Telecom News - "ועדת חקירת פגסוס" - איש לא ילך לכלא

"ועדת חקירת פגסוס" - איש לא ילך לכלא

דף הבית >> דעות ומחקרים >> עמדות ניתוחים >> "ועדת חקירת פגסוס" - איש לא ילך לכלא
"ועדת חקירה פגסוס" - איש לא ילך לכלא ואיש לא יועמד לדין (פלילי, או אף משמעתי)!
מאת: אבי וייס, 3.9.23, 07:30מררי ואלשיך

לקראת תחילת עבודת "ועדת הבדיקה הממשלתית" (בהנחה שפעילותה לא תטורפד ע"י הבג"ץ), חשוב לחשוף את האמת והמציאות סביב ועדה זו. עיקר חשיבותה של "ועדת הבדיקה" מצוי במישור הציבורי. למיטב הערכתי, במישור המעשי, כרגע ובטווח הזמן הנראה לעין, לא סביר שמישהו ייחקר באזהרה (בהליך פלילי שייפתח כנגדו), או יועמד לדין פלילי (או אפילו משמעתי, אם הוא עדיין בשירות המדינה). גם לא יהיו "עדי מדינה". כלום. זאת, בהיעדר יכולת "משילות". 

עדכונים בתחתית הכתבה. עדכון אחרון 3.5.24


בתחום "האזנות הסתר", רוגלות ושאר הפרות חוק, תקנות ונורמות בקנה מידה מפלצתי, לאורך שנים רבות, אבי וייס פרסם עשרות כתבות חשיפה, מאות סרטונים ואלפי מסמכים, חלקם בלעדיים ומקוריים. הפירוט המלא של הכתבות, הסרטונים והמסמכים מצוי בנספח א' כאן למטה. 

חשוב להבין, ש"וועדת הבדיקה" פועלת על פי החוק וכתב המינוי שקיבלה, ולכן, אינה "חוקרת באזהרה" במובן הפלילי שלה תחת חקירה פלילית (מעידים בפני הוועדה כמו בכל עדות בבית משפט, תחת אזהרה סטנדרטית, של מתן עדות בהליך שיפוטי). כ"כ הוועדה אינה מספקת" הסכמי עד מדינה" ואף אינה מוסמכת לספק "צו הגנה על חושפי שחיתות". סמכויותיה מוגדרות בחוק ולא יותר מזה. 

הוועדה רשאית להמליץ להדיח בעלי תפקידים ציבוריים וממשלתיים מכהנים. אולם, רוב הדמויות הקשורות ב"פרשות הרוגלות" כבר אינן פעילות כיום בשירות המדינה. לכן, אין משמעות מעשית לגביהם, בכל הקשור לממצאי הוועדה והמלצותיה. המשמעויות הן רק במישור הציבורי והתדמיתי, לגבי רוב המעורבים בשערוריות המחרידות הללו.

ממילא פרקליטים מוגנים מכל כיוון, גם השוטרים, השופטים לא מצויים במנדט של הוועדה (ממילא כל התלונות בעניין השופטים, שחתמו על "צווי פגסוס", נגרסו ביעילות ובזריזות אצל "נציב תלונות הציבור על שופטים", דוגמת מה שיש כאן), גם לא השב"כ (יודגש: אין האזנות סתר ללא השב"כ), מח"ש נתון למרות הפרקליטות ולא תתחיל לחקור עצמאית קציני משטרה בכירים ביותר ואם הוועדה תחליט להמליץ לפתוח בחקירה פלילית כנגד מי מאלה שהופיעו (או הוזמנו להופיע) בפני הוועדה, ההמלצה הזו מגיעה ליועמ"שית, עו"ד גלי בהרב מיארה, ש"גרסה במגרסה" (כמו קודמה בתפקיד), בזריזות וביעילות, כל תלונה שהוגשה לה, עד היום, בנושאים הללו, ואין כל סיכוי שזה ישתנה בעתיד הנראה לעין. זאת, כל עוד היא (עו"ד גלי בהרב מיארה) והמשנים שלה, פרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן והמשנים שלו, מכהנים בתפקידם. אין מצב אחר. 

"הרמת מסך" על הנעשה בצמרת הפרקליטות בשנים האחרונות: כאן וכאן. הפתרון האפשרי לכאוס הנוראי הזה מפורט כאן

על פי מיטב הבנתנו וניסיוננו, האמת תנצח את השקר, כי האמת נהנית מתכונה פנימית בלתי ניתנת להכחשה, המקנה לה יתרון על פני השקר!
יפים לעניין זה דבריו של העיתונאי האמריקאי הנודע וולטר ליפמן בשנת 1920 ש: "לא תיתכן חירות לקהילה החסרה את האמצעים להבחין בשקרים".

כ"כ חשוב להזים כמה ספינים וטעויות שיש בכמעט בכל כלי התקשורת ואצל רוב הפרשנים:
1. "ועדת מררי" בדו"ח הראשון שלה לא מצאה 4 שימושים בפגסוס, אלא רק 2 (שניים) - כאן, מהם רק אחד הצליח (על שלמה פילבר).

בדו"ח המסכם של "ועדת מררי" אין כל מספר (של הפעלות פגסוס) וגם אין תיקון למספר של "2 הפעלות פגסוס" של דו"ח מררי הראשון).

המספר 4 ב"דו"ח מררי" המסכם, נוגע לנושא אחר לגמרי: כמות הטעויות ש"ועדת מררי" מצאה בצווים (לטענת המשטרה, "שגגות בתום לב"), צווים, שהמפעילים כשלו בהפעלתם - כאן

2. הפגסוס - פרי פיתוח של חברת NSO אינו הכלי הכי חשוב בחדירה לפרטיות של המואזנים וגם לא הכלי הכי נפוץ בשימוש והכי חודרני. יש כלים אחרים לאיסוף מידע על אזרחי ישראל, שנעשה בהם שימוש בכמויות עצומות (מעל ל-100 אלף צווים בשנה, כל שנה) ובראשם "סלברייט", "קוגניט" (מכונה מערכת "שיג ושיח") - 2 הכלים הכי חשובים והכי נפוצים בשימוש במערך האזנות הסתר של המשטרה, מערכת "עין הנץ" ומערכת "סימני דרך" (המערכת המרכזית שנבנתה על בסיס "חוק נתוני תקשורת"). ויש עוד כלים ומערכות, גם מהשנים האחרונות, דוגמת פאראגון, דייזי - Daisy, רייזון, מגנט, ועוד.

יצוין שמערכת קוגניט (שהחליפה את המערכת של ורינט, ממנה קוגניט יצאה לשוק ב-Sin Off), מערכת הנמצאת בגופים רבים בעולם, גם במערכות של משטרת ישראל, התפתחה במהירות ו"חלפה ביעף" אחרי כל היכולות של NSO ואף יותר! למשל יש לקוגניט את היכולת לפצח כל טרנזקציה שנעשית במטבעות קריפטוגרפים על הבלוקציין, בין ברשתות הרגילות של המטבעות הקריפטוגרפיים, ובין ב"רשת האפלה" (כאן). מערכת קוגניט (ולפניה ורינט) מופעלת במעל לאלפיים צווים מידי שנה

אגב, ניסיון לקבל מידע על הכלים של סלברייט, TA9 (חברה קשורה לחברת רייזון) ו-NSO, לפי חוק חופש המידע, נדחה ע"י ביהמ"ש המחוזי בי-ם - כאן

תשומת לב לשני דוחות מקצועיים של חברת מטא (חברת האם של מיקרוסופט) לגבי חברות "סייבר התקפי" (חברות שמפעילות רוגלות) ישראליות ושפועלות גם בישראל: דו"ח 2021 חושף את קוגניט (Cognyte), Cobwebs Technologies ,Black Cube ,Bluehawk CI וחברות נוספות - כאן, דו"ח 2022 חושף גם את החברות הישראליות: Candiru ,CyberGlobes ,Quadream - כאן

רק לשם קבלת פרופורציות, יש כאן נתונים של מערכת אחת, מערכת "סימני דרך": מעל ל-50 אלף צווים והיתרים לשנה, כל שנה, בשנים האחרונות.
המערכת של סלברייט מופעלת בעשרות אלפי צווים בשנה (אין נתון מדויק, הערכה שמעל ל-25 אלף צווים בשנה. כ"כ ידוע ש
בשנים 2013-2020 הוצאו 22,492 אלף צווים (!!) לעננים בינלאומיים בארה"ב, לקבל מהם את כל המידע של תושבים בישראל. מעל ל-2,800 צווים בממוצע בשנה). 

יודגש שר המשפטים הוא הממונה על יישום "חוק נתוני תקשורת", כמופיע בתצלום כאן מתחת, ולכן לא פלא שהפרקליטות והמשנה ליועמ"ש "הזיזו את הגבינה" ל"חוק האזנות סתר", שכן על פי חוק זה ראש הממשלה הוא הממונה על יישום "חוק האזנות סתר".... כלומר: שביבי יהיה אחראי על ההאזנות הלא חוקיות שבוצעו כנגדו.... ולא משרד המשפטים ושר המשפטים....
אחריות לחוק נתוני תקשורת

בהערת אגב נציין שתעשיית הסייבר ההתקפי שמקורה בפיתוחים ישראליים נמצאת תחת לחץ רגולטורי וציבורי חזק ונמצאות (חלקן) בדעיכה, לא מעט חברות בתחום הזה פשוט קרסו, גם בגלל לחץ של הממשל האמריקאי, כמתואר בהרחבה בשתי הכתבות של "גלובס (באנגלית) כאן וכאן. התמוטטות "המימד החמישי" והצרות של NSO (שתי החברות היו קשורות זו בזו ותוכננו להתמזג) - היו בין הגורמים המרכזיים, למפולת הרגולטורית הזו. היחיד שהרוויח מהמצב (איך לא), היה אהוד ברק וחברת פאראגון שבה השקיע והיה בין מקימיה. על הלחץ הרגולטורי שקיים בארה"ב (ואיך פאראגון קיבלה תמיכה מממשל ביידן) יש פירוט נרחב כאן
הצו הנשיאותי הטרי ממשל ביידן מסוף אפריל 2024 בתחומים של הגנה על פרטיות של תושבי ארה"ב נמצא כאן
בנוסף: כפי שהפרשן יעקב ברדוגו אמר וכתב כמה פעמים: "בני גנץ מסוכן וסיכן את עם ישראל", גם בתחום הסייבר ההתקפי

3. הסמכות לאשר כלי האזנת סתר למשטרה אינה של היועמ"שית (סמכות ש"ועדת מררי" המציאה ללא כל בסיס חוקי, יש מאין, כמו כל הדו"ח ההזוי והמומצא של צוות מררי), אלא של רוה"מ.

אז מי אישר את הפגסוס ודחף להפעלתו? הפרכת השקרים וההטעיות הענקיות סביב ועדת החקירה לעניין הרוגלות, בראיון של כ-12 דקות של נצ"מ בדימוס אבי וייס ע"י ד"ר גדי טאוב בתכנית "שומר סף" ב-גלי ישראל". הלינק להאזנה לריאיון: https://bit.ly/GadiTaubAviWeiss.

למתעניינים במסמכים ובפרטים: אישור כלי האזנת סתר למשטרה, סעיף הלקוח מ"חוק האזנת סתר" (נושא הנתון בסמכות בלעדית של ראש הממשלה, אפשרי באישור ועדה מיוחדת של הכנסת) - כאן. נאום רוה"מ נתניהו בטקס החלפת מפכ"לים בסוף 2015 - כאן. קיטוע דבריו בנוגע לצורך בשימוש בכלים מתקדמים דוגמת סייבר ע"י המשטרה - כאן

כל הנראה, האישור של נתניהו ל"סיגינט-סייבר" (כלומר: עקרונית גם פגסוס) ניתן בתקופת כהונתו של המפכ"ל דודי כהן, שהיה מפכ"ל בין 2007 ל-2011 ואירח את נתניהו במטה הארצי (ראה למשל דיווח כאן וכאן), מפכ"ל שגם התגאה בקורות חייו בהכנסת הסיגינט למשטרת ישראל בכלל וללהב 433 בפרט - כאן. הקיטוע הספציפי הזה לקוח מכאן

תזכורת: ההחלטות המקצועיות על רכישת רוגלות מתקדמות דוגמת הפגסוס התקבלו ב-2012-13, ב-2013 החל תהליך הרכש והבדיקות וב-2014 המערכת כבר הייתה מבצעית ופעלה ביחידת הסיגינט-סייבר המשטרתית בשת"פ השב"כ.


תזכורת למי ששכח: המפכ"ל דאז רוני אלשיך הכריז בגלוי (למשל כאן וכאן): "רוני אלשיך: "למשטרה אין בכלל פגסוס. מישהו ישלם על הספין הזה". אכן, בתקופתו לשב"כ היה פגסוס, והמשטרה השתמשה בפגסוס - בשב"כ (והוציאה נתונים מהמסוף של השב"כ שהיה אצל המשטרה תחת הכינוי "סייפן")....

כלומר: נעשתה כאן, לכאורה, מסכת הונאה ורמיה בקנה מידה מזעזע, ממש בלתי נתפס, על רוה"מ נתניהו, שאישר (מבלי להבין עד הסוף מה שהוא מאשר) ועודד, את הכלים החודרניים וההתקפיים, שהמשטרה רצתה, רכשה והפעילה באינטנסיביות - נגדו ונגד כל מקורביו, עובדיו וחבריו - כדי "לתפור" לו תיקים פליליים, בלי ראיות, תוך "סחיטת עדים" סיטונית. 

4. הטענה של היועמ"ש (הקודם, עו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט), המשנה ליועמ"ש הקודם (עו"ד עמית מררי) ושאר בכירי לשכת היועמ"ש וצמרת הפרקליטות ש"לא ידענו על הפגסוס לפני 2018", היא טענה שקרית.

הזמתי את הטענה הזו בעבר בכתבה כאן בסעיף 1, וגם בהרחבה כאן בסעיף 3, עם אסמכתאות לרוב, וכאן אני מביא אסמכתה חדשה וטרייה יחסית, שמגיעה היישר ממשרד המשפטים עצמו, במסמך תגובה לפי "חוק חופש המידע", תגובה המדברת אודות חוות דעת, שהוכנה במחצית 2018 עבור המשטרה, ע"י בכיר הפרקליטות בשם היועמ"ש (עו"ד ד"ר חיים ויסמונסקי, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות מאז 2015). זאת, עבור שופט, שהתעקש לדעת את הבסיס החוקי לאישור צו, שבאמצעותו מופעלת רוגלה (מה שמוכיח, שיש שופטים, שכן ידעו מהרוגלות, כי הם קיבלו את חוות הדעת הזו מהפרקליטות, דרך המשטרה).

חוות הדעת הזו הופנתה לצמרת המשטרה (ומשם זה הועבר לשופט, שביקש זאת, שמו כרגע לא ידוע, ואח"כ כנראה חוות דעת זו הועברה לעוד שופטים). כך, שגם בצמרת המשטרה לא יכולה להעלות הטענה של: "לא ידענו". הקצינים המרכזיים במשטרת ישראל, שעסקו ברכש, אישור, קידום והפעלת מערכות הרוגלה ואיסוף המידע הפרטי והאינטימי של תושבי ישראל - נמצאים בתכתובות כאן וכאן ומפורט בהרחבה בכתבת החשיפה הנוקבת כאן.

המסמך המלא מ- 2023 ממשרד המשפטים, שנשלח לאורי סולד מ"התנועה לחופש המידע" (ע"ר) - כאן.

במסמך זה של משרד המשפטים, יש נספח של "פרפרזה" (תקצור) של חוות הדעת, שהכין אז ד"ר חיים ויסמונסקי בשם הפרקליטות והיועמ"ש, ובנספח זה קיימת הפסקה הבאה המדברת בעד עצמה.

זו פסקה התואמת במדויק את מה שכבר חשפתי בכתבות הקודמות: כאן סעיף 1 וכאן סעיף 3, שהמשנה ליועמ"ש קיבלה, כל השנים, מידי חודש, דיווח מלא על הכל, כולל חדירות - החדרה ("כניסה סמויה" "לצורך התקנת רכיב האזנה"), כלומר: החדרה של רוגלות למחשבים ולסמארטפונים, וזה בדיוק מה שמופיע בכתוב בתצלום כאן למטה, הלקוח מחוות הדעת הזו של הפרקליטות\מד"ר ויסמונסקי, שהועברה למשטרה ולבית המשפט:
ממשרד המשפטים

לסיכום: לוועדת הבדיקה בתחום הרוגלות (בהנחה שלא "תטורפד" ע"י הבג"ץ), מצפה עבודה בקנה מידה עצום, כדי "להרים את המסך" מעל סודות ההונאה הפלילית, לכאורה, החמורה ביותר, שהייתה אי פעם בתולדות מדינת ישראל, הונאה מחרידה, מטרידה ומחוץ לכל חוק, תקנה או נורמה, שפגעה כמעט בכל תושבי ישראל. 

נספח א':
רשימת חשיפות קודמות ב"פרשת פגסוס" ושאר תופעות ה"שטאזילנד" השזורות בהתנהלות משטרת ישראל בעשור האחרון (לעיתים בשילוב הדוק עם השב"כ ומערכותיו, כמפורט בנספח ב' כאן, וכמובן עם הפרקליטות והיועמ"ש).

מדובר כאן בסדרת כתבות חשיפה מלאות במסמכים וגילויים בלעדיים, שהחלה בינואר 2022 (לאחר חשיפה ראשונה ב-2014. כתבה מקדימה פורסמה בטלקום ניוז כבר ב-2013 - כאן). כתבות נוקבות מומלצות לקריאה, למתעניינים בפרשה המחרידה הזו, שפוגעת ישירות ובעקיפין בכל אזרחי המדינה:

מאמר החשיפה הראשון ב-2014: "חשיפת יחידת הסיגינט (מודיעין אותות אלקטרוני) של משטרת ישראל" - כאן. 

הפרק הראשון בסדרה של 2022 פורסם תחת הכותרת: תפירת תיק 4000: 6 גילויים המוכיחים שהשימוש בתוכנת הריגול היה בלתי חוקי כאן.
הפרק השני פורסם תחת הכותרת:
 תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן. 
הפרק השלישי פורסם תחת הכותרתרעידת האדמה של תפירת תיק 4000: ריגול בלתי חוקי וקשירת קשר להפלת שלטון כאן
הפרק הרביעי פורסם תחת הכותרת
5 ספינים של הפרקליטות גם לגלגל על המשטרה את האחריות בפרשת הריגול בסמארטפונים - כאן.
הפרק החמישי פורסם תחת הכותרתהשלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים ולמחשבים? הפעולות בנוסח השטאזי והשאלות שלא רוצים לענות לי עליהן, איך המשטרה שילמה ל"מימד החמישי" בפטור ממכרז 4 מיליון ש"ח (תוכנן לשלם להם 50 מיליון ש"ח) על מערכת קוד פתוח חינמית מול מערכות בשלות של חברות אחרות שהיו באותה העת, ועל מערכת "הפיוז'ן סנטר", שרוני אלשייך (כיום שותף בקרן AWZ, שעומדת, בין היתר, מאחורי הפעילויות מהסוג הזה), תכנן לשדרגה באמצעות "המימד החמישי" - כאן.
הפרק השישי פורסם תחת הכותרת: אי אפשר למכור לאיש שמערכת סיגינט של עשרות מיליוני ₪ לשנה המופעלת ע"י מאות אנשים הפיקה רק חדירה אחת לשלמה פילבר במשך 8 שנות הפעלתה כאן. 
הפרק השביעי פורסם תחת הכותרת: חשיפת "השחיטה הגדולה" של המשטרה בהחלה להתבצע בפרקליטות המדינה - כאן.
הפרק השמיני פורסם תחת הכותרת: ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן(כולל מצגת להפצה אודות שקרי דו"ח צוות מררי).
הפרק התשיעי פורסם תחת הכותרתהשלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

הכתבות המשלימות והשוטפות בשנת 2022: 
משפט תיקי האלפים ופרשת האזנות הסתר - עדכונים שוטפים פברואר 2022 - כאן. 
משפט תיקי האלפים ופרשת האזנות הסתר - עדכונים שוטפים מרץ 2022 - כאן.
הכתבה המשלימה: 2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

הכתבה החשובה: פרשת המימד החמישי: אבי וייס חושף חשד לניגוד עניינים חמור של בני גנץ - כאן.
הכתבה החשובהחשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשויות - כאן.
הכתבה המשלימה: 
יותר מ-100,000 חתמו על עצומה לעצור השימוש בתוכנות ריגול, שתוצג באו"ם - כאן
הכתבה המשלימה: "תיק 4000: היום השלישי בחקירת תנ"צ יואב תלם והמשך עדכונים בתיקי האלפים" - כאן. 

בסרטונים הקשורים לנושא ניתן לצפות, בין היתר: בכתבה: משפט תיק 4000 התפור: הסברים, דיווחים ופרשנויות של אבי וייס באמצעות סרטוני יוטיוב ומצגות - פברואר 2022 - כאן. ובכתבה: משפט תיק 4000 והאזנות סתר: פרשנויות מאבי וייס בסרטוני ראיונות - מרץ 2022 - כאן

כלל סרטוני היוטיוב של אבי וייס מצויים כאן (מעל ל-300 סרטונים, רובם בסוגיות של האזנות סתר ו"תפירת תיקים"), ויש סרטונים רבים נוספים חלקם מאוד מפורטים וארוכים, (מעל ל-200 סרטונים), באתר "פורום קפה שפירא" - כאן. מעל ל-130 סרטונים קיימים ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס", מהם עשרות בנושא הרוגלות - כאן

סרטון  יוטיוב חשוב שפורסם תחת הכותרת: "מי משקר בנוגע לפגסוס? למה המשטרה הפעילה למעלה מאלף פעמים את הפגסוס על אנשים תמימים שלא עברו שום עבירה, דוגמת אמילי מורן שגב, עקרת בית מחדרה??" אבי וייס מדהים את חברי ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת בנתונים שסותרים את כל השקרים והטיוחים של המשטרה ועו"ד מררי (המשנה ליועמ"שית). סרטון קצר (5 דקות) קיטוע מתוך הדיון בוועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת מיום 13.3.23 - כאן. קיטוע רחב יותר מהדיון, של 10 דקות: כאן

סרטונים מעמיקים של ד"ר גדי טאוב (מראיין את אבי וייס):
1. השימוש באמצעי ביון נגד אזרחים הוא סיטונאי. הפרקליטות שותפה. שומר סף #111 עם נצ"מ בדימוס, אבי וייס - כאן.
2. העבריינות היא השיטה. משטרת ישראל מאז מסמך יצחקי. שומר סף #122 עם אבי וייס - כאן.
3. מי שיבין מה באמת קרה סביב פרשת המימד החמישי יתקשה לישון בלילות. שומר סף #179 עם אבי וייס - כאן. 

כתבות חשיפה החל מסוף 2022 ובמהלך 2023:
הכתבה: חשיפת "קליקת עמ"מ 5" במשטרת ישראל שתפרה את "תיקי האלפים" לנתניהו - כאן.

הכתבה: האם ניתן לחסל את "תפירת התיקים" ותופעת "קליקת עמ"מ 5" במשטרה? - כאן
הכתבה: ה"סכסוך" עם המפכ"ל שבתאי הוא סיפור כיסוי לפעילות ערן קמין עם בן כספית - כאן
הכתבה: רביב דרוקר וניר חפץ עובדים על כולם בעיניים: חשיפות מדהימות ובלעדיות - כאן. 
הכתבה: מחקר: גרסה טרויאנית של טלגרם מאפשרת ריגול אחר המשתמשים - כאן. 
הכתבה: שערורייה: בוצעה האזנת סתר בפגסוס לראש הממשלה נתניהו ללא אישור כחוק - כאן
הכתבה: גילויים חדשים ומזעזעים משערוריית האזנות הסתר והרוגלות בעיריית חדרה - כאן
הכתבה: 
האם המשטרה מטעה שופטים מזה 30 שנה בצווים לא חוקיים להאזנות סתר? - כאן
הכתבה: חשיפת 5 שקרי הפרקליטות לגבי הפעלת הפגסוס על אמילי מורן שגב ב"פרשת חדרה" - כאן.
הכתבה: חשיפת המספרים המפלצתיים של חדירות מ"י לסמארטפונים ולמחשבים שלכם - כאן.
הכתבה: מי חתם על צו האזנת הסתר להפעלת הפגסוס על אמילי ושמו מוסתר? - כאן.
הכתבה: 
האם המשטרה רשאית להתקין אצלכם בבית/משרד מצלמת האזנת סתר? כאן.
הכתבה: 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן.
הכתבה:  
איך מערכות האכיפה שודדות את המידע שלנו מהעננים, מזהות את כל המחוברים אלינו ומגיעות אפילו לחשבונות הבנק שלנו? כאן.
הכתבה: הסרת ההשחרות בצווי האזנת הסתר של המשטרה - מה נחשף בצווים? - כאן

הכתבה: ​הסתרת עבירות פליליות (לכאורה) שבוצעה בתיקי האלפים נתמכה ע"י בנט וכחלון - כאן
הכתבה: צייצתם נגד היועמ"ש? אכלתם אותה ותקבלו טיפול מודיעיני מיוחד מהמשטרה! - כאן
הכתבה: מי הניע את חקירת "תיק הצוללות" (תיק 3000)? - לא מה שחשבתם! - כאן.
 
הכתבה: חשיפות חדשות בפרשת "המימד החמישי". דרישה להקמת ועדת חקירה! - כאן. 

עדכונים:
עדכונים 4.9.23
א. חשיפה שהדהימה את המראיין: האם יש סיכויים לוועדת הבדיקה של הרוגלות לצאת לדרך ולחשוף את כל האמת? מה מסתירים גם כעת מהציבור? אבי וייס בריאיון נוקב אצל אבי רצון בתכנית "אבי רצון בבוקר" ב"רדיו גלי ישראל". קובץ השידור הקולי (6 דקות) כאן: https://bit.ly/RatzonWeiss

ב. הוגשה בקשה לבג"ץ מטעם "התנועה למען איכות השפיטה בישראל" \ יהונתן קפאח בעניין "עדת הבדיקה לרוגלות". הבקשה לפסול את השופט עמית וכל שופט אחר, שהתלונן במשטרה על פגיעה במוניטין שלו בחקירות, שבהן הופעלו רוגלות (מובא כאן המקרה של לורי שם טוב). המסמך הנוקב ביותר והדי מדהים של יהונתן קפאח נמצא במלואו כאן

ג. 
הוצאת ספרים בריטית גדולה בשם Macmillan הוציאה בינואר 2023 ספר על מערכת הריגול "פגסוס" בשם: Pegasus: The Story of the World's Most Dangerous Spyware - כאן. המחברים הם שני עיתונאים חוקרים בשם: Laurent Richard ו- Sandrine Rigaud. מרתק למתעניינים בנושא. 

עדכון 5.9.23: 
א. הוגשה עתירה נוספת לבג"ץ כנגד הפעלת רוגלות ע"י משטרת ישראל והשב"כ: האגודה לזכויות האזרח בישראל ביחד עם הקליניקה לפרטיות בפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א הגישו "עתירה למתן צו על תנאי ובקשה לצו ביניים" - המסמך המלא של העתירה נמצא כאן.
יצוין, שבג"ץ קודם בנושא זה, שהתמקד בשב"כ, מהאגודה לזכויות האזרח בישראל (בג"ץ 3659/22) - טרם הסתיים הדיון בו. כעת העתירה החדשה הזו - כוללת גם את המשטרה והיא מעודכנת עם כל ההתפתחויות והחשיפות החשובות, שהיו בשנה החולפת. 

ב. הכתב מרדכי לבל מ"יתד נאמן" פרסם מאמר מקיף של ראיונות, שערך עם עו"ד פיני פישלר ועם בני הזוג שרן בהקשר לשימוש ברוגלות כנגדם. המאמר - כאן

ג. פורסם ע"י TOV כאן בטוויטר: "נצ"מ בדימוס אבי וייס: נדב ארגמן מתנגד לחקירת פגסוס כי הוא מבין שזה עניין שלו: הוא נתן לאלשיך להפעיל עמדות פגסוס בשב"כ, בתקופתו השב"כ האזין לראש הממשלה, ובתקופתו אחד משומרי הראש של נתניהו היה מדליף לבן כספית". 

יודגש, שכל הגורמים (יועמ"ש, צמרת הפרקליטות, ראשי משרד המשפטים, צמרת המשטרה, צמרת המשרד לבט"ל, השב"כ) שאליהם אבי וייס פנה בשנת 2022 בעניין ההפעלה של עיתונאים כ"מקורות" במסגרת "תיקי האלפים" - לא נענו, למעט תגובה מתחמקת אחת של המשרד לבט"ל - כאן

עדכון 7.9.23עומר כביר פרסם כאן ב"כלכליסט" (כותרת בלבד): "ועדה של הסנאט הפולני: הרשויות ביצעו שימוש לא חוקי בתוכנת פגסוס.
לפי הדו"ח,שהתפרסם היום, התוכנה מבית NSO הישראלית שימשה נגד יעדים, שלא היו חשודים בפשע כלשהו, כולל אנשי אופוזיציה, אנשי עסקים ותובעת בפרקליטות של פולין; חמור מכך: הדבר פגע בתקינות הבחירות ב-2019."

עדכון 9.9.23: בהמשך לעדכון מ-4.9.23 (עתירה לבג"ץ מטעם "התנועה למען איכות השפיטה בישראל"\יהונתן קפאח- העתירה כאן), אותו עותר הגיש בקשה להצטרף לבג"ץ בעניין הפעלת הרוגלות, שהגישו קבוצה של עותרים ובראשם נדב ארגמן (עדכון מ-30.8.23, העתירה כאן). הפנייה החדשה לבג"ץ הכוללת חלקים נרחבים מהעתירה המקורית של יהונתן קפאח - כאן

ביום 20.9.23 כבוד השופט י' כשר מבית המשפט העליון דחה את בקשת "התנועה למען איכות השפיטה בישראל" להצטרף לעתירת בג"ץ "ועדת הרוגלות" - כאן. בעקבות זאת, "התנועה למען איכות השפיטה בישראל" הגישה ביום 22.9.23 בקשה לעליון שהשופט י' כשר יפסול את עצמו מעיסוק בעניינים הללו - כאן

עדכון 10.9.23: הסנגוריה הציבורית (יחידה במשרד המשפטים) פרסמה את דו"ח 2022 שלה, בדו"ח זה יש עדכונים קצרים לגבי נושא הרוגלות - כאן, בהמשך לדו"ח החריף של הסנגוריה בנושא זה ("פרק במיקוד") בדו"ח 2021, בהמשך לעמדה שהסנגוריה הציבורית הציגה בכנסת במרץ 2023 - כאן, ובהמשך לכך, שהסנגוריה הציבורית הוציאה 2 מכתבים דחופים וחשובים ביותר ליועמ"שית, במאי 2023: 
1) דרישה להפסיק מיידית את השימוש בפגסוס ע"י המשטרה עד שייחקק בעניין זה חוק מתאים - כאן
2) דרישה ליידע כל חשוד\נאשם\עד שהופעל כנגדו פגסוס על כך, שזה הופעל כנגדו והסנגוריה הציבורית מבקשת לקבל לידיה את רשימת כלל התיקים בהם נעשה שימוש ברוגלה - כאן.
לא ידוע מה הייתה תגובת היועמ"שית, לפניות הללו, אם בכלל הייתה תגובה. 

בעניין זה פורסם ע"י עמיר קורץ ב"כלכליסט" כאן (כותרת בלבד): "הסנגורית הציבורית: "אנחנו נחשבים למדינה מתוקנת, אבל קורים כאן דברים אפלים".
עו"ד ענת מיסד כנען לא ישנה בגלל תנאי המאסר בארץ. לדבריה, "מעצר עד תום ההליכים פוגע ביכולת להוכיח חפות", "השימוש המשטרתי ברוגלות צריך להטריד את כולנו", "בתי המשפט מכוונים ליעילות שבאה לעתים על חשבון הצדק" ו"טועה מי שחושב שזה לא יפגע בו"."

עדכון 13.9.23: תומר גנון פרסם ב"כלכליסט" כתבה תחת הכותרת: "המשטרה שאבה מידע חסוי באמצעות רוגלה בחקירת שחיתות ברכבת ישראל. הנייד של לאוניד פורטנוי, מהנדס שהועסק ברכבת, הודבק ברוגלה על ידי משטרת ישראל ובעקבות המידע שנשאב מהמכשיר הוא זומן לשימוע בגין קבלת שוחד" - כאן.

מה שמוכיח שהשימוש ברוגלות היה כלי עבודה שגרתי של המשטרה בתיקים רבים, בלי שום קשר ל"תיקי האלפים". 

עדכונים 14.9.23:
א. עומר בן יעקב מ"הארץ" פרסם מאמר נרחב ומרתק על עולם הרוגלות בישראל. המאמר המלא - כאן, או כאן (אם הוא נעלם מהאינטרנט).

ב. ועדת הבדיקה הממשלתית לעניין הרוגלות העלתה אתר - כאן. ופרסמה קול קורא לציבור - כאן.
כל 34 המאמרים שפורסמו עד היום ב"טלקום ניוז" בעניין הרוגלות ונושאים משיקים: כאן. הפניה של אבי וייס לוועדה - כאן

עדכון 17.9.23: נשלחה תזכורת בעניין נצ"מ שמואל שרביט והופעתו בבימ"ש לשלום בחיפה ב"פרשת חדרה" - כאן

עדכון 20.9.23: עו"ד פיני פישלר התראיין כאן ב-104.5fm "רדיו צפון" בתכנית "קפאין" עם השדר יואב מינץ, תחת הכותרת: ""המשטרה מפעילה את מערכת זיהוי הפנים בלי חוק ובלי תקנות, הרבה שנים בלי רישום במאגר"."

עדכון 21.9.23: ראש חטיבת המודיעין במשטרה, תנ"צ דרור אסף מדווח בראיון ב"ישראל היום" כאן (ראה בתצלום משמאל, לחיצה על התצלום מגדילה אותו), עין הנץ בחקירותשכמעט בכל תיקי החקירה במשטרה הראיות המרכזיות מבוססות על מידע שהגיע ממערכת "עין הנץ".
כלומר: הוא מודה שמזה יותר מעשור תיקי החקירה במשטרת ישראל מבוססים על ראיות שהושגו ממידע שהושג בכלי מודיעיני שאין לו שום בסיס חוקי (עד עצם היום הזה! מתי הצעת החוק בנושא תעבור בכנסת? - זה לא ידוע), ולכן רוב ההרשעות בתיקי החקירה מבוססות, מזה שנים, על ראיות שאין להן שום בסיס חוקי. מדהים. 

עדכון 22.9.23: ניסיון של מפעיל האתר "עדנה קרנבל" יהונתן (יוני) קפאח להצטרף כצד לעתירת בג"ץ של נדב ארגמן כנגד "ועדת הרוגלות" ולבקש לפסול שופטים - נדחה ע"י שופט העליון כבוד השופט י' כשר - כאן

עדכון 24.9.23: חשיפה מדהימה ראשונה: מה יוצג לוועדת הבדיקה של הרוגלות? מה מסתירים (המשטרה, השב"כ והפרקליטות) גם כעת מהציבור?
אבי וייס ועו"ד פיני פישלר בריאיון נוקב ב-24.9.23 אצל אבי רצון בתכנית "אבי רצון בבוקר" ב"רדיו גלי ישראל" 94fm. השידור המלא (קובץ קול) של 11 דקות כאן: https://bit.ly/RatzonWeissFishler

עדכון 28.9.23: בערוץ 7 פורסמה ידיעה תחת הכותרת: הטבח בצפון: היועמ"שית אישרה שימוש ברוגלת פגסוס - כאן. הערה חשובה: ממתי יש לה סמכות כזו ומה הבסיס החוקי לכך?

עדכונים 29.9.23:
א. פורסם כאן ע"י אנה ברסקי ב"מעריב" (כותרת בלבד): ""היועמ"שית בניגוד עניינים": לוין דורש ייצוג פרטי בעתירות נגד ועדת הרוגלות.
שר המשפטים שיגר מכתב למשנה ליועמ"שית בנושא ועדת הבדיקה הממשלתית לפרשת פגסוס, ודרש לקבל ייצוג פרטי בעתירות: "עומד על כך שמנדט הוועדה לא יוגבל". המכתב של השר יריב לוין - כאן

ב. אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי

ג. דו"ח מבקר המדינה באירועי "שומר חומות"' שפורסם ב-2022, דו"ח חמור ביותר, הנמצא במלואו כאן, חשף ליקויים חמורים במערך המודיעין המשטרתי בכלל וביחידות הסיגינט-סייבר בפרט, סביב אירועי "שומר חומות". להלן פסקה אחת חשובה מהדו"ח:
"מודיעין גלוי וניטור רשתי –
(א) מערכת מרכזית להפקת מודיעין גלוי מרשתות חברתיות הותקנה במערכות המשטרה בשנת 2018, נפרסה ביחידות ארציות ובמחוזות ונעשה בה שימוש באגף החקירות והמודיעין. את המערכת סיפקה חברה שההתקשרות עימה בוצעה בפטור ממכרז.
בתקופת ההתקשרות הנוגעת למערכת המרכזית נערכה המשטרה לביצוע רכש של מערכת אחרת שהייתה אמורה לספק מענה רחב יותר לאיסוף מידע גלוי, ולפיכך לא פעלו במשטרה לפרסום מכרז לרכישת מערכת לאיסוף מידע מרשתות חברתיות
בלבד. בסופו של דבר, בשל פערי תקציב לא רכשה המשטרה את המערכת הרחבה. ב- 8.6.20 נדונה בקשה להאריך את ההתקשרות בעניין המערכת המרכזית בשנתיים נוספות, עד ליציאה למכרז בנושא. בדיון שנערך בנושא ביום 22.6.20 עלו קשיים משפטיים בנוגע להליך של בקשה לפטור ממכרז. בסיכום הדיון החליט ממלא מקום המפכ"ל כי לא תהיה פנייה להליך פטור נוסף, וכי המערכת תסיים את פעילותה ב- 1.7.20.
כפועל יוצא מכך, במשך תקופה של יותר מעשרה חודשים, מ- 1.7.20 ועד אירועי שומר החומות במאי 2021 - משלא הושלמו הליכי מכרז ולא הוסדר פתרון שיבטיח רציפות תפקודית - לא פעלה מערכת מרכזית להפקת מודיעין גלוי. המערכת הותקנה שוב רק לקראת סופם של אירועי שומר החומות ולא הייתה בשלה להפעלה במהלכם."

הערות: למשטרת ישראל היו 2 מערכות להפקת מודיעין רשתי גלוי (לקוח מכאן ומכאן):
1) אבריקון מחקר ופיתוח - מערכת אומגה, שפעלה במשטרה מ-2016 עד 2020 וכנראה גם בהמשך.
2) ביוניק - ויג'אר שפעלה מ-2018 עד 2020. המשטרה המשיכה (חלקית בלבד) ב-2021 עם מערכת אבריקון - אומגה בפטור נוסף (כאן) לעוד שנה (עד 2022 כולל) וב-2022 המשטרה יצאה למכרז למערכת חדשה (כאן, כאן וכאן). זאת, במקביל להפעלת מערכת ידנית (כאן) ע"י שוטרים, איסוף מידע ידני בשיטה שלא תלויה במערכת מסחרית ממוחשבת. לא ידוע מי זכה במכרז הזה, יש הטוענים' שזו חברת סלברייט.
בכל מקרה, ב-7.8.23 המשטרה ביקשה פטור נוסף (ראה כאן) למערכת אבריקון-אומגה עד 30.11.23. כלומר: כרגע, המשטרה עדיין טרם החליטה סופית בעניין זה ואין אפילו כיום מערכת מבצעית שעונה לצרכי איסוף מודיעין וניטור רשתי.
בדיון שהתקיים בכנסת (כאן) ביום 31.12.21, ראשי המשטרה שיקרו לכנסת לגבי היערכות המשטרה והסתירו את העובדה שמערכות המודיעין של המטרה (וגם השב"כ) לא פעלו. יתרה מכך, נחשף שהמשטרה הייתה בחשש להפעלת תכנית "כונס נכסים" (פלישת החמאס לתוך ישראל מלווה בטילים ורקטות) והקצתה לכך כוחות גדולים מאוד כולל הימ"מ (כאן), לטובת צה"ל, במקום להקצות את הכוחות הללו ל"ערים המעורבות", שם נדרשו באמת - הכוחות הללו. 
יש לציין, שלמשרדי הממשלה באמצעות מנהל הרכש הממשלתי, יש מערכת דומה פועלת בתחום הזה, של חברת בוזילה. כנראה, המערכת הזו של בוזילה לא עונה לצרכים של המשטרה ולכן המשטרה מעוניינת במערכת התפורה בדיוק לצרכיה, וכך נשארה די עיוורת, במשך שנים, לאיסוף מידע מקצועי, מדויק ושיטתי, בשיטת "המודיעין הרשתי הגלוי", והתוצאות של המחדל החמור והמתמשך הזה נראות היטב, במיוחד במגזר הערבי.   

1.10.23
א. היועמ"שית גלי בהרב מיארה אישרה לשר המשפטים יריב לוין ייצוג נפרד גם בעתירות נגד הקמת ועדת הבדיקה לרוגלות. כ"כ נכתב ללוין, שהטענה לפיה הייעוץ המשפטי לממשלה מצוי בניגוד עניינים היא "חסרת כל ביסוס". המסמך של היועמ"שית - כאן

ב. פרופ' טליה איינהורן פרסמה בטוויטר:
טליה איינהורן







 

ג. התקבלה באיחור רב (נשלח בדואר רגיל, המכתב מ-13.9.23) החלטה של מחלקת העררים בפרקליטות בנוגע לערר שהגשתי (אבי וייס) בנוגע לסגירת תיק מח"ש 842/22 (התלונה של אבי וייס מצויה כאן, מפברואר 2022, בעניין צווי האזנת הסתר עם פגסוס), ומחלקת העררים דוחה בפעם השנייה את המועד לקבלת החלטה בערר והמועד הצפוי כעת לקבלת החלטה קפץ ל-17.11.23. המכתב של מחלקת העררים בפרקליטות - כאן

2.10.23:
אמוטי קסטל צייץ כאן: "פרסום ראשון: היועצת המשפטית לממשלה לועדת הפגסוס: "מסרבת להופיע בפניכם". במכתב ששיגרה בהרב מיארה בתגובה לזימוניה לוועדה כתבה בין היתר כי מכיוון שישנה עתירה תלויה ועומדת בבג"צ שתבחן את סמכויות הוועדה בתיקים פתוחים ואת עצם קיומה ובעקבות לו"ז צפוף היא איננה סבורה כי הופעתה כעת נחוצה."

מכתבה של עו"ד גלי בהרב- מיארה - כאן

ב. בהקשר זה אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי

3.10.23: אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי

4.10.23
א. נצ"מ בדימוס אבי וייס (טלקום ניוז) לאבי רצון הבוקר: "היועמ"שית החליטה שיש לה סמכויות - שאין לה". ניסיונות החסימה, ההסתרה והטיוח של שערוריות הרוגלות ו"המימד החמישי" - מתעצמים. אבי וייס ועו"ד פיני פישלר בריאיון נוקב ב- 4.10.23 אצל אבי רצון בתכנית "אבי רצון בבוקר" ב"רדיו גלי ישראל". השידור המלא (קובץ אודיו) בן 11 דקות כאן: https://bit.ly/FishlerWeissRatzon. לינק לשידור ברדיו "גלי ישראל": https://www.gly.co.il/item?id=29716. פרטים נוספים למתעניינים בכתבת החשיפה: https://bit.ly/PegasusInquiryCommittee.
רדיו גלי ישראל פרסם בטוויטר:
גלי ישראל

ב. פרקליטי הנאשם אבריאל בר יוסף ובראשם עו"ד ז'ק חן מ"תיק הצוללות" פנו ל"ועדת לבדיקת הרוגלות" - ושלחו מסמך חריף וחשוב ביותר בדבר "מסירת מידע על הפעלה לא חוקית של רוגלות". המסמך של עורכי הדין במלואו - כאן

צילום ההודעה לעיתונות של פרקליטי אבריאל בר יוסף - כאן.

ג. אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי
הצילום של חלק זה במכתב עורכי הדין - כאן.

ד. אבי וייס פרסם בטוויטר:
אבי וייס

5.10.23דניאל דולב פרסם כאן סדרת תחקירים ב"שומרים" סביב חברת הסייבר ההתקפי Intellexa (כותרת הכתבה הראשית בלבד): "חשיפה: רה"מ לשעבר אהוד אולמרט עבד עם חברת הרוגלות אינטלקסה
ממסמכים, שנחשפים במסגרת "תיקי פרדטור" עולה, כי החברה תכננה ש"ראש ממשלה ישראלי לשעבר" יגיע כנציג שלה לפגישה עם ראש סוכנות ביון גרמנית. אינטלקסה הוכנסה לאחרונה לרשימה השחורה של הממשל האמריקאי לאחר שנעשה שימוש ברוגלות שלה נגד פעילי זכויות אדם, עיתונאים ופוליטיקאים. אולמרט: הקשר עם החברה נפסק לפני מספר חודשים. תחקיר שומרים."

אמנסטי אינטרנשיונל סניף ישראל הוציאו הודעה לתקשורת בעברית ובאנגלית לגבי החשיפה של פעילות חברת אינטלקסה - כאן. בהודעה מצוין, ש"ב-9 באוקטובר המעבדה הפורנזית של אמנסטי-טק תפרסם דו"ח מקיף ונרחב של ממצאיה בהמשך לתחקיר "תיקי פרדטור" [שם המוצר של החברה]. 

פרטים נוספים על מערכת אינטלקסה יש במאמר של עומר בן יעקב ב-"הארץ" - כאן

6.10.23:
א. בהמשך לדווח מ-5.10.23, דניאל דולב מ"שומרים" עדכן ב-6.10.23 את סדרת התחקירים שלו - כאן ופרסם פרק חדש תחת הכותרת: "תיקי פרדטור: ארסנל הסייבר של נקסה ואינטלקסה נחשף. הדבקה סלולרית מבלי שבעל המכשיר נקט בשום פעולה. רוגלה מתקדמת שנשארת על המכשיר גם לאחר אתחול. מכשיר שמתחזה לאנטנה סלולרית. מערכת מעקב המונים שמסוגלת לנטר תעבורת אינטרנט של מדינה שלמה, ועוד ועוד. תיקי פרדטור חושפים את ארגז הכלים של נקסה ואינטלקסה."

כ"כ פורסם כאן: "ארה"ב הטילה סנקציות על בכיר לשעבר באמ"ן שמכר תוכנה ששימשה למעקב נגד בכירים בממשלתם. ארה"ב הטילה היום (שלישי) סנקציות על אלוף משנה במילואים טל דיליאן - לשעבר בכיר באמ"ן ועל בת זוגו שרה חמו המחזיקים בבעלותם את חברת אינטלקסה, על רקע מכירת תוכנת סייבר התקפי בשם פרדטור בה נעשה שימוש נגד בכירים בממשלת ארה"ב."

ב. האתר 9to5mac האמריקאי פרסם כאן חשיפה אודות שימוש בלתי חוקי בנתוני מיקום של סמארטפונים, ע"י מספר סוכנויות ממשלתיות - כולל השירות החשאי האמריקאי. הדו"ח חושף, ש-3 סוכנויות ממשלתיות אמריקאיות נפרדות הפרו את החוק ע"י הפרת הגנת הפרטיות. הדו"ח במלואו כפי שנחשף כעת לציבור - כאן

ג. בהמשך לעדכון מ-7.9.23, השופט העליון י. כשר דחה את הבקשה, שיפסול את עצמו מלקבל החלטות בעניין "ועדת הרוגלות". החלטת השופט - כאן

ד. עו"ד פיני פישלר מתכוון להציג בפני "ועדת הרוגלות" את אחד הכלים הסמויים ומעוררי המחלוקת המוסתרים ע"י המשטרה, כלי "הפרופיילינג" המופעל בנתב"ג (ובמעברי הגבול האחרים של ישראל), ומוסתר היטב בצווי איסור פרסום ובתעודות חיסיון. עוד פרטים על הנושא המעורר מחלוקת הזה נחשפו בעיתונות (כאן, כאן וכאן), ובדיון שנערך בוועדת החוקה של הכנסת. המסמכים של "האגודה לזכויות האזרח בישראל" בנושא זה - מצויים כאן. ב-21.5.23 התקיים דיון בנושא בוועדת החוקה של הכנסת וסיכום הדיון הזה מצוי כאן

11.10.23: ברוך קרא צייץ כאן: "בעקבות סירובו התמוה של השופט משה דרורי, יו״ר ועדת הבדיקה של הרוגלות, להקפיא את עבודת הוועדה בתקופת הלחימה, בקשה בהולה של העותרים בהובלת ראש השב״כ לשעבר, נדב ארגמן, מבית המשפט העליון למתן צו ביניים שיקפיא את עבודת הוועדה עד תום הלחימה. הבקשה הוגשה על ידי עו״ד יוסי בנקל."

14.10.23: פורסם בוואלההממשלה מאשרת כעת במשאל טלפוני חריג תקנות חירום שיאפשרו לצה"ל לקבל גישה מהירה למצלמות שמותקנות במקומות רגישים. נדרשת הסמכת חיילים בצה"ל בעלי מיומנות נדרשת לבצע חדירה ופעולה בחומר מחשב, אף ללא ידיעת בעל חומר המחשב, לצורך סיכול או מניעה של גישה למידע חזותי המופק ממצלמה נייחת. לא ניתן באופן סביר ובפרק הזמן הדרוש, לקבל את הסכמת בעל חומר המחשב לחדירה ולפעולה; ולא ניתן, באופן סביר ובפרק הזמן סביר להשיג את מטרת הפעולה בדרך אחרת שפגיעתה בזכויות פחותה.
הערה: הממשלה לא הצליחה להעביר את חוק "עין הנץ" וכעת מעבירים סעיף אחד שמאפשר את הסמכויות הללו לצה"ל בלי חוק בגלל מצב המלחמה.

עדכון: ביום 8.1.24 הכנסת אישר את השימוש במערכות צילום דוגמת "עין הנץ" במסגרת תיקון מס' 40 לפקודת המשטרה - כאן

7.11.23: פורסם בהארץ
משרדי הביטחון והמשפטים מקדמים: צה"ל ושב"כ יוכלו לחדור למצלמות אבטחה פרטיות. לפי תזכיר החוק, שמקודם כהוראת שעה למשך חצי שנה, צה"ל ושב"כ יוכלו לחדור למצלמות ללא ידיעת בעליהן. הערה: משרד הביטחון ומשרד המשפטים מנצלים את המלחמה כדי להעביר חוק שלא הצליחו להעביר בכנסת בשגרה.

8.11.23: פורסם בכלכליסט: קובעים עובדות בחסות המלחמה: הפיקוח על המאגר הביומטרי יוחלש בהוראת שעה. הערה: מנצלים את מצב המלחמה כדי לשנות חוקים ולהוריד חסמים במאגרי מידע רגישים תחת סיסמאות שכביכול זה דרוש למאמץ המלחמתי.

20.11.23: עומר כביר מ"כלכליסט" פרסם כאן (כותרת בלבד): "עוד מכה ל-NSO: ביהמ"ש בארה"ב מסרב להעביר את התביעה שהגישה נגדה ווטסאפ לישראל.
בתביעה שהוגשה לפני כארבע שנים טוענת ווטסאפ כי מפתחת הרוגלות הישראלית ניצלה באג באפליקציה של להטמנת רוגלת פגסוס. NSO קיוותה כי העברת הדיון לישראל תאפשר לה להציג ראיות חסויות במעמד צד אחד, שכן במקרים דומים בעבר החליט בית המשפט בישראל לדחות את התביעה."

21.11.23: למרות המלחמה, התקיים דיון ראשון מקדים בבית משפט השלום ת"א בתביעתה של אמילי מורן שגב (בת זוגו של ראש העיר לשעבר של חדרה, צבי גנדלמן, הנאשם היחיד ב"תיק חדרה") כנגד מדינת ישראל, זאת, עקב השימוש ב"פגסוס" כנגדה. כבוד השופט גד מינא החליט, באישור נשיא בתי המשפט לשלום בת"א כבוד השופט צחי עוזיאל, לאור מצב המלחמה - כמפורט כאן, על קיום דיון מקדים ב"היוועדות חזותית" בווידיאו. הדיון הדי צולע הזה בראשות השופט גד מינא בווידיאו ובטלפון - כאן, הסתיים בכך שנקבע מועד ל"קדם משפט" ב- 11.2.24. 

12.12.23: בחסות המלחמה, השב"כ והפרקליטות מגישים בשקט הצעת חוק לתיקון "חוק השב"כ", כך שכל פעולות איסוף המידע והאזנות הסתר החודרניות של השב"כ, שנעשו עד כה "במחתרת", לרוב בשת"פ עם מ"י, או מחוץ לכל חוק קיים, "יולבנו" כעת וייכנסו למסגרת חוקית חדשה, שלא הייתה קודם ב"חוק השב"כ". פרטים יש בשני הקבצים המצ"ב: כאן וכאן, הלקוחים מההודעה הטרייה שפורסמה היום כאן: https://did.li/k1yaa.

התייחסות וניתוח ראשוני מקצועי של הצעת החוק, מ- Tech Policy Institute, יש כאן. כתבה של עומר כביר מ"כלכליסט" - כאן. התייחסות ראשונית של "האגודה לזכויות האזרח בישראל" שפורסמה כאן, תחת הכותרת:"תזכיר חוק השב"כ: כל חייהם של האזרחים יהיו חשופים לשלטון".
כ"כ פורסם ניתוח של עו"ד חיים רביה כאן שפרסם זאת תחת הכותרת: "תזכיר חוק - סמכויות רחבות לשב"כ לרגל ולתקוף מחשבים וטלפונים".

18.12.23:
א. יוסי הטוני פרסם כאן באתר "אנשים ומחשבים" (כותרת בלבד): "מכון מחקר: NSO הישראלית – שכירי חרב בסייבר.
כך לפי דו"ח שפרסם מכון מחקר, הטוען, כי פעילות החברה תואמת את ההגדרות של אמנת ז'נבה: "שכירי חרב הם ישות שיש לה מוטיבציה לזכות בפיצוי כספי, או חומרי, בתמורה לנכונותם להילחם למען ארצו של המגייס"."

ב. התקבלה באיחור רב (נשלח בדואר רגיל, המכתב מ-23.11.23) החלטה של מחלקת העררים בפרקליטות בנוגע לערר שהוגש (ע"י אבי וייס) בנוגע לסגירת תיק מח"ש 842/22 (התלונה של אבי וייס מצויה כאן, מפברואר 2022, בעניין צווי האזנת הסתר עם "פגסוס", החלטות שנראות על פניהן לא חוקיות), ומחלקת העררים דוחה בפעם השלישית את המועד לקבלת החלטה בערר והמועד הצפוי כעת לקבלת החלטה קפץ ל-31.1.24. הדחייה השנייה נמצא כאן מעל בסעיף ג' מיום 1.10.23. המכתב שהתקבל אודות הדחייה השלישית למועד קבלת ההחלטות של מחלקת העררים בפרקליטות - כאן.
מסמך הערר על כל נספחיו ומסמכיו מצוי כאן

2.1.24: פורסם ע"י אורן פרסיקו ב"העין השביעית" כאן (כותרת בלבד): "חברת הריגול NSO ו"כלכליסט" נמצאים בהליכי גישור מתקדמים.
NSO תבעה מיליון שקל מהעיתון בעקבות פרסומים על השימוש בתוכנת הריגול פגסוס במשטרת ישראל • טענה כי מדובר ב"תיאוריית קונספירציה פרנואידית" • האם החברה תתקפל מבלי שיתנהל דיון הוכחות בבית המשפט?". 

11.1.24: פורסם כאן ומפורט כאן (כותרת בלבד): "חדשות 15 🚨 חשיפה:
'והסייבר היה תוהו ובוהו וחושך (מודיעיני) על פני תהום': כיצד המונופול שבלינקן סידר לחברת פארגון של אהוד ברק פגעה בישראל באוקטובר. כתבתו של אלעד פרסמן."  הערה: לוח הזמנים של מעורבות אהוד ברק בשערוריות סביב משטרת ישראל \ הפגסוס\ תפירת תיקים \ המימד החמישי \ קטארגייט ועוד - כאן

12.1.24: פורסם ב"הארץ" כאן ע"י חן מענית (כותרת בלבד): "היועמ"שית ופרקליט המדינה ננזפו על עיכוב הבקשה לחקור את מכירת פגסוס לגאנה.
קבוצה של יותר מ-50 אנשים פנו לבהרב-מיארה ולאיסמן במאי 2022, כדי להסב את תשומת לבם לפסק דין שניתן במדינה האפריקאית. הפונים טענו כי גורמי ממשלה שהיו מעורבים במכירת תוכנת הריגול ביצעו עבירות פליליות."

15.1.24: קבוצת מומחים בעיקר מהאקדמיה בראשותו של פרופ' מיכאל בירנהק, הגישה תגובה מאוד נוקבת וחשובה להצעת תיקון החקיקה של חוק השב"כ. התגובה במלואה - כאן. גם ארגון העיתונאים בישראל הגיש התנגדות חריפה להצעת החוק - כאן

29.1.24: המערכת המרכזית שבשימוש יחידות הסיגינט-סייבר במשטרת ישראל עוברת שדרוג משמעותי, לפי הודעת החברה - כאן (כותרת בלבד): "חברת סלברייט (נאסד"ק: CLBT), מציגה את Case-to-Closure (C2C), פלטפורמה מורחבת שעונה על הצורך הגובר של רשויות אכיפת החוק בפענוח מהיר יותר של מקרי פשע.
אנשי המקצוע ברשויות אכיפת החוק מתמודדים כיום עם כמויות עצומות הולכות וגדלות של דאטה ממכשירים דיגיטליים, מה שמשפיע לרעה מהירות ויעילות החקירות.
הפלטפורמה החדשה של סלברייט הישראלית מציידת את הבוחנים והחוקרים במגוון רחב של יכולות כדי להפחית את עומס תיקי החקירה באופן חסר תקדים, באמצעות מספר פתרונות פורצי דרך."

30.1.24: פורסם כאן ע"י מתי טוכפלד ב"ישראל היום" (כותרת בלבד): "החקירה לבדיקת השימוש ברוגלות שוב יוצאת לדרך.
פעילות הוועדה הוקפאה בעקבות המלחמה וכעת היא אמורה להתחדש. ברקע ניצבת סוגיית סמכותה לעסוק גם בתיקי נתניהו. משרד המשפטים צפוי להאריך את המנדט שלה עד לדצמבר 2024."

18.2.24: מחלקת העררים בפרקליטות המדינה דוחה (זו הפעם הרביעית, ראה דיווחים קודמים: סעיף ג' מה-1.10.23 וסעיף ב' מה-18.12.23) את המועד הצפוי למענה בטיפול בערר בנוגע לתלונת אבי וייס בתחום הרוגלות. המועד החדש למענה: 18.4.24. מכתב הפרקליטות \ יחידת העררים: כאן

19.2.24: בעקבות הדיונים בביהמ"ש המחוזי בי-ם נחשפו מסמכים לא מעטים בנוגע לחקירתו של עד המדינה המדומיין, ארי הרו. ברשימת המסמכים (כאן) של החוקר גיל ראכלין ב"תיק 2000" יש 4 צווי האזנת סתר (כאןכאןכאן וכאן). ארבעה צווים שהוצאו למכשיר הסלולר של ארי הרו, אבל על פי "חוק נתוני תקשורת", ולא על פי "חוק האזנות סתר", כשבכולם סעיף האשמה הוא: "צו בדבר הוראות ביטחון" סעיף אשמה 75 סמל 57 (שוחד-פשע 1797) סעיף שלא קיים (תזכורת: "צו בדבר הוראות ביטחון" זה החוק בשטחים... לא במדינת ישראל שמחוץ לשטחים). הסעיף הזה הוכנס בכוונה בצווים הללו, כדי לאפשר לשב"כ לבצע הפעלת פגסוס על המכשיר של ארי הרו. על הצווים חתומה (איך לא) השופטת ז"ל מראשון לציון... עינת רון. על כל בקשות הצווים חתומה סנ"צ סיגל כספי ש"מככבת" בלא מעט צווים של פגסוס וגם השתתפה בישיבה המפורסמת של "ההחלטות" לגבי ניר חפץ (כאן).

22.2.24:
פגסוס

29.2.24: נטאעל בנדל צייץ כאן: "בג"ץ: *בשלב זה* תוגבל ועדת החקירה לעניין הרוגלות כך שלא תעסוק בתיקים פליליים מתנהלים. פעילותה תתמקד באיסוף חומר מגורמי המדינה ואזרחים וקיום ראיונות רקע." ההחלטה כאן.

1.3.24: מכה ל-NSO: תאלץ להעביר את קוד המקור של פגסוס למטא. כתבה ברוטר - כאן. כתבת המקור בגארדיין - כאן. בעברית ב"גיקטיים" - כאן

6.3.24: בהמשך להודעת הוועדה מיום 22.2.24 בדבר חזרה לפעילות, ובהמשך להחלטת בית המשפט העליון בבג"ץ 6509/23 מיום 29.2.24 בה נדחתה בקשת העותרים למתן צו ביניים במעמד צד אחד להקפאת פעילות הוועדה, פנתה הוועדה בימים האחרונים לגורמים שונים, לרבות למשטרת ישראל, לשם תחילת איסוף החומרים הנדרשים לה לטובת עבודתה.

12.3.24:
א. פורסם כאן: היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה יצאה נגד ועדת פגסוס, כאשר הצטרפה לדרישה לצו ביניים נגד הוועדה המדוברת [עמדתה המלאה שהוגשה לבג"ץ - כאן]. זאת, על רקע העתירה לבג"ץ שקבעה בהחלטת ביניים כי הוועדה לא תעסוק, עד להחלטה אחרת, בתיקים פליליים תלויים ועומדים או בפעולות שעלולות לפגוע בתיקים כאלה.

הגר שרן, אשתו של דוד שרן ומנפגעות תוכנת הריגול בשימוש המשטרה, שוחחה עם אראל סג"ל ובר שם־אור ב־103fm (כאן) ושיתפה בסיפורה הקשה. "זה מכשיר מטורף", אמרה והוסיפה: "לא יכול להיות שמפעילים כלי כזה נגד האנשים".

ב. פורסם ע"י שמעון כהן מ"ערוץ 7" כאן (כותרת בלבד): "ניגוד העניינים של היועמ"שית בפרשת "פגסוס".
היועמ"שית דורשת להקפיא את עבודת הוועדה לחקירת פרשת הרוגלות שבה היא עצמה צריכה להיחקר. ח"כ סעדה עושה סדר בחוסר ההיגיון."

13.3.24: נשלחה תזכורת נוספת (שנייה, סה"כ 3 פניות) לצמרת מבקר המדינה בעניין (אי) הטיפול בפניית תנ"צ (בדימ.) גיא ניר למבקר המדינה מיום 20.9.16 - כאן

18.3.24: פירוק כל הספינים שמאחורי "פרשת פגסוס" ושאר הרוגלות, שעוקבות אחרי כמעט כל תושבי ישראל, סביב השעון, בסמארטפונים ובמחשבים, מזה שניםאבי ופיני רבות. האם ניתן או רצוי להסדיר את הכיאוס הבלתי מתקבל על הדעת הזה? נצ"מ בדימוס אבי וייס עם עו"ד פיני פישלר בתוכנית "פה זה לא אירופה", מראיינים עומרי לוי "קבב" ואילן קובץ, ב"רדיו לב המדינה" ב-18.3.24: חשיפת כל מה שלא מספרים לכם בכלי התקשורת, על הפרשות שמסעירות את עולם המודיעין והביטחון בישראל. השידור המלא (קובץ אודיו) של כ-13 דקות כאן מדקה 10:52 עד דקה 23:39: https://did.li/PegasusSercrets.
או ישירות באתר השידורים ברדיו כאן: https://www.oles.tv/91fm/archive/2024-03-18/?play=12:10:52



5.4.24: עו"ד פיני פישלר לאלי ציפורי הבוקר ברדיו גלי ישראל: "ועדת הפגסוס אוספת בימים אלו חומרים כדי ללמוד את המָטֶרְיָה, והמטריה היא רבה. הוועדה הזו עושה הכל על מנת שיהיו על שולחנה המסמכים הנצרכים והמידע הנצרך לפני שהוועדה מתאספת ומזמנת את מי שצריך. רק דבר אחד מדאיג אותי, מה יקרה לוועדה הזו אם בגץ יפסוק לאור עתירה שהוגשה - שהוועדה לא מוסמכת לטפל בתיקים וכתבי אישום תלויים ועומדים. לי יש תחושה שבמידה ותהיה כזו החלטה הוועדה תתפזר!"

9.4.24: ועדת הרוגלות תתכנס בשבוע הבא ב-18.4.24 לדיון ראשון. דיוני הוועדה ישודרו לציבור.
ניסיון לבלום את הדיון הזה שנעשה ע"י נדב ארגמן (לשעבר ראש השב"כ) נדחה בבג"ץ - כאן

15.4.24: פורסם ע"י אורן פרסיקו ב"העין השביעית" כאן (כותרת בלבד): "ביהמ"ש אסר לחשוף מידע הנוגע לשימוש המשטרתי ברוגלות. המחוזי דחה עתירת חופש מידע של "ישראל היום" בבקשה לקבל חומרים הקשורים לרוגלת "סייפן" • השופט, לאחר שנחשף לחומר חסוי במעמד צד אחד, קבע כי חלק מהחומרים נחשפו דיים, אחרים לא קיימים וגילוי הנותרים יחשוף שיטות עבודה חסויות של המשטרה."  

17.4.24: פורסם כאן ע"י נטאעל בנדל ב"ישראל היום" (כותרת בלבד): "פרשת הרוגלות: מבקר המדינה סירב להגיש למנכ"ל משרד המשפטים את טיוטת הדו"ח.
בצעד חריג העביר מתניהו אנגלמן את טיוטת הביקורת על השימוש ברוגלות בחקירות פליליות ישירות לאנשי משרד המשפטים • לטענתו תחום החקירות אינו תחת אחריות מנכ"ל משרד המשפטים • כפשרה יקבל איתמר דוננפלד לעיונו את הדו"ח טרם פרסומו."

18.4.24: היום החלו דיוני הוועדה. לינק לשידור לציבור - כאן.
המצגת של "המכון הישראלי לדמוקרטיה" שנמסרה והוצגה לוועדה - כאן. הניתוח של איגוד האינטרנט שנמסר לוועדה - כאן. עמדת "מכון תכלית" שהוצגה ונמסרה לוועדה - כאן

21.4.24: נחשפו באתר "עדנה קרנבל" (אתר המצוי בארה"ב) 3 פרשיות עם מסמכים מדהימים וחשובים, פרשיות הקשורות בפעילות הסיגינט-סייבר במשטרת ישראל ובפרקליטות \ יחידת הסייבר, כדלהלן:

א. הפרקליטות \ יחידת הסייבר חילקה לפרקליטים הפליליים בפרקליטות (למעשה לכל פרקליט שמעוניין בכך), וגם ליחידות אחרות (דוגמת רשות המיסים), גרסה חינמית של מערכת הפריצה והחקירה הסיגינטית "סלברייט" (מה המערכת הזו? הסבר מצוין יש במסמך איגוד האינטרנט וכן בכתבות הקודמות בסדרה - למשל כאן וכאן), כך שהפרקליטים יכולים לפרוץ חופשי למידע בסמארטפונים, מחשבים ובעננים, מחוץ לכל מסגרת חוקית מוכרת וסותר סעיפים רבים בחוקים קיימים, דוגמת חוק המחשבים, פסד"פ (מעצר וחיפוש) וחוק האזנות סתר.
הכתבה המלאה - כאן. מסמך הודעת חלוקת הסלברייט מיחידת הסייבר לפרקליטים - כאן, מסמך תלונה של פרקליט מלווה לרשות המיסים (ניר סרי ששולח מייל לליאת בן ארי, יונתן תדמור ועוד פרקליטים בכירים), בהמשך לפניית חוקר מרשות המיסים בשם שרון ברגר, על בעיות אמינות בסלברייט (מה שמוכיח שגם רשות המיסים קיבלו את התוכנה) - כאן. בתכתובות מוזכרת מערכת פריצה \ חקירה נוספת בשם Nuix (מחברה שהמטה שלה באוסטרליה), ששימשה את החוקרים והפרקליטים לפרוץ \ לחקור למידע בסמארטפונים ומחשבים, וכן מוזכר השימוש ב"מעבדת מיצוי ראיות מחשבים של אילן אבנרי ברשל"צ". כלומר, היה גם "מיקור חוץ" של הפרקליטות והחוקרים לפריצות \ חקירות הבלתי חוקיות הללו, בגוף אזרחי חיצוני. 

ב. נחשפה הנחייה פנימית לא ידועה עד היום של יחידת הסיגינט-סייבר המשטרתית, לגבי ביצוע חיפושים בעננים הקשורים במחשבים (הכוונה גם לסמארטפונים), מה שיצר 2 קטגוריות חדשות של חיפושים סמויים, בלי בסיס חוקי ברור, מה שמפורט בהרחבה בפרקי הסדרה ושמן של הקטגוריות החדשות הללו: 1) "חדירה מתמשכת" (גם ללא נוכחות עדים) ו-2) "חומר מחשב מרוחק" = "שליפת מידע מעננים" (מכל מקום בעולם), עם הדגמות מתועדות היטב לשיטה המיוחדת הזו, שנחשפו בפרקי הסדרה. כל זאת, בגיבוי \ חיפוי מלא של הפרקליטות והיועמ"ש. 

ההנחיה הפנימית הזו היא (לכאורה) המשך של הנחיה קודמת: נוהל אח"מ "תפיסה וחיפוש במחשב" 300.08.035 מ-2014 - כאן, שקובעת כיצד מחפשים במחשבים עם צו תפיסה למחשבים (כולל סמארטפונים) ומי מוסמך לבצע חיפושים שכאלו. כ"כ הנוהל החדש נחזה להיות כזה שהוא מבצוע בשת"פ מלא של היועמ"ש ו\או המשנה ליועמ"ש (דהיינו: שהסטייה מהחוק ונהלי אח"מ שיש בנוהל הזה, היא באישור הדרגים הבכירים במערכת הפרקליטות והיועמ"ש, והנחיה זו גם תואמת להנחיות היועץ המשפטי לממשלה: מספר הנחיה: 4.2200 (90.004) "חקירת אישי ציבור" - כאן). 

הכתבה המלאה - כאן, ההנחיה מ-2017 של עו"ד סנ"צ ענת סיגל, ששמה עלה בדיונים המשפטיים בלא מעט צווים, גם לגבי הוצאת חומרים מ"מחשבים מרוחקים" (כלומר: מעננים) וקובעת בהנחייה הזו בחתימתה, גם את נוסח הצווים שמגישים החוקרים לשופטים, שלא מבחינים בתרמית המשפטית הזו, שהשתלה והוטמעה היישר לתוך הצווים המוגשים לחתימתם - כאן

יצויין שלעו"ד ד"ר ויסמונסקי יש גרסה קצת שונה של ההנחיה הזו, שלא ברור אם בכלל יושמה אי פעם, במסמך שהוציא בחתימת ידו, לראשי יחידות הסיגינט-סייבר של המשטרה ב-2019 - כאן, נושא המנותח בהרחבה בסעיף "3. שליפת מידע מעננים בינלאומיים (הנמצאים בארה"ב)" - בכתבה כאן

ג. עו"ד ד"ר חיים ויסמונסקי, ראש יחידת הסייבר בפרקליטות, הוציא הנחייה (לא ברור באיזו סמכות, כי הסמכות לחתימה על הנחיות כאלו היא של היועמ"ש, או למצער פרקליט המדינה, גם בגלל הסטייה באמצעות "פרשנות יצירתית" מ"חוק חסינות חברי הכנסת"), תחת הכותרת: "האזנות סתר אגב אורחא לבעל חסיון". ההנחיה הלא מוכרת הזו של ד"ר ויסמונסקי מ-17.1.18, הופעלה מידית הלכה למעשה וזה מודגם כבר בפניה שלו (של ויסמונסקי) ב-1.2.18 אל פרקליט המדינה דאז, לגבי ההאזנות סתר לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, והוא גם הפעיל את "הרעיון" הזה בתיק של ח"כ דוד ביטן וכנראה גם בתיקים נוספים. 
הכתבה המלאה - כאן. ההנחיה של ויסמונסקי לפרקליטת מחוז ת"א- פלילי ב-PDF - כאן בוורד - כאן, פניה של ויסמונסקי לשי ניצן לגבי "הכשרת" ההאזנות סתר לסגן השר יעקב ליצמן - כאן.
"הרעיון" הזה של "הכשרת" "שיחות אגב אורחא" בשיחות לחברי כנסת תוך עקיפת "חוק החסינות" כבר הופעל קודם לכן ע"י ד"ר ויסמונסקי, בתיק החקירה והאזנות הסתר של ח"כ דוד ביטן, ראה פנייתו של ויסמונסקי לשי ניצן מ-23.7.17 - כאן

23.4.24: פורסם כאן ב"הארץ" (כותרת בלבד): "ספרד פתחה מחדש את חקירת השימוש בפגסוס למעקב אחר בכירים במדינה, בהם ראש הממשלה.
שופט בית המשפט העליון שדן בתיק קיבל את ההחלטה בעקבות מידע חדש שהתקבל מצרפת, ושעשוי לקדם את החקירה, לאחר שזו נגנזה בשנה שעברה עקב אי שיתוף פעולה מצד הרשויות בישראל."

29.4.24: פורסם מאמר חשיפה ארוך ב"עדנה קרנבל" בנוגע לגיבוש עמדת הפרקליטות בנושא "חדירה לעננים מרוחקים" תחת הכותרת: "טלגראס ועמוס סילבר 3: עיקרי טיעון מדוע חדירה לענן (חשבונות פייסבוק וג’ימייל) דרך שרת בחו”ל מותרת בדין הבינלאומי והישראלי (עמוס איתן ואפי טפליץ)" - כאן. מסמך הפרקליטות שנחשף נמצא כאן במלואו. 

30.4.24: הופץ כאן "תזכיר חוק הסמכת צבא הגנה לישראל ושירות הביטחון הכללי לביצוע חדירה לחומר מחשב המשמש להפעלת מצלמה נייחת ופעולה בו (הוראת שעה – חרבות ברזל)(תיקון), התשפ"ד-2024. מוצע להאריך את הוראת השעה בכ-9 חודשים, עד לסוף פברואר 2025, וזאת לנוכח הימשכות הפעולות הצבאיות המשמעותיות במסגרת מלחמת "חרבות ברזל" והצורך בשימור הסמכויות הקבועות בהוראת השעה לחייל מוסמך ולעובד שירות הביטחון הכללי המוסמך בכל הנוגע לביצוע פעולות בחומר מחשב המשמש להפעלת מצלמה נייחת מטעמים של ביטחון המדינה ושמירה על רציפות התפקוד המבצעי של צה"ל."

1.5.24: פורסם כאן ב"עדנה קרנבל" מאמר רחב היקף בנושא הסיגינט-סייבר תחת הכותרת: "רוגלות: אלעזר כהנא יועמ”ש המשטרה הכחיש שימוש לא חוקי בפגסוסים כי מי שאישר אותם זה “פורום סיגינט” סודי של 15 פרקליטים", עם כמה מסמכים חשובים ביותר: כאן, כאן, כאן, כאן, כאן וכאן
מהמסמכים הללו עולים, בין היתר, כמה תובנות מעניינות:
א. היועמ"ש של המשטרה מאשר (ויש מסמך כמעט זהה לזה עם אותו תוכן - כאן, ועוד אחד שקדם לו - כאן) שהשימוש ברוגלות היה לפי "חוק נתוני תקשורת" (ולא לפי "חוק האזנות סתר", כטענת היועמ"ש, הפרקליטות ו"צוות מררי"):
חוק נתוני תקשורת
ב. הפרקליטות ידעה היטב, גם ב-2012, שהמערכת של חברת ורינט - Verint (כיום נקראת קוגניט) היא המערכת המופעלת לפי "חוק האזנות סתר" ויש בה גם "נתונים עודפים" (שיחות ברשתות חברתיות, גם מזמן קודם למועד הוצאת הצו), ומשום מה עו"ד ד"ר ויסמונסקי הוא זה שאישר למשטרה\יחידת הסיגינט-סייבר את המערכת הזו (ולא רוה"מ באישור ועדה מיוחדת בכנסת, ככתוב בחוק) - כאן.
הפרקליטות גם הוציאה, עקב הכנסת המערכת החדשה\המעודכנת של ורינט, למערכות הסיגינט-סייבר של המשטרה, הנחיות מדויקות לשימוש ותפעול (בפועל, שימוש מחוץ למסגרת החוק), של מערכת האזנות הסתר ושאיבת המידע מתוצרת ורינט - כאן וכאן
ג. בדיוני ישיבות "פורום סיגינט" בין הפרקליטות (ישיבות בד"כ בראשות עו"ד ד"ר חיים ויסמונסקי) למשטרה (ישיבות תלת-חודשיות, שנערכו בקביעות כל העשור הקודם), פרקליטים מכל רחבי הפרקליטות ידעו היטב על היכולות הסיגינטיות החשאיות של המשטרה - כאן.
כ"כ, הם ידעו היטב וגם דנו מה היו הכלים שהשתמשו בהם במקרה של לורי שם טוב - כאן. יודגש, שעל לורי שם טוב הופעלו כמעט כל הכלים וכל האופציות מכל הסוגים, שהיו בעשור הקודם בארסנל הכלים של הסיגינט-סייבר... 
ד. הפרקליטות הכירה היטב (מדווח של המשטרה) מה זו "מיקרופוניה" ושיש הפעלה של "מצלמות" (ללא בסיס חוקי ברור) בנוסף למיקרופוניה. למעשה, האזנות מיקרופוניה ומצלמות וידיאו בהקלטות סתר היו ידועות היטב לפרקליטות כבר מ-2011 והשימוש במצלמות לא היה כפי שהוצג ע"י הפרקליטות לבית המשפט ב"תיק חדרה" ("כדי לאבטח את המיקרופונים"....). הקיטוע - כאן. ענת כאן היא ענת סיגל [יועמ"ש סיגינט]...מיכל זו מיכל רווח [בכירה בחטיבת הסיגינט].
כך, ה"ישראבלוף" הזה "בחסות" עו"ד ד"ר ויסמונסקי, נחשף "שחור על גבי לבן". 
ה. הפרקליטות ידעה היטב על הקשרים ההדוקים בהאזנות סתר בין המשטרה לשב"כ - כאן

3.5.24: פורסם כאן ב"עדנה קרנבל" חשיפה בדבר הנחיה של עו"ד ד"ר ויסמונסקי לסיגינט-סייבר כיצד לפרוץ מרחוק למייל בטלפונים, כשאין סיסמה למייל. זאת, תחת המסווה של "צורך בהצלת חיי אדם". המסמך המלא - כאן. כ"כ נחשף אישור תמוה (בלשון המעטה) של עו"ד ד"ר ויסמונסקי (שנמצא בחישפה כאן, שהדריך את השופטים במשך שנים בכל רזי האזנות הסתר בישראל), האישור נעשה באישור פרקליט המדינה עו"ד שי ניצן, להאזין להאזנת סתר אסורה - כאן

Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




7-8.5.24 - ChipEx2024


7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

23.5.24 - Google Cloud Summit 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים