הפחד משירות הענן נעלם בישראל והישראלים מסתערים כעת על הענן

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> הפחד משירות הענן נעלם בישראל והישראלים מסתערים כעת על הענן
הפחד משירות הענן נעלם בישראל והישראלים מסתערים כעת על הענן
מאת: אבי וייס, 21.5.16, 18:59הראל יפהר
 
אמזון (AWS) הפכה ל"סמן הימני" של שירותי הענן בישראל לא רק ליזמים אלא לכל פלחי השוק. חשיפת ההצלחה של שירותי הענן בישראל, מהם סוגי שירותי הענן המבוקשים ביותר ומי הן החברות המובילות בשימוש בשירותי ענן בישראל?
 
"בסופו של דבר, מה שמבדל מתחרים אלו האפליקציות", מתאר הראל יפהר ,מנכ"ל AWS  ישראל. "לא רק היזמים הישראלים נמצאים בענן. אנו רואים זאת כמעט בכל החברות הגדולות. כמעט כולן עוברות לענן. הארגונים מבקשים גישה מהירה לשירותי מחשוב ומעוניינים לשלוט בהוצאות שלהם".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם הראל יפהר (בתמונה), כדי לשמוע על הרחבת שירותי הענן של אמזון ולאן אמזון הולכת, במיוחד בישראל. AWS (כמפורט בתצלום בתחתית המאמר) נמצאת כיום עם 12 מרכזי מיחשוב ענן בעולם, ובמהלך השנה תתרחב עם עוד 5 מרכזי מיחשוב ענן. במקביל, AWS חתמה הסכם להרחבת החיבורים הבינלאומיים בסיבים ימיים, בין המרכזים הבינלאומיים שלה, כדי לספק רמת שירות משופרת וכמענה לעלייה בצריכת השירותים שלה בענן.
 
שאלה: מה מצבה של אמזון (AWS) בתחום שירותי הענן?
הראל יפהר: "אנו ב-AWS עוזרים לארגונים ולעסקים מכל סדר גודל, החל מסטארטאפ בתחילת דרכו וכלה בארגוני ענק לרבות ממשלות, להתמקד בעסק שלהם. אנו מסירים מהם את הנטל של ניהול מערכות ה-IT.
 
בעבר, עסקים וארגונים בזבזו הרבה כסף לרכוש חומרה לצרכי המחשוב שלהם, חומרה, שדרשה בניית Data Center מקומי עם שטח רצפה יקר, מיזוג אוויר, חשמל, טכנאים ומערכות ניהול, שנועדו רק לצורך מענה לצרכים של המחשבים הללו. המהלכים הללו לקחו המון זמן, התעסקו בזה המון אנשים, ואחרי 3 שנים, כשגמרו לבנות הכל, הארגון גילה לפתע, שהכול התיישן וכבר לא רלבנטי לצרכים של הארגון.
 
מלבד זאת, מערכות המחשוב המקומיות דרשו כל הזמן תמיכה, שדרוגים ועדכונים, מה שגזל הרבה זמן ומשאבים. זה הופך תכניות עסקיות ללא רלבנטיות תוך זמן קצר מאוד.
 
במקביל, החלה תופעה בה יזמים זריזים, בלי שום תשתיות מחשוב, או תשתיות בכלל, נכנסו לשוק והחלו 'לעשות שמות' בתעשיות, שלא הצליחו להתאים את עצמן לקצב ההתפתחות. תראה מה עשתה Airbnb לתעשיית המלונאות. זו חברה, שאין לה מלון אחד ברשותה, ושום מערכת מחשוב מקומית. והיא לא יחידה בשוק, שהחלה להכחיד תעשיות מסורתיות בצורה כזו.
 
לכן, ארגונים בכל תחום נאלצו ללכת מהר קדימה וכאן אנו נכנסנו לתמונה. אנו מסירים מהם את הדאגה לכל מה שקשור למחשוב. אנו מנתקים אותם מהתלות במחשוב וכך הם יכולים להתמקד במטרות העסקיות והארגוניות שלהם.
 
ההצלחה שלנו באה משום שאנו מחייבים את השירות שלנו רק לפי צריכה. כל מה שאנו מפתחים מגיע מהדרישות של הלקוחות. אנו כל הזמן בוחנים מה הלקוחות צריכים ומבקשים וזה מה שאנו עושים".
 
שאלה: מה סוג השירות המבוקש ביותר אצלכם?
תשובה: "ממה שאנו רואים, הרוב מבקשים ,IaaS שינוהל על ידנו. זה מספק להם את מירב היכולת להתמקד בעסק, באפליקציות העסקיות, ולא במחשוב ובתשתיות.
 
יחד עם זאת, אנו מספקים ללקוחות הכל, גם PaaS וגם SaaS, בהתאם לצורך של הלקוחות. מבחינת היקף הביקוש, הרוב ב-IaaS.
 
יש לנו בעולם מעל למיליון לקוחות ב-190 מדינות.
 
ללקוחות יש כמה אפשרויות לצריכת השירותים בענן ובכללן:
א. צריכה לפי שעה. זו שיטה, שהלקוחות מעדיפים שנמדוד, כי הם עצמם מודדים את ההוצאות של עצמם לפי שעה. אני לא מכיר לקוחות המודדים את עצמם לפי דקות.
ב. אם יש צריכה של שירותי אחסון - Storage, התשלום הוא לפי נפחי האחסון.
ג. יש שירותי Reserved Instances, שנועד ללקוחות המתחייבים, למשל, לשנה ואז הם מקבלים מחירים מופחתים.
ד. יש מודלים נוספים, למשל כאלה הנקראים Spot, שהם ניצול של משאבים לא מנוצלים באזור מסוים, שנמכרים במכרזים - Bids.
 
הלקוחות הם הבוחרים את מודל התשלום והם יכולים בכל רגע להפעיל כמה שיטות אפילו במקביל, לפי הצרכים שלהם. אנו ממליצים ללקוחות לפי אופי הצריכה שלהם, מה המודל המתאים ביותר עבורם, אבל הלקוח בסופו של דבר הוא המחליט".  
 
שאלה: מה עושה AWS בישראל?
תשובה: "המשרדים שלנו נפתחו בישראל ב-2014. כך, שאנו יחסית די חדשים בשוק הישראלי. גם ביצענו כאן רכישה של סטארטאפ (Annapurna Labs בתחילת 2015). גם בעולם אנו די צעירים, בקושי 10 שנים בשוק שירותי הענן. למרות זאת, ההישגים שלנו מדברים בעד עצמם.
 
השוק הישראלי, עוד בטרם הוקם הסניף הישראלי, היה בין השווקים הראשונים בעולם מחוץ לארה"ב שהחלו להשתמש בו ב-AWS. הישראלים הם חדשניים, מאמצים ראשונים, אוהבי סיכונים ולא מפחדים להיכשל.
 
כדי להיות קרובים ללקוחות שלנו, AWS פתחה את המשרד הישראלי, במיוחד כדי לייעץ ללקוחות איך ניתן לנצל טוב יותר ויעיל יותר את השירותים שלנו. פיתחנו כמה שירותים מיוחדים לשוק הישראלי דוגמת 'מרחב עבודה' - AWS Pop-up Loft שזכה להצלחה רבה מיד עם השקתו. אנו מקיימים גם תחרויות ליזמים, תומכים ומעודדים אותם.
 
אני יכול להתגאות בכמה הצלחות שלנו בישראל, עם לקוחות, שהסכימו שנחשוף את שמם:
·  Viber שגדלה מסטארטאפ זעיר לחברה המשרתת כיום מעל ל-500 מיליון לקוחות ברחבי העולם. הגידול המדהים הזה אפשרי רק כתוצאה משימוש בשירותי הענן שלנו.
· גטקסי – Gett, שהחלה מאפס וגדלה בקנה מידה עולמי לא רק בתחום המוניות. השינוי המהיר של המודל העסקי שלה, כך שהיא מובילה היום הכל, לא רק אנשים, היה אפשרי בגלל שהיא השתמשה בשירותי הענן שלנו.
·  Wix, חברה מצליחה בקנה מידה עולמי, בנויה על שירותי הענן שלנו.
·  תדיראן טלקום הפעילה את שירותי המרכזיות והטלפוניה המצליחים שלה בענן שלנו, בפתרון בשם Aeonix.
· IronSource  - חברה, שצמחה מאפס לפני כ-5 שנים בתחום קשה של הפצת אפליקציות, וכיום היא הצלחה בינלאומית ענקית, שיושבת על שירותי הענן שלנו.
· נכנסנו גם לארגונים גדולים, שלא חשבו בעבר, שנוכל להיכנס אליהם, למשל לבנקים. דוגמה: אנו מספקים לבנק הפועלים את הפלטפורמה להפעיל סטארטאפים וטכנולוגיות חדשות בתחום הפינטק.
·  YES מפעילה מערכת בענן כדי לנהל ולאסוף מידע מהממירים שבידי הלקוחות שלה.
·  יש לנו כמובן עוד דוגמאות רבות להצלחות בישראל, החל מצ'קפוינט וכלה בחברות, שהעדיפו שלא נחשוף את שמן.
 
ארגונים בינלאומיים רבים ומשלחות מגיעות כל הזמן לישראל כדי לראות את ההצלחות הקיימות כאן, כי כיום מבינים בעולם, שיש מה ללמוד מההתפתחות של היזמות בישראל.
 
אני אומר למנהלים, שאני פוגש, שהענן עוזר להם להכניס תרבות של חדשנות בארגון שלהם. בעבר, כל מי שיזם ופתח בארגון היה צריך לבקש משאבים ועבר תהליכים בירוקרטיים יקרים וארוכים עד שקיבל את המשאבים הללו. אם הרעיון או הפיתוח שלו נכשל, היו באים אליו בטענות, כי הוא בזבז הרבה כסף לשוא. אנו באים ומסירים את החסמים הללו. הענן מבטל בבת אחת את כל התהליכים של הזמנת משאבים ומוריד את הפחד להיכשל, כי משאבים, שאין בהם צורך, פשוט מפסיקים לשלם עליהם.
 
אני מאמין, שכישלונות מלמדים את היזמים איך להצליח. אם נכשלים כמה פעמים, לומדים מה עובד וכך מגיעים לפתרון הנכון. הענן הוא כלי נהדר להיכשל בו. זה מהיר ולכן תהליכי הלימוד הם מהירים. זה הסוד של המצליחנים, הם נכשלו קודם הרבה פעמים ולמדו מה יכול להצליח". 
 
שאלה: מתי נראה ענן של AWS פיזית בישראל?
תשובה: "אנו עומדים בקשר ישיר עם הלקוחות שלנו לבחון כל הזמן מה הצרכים שלהם. אנו מקשיבים להם ומעדכנים את השירותים שלנו לפי הצרכים שלהם. כרגע, 12 המרכזים ברחבי העולם ועוד 5 מרכזים שנבנים כעת, עונים על הצרכים.
 
אבל זה לא הסוף של ההתרחבות. בהתאם לביקושים נשקול גם את ההתרחבות לישראל".
 
שאלה: מה אתה משיב לאלה הרוצים לקחת שירותי ענן דווקא מעננים הנמצאים פיזית בישראל?
תשובה: "השוק מספיק גדול ואנו שמחים שיש תחרות. תזכור, שאנו רק 10 שנים בשוקהעולמי. כך, שיש לנו עוד לאן לגדול.
 
בגלל שהתחרות כל כך גדולה, אנו נעים מאוד מהר קדימה. רק בשנה האחרונה הכרזנו על מעל ל-700 שיפורים ושירותים חדשים. הכל בגלל דרישות הלקוחות שלנו. אין לזה מקבילה אצל שום מתחרה.
 
ממה שאני רואה ורבים אומרים את זה בשוק הישראלי, הפכנו כאן בישראל לנורמה. שירותי AWS הפכו לסמן הימני של השוק. כל זה השגנו ב-3 שנים בלבד, שאנו כאן בישראל.
 
זה גם מצביע על הבשלות של השוק הישראלי לעבור לענן. הפחדים מתחום האבטחה ירדו. אנשים מבינים, שהענן יותר בטוח.
 
כיום, כל פרויקט חדש בארגונים בישראל מתחילים עם תשתיות ענן. מעטים מתחילים פרויקט בתשתיות, שאינן בענן. המנהלים הישראלים, גם בארגונים הכי גדולים ומסורתיים הבינו, שלענן יש ערך עבורם. הענן מספק להם רציפות, יציבות, יכולת מתן מענה מהיר לכל העולם. זה יותר בטוח וזה גם יותר זול. נגמר הצורך לבנות בתוך הבית עוד Data Warehouse. הענן הוא הנורמה החדשה בארגונים הרוצים לנוע מהר".  
 
שאלה: לאן אתם מתפתחים בישראל?
תשובה: "אנו ממש בתחילת הדרך ולעניות דעתי אנו אפילו לא מגרדים את פני השטח. יש כאן בישראל כל כך הרבה עסקים וארגונים הזקוקים לנו, שאנו מתמודדים על הצורך לענות לביקושים ולכן אנו מגייסים כל הזמן עוד כוח אדם מקצועי וגדלים. כשהתחלנו כאן בישראל היה לנו בקושי משרד קטנטן וכעת יש לנו קומה שלמה. אנו מחפשים בשוק את האנשים הטובים ביותר בתחום שירותי הענן ומצרפים אותם לצוות שלנו.
 
אני מאמין, שאנו יכולים לעזור ללקוחות שלנו לנוע לענן ולהיות גמישים. לכן הם מגיעים אלינו.
 
ממה שראינו בישראל, מה שמצליח זה Live Demos. הישראלים רוצים לראות את זה עובד בעיניים שלהם. מצגות לא עושות רושם כאן. לכן, אנו מבצעים המון הדגמות חיות, כי הישראלים אוהבים חדשנות ולא מפחדים להתנסות, בדיוק כמו שהם לא מפחדים להיכשל. אני מאוד גאה במה שהצלחנו לעשות כאן בזמן כל כך קצר.
 
ההצלחות הכי בולטות שלנו הן חברות ישראליות, שפרצו לעולם הרחב בזכות הפלטפורמה שלנו. זו הגשמת חלום עבורם וגם עבורנו".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
הראל יפהר: "אני חולם, ש-AWS תגדל כמו שהיא גדלה עד היום ומהר יותר. אנו רק בתחילת הדרך ואני מעוניין, שנגדיל את היכולות שלנו לעזור ליזמים ולעזור לכלכלה הישראלית.
 
אני מאמין, ששירותי הענן לא רק מסייעים לחברות להצליח, הם מסייעים לאקוסיסטם שלם לצמוח סביב שירותי הענן. זה מה שמניע את הכלכלה הישראלית קדימה.
 
אנו כל הזמן מבצעים שינויים בשירותים שלנו, הכל נובע מהלקוחות שלנו. ממה שאני מאמין בו, ישראל היא מקום מצוין לגדול בו עם שירותי AWS".
 
בתמונה: פריסת מרכזי הענן הקיימים והעתידיים של AWS  בעולם (לחיצה על התמונה מגדילה אותה):
מפת AWS
שירותי ענן



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

22.3.17 - GEMIC - TLV  

28/3/17 - Community Interfacing Technologies  

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

4/4/17 -  Israel AdTech 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים