תעלומת התעכבות פריסת Unlimited: חוסר הבנה צרכני או בעיה אמיתית?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> תעלומת התעכבות פריסת Unlimited: חוסר הבנה צרכני או בעיה אמיתית?
מאז ההשקה המתוקשרת של Unlimited ב-20.5.14, נפל על החברה הזו "מסך שחור" ועשרות אלפי הלקוחות הפוטנציאליים, שנרשמו באתר החברה, לא יודעים מתי ואם בכלל יחוברו לרשת הסיבים הארצית של Unlimited. פתרון התעלומה. 
מאת: אבי וייס, 26.7.14, 19:20UNLIMITED

עשרות אלפי הלקוחות הפונציאליים, שנענו לקריאה של Unlimited (חברת IBC) ונרשמו באתר החברה, לאחר ההשקה הפומבית והמתוקשרת של האתר והחברה, לא קיבלו שום מענה או אפילו רמז: מה עלה בגורל ההרשמה שלהם. כל ניסיון לקבל מענה כזה נתקל ב"מסך שחור" של שתיקה. קיבלתי פניות רבות בנושא זה מציבור הקוראים ואף קמו כמה קבוצות בפייסבוק המנסות לפתור את התעלומה: מה קרה ל-Unlimited ולמה היא מתעלמת מלקוחותיה הפוטנציאליים. כ"כ, לא ברור כמה מהם אכן יהיו לקוחות פוטנציאליים, אחרי שנציגי בזק או הוט יגיעו אליהם הביתה לפני Unlimited, עם הצעות דומות, כפי שחשפתי כאן עוד טרם ההשקה. 

לדעת מומחים, ששוחחתי איתם, יש לעיכוב בפריסת Unlimited כמה סיבות מצטברות, ואלו הן:

א. Unlimited שינתה את המודל העסקי שלה והחליטה, שהפריסה שלה תהיה תלויה בביקושים של הנרשמים באתר (ולא לפי התכנית הקודמת של פריסה של עיר אחרי עיר, שכונה אחרי שכונה, עם כמה ערים במקביל). אולם, לא הוכנו כלים מתאימים לניתוח הביקושים הללו של הנרשמים באתר, כלים היכולים לתרגם את נתוני הנרשמים לתכנית עבודה סדורה וברורה ולעמידה בקשר שוטף עם הנרשמים, כדי לעדכן אותם מתי יש צפי, שנציגי Unlimited יגיעו אליהם כדי להציע להם להתחבר פיזית.

יתרה מכך, יש נרשמים, שבכלל לא ניתן יהיה להגיע אליהם בסיבים מטעמים שונים, אבל את זה ניתן יהיה לגלות רק אחרי שבודקים את השטח וממפים אותו בצורה פרטנית.

דהיינו:  מדובר במהלך שיווקי, שטרם הבשיל מספיק. 

ב. Unlimited שינתה את מודל הפריסה שלה, מודל פריסה שהיה בתקופת הניסוי הטכנולוגי (שהחל ב- 2010 בקרית שמונה ואח"כ בטירת כרמל) בשיטה של PON\GPON, וכעת הפריסה תהיה בשיטה של PtP כמתואר בהרחבה כאן. הסיבה העיקרית: הציוד של סיסקו לא תומך ב-GPON. התוצאה: הפריסה תהיה יותר יקרה ויש לחשב מחדש את כל ההוצאות למיזם ולאמן מחדש את הצוותים הטכניים לפריסה במודל הפריסה החדש הזה.

במקביל, בזק מתקדמת מהר בפריסת הסיבים שלה (וגם מתקדמת בטכנולוגיה על חוטי הנחושת הוותיקים), הוט יצאה עם 200 מגה ומתכננת קפיצה נוספת ברוחבי הפס אצלה. כך, שיש לתכנן אסטרטגיה חדשה: כיצד להתמודד במצב החדש הזה מול המתחרות. למעשה, בזק (ובמידה מסוימת גם הוט) תקדים את Unlimited בשנים, מבחינת היקף הפריסה. כרגע לא ברור אם בכלל יהיו לקוחות ל-Unlimited בקצב האיטי בו היא פועלת. 

ג. ההישענות של Unlimited על עובדי חברת החשמל כקבלן ביצוע ראשי של הפריסה "התגלתה" כבעייתית. לא ברור למה מנהלי Unlimited לא ידעו ולא הבינו את הבעיה הזו קודם. עובדי חח"י יכולים להוביל את הפרוייקט הזה להצלחה אבל באותה מידה גם לקבור אותו. הכל תלוי בתהליכים הנמצאים מחוץ לשליטת Unlimited וקשורים למאבקים אדירים המתנהלים מזה שנים בהקשרים שונים הנוגעים לחח"י ולתנאי ההעסקה של עובדיה לנוכח התמורות הצפויות בחברה (שטרם התממשו).

ד. "הפלופ" של השקת החברה, כפי שחשפנו כאן, טרם נפתר ולא נראה, שניתן לפתור אותו בקלות. עדיין אתר Unlimited מלא בחברות ללא כל רישיון (או ללא רישיון מתאים), שחתמו הסכמים עם Unlimited לאספקת שירותים, שאין ביכולתן לספק (וגם לא יהיה ביכולתן לספק בעתיד הקרוב). על ניסיונות הסרק להתגבר על הבעיה החמורה הזו ברמה הממשלתית - בהמשך הכתבה

ה. תנופת ההסכמים של Unlimited "דעכה" ומזה למעלה מחודשיים לא נחתם שום הסכם עימה (האחרונה, שחתמה, הייתה חברת אקספון-018). למעשה, שום גוף גדול (גם לא במגזר העסקי - ארגוני), לא חתם הסכם עם Unlimited. כל ההסכמים, שנעשו (סה"כ 10), הם עם חברות זעירות עד קטנות. כך, שיש כיום מצב של "ישיבה על הגדר" מצד כל סוגי הלקוחות הפוטנציאליים של Unlimited.

לא הצלחתי לקבל תשובה ברורה לשאלותי מ-Unlimited. לא שלא ניסיתי וחזרתי ושאלתי שאלות מאוד ברורות ומפורטות.
התגובה היחידה, שקיבלתי מ-Unlimited, שמתייחסת לנושא היא: "הפריסה מתקדמת בהתאם לתוכנית, שהוצגה לגורמים הרלוונטים". דהיינו: הכל היה ונשאר סודי...

הבעיה של הממשלה
הבעיה של Unlimited היא קודם כל הבעיה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שדחף ותמך בפרוייקט מהרגע בו נולד הרעיון (חח"י קיבלה רישיון לניסוי לקראת פריסה כבר ב- 2009), ביחד עם שר התקשורת הקודם (משה כחלון) ושר התשתיות הקודם (עוזי לנדאו). נראה, שאת שר התקשורת הנוכחי, גלעד ארדן הנושא לא מעניין כל כך: הוא שקוע בדברים רבים, לא ממוקדים, ובעיקר במלחמה לפירוק רשות השידור ובקידום "השוק הסיטונאי", מהלך סרק רגולטורי מבולבל, שנועד "להרוג" את מיזם Unlimited. 

היות ולפתע התגלה, שיש בעיה, ששמה Unlimited, החליט ראש הממשלה לקדם את הנושא. איך מקדמים נושאים בממשלת ישראל? ניחשתם נכון, מקימים ועדה. במקרה שלנו הקימו 2 ועדות ראשיות ועוד כמה ועדות משנה. כמוב, שצריך אנשים, שינהלו את הוועדות הללו. לכן, מקימים לשכות, מגייסים אנשים, שוכרים יועצים (בלי מכרז, אם אפשר...) ומחלקים תארים, משכורות טובות, מכוניות צמודות, נהגים, פלאפונים, מזכירות וכיו"ב. 

 אז מה הוקם עד כה?

א. המיזם הלאומי "ישראל דיגיטלית". על פי החלטת הממשלה (כאן), הוקם גוף חדש בלשכת ראש הממשלה, שיעסוק בקידום מיזם Unlimited. יהיו בו בעלי תפקידים, ועדות היגוי, מטה תיאום, צוותי יישום משרדיים וכיו"ב. כמובן, גם תקציב.

בדיון בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת הועלתה לפי כשבוע השאלה: בשביל מה צריך 2 מטות מקבילים לתקשוב ברמת משרד ראש הממשלה: מטה התקשוב הממשלתי ומטה ישראל דיגיטלית? תשובה ברורה עדיין אין. בכל אופן, 6 התקנים, שהוקצו למטה החדש הזה, נמצאים כרגע בהתארגנות ראשונית.

תפוקה ותוצאות: לא ידוע. יחידות ממשלתיות מהסוג הזה קודם כל דואגות לעצמן ואחר כך מוציאות ניירות מטה הנגרסות בפח (במקרה הטוב) או מתויקות באיזה מדף.

בניגוד "לברברת הישראלית" שלא מתקדמת לאיזה כיוון מוגדר, מצ"ב כאן הדו"ח השנתי שפורסם השבוע ב- EU,  לגבי יישום התכנית של "אירופה דיגיטלית" (התכנית אושרה ב- EU ב- 2010), עם סקירת ההתפתחות בכל מדינות אירופה, בכל תחומי התקשורת. 

ב. הצוות להסרת חסמים במשרד התקשורת. הצוות הזה הוקם כמפורט כאן ע"י שר התקשורת גלעד ארדן בהמשך להקמת מטה "ישראל דיגיטלית" כמופיע בסעיף הקודם. משרד התקשורת קיבל לעניין זה 4 תקנים וכן עוד 4 מיליון ש"ח לשנה לתקציב פעילות. תפוקות - עדיין אין. תוצאות: את זה ניתחתי בהרחבה כאן תחת הכותרת האומרת את הכל: "עוד ועדה מבית היוצר של השר גלעד ארדן שלא תוביל לשום דבר טוב ומועיל".

שורה תחתונה: 2 הגופים הממשלתיים הללו, שאמורים לעזוור ל-Unlimited, יספקו, ללא כל צל של ספק, פרנסה ל-10 עובדי מדינה חדשים (6 במשרד רוה"מ ו-4 במשרד התקשורת) , יתנו פרנסה ליצרני הבורקסים ושאר מוצרי הכיבוד והשתייה המוגשים בישיבות ועדות הסרק הללו ויגרמו להרחבת כריתת העצים בברזיל, כדי לייצר את הניירות הנדרשים בכמויות, שהוועדות הללו יפיקו בעבודתן. תועלת מעשית ל-Unlimited - יוק
טכס ההשקה
תזכורת: תצלום מטכס השקת Unlimited. עדיין כולם שמחים...



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

15-17/8/17 - אליפות ישראל לספורט אלקטרוני 2017  

6-7/9/17 - DLD Tel Aviv Innovation Festival 2017

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017  

12/12/17 - Video Trends For 2018 Conference   

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם ליוני 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

קריאה לפיטורים של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר - כאן

 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים