קידום אתרי עסקים/מיזמים ב-2016: אילו שינויים צפויים להתרחש בגוגל?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> קידום אתרי עסקים/מיזמים ב-2016: אילו שינויים צפויים להתרחש בגוגל?
קידום אתרים של עסקים, מיזמים וסטארטאפים ב-2016: אילו שינויים צפויים להתרחש בגוגל?
מאת: דניאל זריהן, 14.1.16, 08:30דניאל זריהן

10 פרמטרים, שעסקים וסטארטאפים צריכים לקחת בחשבון בתחום קידום האתרים שלהם בשנת 2016.

גוגל, מנוע החיפוש המוביל בישראל, מעדכן מעת לעת את האלגוריתם על פיו נקבע סדר הופעת האתרים במנוע החיפוש.

אלגוריתם זה כולל מעל 200 פרמטרים, שמשקלם והחשיבות הניתנת לכל אחד מהם מתעדכנת ומשתנה בהתאם לצרכי הגולשים, ביקושים למוצרים, התפתחות של טכנולוגיות וכד'.

מהם השינויים המרכזיים הצפויים בתחום קידום האתרים ב-2016?

אמצעי הגלישה הנפוץ ביותר - המובייל
המגמה של שינוי הרגלי גלישה ממחשבים נייחים לגלישה באמצעות מכשירים סלולריים ממשיכה להתחזק. כיום מעל 60% מצרכני האינטרנט גולשים באמצעות המובייל (בתחומים מסוימים אף הרבה יותר מזה), מה שמחייב כל בעל עסק לוודא, שהאתר שלו מותאם לאופן גלישה זה. אתרים, שאינם נוחים לגלישה במכשירים סלולריים, יגרמו לגולשים לנטוש אותם מיד לאחר שיגיעו אליהם. הדבר ישפיע כמובן על אחוז הנטישה של הגולשים מהאתר, ועלול להשפיע לרעה גם על ביצועי האתר בתוצאות החיפוש.

פרויקט חדש, שגוגל הכריזה עליו בסוף 2015, מחזק את נושא חשיבות שיפור אתרי הסלולר - Accelerated Mobile Pages AMP ומטרתו ליצור התייעלות בדפי הסלולר וביכולתם להיטען בזמן קצר.

תוצאות חיפוש מוטות בהתאם למיקום הגאוגרפי של הגולש
כבר ב-2015 ניתן היה לראות, שתוצאות החיפוש בגוגל היו שונות בהתאם למיקום בו נעשתה הגלישה. גוגל בחר להציג עבור גולש באזור מסוים את העסקים או השירותים הקרובים יותר לאזור מגוריו. מטרת גוגל בשינוי זה היא כמובן לספק לגולש את התוצאות, שתהיינה רלוונטיות ביותר עבורו, דבר המיטיב עם הגולש.

הדבר בא גם לטובת העסקים המקומיים, שקהל היעד הרלוונטי ביותר שלהם הוא זה המצוי בקרבתם. על מנת לוודא, שהעסק יופיע בתוצאות החיפוש הרלוונטיות לקהל היעד, חשוב להקפיד ולציין את כתובת העסק בכל דפי האתר, להרחיב בתוכן הכולל בתוכו גם את המיקום (עיר, אזור), לייצר פרופילים מקומיים ברשתות החברתיות (פייסבוק, גוגל+) ואף לעשות שימוש באפליקציות ניווט לעסק, בדומה לוויז (השייכת לגוגל).

וידאו מקבל מקום של כבוד
שיווק ופרסום באמצעות הווידאו הולכים ותופסים תאוצה, וימשיכו להתחזק גם ב-2016. כיום ניתן לראות בתוצאות החיפוש בגוגל עבור ביטויים רבים, שעולות תוצאות של סרטונים. משמעות הדבר היא, שכדי לתפוס נתח גדול יותר מתוצאות החיפוש, חייב כל בעל עסק לוודא, שיש לו ערוץ וידאו ייעודי (באמצעות פלטפורמת Youtube), שכולל כמובן גם קישור לאתר. פלטפורמה נוספת, שהחלה עושה שימוש נרחב בסרטונים היא פייסבוק, שמאפשרת כיום יצירת מודעות באמצעות סרטונים. הגולשים אוהבים את זה, נוטים לשתף את הסרטונים ולהגיב עליהם וכך כולם מרוויחים.

רוצים לייצר תוכן המביא תועלת? צריך יותר להתאמץ
הגולשים נרתעים כיום יותר ויותר מפרסומות ואף מתקינים אמצעים שונים כדי לחסום אותן. הצרכן מזמן לא אוהב, שדוחפים לו מוצרים או שירותים ולכן יש צורך להשתמש בגישה קצת אחרת, כדי להצליח ולהעביר מסרים. ככול שמספקים לגולשים תוכן בעל ערך, שיגרום להם לתפוס את מקור התוכן כאוטוריטה בתחום, כך יקל הדבר אחר כך לשלב בתוכן הצעה שיווקית.

שיווק באמצעות תוכן, או Content Marketing, זה אחד הדברים החמים ביותר כיום בעולם השיווק באינטרנט, ומי שעושה זאת נכון מרוויח בגדול.

אתרים מאובטחים יתועדפו בתוצאות
נושא נוסף, שהולך להתעצם ולהשפיע על תוצאות החיפוש, הוא רמת האבטחה של האתרים. בשנים האחרונות יצאה גוגל בכמה הצהרות, שתיתן עדיפות לאתרים, שעושים שימוש במערכת האבטחה SSL/Https, כדי לספק לגולשים רמת ביטחון גבוהה יותר ויכולת שמירה טובה יותר על פרטיותם. הדבר משמעותי יותר עבור אתרי מסחר אלקטרוני ואתרים בהם הגולשים מתבקשים להגדיר סיסמאות.

הצפי עבור 2016 הוא התחזקות הנושא, בעיקר לאור כמות מקרים הולכת וגדלה של פריצות לאתרים מובילים. אם מחליטים לבצע המרת אתר לשיטת אבטחה מוגברת זו, ניתן לנסות ולהגיש אותו בקישור הבא https://hstspreload.appspot.com.

יותר שימוש באמצעי חיפוש קולי
התפתחות נוספת באופן, שבו הגולשים מחפשים מידע, נגרמת גם היא עם המעבר לגלישה באמצעים ניידים. כיום יותר מבעבר נעשה שימוש באמצעי חיפוש קולי שונים, הן באמצעות החיפוש הקולי של גוגל והן באמצעות אפליקציות שונות כמו Siri. זה קל יותר, נוח יותר לגולש ולכן מקבל תעדוף. אנשי SEO צריכים לדעת להתאים את עצמם למגמה ההולכת וגוברת, ולהשתמש בתוכן הכתוב בשפה יותר יומיומית המזכירה דיבור, כדי להיות רלוונטיים גם בתוצאות של חיפושים מהסוג הזה. כמובן שזה לא יכול להתאים לכל תחום, אבל בהרבה מקרים כן.

אתר שנטען מהר יותר יקבל נקודות זכות
גוגל, שנצמדת לא פעם בהחלטותיה לשינויים המתרחשים אצל הגולשים, מזהה שוב צורך הולך ומתחזק. הגולשים מצפים לתוכן רלוונטי, שיגיע אליהם כמה שיותר מהר. עם הזמן הסבלנות של הגולשים מתקצרת והיכולת להמתין אפילו שניות בודדות עד שאתר יעלה כבר מזמן לא קיימת. אתר, שנטען מהר יותר, נותן סיפוק מידי לגולש, ולכן זהו אחד הפרמטרים, שימשיכו להוביל גם ב- 2016. ישנם כמה שיפורים, שניתן לבצע באתר כדי לשפר זמן טעינה, בין היתר, להקטין את כובד התמונות באתר, להסיר קבצי סרטונים ולהשתמש בהטמעת קוד בלבד.

המלך עדין כאן!
תוכן היה ונשאר אחד הדברים החשובים באתר כפרמטר מוביל בעולם הקידום האורגני. התוכן חייב להיות איכותי לגולש, לספק לו ערך מוסף ולהיות מונגש בצורה נעימה ונוחה לקריאה. שימוש בכותרות מסקרנות, אטרקטיביות, יצירת רשימות טיפים, חלוקת התוכן לפסקאות וכמובן הנעה לפעולה לכל אורך הדרך.

ממליצים על אתר בעזרת קישור? כנראה האתר טוב
למרות הצהרות חוזרות ונשנות של גוגל, שבעלי אתרים צריכים לרכז את כל המאמצים ביצירת אתר מעולה לקהל היעד, ברוב המקרים הקישורים לא יבואו מעצמם, וצריך ליזום אותם בצורה כזו או אחרת. כל הבדיקות מוכיחות, שקישורים מאתרים חזקים ורלוונטיים גורמים לאתר להמריא מעלה בתוצאות החיפוש.

יש לדאוג לחפש אתרים מובילים בתחומם ולנסות לייצר שיתופי פעולה, שגם יגרמו לגולש להקליק על הקישור לאתר. כך מרוויחים גם את כוח הקישור וגם תנועה חדשה לאתר. לצד זה, מומלץ להימנע מיצירת קישורים סתם לצורך הקישור. קישורים מאתרים לא איכותיים או לא רלוונטיים, יגרמו בטווח הארוך יותר נזק מתועלת.

אם מיטיבים עם הגולש גוגל מיטיב עם האתר
הדבר המאחד את כלל הפרמטרים, שצוינו לעיל, הוא שיפור חווית הגלישה. גוגל מנסה לשפר כל רגע חוויה זו עבור הגולש במגוון אמצעים שונים. לכן, כשמתלבטים באיזה מהפרמטרים להשפיע, אין לחשוב מה יטיב עם גוגל. יש לחשוב כיצד ניתן לספק לגולש חווית גלישה משופרת, והשיפור במיקום בתוצאות החיפוש כבר יבוא עקבות השינויים שיתבצעו.

מאת: דניאל זריהן, ינואר 2016.
מקדם אתרים ובעל הבלוג daneilzrihen.co.il
 
קידום אתרים



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

22.3.17 - GEMIC - TLV  

28/3/17 - Community Interfacing Technologies  

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

4/4/17 -  Israel AdTech 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים