לנוכח חבילות של 50 ₪ חייב להתחולל מהפך ארגוני-טכנולוגי בחברות הסלולר

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> לנוכח חבילות של 50 ₪ חייב להתחולל מהפך ארגוני-טכנולוגי בחברות הסלולר
לנוכח חבילות סלולר של 50 ₪ חייב להתחולל מהפך ארגוני-טכנולוגי בחברות הסלולר. 2/3 מעובדי מחלקות הטכנולוגיה וה-IT במפעילות הסלולר - מיותרים. 
מאת: דב לחמן, 3.6.14, 14:00דב לחמן

עם צלילת מחירי חבילות הסלולר אל מתחת לרף ה-50 ₪ חייבת להתרחש  מהפכה ארגונית-טכנולוגית אצל מפעילות הסלולר, שתתאים את מבנה ההוצאות שלהן להכנסותיהן המידלדלות. זה טרם קרה.
 
בהנחה אופטימית, שמשרד התקשורת ימשיך בקו התחרות החופשית בין מפעילות הסלולר ויאסור, בעזרתו האדיבה של הממונה על ההגבלים העסקיים (ובעיקר הציבור), את החזרת שוק התקשורת למצב הגרוע ממנו נחלץ ערב המהפכה הסלולרית, מצב בו  טריאופול עשה בלקוחותיו ככל העולה על רוחו, אזי, ככל הנראה, השוק יתקבע ויתבסס על המפעילות הקיימות, הפיזיות והווירטואליות. אלו תהינה חייבות לבחון את מבנה ההוצאות שלהן ולהתאימו להכנסותיהן המתדלדלות.

אין להיות תמימים. מה שהיה לא יהיה. המחירים ממשיכים לרדת בגלל תחרות התאבדותית המובלת ע"י אלה היכולים להרשות זאת לעצמם והם גוררים אחריהם את כל השוק, בקבעם, למעשה, סטנדרט תמחירי נמוך מ-50 ₪ לחבילה. זה  מחיר, שלפי דעתי אינו רווחי, לפחות לא במתכונת התפעול הנוכחית של חלק ממפעילות הסלולר בישראל.

אימוץ טכנולוגיות מתחדשות הוא חיוני. הרי מפעילה, שלא תתייצב בחזית הטכנולוגיה, עלולה להיחשב מיושנת, לא אטרקטיבית ולהפסיד לקוחות. אולם, מה על ההוצאה הכבדה המרכזית האחרת של המפעילות – כח אדם טכנולוגי? בכל אחד מגופי הטכנולוגיה במפעילות הסלולריות עובדים מאות רבות של מהנדסים, הנדסאים וטכנאים בחלוקה מסורתית להנדסה, תפעול ו-IT, עלות שכרם אדירה ומהווה אחת המעמסות הכבדות ביותר על כתפיהן של המפעילות.

הגיע הזמן להתעורר, לעשות שינוי טכנו – ארגוני, שינוי מתודי, מובנה, מושכל ומתוכנן, כזה שיגרום לפגיעה מינימלית בעובדים מחד ויסייע למפעילות להתמודד עם המצב החדש מאידך, ואף יביא הזדמנות למיזמים טכנולוגיים, שישרתו את שוק התקשורת המשתנה.

המושג "שינוי ארגוני" שגור בפי רבים ושינויים טכנולוגיים הם לחם חוקם של רוב העוסקים בענף ההייטק. אולם, מהו שינוי "טכנו – ארגוני" ומה הקשר שלו לעידן החדש במפעילות הסלולר?

שינוי זה צריך להביא בחשבון את שצופה העתיד הקרוב והרחוק ולהיערך בהתאם. יש לכבד את העבר וההיסטוריה של השירות הסלולרי, אך מבנה ההוצאות הנוכחי של המפעילות הסלולריות אינו מתאים למודל העסקי ולתזרים ההכנסות הצפוי להן.

השינוי החשוב והדחוף ביותר הוא שינוי חשיבה, ניתוח אמיתי ונכון של המבנה הארגוני הטכנולוגי והתאמתו למציאות החדשה. כדי להקל על עיכול הרעיון, הנה כמה שאלות המיועדות למי שמתלבט לפני ביצוע שינוי ארגוני בגופים טכנולוגיים (יש גם כמה תשובות, למי שמתקשה). שינוי קונספטואלי לא היה מעולם עניין פשוט:
  1. מהו המתאם בין התקלות וה- Down Time ברשת סלולרית לשעות העבודה? (מעל 85%)  ומהו המתאם הנ"ל בשעות הלילה, סופי שבוע וחגים? (פחות מ-5%).
  2. איזה חלק מהזמן עסוקים עובדי הארגון הטכנולוגי בייצור דו"חות?  כמה מהם נקראים? בכמה נעשה שימוש? מה התרומה שלהם לחוויית הלקוח? לזמינות הרשת?
  3. מיקור חוץ: האם ומתי בוצע מיפוי פעילויות טכנולוגיות הניתנות להוציא למיקור חוץ? האם נבדקו עלויותיהן והושוו ל-OPEX  הנוכחי?
  4. מהו אחוז ה-Overlapping בין תת-יחידות שונות בארגון הטכנולוגי ('חדר מחשב' ו'מרכז הבקרה' כמשל?)
  5. אחרי שהשתרש מס' בודד של תעריפים (עברנו ל-Flat Rate, לא כן?), בכמה קטן מערך הבילינג על כל שלוחותיו בארגון הטכנולוגי? (תשובה: היחידה דווקא גדלה....).
  6. מהם מדדי היעילות של יחידת הטכנולוגיה? (לא, סיסמאות הן לא מדד כמית).
  7. איך אתם מתכוננים לעידן ה-SDN  Software Defined Network  בהיבטיי תכנון כ"א?
להלן תמצית תהליך השינוי:
שלב ראשון: קבלת החלטה אסטרטגית על המגמה והכוונת ביצועה.
השינוי צריך להתחיל בתפיסה ובקונספציה, Mind setting חדש אצל מקבלי ההחלטות בארגון - דירקטוריון ומנכ"ל. אין ספק, שזו מהפכה, שדרוש אומץ  להוציאה לפועל.
שלב שני: צמצום שני שלישים ממצבת כוח האדם. 
השארת שליש על כנו ובניגוד לשיטות המקובלות של בנייה ארגונית של מערכים טכנולוגיים, ייטיבו המפעילות אם תתחלנה את התכנון בשורה התחתונה, שכוללת קיצוץ חד וכואב של שני שלישים מכוח האדם הטכנולוגי שלהן. השליש הנותר יתכנן, ינטר, ישנה ויקנפג, יבדוק ויאשר, יפעיל וישבית, יגבה ויאבטח.

הבלתי ייאמן יקרה: באורח פלא, אחרי ניכוי שני שלישים ממצבת כוח האדם הטכנולוגי של המפעילות הסלולריות: מופע התקלות לא יעלה, חווית הלקוח לא תפגע וכך גם תשתיות ההנדסה של המפעילות, נהפוך הוא.

השליש, שנותר במערכה, יכין את התשתית לעבודה במתכונת מצומצמת עוד יותר. קבוצת הנבחרים, שמניינה לא יעלה על 25 עד 30 עובדים טכנולוגים מנוסים ומיומנים, תדאג ל-Up Time  של הרשת ולאיכותה בכל ההיבטים ההנדסיים, התפעוליים והטכנולוגים. (IT הוא חלק מארגון הטכנולוגיה, לא עוד גוף רב מימדים וחסר שליטה).

שלב שלישי – השגרה החדשה: "אולם טכנולוגיות" בו נוכחים כתריסר עובדים בכל משמרת.
את הקומות והמעבדות, ה-Open Spaces והמשרדים, חדרי הדיונים ובעיקר המטבחונים צריך להחליף בחדר אחד היכול להכיל את כל בעלי תפקידים. סביב שולחן גדול ומצויד בכל הטכנולוגיה הרלבנטית יישבו הפונקציות המייצגות:
  • ניהול טכנולוגיה.
  • אדמיניסטרציה.
  • הנדסת ותפעול ליבת רשת הרדיו.
  • הנדסת ותפעול רשת סלולרית.
  • הנדסת ותפעולIT   / אינטרנט.
  • ניהול ממשקים חיצוניים (מב"ל, ISP, PLMN אחרים וכו').
  • בקרה, ניטור וסנכרון פעילויות.
  • אבטחת מידע / Fraud (ולא באגף בטחון).
  • ניהול וונדורים ו-.Outsourcing
זו לא אגדה, זה שלד הרעיון, כך ייראה גוף טכנולוגיות של חברה המוכנה לתחרות אמיתית בעוד שנתיים עד חמש שנים. שאר הפעילויות תתבצענה בעזרת קבלני משנה רבים ומיומנים (הזדמנות ליזמים ועובדים ממפעילות הסלולר) ובאמצעות היצרניות - להן נוכחות מאסיבית בישראל ונציגות טכנולוגית מכובדת עם גב חזק של ידע ופרקטיקה עולמיים.

גם שלב זה יהיה זמני מאחר שהאבולוציה מתקדמת בצעדי ענק ל-SDN , כך גם התלות המוחלטת בוונדורים תיעלם מן העולם..

ברור וידוע לכל מי שמצוי במסדרונות המפעילות הסלולריות הגדולות בישראל, שכמות העובדים ביחידות הטכנולוגיה השונות אינה מתאימה למציאות הכלכלית (והטכנולוגית) החדשה. אלה גופים אדירי מימדים ושואבי תקציבים, גרסה מודרנית לדינוזאורים לא מעודכנים.

נכון, שנדרש אומץ ארגוני רב ואך מעט מנהלי "אימפריות" טכנולוגיות לא יטילו ספק בשפיותו של כותב שורות אלו, אבל מוטב להם קודם לכך, לבחון מקרוב את הפריון האמיתי של עובדיהם ואת היעילות האמיתית הנתרמת לארגון כתוצאה מעבודתם.  
 
מאת: דב לחמן, יוני 2014.
לכותב ניסיון רב בניהול בכיר בחברות תקשורת בישראל ובארגונים ממלכתיים. משמש כיום כיועץ טכנולוגי, תפעולי וארגוני לגופים מובילים במשק הישראלי. לחברת "לחמן ייעוץ בע"מ" ניסיון עשיר בייזום, תפעול וניהול פרויקטי תקשורת מורכבים בהיבטי שינויים טכנולוגיים - ארגוניים, הטמעה, ליווי, והתאמה למציאות הטכנולוגית המשתנה.
http://lachman-consultants.com
 
 
אנטנות



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

15.5.17 - Bynet Expo 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference 

15/6/17 - CRYPTODAY 2017 

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

3/7/17 - 2017 Afeka Conference for Speech Processing  

15-17/8/17 - אליפות ישראל לספורט אלקטרוני 2017  

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לאפריל 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים