טוויטר - ערוץ תקשורת חיוני בעת מלחמה גם במבצע "צוק איתן"

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> טוויטר - ערוץ תקשורת חיוני בעת מלחמה גם במבצע "צוק איתן"
טוויטר - ערוץ תקשורת חיוני בעת מלחמה גם במבצע "צוק איתן"
מאת: חיים חביב, 1.12.14, 18:01תומר סיימון

מערכת, שפותחה במח' לרפואת חירום בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, תאפשר לנתח ולעקוב אחר תבניות שימוש במדיה החברתית במהלך אירועי חירום.

המערכת, טוויטרמייט (TwitterMate), שפיתח תומר סיימון, (בתמונה), דוקטורנט במחלקה לרפואת חירום בפקולטה למדעי הבריאות, בהנחיית פרופ' אבישי גולדברג וד"ר ברוריה עדיני, מאפשרת איסוף, שמירה וניתוח ציוצים בטוויטר ומאפשרת לעקוב אחר תגיות (Hashtags) ראשיות, שמייצר הציבור, תוך התמקדות בחשבונות של יחידים, ארגוני חירום וארגונים לא ממשלתיים.

המחקר המרכזי של סיימון התמקד במתקפת הטרור בקניון ווסטגייט בבירת קנייה, ניירובי, בספטמבר 2013. במהלך 4 ימי המצור על הקניון נהרגו 67 בני אדם ונפצעו 175. סיימון הפעיל את המערכת באירוע ומצא, שארגונים רבים פרסמו מידע בו-זמנית לרבות בחשבונו הפרטי של מפקד הארגון ובחשבון הרשמי של הארגון עצמו.

המחקר מצא, שטוויטר הפך לערוץ תקשורת חיוני בין הממשלה, המגיבים הראשונים והציבור. המחקר, שפורסם לאחרונה ב-PLOS One, מציג את הפעילויות העיקריות ואת תבניות השימוש במדיה חברתית במענה לאירוע חירום ואת הפקת הלקחים משימוש זה.

בין ממצאי המחקר: במהלך מתקפת הטרור בקניון ווסטגייט התרחשו מספר מקרים של פגיעה בביטחון הכוחות בשל חשיפת מידע רגיש בצורה מקוונת. עובדה זו תרמה, ככל הנראה, להתארכות המצור, שכן גם המחבלים השתמשו בטוויטר וקיבלו בזמן-אמת מידע בדבר היערכות כוחות החירום מולם.

מבצע "צוק איתן" כמקרה מבחן
סיימון חקר גם את השימוש, שעשו צה"ל והחמאס במדיה החברתית במהלך המבצע: "2 הארגונים היו פעילים מאוד ופרסמו מידע דרך מספר חשבונות בטוויטר. אולם, בעוד צה"ל השתמש בחשבונות שונים עבור שפות שונות, נאלץ החמאס להשתמש במספר חשבונות מפני שלעתים אחד מהחשבונות נחסם ע"י טוויטר בגלל הפרת תנאי השימוש ובעיקר בשל קריאות לשימוש באלימות".

לפי ממצאי המחקר פרסם דובר צה"ל למעלה מ-1,000 ציוצים במהלך 50 ימי הלחימה, כלומר כ-20 ציוצים ליום, שכללו מידע בזמן אמת על המתרחש בשטח. החמאס פרסם רק כ-450 ציוצים. עם זאת, צה"ל עשה שימוש מוגבל בתקשורת דו-כיוונית האופיינית למדיה החברתית והתייחס לכ-10 ציוצים בלבד.

מנגד, החמאס ניצל את היכולת לתקשורת דו-כיוונית וצייץ מחדש (retweet) כ-250 פעמים, והגיב כ- 500 פעמים לציוצים, שמשתמשים הפנו אליו.

סיימון: "בעזרת השימוש בטוויטר יכול דובר צה"ל להעביר את מסריו ולבנות את הנרטיב אל מול קהלים עצומים במהירות גבוהה מאוד".
צה"ל החל את השימוש בכלים אלה עוד במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ומאז נראה, שישנה השקעה לשיפור יכולות ולהרחבת מספר הערוצים בזירת המדיה החברתית".
 
טוויטר



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

15.5.17 - Bynet Expo 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference 

15/6/17 - CRYPTODAY 2017 

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

3/7/17 - 2017 Afeka Conference for Speech Processing  

15-17/8/17 - אליפות ישראל לספורט אלקטרוני 2017  

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לאפריל 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים