Telecom News - פורסמו תוצאות מכרז התמרוץ השני של הסיבים האופטיים של משרד התקשורת

פורסמו תוצאות מכרז התמרוץ השני של הסיבים האופטיים של משרד התקשורת

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> פורסמו תוצאות מכרז התמרוץ השני של הסיבים האופטיים של משרד התקשורת
פורסמו תוצאות מכרז התמרוץ השני של הסיבים האופטיים של משרד התקשורת
מאת: מערכתTelecom News , 2.2.23, 08:40FIBER FREE

מי הן החברות הזוכות? מי הם הישובים הזוכים שיפרסו בסיבים אופטיים?

עדכונים בתחתית הכתבה. עדכון אחרון 26.1.24.


ועדת המכרזים הבין-משרדית של משרד התקשורת, ומשרד האוצר ורשות התחרות פרסמה את תוצאות מכרז התמרוץ השני במתווה שמביא לחובת פריסה מלאה של סיבים אופטיים שתביא לקפיצה טכנולוגית וכלכלית למשקי הבית בפריפריה, תגביר את יכולות התעסוקה, החינוך והבריאות מרחוק, ותזניק את הכלכלה הישראלית קדימה.

מכרזי התמרוץ נועדו לעודד פריסת סיבים אופטיים ומתן שירותים על גביהם באזורים בהם חברת בזק בחרה שלא לפרוס סיבים אופטיים משיקולי כדאיות כלכלית. על פי חוק התקשורת, קופת התמרוץ ממומנת מכספים שחברות התקשורת מחויבות להפריש מהכנסותיהן. השנה נאספו כ-90 מיליון ₪ במסגרת קופת התמרוץ. על החברות, שזכו במכרז השני, תחול חובת פרישה לכל משקי הבית באזורים בהם זכו, שאותה עליהן להשלים תוך 18 חודשים מיום קבלת הרישיון.

המכרז השני קובע חובת פריסה לכ-130 אלף משקי בית המהווים כ-4.7% ממשקי הבית בישראל והוא מהווה השלמה למכרז התמרוץ הראשון שתוצאותיו פורסמו במרץ 2022 בו הושלמה קביעת חובות פרישה ל-95% מבתי האב בישראל. על החברות שזכו במכרז הראשון חלה החובה להשלמת חובות הפרישה ולמתן שירותים לכל תושבי האזור בו זכו עד אוגוסט 2023, ובימים אלה נפרשים האזורים הזוכים. האזורים, שזכו במכרז השני כוללים, בין היתר, אזורים מורכבים יותר לפרישת סיבים.
 
החברות הזוכות תפרוסנה סיבים על פי החלוקה הבאה:
חברת טלראן תקשורת 1986 בע"מ זכתה בכ-28.3 מיליון ש"ח עבור פרישה לכ-61 אלף משקי בית.
חברת נורקום תקשורת בע"מ זכתה בכ-18.7 מיליון ש"ח עבור פרישה לכ-35.1 אלף משקי בית.
חברת משקי שיטה ש.מ זכתה בכ-7 מיליון ש"ח עבור פרישה לכ-11.5 אלף משקי בית.
חברת פזל תקשורת (פ.י) בע"מ זכתה בכ-3.3 מיליון ש"ח עבור פרישה לכ-7.8 אלף משקי בית.
חברת איי.בי.סי איזראל ברודבאנד קומפני (2013) בע"מ זכתה בכ-8.7 מיליון ש"ח עבור פרישה לכ-7 אלף משקי בית.
חברת לניר תקשורת בע"מ זכתה בכ-9.7 מיליון ש"ח עבור פרישה לכ-4.5 אלף משקי בית.
חברת דש אלירן אלקטרוניקה בע"מ זכתה בכ-0.4 מיליון ש"ח עבור פרישה לכ-1.7 אלף משקי בית.
חברת יוניגיאה בע"מ זכתה בכ-1.4 מיליון ש"ח עבור פרישה לכאלף אלף משקי בית.

בין היישובים הזוכים שיפרסו בסיבים אופטיים: אושה, אורים, אילות, איתמר, אלומות, אלון מורה, אליפז, אפיקים, בארות יצחק, בני ברק, יד מרדכי, טלמון, כיסופים, לביא, מבוא חמה, אום אל-פחם, מעלה אדומים, משגב עם, דיר אל-אסד, ניר דוד, נתיבות, עין גדי, עין הנצי"ב, אלסייד, עכו, בית שמש, בית אלפא, דן, עין ראפה, צפת, שער הגולן, שדמות מחולה, שדה אליהו, רחלים, רהט, דריג'את, ועוד.

בין האזורים הזוכים: יהודה ושומרון 6,000 משקי בית, באר שבע 34,000 משקי בית, חדרה 8,000 משקי בית, ירושלים 44,000 משקי בית, יישובי סובב כנרת 8,000 משקי בית.

נכון לינואר 2023 למעל 70% ממשקי הבית קיימת נגישות לסיבים אופטיים, ובסוף השנה הנגישות לסיבים צפויה לעלות ל-85% ממשקי הבית ואף יותר.

רשימת כל האזורים הזוכים במכרז התמרוץ השני - כאן.
רשימת כל הישובים עם אזורים זוכים במכרז התמרוץ השני - כאן.

עדכון 5.2.23: פורסם כאן ב"ערוץ 7": "עולים מדרגה - בשומרון תתאפשר גלישת אינטרנט של 5000 מגה. 
מהפכת האינטרנט בשומרון עולה שלב: במקביל לפריסת סיבים ביישובים החלו העבודות להנחת סיב אופטי פיזי אזורי, שיאפשר גלישת אינטרנט יציבה של עד 5000 מגה ותגביר את התחרות. יוסי דגן: "חרטנו על דגלנו להביא מיליון תושבים לשומרון וזאת נעשה גם באמצעות תשתיות מתקדמות ביותר בכל תחום".
מהפכת תשתיות האינטרנט בשומרון עולה מדרגה. הבוקר (א') החלה פריסת סיב פיזי איזורי בישובי גוש קנה וגוש מערבא שתימשך כ-4 חודשים ותעניק תשתית אינטרנט יציבה ליישובי השומרון ותאפשר גלישת אינטרנט של עד 5000 מגה (5GB).
עד עתה יחד עם חברות איקס פייבר, 019 ו-IBC הניחה מועצת שומרון סיבים אופטיים ב-80% מהישובים בשומרון והמועצה צפויה לחבר את יתרת הישובים עד סוף 2023.
חברת איקס פייבר מציעה חבילות מוזלות לתושבי השומרון כחלק מהסכם שנחתם עם המועצה, ואלפי משפחות התחברו למערך הסיבים האופטיים ונהנות מגלישה במהירות של עד 1000 מגה.
היום כאמור התקיים טקס התחלת הנחת סיב אופטי פיזי איזורי בנוכחות ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, מנכ"ל חברת IBC אנלימיטד יוסי חבר, אמיתי רויטמן מנכ"ל המועצה, אלמוג תירם מנהל פרוייקט האינטרנט המהיר במועצה, יו"רים ונציגי הישובים בגוש מערבא ובגוש קנה.
חברת IBC אנלימיטד היא חברת בת של חברת חשמל, ולכן מתאפשרת הנחת סיב אופטי פיזי אזורי על תשתיות החשמל, מה שיאפשר הנחת תשתית מהירה הרבה יותר.
הסיב האיזורי יונח תוך מספר חודשים ביישובי המועצה - יקיר, נופים, ברקן, רבבה, קריית נטפים, לשם, פדואל, עלי זהב וברוכין. בשלב ב' יגיע הסיב עד צומת תפוח ונבחנת האפשרות להגיע לישובים נוספים. החברה תאפשר התקשרות עם מגוון רחב של ספקים זאת בשל היותה חברה המספקת תשתית אינטרנט ומהירות הגלישה המירבית תעמוד לראשונה על 5000 מגה.
ראש המועצה האזורית שומרון דגן פתח את טקס הנחת הסיב הפיזי האיזורי בברכת "הטוב והמיטיב" ואמר: "חרטנו על דגלנו להביא מיליון תושבים לשומרון, התשתיות בדרך לשם. אנחנו בעיצומה של מהפכת הכבישים העוקפים, כיכרות, רמזורים ותאורה. מהפכת האינטרנט משתווה למהפכת הכבישים, אינטרנט מהיר בשנת 2023 זה מוצר צריכה בסיסי. ראינו כבר ביישובים שפרסנו בהם אינטרנט מהיר, יש יותר עסקים, יותר איכות חיים, ואנחנו מקיימים את מצוות יישוב ארץ ישראל בהידור".
מנכ"ל IBC אנלימיטד יוסי חבר: "כחברת תשתיות התקשורת הסיטונאית המובילה בישראל, IBC אנלימיטד רואה בפעילותה שליחות לאומית לחיבור כל תושבי המדינה לאינטרנט מהיר על גבי סיבים אופטיים, זאת כמובן לצד מחוייבותה הכלכלית של החברה לבעלי המניות שלה. המשמעות והמסר של המעמד המרגש היום היא שהתחלנו את השלב הראשון - פריסה של סיב אופטי אשר בסיומה בעוד מס׳ חודשים, אלפים מתושבי מועצה אזורית שומרון ב- 9 ישובים, יהנו מגישה ונגישות לתשתיות התקשורת המתקדמות בעולם.
''באמצעות בחירה באחת מהספקיות איתן אנו עובדים, יוכלו התושבים להצטרף למאות אלפי הלקוחות המרוצים על גבי הרשת שלנו. אנו נמשיך לפרוס בכל הכח את התשתיות המתקדמות שלנו ולהגיע לעשרות אלפי משקי בית חדשים בכל חודש ולהיות החברה עם הפריסה הגיאוגרפית הרחבה ביותר", הוסיף חבר."

עדכון 21.2.23: הודעת החברה: בזק בינלאומי תגדיל את מהירות האינטרנט של 4,400 בתי ספר.
בזק בינלאומי זכתה במכרז ענק של משרד החינוך לאספקת שירותי אינטרנט לעשר השנים הקרובות בהיקף של עשרות מיליוני ₪ ובמסגרתו היא תגדיל את מהירות האינטרנט של 4,400 בתי ספר. החברה גם תספק שירותי הגנת סייבר מתקדמים למניעת גניבת מידע אישי על תלמידים ובחינות בגרות.
תשתיות התקשורת וה-IT בבתי הספר ברחבי הארץ עומדות להשתדרג משמעותית, לאחר שחברת בזק בינלאומי זכתה במכרז ענק של משרד החינוך בהיקף של עשרות מיליוני ₪ לשדרוג רוחב הפס ואספקת שירותי אינטרנט ולמתן הגנת סייבר לתקופה של 10 שנים ל-4,400 בתי ספר בפריסה ארצית, כולל בתי הספר של רשת אורט, רשת עמל, רשת אמי"ת ורשת החינוך העצמאי, זאת לאחר שניהלה בהצלחה במשך 12 השנים האחרונות את קווי התקשורת של בתי הספר. 
בתי הספר עושים שימוש בשני סוגים של שירותי מחשוב: פדגוגיים ומנהליים. שירותי המחשוב הפדגוגיים מיועדים לתלמידים ולמורים ותומכים בהיבטים הפדגוגיים של הלמידה. שירותי המחשוב מיועדים לסגל בית הספר (עובדי מנהלה ומורים) והם כוללים יישומים מגוונים התומכים בניהול בתי הספר.
במוסדות החינוך מיושמת הפרדה מוחלטת בין הרשתות והשרתים, התומכים בכל אחד מסוגי השירותים, כך שמתחנת עבודה המחוברת לאחת מהסביבות (מנהלית או פדגוגית) לא ניתן לגשת לרשת השנייה ולמאגרי המידע המאוחסנים בה. 
כבר בשנה האחרונה החלה בזק בינלאומי, ביוזמת משרד החינוך, בפרויקט שדרוג רוחבי הפס והחלפת ציוד הקצה בבתי הספר. כעת עם הזכייה במכרז, החברה תשדרג את קווי האינטרנט, תגדיל את רוחב הפס של בתי הספר ותחליף את הנתבים שלהם על פי תוכנית שנתית. בנוסף, החברה תהיה אחראית על סינון של תכנים פוגעניים וחסימת אתרים כדוגמת: אתרי הימורים, אתרי מין, פורנוגרפיה, אלימות, סמים, משחקים וכד'.
בזק בינלאומי תהיה אחראית גם על מניעת התקפות רשת ומתן אפשרות גישה מערוצים שונים ועל הגנה מפני איומי סייבר כגון אתרי אינטרנט המשמשים לדיוג (phishing), אתרי אינטרנט המכילים נוזקות ועוד כדי למנוע גניבת מידע רגיש כגון בחינות בגרות ומידע אישי על תלמידים וכן למנוע ניסיונות של החדרת מידע למחשבי בתי הספר על ידי גורמים עוינים. 
"בשנים האחרונות חלה עלייה בהתקפות על אתרי משרד החינוך וכתובות החיצוניות שלהם. התקפות DDoS והתקפות אפליקטיביות" מסביר רון גלב, מנכ"ל בזק בינלאומי, "ההתקפות מגיעות מכל מיני מקומות בעולם (highly distributed) ואתגר זה מחייב אותנו לעמוד בהתקנת עדכונים אחרונים וניטור מלא על הסביבה. הפרויקט של משרד החינוך קרוב לליבנו ונמצא במרכז העשייה שלנו בשנים האחרונות, אנחנו גאים על הבעת האמון המחודשת של משרד החינוך אשר בחר בבזק בינלאומי כחברה המסוגלת לספק פתרונות מקצה לקצה – החל מתשתיות התקשורת ועד לשירותי IT מתקדמים בתחומי הענן והסייבר".

עדכון 8.3.23: סלקום מדווחת לבורסה כאן על הגדלת חלקה ב-IBC ומתן בלעדיות ל-IBC ל-3 שנים (בניגוד לפרטנר, שחתמה על הסכם עם בזק). להלן הודעת סלקום:
בהמשך לאמור בסעיפים 17.1 ו- 17.2 לחלק א' לדוח התקופתי של החברה לשנת 2021 בדבר הסכמי עסקת השקעות קבוצת החברה באיי.בי.סי. איזראל ברודבאנד קומפני (2013) בע"מ (חברת תקשורת המספקת שירותי תשתית תקשורת בישראל באמצעות פריסת סיבים אופטיים, לרבות על גבי תשתית רשת החשמל של חברת החשמל, ואשר בה מחזיקה החברה (בעקיפין) כ- 23.3% מההון המונפק – "IBC"), לרבות בדבר הסכם רכישת IRU בתשתית הסיבים של IBC ("הסכמי ההשקעה"),-
החברה מעדכנת כי לאחר משא ומתן שהתקיים בין הצדדים, אישר דירקטוריון החברה את התקשרותה של החברה בהסכם עם IBC ("ההסכם"), אשר במסגרתו נקבע, בין היתר, כי החל מיום 1.7.2023, התחייבות קבוצת החברה לרכוש מ- IBC זכות שימוש בלתי הדירה (IRU) בקווי התשתית של IBC תעמוד על שיעור שלא יפחת מ- 12.5% מבתי הלקוחות בבניינים המחוברים לרשת IBC (חלף 10%, הקיים למועד ההתקשרות בהסכם) ויגיע ל- 15% החל מיום 1.7.2024, והכל בהתייחס ליתרת תקופת השירותים הראשונה, כפי שנקבעה בין הצדדים במסגרת הסכמי ההשקעה. 
לנוכח התחייבות IBC לפעול להרחבת היקף פריסת התשתית שלה אל מעבר לחובותיה לפי תנאי הרישיון שלה, התחייבה קבוצת החברה כי היא תרכוש שירותי IRU בקווי תשתית מ-IBC בלבד, וזאת למשך תקופה קצובה שלא תפחת מ- 3 שנים ובתנאים מסוימים, הכל כפי שפורט בהסכם. 
בנוסף, הוסכם כי קבוצת החברה תקבל הנחה רבעונית בשיעור משתנה בגין דמי התחזוקה המשולמים מכוח הסכם ה- IRU שלה, החל מיום 1.7.2023 ועד ליום 31.12.2025, בסכומים שאינם מהותיים לחברה. 
חתימת ההסכם צפויה להתקיים בימים הקרובים. מובהר, אין וודאות כי ההסכם ייחתם, וזאת בשל גורמים שאינם תלויים בחברה.

עדכון 14.3.23: קבוצת בזק מדווחת (גם לבורסה - כאן וכאן): 
שנת תנופה בקבוצת בזק: אסטרטגיית הצמיחה הניבה תוצאות כספיות חזקות ב-2022 וצמיחה מרשימה במנויי סיבים, סלולר וטלוויזיה.
עלייה של כ-1.9% בהכנסות לכ-9 מיליארד שקל, תוך גידול של כ-4.8% בהכנסות פלאפון ושל כ-3% בהכנסות בזק קווי
עליה של כ-3.6% ברווח הנקי המתואם לכ-1.2 מיליארד שקל
הקבוצה השקיעה כ-1.7 מיליארד שקל בפיתוח ושיפור תשתיות התקשורת
המשך חיזוק האיתנות הפיננסית של קבוצת בזק עם ירידה של כ-500 מיליון שקל בחוב נטו לכ-5.6 מיליארד שקל
דירקטוריון החברה החליט לעדכן את מדיניות חלוקת דיבידנד של החברה ל-60% מהרווח הנקי
גיל שרון, יו"ר בזק: "2022 הייתה שנת תנופה בקבוצת בזק, עם יישום אסטרטגיית הצמיחה, המתבטאת בתוצאות כספיות חזקות, תוך צמיחה בליבת הפעילות של הקבוצה: בסיבים האופטיים, בדור 5 בסלולר ובטלוויזיית ה-IP של yes. המשכנו להגדיל את ההשקעות שלנו העומדות על כ-19% מסך ההכנסות, כשמעבר הקבוצה לדור טכנולוגי חדש בכל תחומי הפעילות נותן פירות בתוצאות הכספיות. בנוסף, האצת קצב פריסת הסיבים וצרוף המנויים מהווים מנוע צמיחה חשוב לקבוצה לשנים הבאות. עשינו כל זאת תוך חיזוק האיתנות הפיננסית של קבוצת בזק והפחתת החוב בלא פחות מחצי מיליארד שקל. על רקע התוצאות הכספיות החזקות והפחתת החוב, דירקטוריון החברה החליט לעדכן את מדיניות הדיבידנד ל-60% מהרווח הנקי והמליץ על חלוקה בסך כ-246 מיליון שקל.
עוד הוסיף שרון, "בשנת 2022 ביצענו שינויים מבניים בקבוצה עם הפרדת בזק בינלאומי מניהול משותף עם פלאפון ו-yes, ומיקודה בשוק שירותי התקשורת, הענן והסייבר לעסקים. בנוסף, הובלנו מהלכים אסטרטגיים כגון השקת דיסני+, באנדל טלוויזיה וסיבים על ידי yes ובחודשים האחרונים חתימה על הסכם ארוך טווח עם פרטנר, לשימוש בתשתית הסיבים של בזק. מהלכים אלו מחזקים את יציבות ומיצובה התחרותי של קבוצת בזק".
שרון סיכם, "אנו מפרסמים תחזית לתוצאות לשנת 2023, המציגה המשך ביצועים עסקיים חזקים בכל הפרמטרים החשובים: הרווח המתואם צפוי לעמוד על כ 1.2 מיליארד שקל וה-EBITDA המתואם על כ-3.8 מיליארד שקל".
המצגת המלאה של בזק שפורסמה למשקיעים נמצאת כאן

עדכון 19.3.23: הודעת HOT: הוט משיקה בתחילת אפריל [2023] את מהירות הגלישה הגבוהה בישראל - 5 גיגה; מרחיבה את פריסת רשת הסיבים האופטיים ל-2 מיליון משקי בית ועסקים. 
HOT משיקה היום (א') את המהירות הגבוהה בישראל ומשדרגת את תשתית הסיבים לתמיכה בטכנולוגיה הבאה של הסיבים שנקראת XGS-PON כבר בעוד כשבועיים, וכן משיקה באופן בלעדי ציוד קצה חדש התומך בטכנולוגיה זו, אשר יאפשר ללקוחות החברה ליהנות מהטכנולוגיה המתקדמת באמצעות נתב חדשני תואם טכנולוגיה ומגדילי טווח לפרישת רשת wifi מיטבית בבית הלקוח. 
התשתית תוכל להגיע בהמשך למהירות של עד 10 גיגה, בשלב הראשון HOT תציע לצרכנים מהירות של עד 5 גיגה. התשתית החדשה תאפשר ללקוחות ליהנות מהמהירות הגבוהה בישראל ותפנה לקהל לקוחות כמו גיימרים, מפתחי AR, תעשיית ההייטק וכל מי שמעוניין בקצב העלאה והורדה גבוה ועוצמתי.
בנוסף, HOT מרחיבה את פריסת רשת הסיבים האופטיים, והיא צפויה לפרוס רשת סיבים למאות אלפי בתי אב ועסקים נוספים ולשדרג את חווית המשתמש והגלישה עבור לקוחותיה, זאת בעקבות החלטת דירקטוריון IBC אנלימיטד, חברת הסיבים האופטיים המובילה בישראל, בין היתר בבעלות HOT, לאשר פה אחד את הגדלת פריסת רשת הסיבים האופטיים המתקדמת של החברה למאות אלפי משקי בית נוספים, לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל כך שבסך הכל תגיע החברה ללמעלה מ-2 מיליון משקי בית. עד היום HOT פרסה סיבים בלמעלה מ- 105 יישובים שונים ברחבי הארץ. 
מנכ"לית HOT, טל גרנות גולדשטיין: ״HOT גאה להוביל את מהפכת הסיבים ולספק את התשתית המתקדמת והמהירה בעולם ואת חווית האינטרנט הטובה ביותר למאות אלפי בתים ועסקים נוספים ברחבי הארץ. הביקושים לחיבור מתקדם וצריכת הנתונים בישראל נמצאים בשיא כל הזמנים, וההחלטה שקיבלנו היום, להרחיב את הפריסה לשני מיליון משקי בית ושדרוג התשתית כך שתוכל לספק את המהירות הגבוהה בישראל - תענה על הדרישות הללו. HOT מחויבת לחיבורה של מדינת ישראל לגלישה אמינה ומהירה, ותמשיך לספק ללקוחותיה את הטלוויזיה המובילה בישראל עם התכנים הטובים ביותר, באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת בעולם.״

עדכונים 26.3.23:
א. חברת Noorcom Fiber מתחילה בפריסת סיבים באום-אל-פאחם וברהט ומתחילה בקרוב מאוד בפריסת פס-רחב אלחוטי בכמה יישובי מיעוטים בצפון שבהם יש קשיי חפירה של סיבים. 

ב. משרד התקשורת הורה היום לחברת בזק לחסום את הגישה לנתונים ומידע לתשתיות של בזק של חברתHallo 015  עד להודעה חדשה. במסגרת הליך פיקוח של אגף פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת נמצא, שחברת השקמה אן.ג'י.אן תקשורת בינלאומית בע"מ ("Hallo 015") הפרה את הוראות רישיונה בכך, שלא שמרה על המידע בהתאם לנהלים וכן מסרה מיקומים על פריסת תשתיות בזק לחברות אחרות. הוראות אלו נועדו לשמור על האינטרס הביטחוני הגלום במידע מסוג זה. ההוראה תמנע מהחברה גישה למידע בכל דרך, שהייתה אפשרית לה לפי הדין - בין אם באופן מקוון, באמצעות ביקור בחדר הצפיין של בזק, באמצעות ממשק ה-API של החברה מול בזק ובכל דרך אחרת.

ג. סלקום מדווחת לבורסה כאן: "בהמשך לאמור בסעיף 18.1.4(2) לחלק א' לדוח התקופתי של החברה לשנת 2022 בדבר אישור דירקטוריון החברה, במהלך חודש מרס 2023, את התקשרותה בהסכם רכישת IRU בתשתית הסיבים של איי.בי.סי. איזראל ברודבאנד קומפני (2013) בע"מ (חברת תקשורת המספקת שירותי תשתית תקשורת בישראל באמצעות פריסת סיבים אופטיים, ואשר בה מחזיקה החברה (בעקיפין) כ- 23.3% מההון המונפק – "IBC"), מעדכנת החברה כי ההסכם כאמור נחתם ביום 26.3.2023."

עדכון 27.3.23: שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, החליט היום על מתכונת בחינת צמצום המרווחים ברשת מתקדמת, כדי למנוע פגיעה תחרותית בפעילות השוק הסיטונאי, שעלולה לנבוע מתמחור שירותים לצרכן. מתכונת זו תחול על חברת בזק באזורי פרישת הסיבים, והיא כוללת בדיקה עצמית של החברה לגבי המרווח הקיים בין מחירי חבילות האינטרנט שלה לצרכן ובין תעריפי התשתית הסיטונאית למתחרים. ככל שלא יישמר מרווח מספק, שיאפשר קיומה של תחרות, החברה תידרש לבצע הפחתה של התעריף הסיטונאי למתחרים באופן עצמאי בהתאם לשיטת החישוב במבחן, ולעדכן את המשרד ואת השוק מראש. מתכונת מצומצמת של המבחן תחול גם על החברות הזוכות במכרזי התמרוץ.
אסדרה זו צפויה לאזן את מגרש המשחקים ולעודד את המשך הפעילות על גבי השוק הסיטונאי. באופן זה יוצאים נשכרים הן הצרכנים, מהם לא נמנעת הוזלה במחיר, הן החברות הפועלות על גבי השוק הסיטונאי, שרואות המשך כדאיות כלכלית בפועלן, והן בזק, לה נשמרת הגמישות השיווקית.
הקובץ - כאן.

עדכון 30.3.23: משרד התקשורת קבע אמש, שתתאפשר לכלל הספקים המורשים לפרוס תשתיות תקשורת, ובפרט סיבים אופטיים, בכל רחבי הארץ בכפוף לעמידה בהוראות הביטחון והוראות נוספות. כך, ספקים קטנים שהיו מוגבלים עד עתה לאזורי התמרוץ בהם בזק בחרה שלא לפרוש סיבים אופטיים (כ15% מכלל המדינה) יוכלו לפרוס בכל שאר המדינה ולהתחרות על הצרכנים, תוך שימוש בתשתיות פסיביות, כולל בתשתיות של בזק עצמה.
המהלך יקל כלכלית על הספקים הקטנים, שעד כה נאלצו להשתמש בתשתיות של ספקים אחרים או לפרוס בעצמם בעלויות גבוהות כדי לפעול מחוץ לאזורי התמרוץ. כעת יוכלו לשמור על רצף פריסה באמצעות שימוש בתשתיות בזק הקיימות.
נכון לינואר 2023 ליותר מ- 70% ממשקי הבית קיימת נגישות לסיבים אופטיים, ובסוף השנה הנגישות לסיבים צפויה לעלות ל-85% ממשקי הבית ואף יותר. מתוך הבתים המונגשים לסיבים אופטיים, כ-40% מנויים לשירות האינטרנט על גבי רשת הסיבים בפועל.
 
עדכון 5.4.23: חברת Adtran פרסמה כאן אודות שירות 10 ג'יגה מתוכנן בחברת פרטנר (כותרת בלבד): "Partner Communications picks Adtran to quickly launch multigigabit fiber broadband services in Israel". 

עדכון 9.4.23: פורסם כאן ב"כלכליסט" מליטל דוברוביצקי (כותרת בלבד): "סלקום תחזיר כ-20 מיליון שקל ללקוחות - עקב גביית יתר ממתנתקים.
ב-2021 קבע בית המשפט המחוזי כי סלקום ביצעה גביית יתר של כ-30 מיליון שקל מלקוחות שהתנתקו ממנה באמצע החודש; חברת הסלולר ערערה לעליון - והצדדים הגיעו לפשרה." 

עדכון 18.4.23: פורסם ב-ICE כאן: "סלקום מתגייסת לצה"ל: ההסכם בהיקף של עשרות מיליוני שקלים נחשף.
סלקום תקים ותנהל רשת אזרחית מאובטחת, מבוססת ענן מיקרוסופט לצה"ל, שתאפשר למשרתי הסדיר והמילואים לגשת למידע בלתי מסווג באופן מאובטח.
היום (ג') הודיעה סלקום על זכייה במכרז אינטגרציה מוביל של משרד הביטחון לאספקת שירותי אינטרנט, מיקרוסופט 365, אבטחת מידע וסייבר ורשתות WIFI לצה"ל. המכרז הובל על ידי יחידת ממר"ם בשיתוף יחידת חושן של חיל התקשוב. 
במסגרת ההסכם תנהל סלקום שירותים מתוך פלטפורמת הענן הציבורי של צה"ל המבוסס על מייקרוסופט Azure, המאפשרת למשרתי הסדיר והמילואים לגשת למידע בלתי מסווג באופן מאובטח.
המכרז יכלול, בין היתר, שירותי אבטחת מידע מתקדמים וציוד תקשורת עבור רשת מחשבים מאובטחת, הפעלת מוקדי שירות מקצועי לתמיכה במשתמשי קצה, וכן פריסת תשתית סיבים אופטיים רחבה בהיקף ארצי למחנות צה"ל.
כמו כן, תנהל סלקום את קמפוס ה-WIFI של צה"ל - סביבת ההדרכה החכמה מבוססת WIFI לחיילים, המשדרגת ומייעלת את הליך ההכשרה של חיילי צה"ל בתכנים ייעודיים, בלתי מסווגים, דרך הסמארטפון. 
מטרת הפרויקט היא להנגיש את סביבת העבודה הצה"לית על גבי פלטפורמות אזרחיות חכמות מבוססות ענן במחשבם האישי או בסלולר. היקף המכרז נאמד בעשרות מיליוני שקלים. משך ההתקשרות עומד על שלוש שנים עם אופציה להארכה.
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום: "סלקום כחברה ישראלית גאה להצטרף ולסייע לצה"ל בקידום המהפכה הדיגיטלית, לחבר את הבסיסים ברחבי הארץ לסיבים של סלקום ולהביא למשרתים בסדיר ובמילואים סביבת עבודה מתקדמת וטכנולוגית בכל מקום, אפילו במחשב האישי ובסמארטפון. סלקום תמשיך לקדם מגוון פתרונות חדשניים ופורצי דרך לכלל לקוחותיה, פרטיים ועסקיים כאחד".
סיון שושן לישע, סמנכ"ל המגזר העסקי סלקום: "אנו מודים לצה"ל על האמון וגאים לספק לצה"ל את פתרונות האינטגרציה ואבטחת המידע המתקדמים בשוק. סלקום עסקים ממשיכה לעשות צעדים משמעותיים בדרך להיות קבוצת ה-IT המובילה בישראל, לחדש ולספק ללקוחותיה פתרונות הוליסטים בעלי ערך משמעותי, תוך הקפדה על מקצועיות ושירות מוביל"."

עדכון 19.4.23: פורסם כאן ב-ICE (כותרת בלבד): "פרטנר מסתבכת בתביעה ייצוגית: הלקוחות מעלים טענות חמורות.
בקשה לייצוגית נגד פרטנר: חייבה עשרות אלפי לקוחות להשכיר את נתב החברה כחלק מרכישת השירות. לטענת התביעה, על אף שהוראות הרישיון אסרו על "פרטנר" להתנות את שירותיה ברכישת ו/או בהשכרת ציוד קצה ללקוחותיה, "החברה מתנה את שירותיה, בהשכרת הנתב, ואוסרת עליהם לכאורה להשתמש בנתב שאינו שלה"." הערת מערכת: בעבר כבר הוגשה תביעה ייצוגית שכזו כנגד פרטנר - כאן

עדכון 7.5.23: גד פרץ פרסם כאן באתר "זמן אויר" (כותרת בלבד): "בלעדי | יוניגיאה במכרז להקמת טבעת אופטית לפריסת 300 ק"מ סיבים.
החברה שבבעלות טמרס טלקום ויוסי שוינפלד מתכננת להקים טבעת סיבים שתחבר בין שורה של אתרים בכל רחבי הארץ."

עדכון 19.5.23: פורסם כאן ב-ICE (כותרת בלבד): "משתדרגים: ישראל תקים מערכת כבלי סיבים אופטיים תת-ימיים חדשה.
יו"ר קרן אלומה, אורי יוגב: "טמרס טלקום מפתחת ומרחיבה ללא הפסקה את התשתית הלאומית והבינלאומית שלה. שיתוף הפעולה שלנו עם גריד טלקום, כדי להקים ולהפעיל את אנדרומדה, יוסיף ויחזק את הפעילות הענפה שלנו באירופה ובמזרח התיכון"."

עדכון 4.7.23: הוכח שכל מה שטענו וכתבנו כאן ב"טלקום-ניוז" מאז המצאת "קופת התמרוץ" ע"י הסמנכ"ל הקודם לכלכלה ביחד עם "הקליקה", שהיא מיותרת וחסרת צורך, היה נכון. השר דאז יועז הנדל וכל "תופרי התיקים ואוהדיהם" במשרד התקשורת פשוט הוליכו שולל את הציבור והשוק. 
להלן הודעת משרד התקשורת מהיום: "מחברים את ישראל:
לאור הצלחת מכרז התמרוץ השני בחודש פברואר השנה, במסגרתו מומשה חובת פרישה של 99.5% ממשקי הבית בישראל, משרד התקשורת החליט לפטור באופן זמני את החברות מהפרשה לקופת התמרוץ בשנת 2023 בלבד.
שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי: ״מהפכת הסיבים מגיעה לישורת האחרונה ובקרוב מאוד ישראל כולה תתחבר. ממטולה שבצפון, דרך יהודה ושומרון ועד אילת שבדרום. 
לאור הנתונים המעודדים על קצב פרישת הסיבים, החלטתי לפטור בשנה הזו את החברות מהפרשה לקופת התמרוץ, וזאת על מנת לחזק את החברות בשוק ולאפשר להם להשקיע בתשתיות ובשיפור האיכות. בשנה הבאה, ייבחן מחדש הצורך בהפרשה לקופת התמרוץ בהתאם למימוש חובות הפרישה בפועל״.
________
בהמשך להצלחת מכרזי התימרוץ שהביאו לחובת פרישה של 99.5% ממדינת ישראל, משרד התקשורת פרסם אתמול (א׳) תזכיר להערות הציבור (כאן) לפיו באופן זמני לא ייגבו כספים לקופת התמרוץ במהלך שנת 2023 בלבד. 
בבחינה מקצועית שקיים המשרד עלה כי קיימת היתכנות גבוהה לכך שהשלמת הפרישה תמשיך להתבצע עד כדי 100%, ובכל אופן אם תעלה דרישה נוספת לתמרוץ היא תעלה רק בשנה הבאה, ולפיכך אין צורך בגבייה בעת הזו.
כזכור, חוק התקשורת מחייב את החברות החייבות להפריש חצי אחוז מהכנסותיהן לקופת התמרוץ, כדי לסבסד פרישה במקומות בהן בזק בחרה שלא לפרוש בשל אי כדאיות כלכלית (אזורי התמרוץ). נכון לשנת 2023, לאחר הקצאת הכספים במכרז השני, נותרו בקופת התימרוץ כ-14 מיליון ₪ שיסייעו בפרישת סיבים באזורי התמרוץ שטרם נקבעה לגביהן חובת פרישה. 
הצו פתוח להערות הציבור עד לתאריך 9/7/2023 בשעה 23:59."

עדכון 10.7.23: פורסם כאן ב"כלכליסט" (כותרת בלבד): "משרד התקשורת בוחן טענות חברות הסלולר כי 015 של רמי לוי נמנעת מתשלום דמי קישוריות גבוהים.
חברות הסלולר הגדולות - פרטנר, סלקום ופלאפון - התלוננו למשרד התקשורת כי Hallo 015 מנתבת שיחות מחו"ל דרך מספרי טלפון מקומיים, וכך נמנעת מתשלום דמי קישוריות גבוהים לחברות האחרות. לטענתן מדובר בהפסד של מיליוני שקלים בשנה. משרד התקשורת צפוי להחליט השבוע בנושא."

עדכון 11.9.23: גד פרץ מ-"זמן אוויר" פרסם כאן (כותרת בלבד): "הפתעה: משרד התקשורת בהליך פיקוח נגד הוט שלא עומדת בחובת הפרישה האוניברסלית.
לדברי המשרד התברר שהחברה השמיטה בדיווחיה 35 יישובים שלא דווחו קודם. החברה סירבה להגיב."

26.1.24: חברת בזק הודיעה לבורסה כאן: "הנדון: דיווח מיידי - עתירה לבג"ץ בעניין אופן חישוב חובת ההשקעה של yes והוט בהפקות מקומיות.
החברה מתכבדת בזאת לדווח, כי ביום 25 בינואר 2024 נמסרה לחברה הודעת החברה הבת, יס שרותי טלוויזיה ותקשורת בע"מ ("yes)", על הגשת עתירה למתן צווים על תנאי אשר הוגשה לבית המשפט העליון בשבתו כבית המשפט הגבוה לצדק (" העתירה"), כנגד המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין ("המועצה"), יו"ר המועצה, yes והוט מערכות תקשורת בע"מ ("הוט").
עניינה של העתירה בטענה, כי לצורך קביעת הסכומים שאותם חייבות yes והוט להשקיע לפי חוק התקשורת לשם רכישה או הפקה של הפקות מקומיות לשידור ראשוני  יש לכלול גם את הכנסותיהן, משירותים נוספים המוענקים על ידן שאינם שירותי טלוויזיה רב ערוצית באמצעות תקשורת לווין או כבלים, ובהם שירותי טלוויזיה רב ערוצית על גבי רשת האינטרנט (OTT), שירותי טלפוניה ושירותי גישה לרשת האינטרנט. בהתאמה, מתבקש בית המשפט העליון להורות למועצה וליו"ר המועצה להשיב ולנמק מדוע לא יורו להוט ול-yes לכלול את ההכנסות משירותים נוספים כאמור לצורך חישוב חובות ההשקעה השנתיות שלהן.
יצוין, כי עתירה זו הוגשה בהמשך לעתירה קודמת באותו נושא, אשר הוגשה על ידי אותם עותרים בחודש אפריל 2023 (ראו דיווח מספר 2023-01-035500) ואשר נמחקה על ידי בית המשפט העליון בחודש יולי 2023 (ראו דיווח 2023-01-067216), בין השאר בשל אי מיצוי הליכים. yes לומדת את העתירה ואין באפשרותה או באפשרות החברה להעריך בשלב זה את סיכוייה." 



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




7-8.5.24 - ChipEx2024


7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

23.5.24 - Google Cloud Summit 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים