עדיין לא נחקר - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

מרוב Fake News, ספינים ותרגילי חקירה, הציבור מקבל שפע של מידע מטעה - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2017 בעולם התקשורת והייטק הישראלי - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן


 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
קפל
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Schneider Electric
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים