לפחות 300 מיליון ש"ח מחכים לישראלים שחוו איחור וביטול טיסות באירופה

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> לפחות 300 מיליון ש"ח מחכים לישראלים שחוו איחור וביטול טיסות באירופה
סטארטאפ בלגי החל לספק מהיום שירות מקוון לתושבי ישראל הטסים לאירופה ומאירופה. נפתחה האפשרות לישראלים לקבל החזר של עד 600 יורו עבור איחור, עיכוב או ביטול טיסות מטעם חברות התעופה, לפי חקיקה אירופאית, שלא יושמה עד כה עבור הלקוחות הישראלים.
מאת: אבי וייס, 4.4.16, 21:07Claim It

חברת הסטארטאפ הבלגית Claim It (המנכ"ל והמייסד: רלף פאיס, בתמונה משמאל, מצד שמאל) שכבשה תוך זמן קצר את הצרכנים באירופה בתחום הפיצוי לנוסעים הטסים מאירופה ולאירופה, חנכה היום במעמד שגריר בלגיה בישראל ג'ון קורנט (בתמונה מצד ימין), אתר בעברית ופתחה את השירות לתושבי ישראל.

ג'ון קורנט,
שגריר בלגיה בישראל: "אנו מציגים היום סוג חדש של סטארטאפים, שמתחילים לפרוח בבלגיה, סטארטאפים בתחום הגנת הצרכן והצרכנות. ההגעה של רלף פאיס לישראל היא דוגמה לשת"פ המתהדק בין בלגיה לישראל ולשת"פ המתהדק בין עולם היזמות הישראלי לעולם היזמות הבלגי, כשכל צד מביא את היתרונות שלו לצד השני ובכך אנו מחזקים את השת"פ הכלכלי בין המדינות. אני משוכנע, שהישראלים יגלו את היתרונות בשירות החדש הזה כאן, שמתבסס על החקיקה האירופאית, שבישראל עדיין לא מכירים". 

רלף פאיס, מנכ"ל ומייסד Claim It: "אני נרגש להכריז על הכניסה שלנו לישראל. התחלנו בפעילות באירופה ולאור ההצלחה החלטנו, שהגיע העת לצאת גם מחוץ לאירופה והמדינה הראשונה, שאנו באים אליה, זו ישראל, שקרובה לליבי.

אנו עוסקים בלקוחות של חברות התעופה, שטסים לאירופה ומאירופה, לקוחות הסובלים כל הזמן מאיחורים ומביטולי טיסות. אנו מספקים שירות משפטי לכל לקוח של חברות התעופה, כולל תושבי ישראל, ואנו פועלים לפי החוקים האירופאים. יש 3 מדרגות של פיצוי, שהם Fix והמדרגות הללו לא תלויות בכלל במחיר, ששילם הלקוח על כרטיס הטיסה, או על איזה ביטוח שהיה לו לגבי הטיסה. ההחזר הוא עד 600 יורו ותלוי רק באורך הטיסה. 

הכיסוי של הפיצוי לנוסע נוגע לכל הטיסות היוצאות מאירופה מכל חברות התעופה ולכל הטיסות המגיעות לאירופה בתנאי שזה נעשה ממפעילי התעופה האירופאיים. 

הניסיון שלנו ומה שראינו בשוק, שבו אנו פועלים (ובגלל זה הקמנו את המיזם), שמי שפונה באופן עצמאי לחברת התעופה לקבל את הפיצוי מגלה, שזה כמעט בלתי אפשרי. חברות התעופה חוסמות בכוונה את הפונים, מערימות קשיים וממציאות תירוצים של 'כוח עליון', רק כדי לא לתת פיצוי ללקוחות. 

ללקוחות הישראליים זה ממש לא נוח להתחיל להתמקח מישראל עם חברות התעופה ברחבי אירופה ולנהל איתן מו"מ, או להפעיל נגדן עורכי דין בבתי המשפט באירופה. 

אנו מספקים שירות מלא דרך האינטרנט. כך, שהלקוח הישראלי לא צריך להתאמץ כדי להגיש תביעה. הלקוח מעלה לאתר את המסמכים הדרושים, ממלא את הפרטים וזהו. כל השאר עלינו.

אנו פועלים לפי המסמכים, שאנו מקבלים, ופועלים בכמה שלבים, כתלות בתגובת חברת התעופה. מהנסיון שלנו, ברוב המקרים הפנייה שלנו פותרת את הבעיה והלקוחות מקבלים את הפיצוי. אם הבעיה לא נפתרה, אנו שוקלים פנייה לבית המשפט. עד כה, בכל המשפטים, שהלכנו אליהם, כולל ערעור בבית הדין האירופאי העליון, זכינו בפיצויים. בתי המשפט באירופה הם פרו-צרכניים וכיום חברות התעופה מבינות שלא כדאי להן להתעסק איתנו.

כמה זמן ניתן להגיש בקשת פיצוי לאחור?
זה תלוי במדינה ממנה הגיעה או יצאה הטיסה. ברוב מדינות אירופה זה עד שנתיים אחרי הטיסה, בבריטניה זה 6 שנים בבלגיה זו שנה אחת. דהיינו: ישראלים יכולים להגיש כעת תביעה על איחורים או עיכובים, שהיו בשנים שחלפו, כמה שנים אחורה, לפי המיקום של יציאת או הגעת הטיסה. 

הלקוחות בישראל זכאים בדיוק לאותם פיצויים כמו הלקוחות האירופאיים ואנו לוקחים מכולם אותה עמלה. את העמלה אנו לוקחים רק אם השגנו את הפיצוי עבור הלקוח שלנו. הלקוח גם לא משלם לנו על הוצאות עורכי הדין אם אנו הולכים לבית המשפט.

לפי ההערכות שלנו, כ-300 מיליון ש"ח ממתינים לישראלים, שלא יודעים על החוק והם זכאים ליהנות מהחוק.  

אילו מסמכים יש להציג באתר?
א.צילום דרכון בר תוקף.
ב. צילום כרטיס הטיסה.
ג. חתימה על מסמך אישור, שמסמיך אותנו לטפל בתביעה מטעם הלקוח.

חשוב לדעת, שתקלות טכניות אינן "נסיבות יוצאות מן הכלל" המאפשרות לחברות התעופה להתחמק מתשלום. יש כבר פסיקה ברורה בעניין זה, למרות שחברות התעופה משתמשות בתירוץ הזה כדי לדחות תביעות של יחידים המגישים את התביעה לבד.

ברור שאירועי טרור כמו שהיו לאחרונה כן מאפשרים לא לשלם פיצוי, כי זה "כוח עליון". אני מניח, שגם התפרצות של הר געש, מלחמה, או איזה אסון אחר בקנה מידה גדול, ייכללו אף הם במסגרת של "כוח עליון". בכל שאר המקרים, חברות התעופה אמורות לשלם פיצוי ללקוח, אם הטיסה התעכבה, או בוטלה, או שהלקוח הועבר לטיסה אחרת בגלל Over Booking. 

תוך כמה זמן משלמים את הפיצוי?
זה תלוי במדינה, בחברת התעופה ובהתמודדות שלנו מול הטיעונים של החברה, אם היא מנסה להתחמק מהתשלום. בד"כ, עפ"י הניסיון שלנו, זה לוקח כ-6 שבועות. אבל יש מקרים, שזה לקח כמה חודשים. העמלה שלנו היא 25% + מע"מ על סכום הפיצוי של הלקוח, רק כשהוא משולם ללקוח. אם לא הצלחנו להשיג את הפיצוי, הלקוח לא ישלם לנו מאומה. כך, שמבחינת הלקוח אין כאן כל סיכון". 
 
CLAIM IT



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נפתחה ההרשמה למחזור הראשון של TLV Generator. ההרשמה - כאן

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

24-25/1/17 - יריד חדשנות אורבנית של השלטון המקומי

15-16.2.17 - GLOBAL INVESTOR SUMMIT OurCrowd    

6-7.3.17 - BrainTech 2017 

22.3.17 - GEMIC - TLV

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לדצמבר 2016 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2015 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

איגוד האינטרנט התקין מערכת המסכנת את חברות האינטרנט וגולשי האינטרנט - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
MediaVenus
 
TLV-Generator
 
 
Telecom Experts
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים