Telecom News - חבילות תקשורת של קו תקשורת, ספק אינטרנט ושיחות - האם זה כלכלי לעסק?

חבילות תקשורת של קו תקשורת, ספק אינטרנט ושיחות - האם זה כלכלי לעסק?

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> חבילות תקשורת של קו תקשורת, ספק אינטרנט ושיחות - האם זה כלכלי לעסק?
חבילות תקשורת של קו תקשורת, ספק אינטרנט ושיחות - האם זה כלכלי לעסק?
מאת: מיכאל פנחס, 30.4.17, 14:28מיכאל פנחס
 
עסקים ברמת ה- SMB וה-SME מוצפים בהצעות לשירותי תקשורת מתקדמים. אילו חבילות שירותים משולבים לעסקים כדאי לבחור וממי? האם זה בכלל כדאי כלכלית?
 
בתחום עולם שירותי התקשורת יש כיום תחרות מאוד עזה. עסקים ומשרדים מוצפים בהצעות לחבילות תקשורת המשלבות קו תקשורת, ספק אינטרנט ושיחות (טלפוניה), בעיקר מ-4 קבוצות התקשורת הגדולות: בזק, הוט, סלקום ופרטנר, וגם מספקים חלופיים דוגמת בינת עסקים ומיקרוסופט.
 
עסקים קטנים רבים מתפתים למבצעים של "שוק סיטונאי" מספקי האינטרנט (ISP) הרבים הקיימים בשוק, בגלל שרמת המחירים של "חבילה משולבת" מה-ISP נעה בין 80 ₪ ל-110 ₪ לחודש, לחיבור של 100 מגה על תשתית רשת בזק (הוט עדיין לא מצויה ב"שוק הסיטונאי"). העסקים הללו סבורים, שבכך הם ישיגו "חיסכון בהוצאות התקשורת".
 
אולם, בעלי העסקים מגלים חיש מהר, שמדובר בשירות לא איכותי (לא ברמת השירות ולא ברמת החיבור) וששירות זה מיועד רק ללקוחות פרטיים, עם דרישות מאוד מינימליות וצנועות מהחיבור שלהם לאינטרנט. למעשה, החיבור של 100 מגה הוא בקושי 60 מגה והוא גם לא יציב ולא מתאים בכלל לצרכים עסקיים והשימוש בו לצרכי טלפוניה (ב-VoIP) הוא בגדר סיוט מתמשך.
 
גם השירות המתחרה, שמכונה בשם "באנדל הפוך" מבזק (כלומר: שבזק מספקת את הכל, כולל חשבונית אחת על שירותי תשתית + ISP), אינו מתאים לעסקים ואינו מתאים לשימוש לצרכי טלפוניה עסקית. אם כי רמת השירות כאן טובה בהרבה, ממה שיש בשירותי "השוק הסיטונאי".
 
בגלל הרגולציה החמורה המוטלת עדיין על בזק, כל החבילות של בזק הן "פריקות". דהיינו: כל רכיב בחבילה יכול להירכש בנפרד ובאותו מחיר. המשמעות: אין שום יתרון כלכלי ברכישת החבילה המשולבת. היתרון היחיד הוא בתחום הנהלת החשבונות: הלקוח מקבל חשבונית אחת עבור כל השירותים, במקום חשבוניות נפרדות על כל שירות. בנוסף, בגלל הרגולציה, כללי "ההפרדה המבנית" אוסרים על בזק לספק שירות גלישה באינטרנט (את הגלישה מספקת למשל בזק בינלאומי). מכאן, שעד שלא תוסרנה המגבלות הרגולטוריות מעל בזק, אין כל משמעות כלכלית לחבילות המשולבות של בזק.
 
חברת IBC (עם שם המותג Unlimited), שהייתה אמורה לספק תחרות בתחום הקווי, עם חיבורי סיבים, נמצאת כיום במצב קשה ומחפשת קונה, כך שאינה רלבנטית כיום לשוק העסקי.
 
קבוצת הוט עדיין אינה מצויה ב"שוק הסיטונאי", או ב"באנדל הפוך" כמו בזק ולא ברור מתי הוט תהיה בהסדרים הללו. אולם, להוט יש כמה הצעות די טובות לעסקים, מה שאין לבזק, למשל חיבור של 500 מגה בחברת הוט (ו-10 מגה בערוץ העולה) בשילוב עם הוט-נט. יש להוט בתחום הזה גם חבילות משולבות אינטרנט עם טלפוניה, חבילות די אטרקטיביות. כך, שבכל מקרה, מומלץ לבחון את החלופה של הוט, מול כל הצעה אחרת.
 
אילו חלופות יש בחבילות המשלבות קו תקשורת + ספק אינטרנט + שיחות טלפוניה?
בתחום הזה של חבילות תקשורת משולבות יש מיעוט פתרונות (בגלל שבזק אינה יכולה לספק חבילות מלאות כאלו), במגוון מחירים, בהתאם לצרכים של כל עסק ובכלל זה בשיטות החיבור העסקיות הבאות:
 
1. חיבורים עסקיים וירטואליים (MPLS) עם קצב מובטח אצל ספקי התקשורת, בעיקר הוותיקים. אלה החיבורים המומלצים יותר ופופולריים לחיבור עסקים מרמת ה-SMB עד רמת ה-SME לאינטרנט. כאן מדובר במגוון ספקים מובילים, החל מ"אינטרנט בינת עסקים", דרך בזק בינלאומי, הוט, וכלה בסלקום ובפרטנר. המחירים כאן מגוונים ונוחים ותלויים ברוחבי הפס, רמת איכות התקשורת וכמות השירותים, שהלקוח בוחר.
 
2. תצורה פופולרית נוספת מומלצת לעסקים ברמת ה-SMB וה-SME היא של IPVPN, ברוחבי פס של 1 מגה עד 4 ג'יגה (בד"כ החיבורים לא סימטריים), במחירים נוחים יותר מחיבורי מטרו-אתרנט (שמאוד יקרים), עם מגוון רחב יותר של רמות איכות ומחירים, שנעים בין מאות ₪ לאלפי ₪, תלוי ברוחבי הפס ובאיכות המובטחת. בזק עסקים היא מובילת שוק בתחום הזה. יש תצורות נוספות בהתאם לצרכים ספציפיים, החל מחיבורי נל"ן, חיבורי מולטימדיה ועוד.
 
3. חיבורים מסוג All-In-Box (למשל בבזק ובהוט) המשלבים נתב של אינטרנט וטלפוניה במערכת אחת (לרבות שירותי אבטחה) ועוד. החיבורים כאן משתנים לפי ספק התשתיות והטכנולוגיה המסופקת מהנתב.
 
4. חיבורי פס רחב סלולריים. קיימים אצל ספקי הסלולר הגדולים, גם בשילוב נתב מקומי לצרכי גיבוי לחיבורים הקוויים הנמצאים בעסק (תצורה מאוד פופולרית לעסקים המעוניינים בשרידות מלאה של החיבורים שלהם לאינטרנט. כך, שאם החיבור הקווי נופל, החיבור עובר אוטומטית לרשת הסלולר).
 
האם פתרון All-In-Box בחבילות תקשורת המשלבות קו תקשורת, ספק אינטרנט ושיחות – הוא כלכלי לעסק?
לא מדובר כאן בפתרון אחד. המדובר בפתרון שמסופק ב-4 תצורות שונות לגמרי:
  1. All-In-Box של הוט מסופק עם נתב של אודיוקודס בחיבור של 100 מגה סימטרי על חיבור סיב אופטי, אבל הטלפוניה לנתב מסופקת בחיבור מקבילי של PRI למרכזיה, שהעסק צריך להחזיק בנפרד אצלו, עם ניהול כל המערכת בענן של הוט.
  2. One Box 365 עם נתב של אודיוקודס וחבילת אופיס 365 של מיקרוסופט, בחיבור לענן של מיקרוסופט Azure והטלפוניה היא של סקייפ לעסקים. החיבור לענן תלוי ברצון של העסק (מומלץ IPVPN, כמוזכר לעיל).
  3. Boffice של בזק, על בסיס נתב של אודיוקודס בחיבור לא סימטרי של 40 מגה על הרשת של בזק עם טלפוניה וירטואלית מסוג IP-Centrex של בזק.
  4. שירות "מרכזיה בענן ואינטרנט" של בינת עסקים. אין כאן נתב אצל הלקוח, כי הכל בענן של בינת עם השירותים הטלפוניים על בסיס המערכת של סיסקו. תשתית החיבור לענן היא של Unlimited או של בינת – Biz-Net (כלומר: על הרשת של בזק), ברוחבי פס של 40 עד 50 מגה לא סימטרי.
אי אפשר להשוות בין כל 4 התצורות הללו, כי כל אחת מסופקת ברוחבי פס שונים ומספקת שירותים שונים. אולם, אפשר לנתח יתרונות וחסרונות של כל שירות.
 
השירות של הוט All-In-Box הוא על בסיס טכנולוגיות העבר, דהיינו: מרכזיה פיזית, שהעסק מחזיק בתשלום נפרד אצלו בעסק, עם חיבור PRI להוט. גישה מיושנת ביותר ולא זולה.
 
בבזק בשירות Boffice אין מרכזיה בעסק אלא נעשה שימוש במרכזיה וירטואלית בגישת ה-IP-Centrex. זו גם כן גישה די מיושנת ולא זולה. החיבור של 40 או 50 מגה לא סימטרי על רשת ה-DSL של בזק גם הוא מאוד מיושן וחלש.
 
בשירותי One Box 365 של מיקרוסופט ואודיוקודס ו"מרכזיה בענן ואינטרנט" של בינת עסקים, השירות הטלפוני הוא לגמרי בענן (בענן של מיקרוסופט ובענן של בינת, בהתאמה). כך, שניתן להזמין את השירות בכל אחד מהעננים של מיקרוסופט בארץ או בעולם או בענן של בינת בישראל. השירותים הללו (בגלל שהם בענן) הם גם האופציה הזולה ביותר והמשתלמת ביותר כרגע לעסקים.
 
לכן, לחלק מהלקוחות העסקיים, שירותי One Box 365 והשירות של "בינת עסקים" יהיו כנראה אטרקטיביים, אם העסקים הללו מתעקשים לקבל חבילות תקשורת המשלבות קו תקשורת, ספק אינטרנט ושיחות, בחשבון אחד ובמעטפת שירות אחת. השירות בענן הוא השירות היחיד המתאים לעסקים בכל סדר גודל, עד 5,000 משתמשים (לדוגמה: יש לאודיוקודס 3 סוגי נתבים: האחד לעד 200 משתמשים, השני לעד 500 משתמשים והשלישי לעד 5,000 משתמשים). מדובר בפתרון קל מאוד להתקנה, קל לתפעול והכל במעטפת ניהולית אחת בקופסה אחת.
 
הפתרון של One Box 365 הוא למעשה פתרון היברידי כולל, שמספק את כל הנדרש (תוכנה, חומרה ושירותים), כדי לספק כל צורך קיים ועתידי בתחום התקשורת של העסק או הארגון, בכל סדר גודל ולכל צורך.
 
מול זה אפשר לבחון את השירות של בינת עסקים, שמציעה מגוון רחב ביותר של שירותים ותשתיות מבוססי ענן, מה שאין לרוב מתחרותיה.
 
אולם, בגלל האמינות ורמת השירות של בזק, רבים בשוק העסקי בוחרים בבזק, למרות שאינה מספקת פתרון אטרקטיבי ומיטבי. במצב הנוכחי בשוק, גם הפתרון המשולב של החברה המתחרה הוט All-In-box הוא מאוד בעייתי ואינו מספיק אטרקטיבי, למרות שתי הורדות המחירים, שנעשו בפתרון הזה בשנים האחרונות ע"י הוט.
 
טיפ לשירותי תקשורת מסוג של חבילות תקשורת משולבות
רצוי לבחון את הפתרונות של חבילות תקשורת משולבות, מול הפתרונות המתחרים, שאינם של חבילות משולבות עם טלפוניה, במיוחד של: הוט (במיוחד את החיבור העסקי של 500 מגה), סלקום, Triple C, תדיראן טלקום (Aeonix) ופרטנר, כדי לקבל החלטה מושכלת.
 
הכוח נמצא כיום בידי הלקוחות ויש לנצל את התחרות בשוק להשגת הפתרון המתאים ביותר לצרכי העסק ולתקציביו. חבילה משולבת הכוללת הכל, עדיין אינה הפתרון המתאים לכל עסק, בגלל מגבלות הרגולציה.
 
שורה תחתונה בתחום חבילות תקשורת המשלבות קו תקשורת, ספק אינטרנט ושיחות:
לפני שבוחרים בפתרון כלשהו, יש להתייעץ ולבצע ניתוח מלא של צרכי העסק, הערכת הצרכים העתידיים של העסק, התחשבות בהשקעה האפשרית ותיחור מקצועי בין ספקים.

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, אפריל 2017.
מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון IP לעסקים
 
חבילה משולבת



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! 
שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים