רוב המגזר הציבורי לא נמצא ברשת והוא מנותק מרחשי הלב וצרכי הציבור

דף הבית >> דעות ומחקרים >> עמדות ניתוחים >> רוב המגזר הציבורי לא נמצא ברשת והוא מנותק מרחשי הלב וצרכי הציבור
לרוב העיתונאים בישראל יש אג'נדות משלהם ולרוב המערכת העיתונים יש אג'נדות משלהן,  מה שמוביל אותם לעיוורון מוחלט מה האמת ומה הציבור מחפש ומתעניין. בנימין נתניהו ידע וניצל את החולשות הללו בצורה יוצאת דופן - מה שהוביל לנצחונו. תובנות וממצאים בעולם המדיה הישראלי מפי מנכ"ל יפעת מידע תקשורתי.
מאת: אבי וייס, 30.5.15, 20:20מני אברהמי

בלעדי: מני אברהמי, (בתמונה), מנכ"ל יפעת מידע תקשורתי (החברה הגדולה והיחידה בארץ המנתחת וחוקרת את תחום המדיה בישראל), הופיע ונאם בטקס חלוקת מילגות "קרן ידיעות חיפה" לסטודנטים מצטיינים לתארים מתקדמים בחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה. בין מקבלי המלגות לכותבי עבודות מחקר אקדמיות מצטיינות נמנית הדוקטורנטית נירית וייס-בלט, עורכת המשנה של אתר Telecom News.

יפעת (בשת"פ עם אוניברסיטת אריאל) מפרסמת מידי שנה את הדו"ח השנתי שלה על התקשורת בישראל, דו"ח המסכם את נתוני השנה הקודמת (הדו"ח של 2014 מצוי כאן להורדה למתעניינים).  

מני אברהמי: "בעבר, הלקוחות של יפעת רצו מידע, בעיקר מידע על פרסום ותקשורת, מידע שמקורו בניטור פשוט של המידע המתפרסם בתקשורת. היום, הדרישה של רוב הלקוחות שלנו היא לא רק ליקוט המידע, אלא גם מצפים מאתנו לקבל שכבות נוספות של מידע וניתוחים. 

בגלל המגוון הרחב של לקוחות, החל מהממשלה, דרך האקדמיה וכלה בתחום המסחרי בעסקים וארגונים מכל תחום, יש לנו מבט מאוד רחב על הצרכים של השוק הזה. כיום, חברות רוצות מידע עסקי, דהיינו: הן מבקשות לאסוף מידע הקיים ברשת האינטרנט, מידע שלא תמיד מתפרסם בכלי התשורת הוותיקים, ולנתח אותו. זה כולל איסוף מידע על התחום בו הן פועלות, על המתחרים, על עצמן ומה אומרים הלקוחות ואחרים עליהן. 

המידע כמידע הוא Comodity, מידע בסיסי והמוני. זמינות המידע מביאה אותנו למושג שנקרא 'נגישות'. השאיפה שלנו היא, שהלקוחות שלנו ישתמשו בעיקר בכוח המחקרי שלנו, כי זה מה שמביא להם ערך של ממש. זו קבלת תמונה של 360 מעלות. לראות מה השפיע יותר, מיהם הקהלים, שנחשפו למידע ולמה.

Big-Data זה השם החדש ליכולות הקיימות בניתוח מידע, עם כלים יותר מתקדמים, שבהם אנו משתמשים.

אנו מתמללים כ-30 מיליון תווים בחודש, כ-200 אלף כתבות בחודש, כ-100 אלף כתבות באינטרנט בחודש, כ-400 אלף 'שיחות' ברשת בחודש. במונח 'שיחות' אנו מתכוונים לכל דבר, שהוא חלק מהניו-מדיה. אנו מנטרים גם טוקבקים, כולל בפייסבוק, בלוגים ועוד. יש בישראל להערכתי יותר כותבי בלוגים מקוראי בלוגים. בכל מקרה, אנו מנטרים את הכל.

יש לנו אתגר באיסוף המידע הזה, למשל: היכן לשמור את המידע, איך לאנדקס אותו ואיך להגן עליו. כיום, הטכנולוגיות החדישות של האחסון מאפשרות לנו אחסון זול יותר מהעבר, תוך שימוש מושכל בשירותי הענן. יש לנו יותר יכולות לנטר מגמות, לראות מגמות בזמן אמת ולאורך שנים בכל תחום.

הניתוח של ה'שיחות', שאנו מנטרים בכמויות אדירות, מספק לנו יכולת להגיע לתוצאות אמינות בזמן מאוד ובאופן מהיר. אנו בעלי יכולת להבין את המגמות בתקשורת, ויחידת המחקר שלנו עוסקת בזה כל הזמן. אנו מנתחים כמיליון וחצי אייטמים (שאינם 'שיחות') בשנה, בעיקר בעיתונות היומית המובילה ובאתרים המובילים, תוך שיתוף פעולה עם חוקרים רבים מהאקדמיה ומחוצה לה. אנו יכולים לרדת לרזולוציות של אג'נדות של כתבים, מה נחשף למי, מה משפיע על מה. זה מצטלב לא פעם עם נושא הבעלויות על אמצעי התקשורת ומוביל לתובנות מאוד מעניינות.

דוגמה בולטת: עשינו ופרסמנו עבודה רחבה על הסיקור של בנימין נתניהו בבחירות האחרונות. בממצאים שלנו בלטה העובדה, שהיתה כאן אג'נדה ברורה של עיתונאים ושל כלי תקשורת. בלט מאוד העיוורון של עיתונאים רבים. נתניהו ידע וניצל זאת בצורה מאוד יוצאת דופן. הוא 'חיית תקשורת'. הוא מבין ופועל באופן מאוד מתוחכם. למשל: הוא הופיע רבות בערוץ 20 והעביר מסרים בולטים דרך כלי תקשורת שלא היה עיוור כלפיו. במחקר שלנו מצאנו בצורה בולטת, שנתניהו הבין את הסנטימנט השלילי כלפיו וידע איך מעבירים זאת לסנטימנט חיובי. זו תורה שלמה בעולם התקשורת, שהוא יישם מאוד בהצלחה.

פעם חשבו, שכל חשיפה היא טובה. כיום מודדים סנטימנט וזה נובע מתוך המסרים. למרות כל ההתקפות עליו, נתניהו העביר מסרים מאוד מסויימים, שהובילו אותו למומנט חיובי וסנטימנט חיובי מבחינתו בציבור. הוא עבד בצורה מדויקת ומתוכננת. התקשורת, שהייתה עיוורת לחלוטין, חטפה 'סטירת לחי' מצלצלת ממנו. נתניהו למעשה 'ניהל את התקשורת', במיוחד בבליץ שלו, שבוצע במשך כמה ימים לפני הבחירות. צברנו כאן חומר בכמויות, חומר מאוד מרתק, שאפשר להמשיך לחקור אותו, בעיקר איך התקשורת טעתה, גם הסוקרים והסקרים. 

יש לנו ייתרון, שיש לנו מידע רב המשמש לצרכים מחקריים, שנים רבות אחורה. אנו לא מוכרים מידע גולמי אבל כן מוכרים מחקרים ומאפשרים מחקר אקדמי אצלנו. המחקר האקדמי מאוד מעשיר אותנו. חקרים מוזמנים להיעזר בנו. ברוב המקרים השירות שאנו נותנים לחוקרים הוא בחינם.

אנו כל הזמן מודדים את ההשפעה על הציבור של כל קמפיין. זה נעשה בעיקר בסקרים. אנו עובדים עם 2 מכוני מחקר לעניין זה. אנו מבצעים כל הזמן סקרים ממוקדי קהלי יעד. יש לנו לקוחות לשירותים הללו לא רק בישראל, גם במדינות שכנות, למשל בדובאי.

כ"כ, אנו מבצעים מחקרי שווי אלטרנטיבי לפרסום - EVA (ר"ת: Economic Value Added). עולם המדיה לא אוהב לעסוק בשאלות של הערכת שווי אלטרנטיבי לפרסום, כי זה הורג למדיה המסורתית את המודלים הקיימים של הפרסום. המדיה אוהבת להשתמש במושג 'השגה' - Reach. 

חשיפה אמורה לשרת יעד עסקי ומיצובי. לכן, חשוב לנו להתחבר ליעדים עסקיים של הלקוחות שלנו. עצם החשיפה לא תמיד עוזרת לעסק. יש לנו כמה קווים אדומים הקשורים לנושאים כמו הסתה וגזענות. בגלל שאנו יחידים בשוק, למרות שלא הוכרזנו כמונופול, אנו חייבים לגלות זהירות ורגישות.

בישראל, המגזר הציבורי הרבה יותר שמרן מהמגזר העסקי. כמעט כל המגזר הציבורי לא נמצא ברשת (האינטרנט), העיוורון כאן הוא מדהים. המגזר הציבורי ככלל גם לא מבקש מחקרים וניתוחים על סנטימנטים ומה קורה בניו-מדיה. זה גורם למגזר הציבורי להיות מנותק לגמרי מהציבור ורחשי ליבו. 

יש כמה דברים מעניינים בניטור המדיה שלנו. אנו מנטרים גם את המדיה הערבית וגם את המדיה הרוסית. חשבנו, שעם הזמן תהיה ירידה במדיה הרוסית, כי העולים והצעירים במגזר הרוסי יעברו לעברית. זה לא קרה. יש עלייה במדיה הרוסית. בנוסף, אנו מנטרים 'משפיענים' ומנסים כל הזמן לאתר 'משפיענים'. יש לזה סיבה: העסקים מעוניינים באנשים הללו ורוצים לרכוש את אמונם. אין עדיין רגולציה לעניין הזה והתחום מאוד פתוח ונזיל. יש לנו בעיות אתיות לא מעטות בתחום הזה ואנו מנסים ליצור אתיקה עצמית בתחום ביחד עם האקדמיה.

עם הזמן, אני מאמין, שהביקוש למידע גולמי ילך וידעך ויעלה הביקוש למידע תלוי מחקר. אנשים בכל הרמות ירצו לדעת יותר על מגמות, על סנטימנט, על זיהוי מסרים סמויים. אנו עוסקים ב'חינוך שוק' בתחום הזה.

יש לנו עדיין חורים בכיסוי, למשל ה-DeepWeb ('הרשת האפלה') לא מנוטרת על ידנו. בנוסף, אנו לא רואים את הכל בפייסבוק, בגלל חומות הגנה, שאנשים שמים סביבם. יש כאן אתגרים במידת המהימנות של הנתונים, שאנו יכולים לאסוף, אם אנו לא רואים את הכל. לכן, אנו מאוד זהירים בניתוחים בניו-מדיה". 
 
עיתונות



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

15.5.17 - Bynet Expo 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference 

15/6/17 - CRYPTODAY 2017 

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

3/7/17 - 2017 Afeka Conference for Speech Processing  

15-17/8/17 - אליפות ישראל לספורט אלקטרוני 2017  

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לאפריל 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים