Telecom News - המפגש המוזר והמטריד של מנכ"ל משרד התקשורת עם מנכ"לית בזק הפורשת

המפגש המוזר והמטריד של מנכ"ל משרד התקשורת עם מנכ"לית בזק הפורשת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> המפגש המוזר והמטריד של מנכ"ל משרד התקשורת עם מנכ"לית בזק הפורשת
שר התקשורת איוב קרא ידע לבטל את המפגש שלו עם מנכ"לית בזק סטלה הנדלר, שהתפטרה ויש לה כבר מחליף (נותרו לה שבועות בודדים על הכיסא). זה לא מנע ממנכ"ל המשרד נתי כהן לבצע סדרת מהלכים תמוהים וחמורים מכל היבט ציבורי ואתי, בהתייחסות השגויה שלו לתחום פריסת הסיבים לבתים בישראל ולשמירה על נורמות התנהגות המצופות ממנכ"ל של משרד ממשלתי חשוב ביותר. 
מאת: אבי וייס, 27.6.18, 14:20סטלה הנדלר

למנכ"לית בזק הפורשת (סטלה הנדלר, בתמונה משמאל), נשארו עוד כמה ימים עד שבועות בודדים בתפקיד. המחליף שלה כבר מונה (דודו מזרחי), אבל זה לא מנע ממנכ"ל משרד התקשורת החדש (יחסית), נתי כהן, ליפול לתוך כל בור אפשרי ולנהל את שוק התקשורת בחלטורה וכאוס מדהימים (בדיוק כמו 3 קודמיו בתפקיד המנכ"ל, שסיימו את הקריירה שלהם, כל אחד בצורה מפתיעה אחרת...). 

סטלה הנדלר, שהתפטרה במרץ 2018, אך "משכה" עד היום בתפקיד (ותמשיך בו עד סוף אוגוסט 2018), עד שאותר לה מחליף, הייתה רגילה "לערבב" (בלשון עדינה) את ראשי משרד התקשורת במשך שנים, ולא רק את שלמה פילבר (המנכ"ל לשעבר, "עד המדינה"). אלא גם בעלי תפקידים בכירים אחרים, כמתואר למשל בחשיפה הנוגעת לשמילה מימון: "חשיפה: מי נפגש בלילה במודיעין עם סטלה הנדלר (מנכ"לית בזק) ולמה?". הוא נפגש איתה כמה וכמה פעמים, לא רק במודיעין, בלילה (כמפורט בכתבה הזו). 

סטלה הנדלר ניסתה להיפגש גם עם השר איוב קרא (כמפורט כאן), אך השר איוב קרא היה מספיק זריז ופיקח לבטל את המפגש עימה, אחרי שזה נחשף בערוץ 10, נושא, שנותח אצלנו בהרחבה כאן

בינתיים, היו עוד כמה התפתחויות חשובות בעניינה של סטלה הנדלר, (שממתינה להחלטת הפרקליטות על אפשרות הגשת כתבי אישום מאוד חמורים, בעניינים, שבהם היא מסובכת עד צוואר, נושאים שטרם התקבלה בהם החלטה בגלל מורכבות החקירה, גם בגלל עדות "עד המדינה", במסגרת "תיק 4000"), למשל קנס ענק וחמור ביותר, שהוטל עליה לאחרונה (אישית) ועל בזק, רק בגלל נושא פריסת הסיבים לבתים (מפורט כאן).

תמצית הודעת הרשות להגבלים עסקיים מצויה כאן בתצלום והיא מדברת בעד עצמה (בהודעה לא מוזכר שמה של סטלה הנדלר, כי הרשות להגבלים עסקיים הייתה "עדינה" בהודעתה לתקשורת, מול מה שהופיע בגוף ההחלטה עצמה):
הרשות להגבלים עסקיים

כך, על הרקע הזה, שלחנו ביום 23.6.18 את השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת:
"בגלובס פורסם, שמנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן ביקר במתקני בזק בראשל"צ לבחון את נושא "פריסת סיבים לבתים" ונפגש עם המנכ"לית המתפטרת של בזק (שנותר לה עוד שבוע בתפקיד [עדכון המערכת: יו"ר בזק החליט שהחפיפה תימשך עד סוף אוגוסט 2018]).
מדוע מנכ"ל משרד ממשלתי, שאמון (גם) על הפיקוח והאכיפה על בזק, נפגש עם מנכ"לית, שהתפטרה מתפקידה, רק בגלל חשדות כבדים לפלילים [שטרם הוכרעו] ועומדת כעת בפני החלטת הפרקליטות על אפשרות להגשת כתב אישום נגדה (בין היתר, בגלל נושאים הנוגעים לתוכן הסיור של המנכ"ל בבזק)?
בנוסף, אותה מנכ"לית קיבלה אך לאחרונה קנס אישי ענק (בנוסף לקנס הענק, שקבלה חברת בזק), מהרשות להגבלים עסקיים, נושא הנמצא עדיין בברור משפטי, קנס, שניתן בדיוק בגלל אותם הנושאים, שהמנכ"ל ביקר בגינם בבזק ("פריסת סיבים לבתים").
הרי לבזק מונה מנכ"ל חדש, שכרגע בחפיפה ועוד זמן קצר ייכנס רשמית לתפקידו.
למה אי אפשר היה להמתין עם הביקור בבזק עוד שבוע (או לחילופין לקיים אותו עם המנכ"ל המיועד הנכנס, שאין כנגדו שום האשמות פליליות או קנסות ענק אישיים בגין נושא פריסת הסיבים לבתים). 
מלבד זאת, מדוע המנכ"ל נפגש עם בזק בנושא זה כעת (ובכלל), במקום להיפגש קודם כל (ואולי רק) עם נציגי הציבור, כדי לשמוע מנציגי הציבור מהם הצרכים של הציבור בנושא הזה ("פריסת סיבים לבתים").
הרי המנכ"ל אמור לטפל במתן פתרונות לצרכי הציבור והוא לא אמון בכלל על מתן פתרונות כלשהם לצרכים הכלכליים והעסקיים של בזק ובעלי המניות שלה, או לפתור בעיות כלכליות למי מהתחרים שלה".

תגובה לא קיבלנו, לא שלא ניסינו לקבל. ככל שנקבל תגובה, נעדכן בהתאם. די ברור לקוראי אתר זה, שלא נקבל תגובה (זו עבירה פעוטת ערך של המנכ"ל, מול שאר העבירות, לכאורה, שאנו חושפים, כמעט כל יום, באתר זה, בעניינו).  

בהערת אגב חשובה נציין, שבדיוק בזמן שמנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן לא מוצא זמן להיפגש עם הציבור ונציגיו המוסמכים, וקודם כל לשמוע אותם ואז היה מגיע (אולי) למסקנה הברורה, שכל מה שמנכ"לית בזק והצוות, שנלווה אליה, הראו לו בביקורו בבזק בראשון-לציון לא רלבנטי לצרכי השוק היום ומחר וזה לכל היותר בבל"ת, הוא כן מוצא זמן להפגש עם אלה, שהוא אמור לפקח עליהם ואמור להטיל עליהם גם כן קנסות ענק, ואולי להמליץ לשר לשלול להם את הרישיון, בגלל שהם מצפצפים על החוק ועליו.

מולו, שר התקשורת איוב קרא המשיך בגישה הנכונה שלו: להיפגש עם נציגי הציבור. בדיוק ביום בו המנכ"ל נתי כהן נפגש עם מנכ"לית בזק הפורשת (ולא ברור כרגע ביוזמה של מי, התקיימה הפגישה המוזרה ביותר הזו, דווקא כעת). 

ביום 21.6.18 השר איוב קרא נפגש (על פי הדיווח של השר) עם ראשי המועצות, בעלי תפקידים הבכירים וחברי המועצה של היישובים הבאים: שלומי, חורפיש, בית-ג'ן ובית-זרזיר. אלה "נציגי ציבור" מובהקים ומצויינים, שמתאימים מאוד למפגש ולדו-שיח עם השר, שרואה את עצמו (ובצדק), כנציג ציבור.

יש מספיק "נציגי ציבור", שמתאימים לדו-שיחה שוטף עם המנכ"ל, אבל מנכ"ל משרד התקשורת מעדיף להיפגש רק עם מנכ"לית הוט, מנכ"לית בזק, וכיו"ב...

אין שום רגולטור לתקשורת בעולם שנפגש כך עם צמרת הגופים המפוקחים על ידו. זה דבר בלתי מתקבל על הדעת מבחינה אתית, ציבורית, מוסרית וחוקית. 


מאז ימי השר אריאל אטיאס, כל השרים מאז ועד איוב קרא, וןגם המנכ"לים שהיו במקביל לשרים, "לא ספרו את הציבור ממטר" ונפגשו רק עם בעלי ההון, "המקורבים לצלחת", הלוביסטים ומנכ"לי החברות המפוקחות על ידם בשוק התקשורת. ככה שוק התקשורת התנהל ועדיין מתנהל, גם כעת, אצל נתי כהן

נתי כהן (בתמונה משמאל), כנתי כהןנראה לא יודע מי הם "נציגי ציבור" ואיך מקבלים משוב מהציבור, מה הציבור צריך ומה אפשרי ליישם, גם בתחום פריסת הסיבים לבתים (אולי בכלל לא צריך סיבים לבתים...).

מיומו הראשון בתפקיד מנכ"ל (ועד רגע זה), הוא החל "לעבוד בשירות קליקת אוהדי סלקום בצמרת משרד התקשורת". זה לא דבר שיכול להביא איזו בשורה מועילה או בכלל, לבזק (או להוט). 

במקום להקים "צוותי עבודה" מול בזק, כדי לפתור לבזק ולבעלי מניותיה את בעיותיה הכלכליות והמבניות ו"לעבוד בשירות בזק", צוותים, שלא יבילו אותו לשום מקום טוב (או בכלל), המנכ"ל יכול היה לנהל דו-שיח פורה ומעמיק עם הציבור ו"נציגיו המוסמכים" (כמקובל אצל רגולטורים לתקשורת בעולם הנאור), ולהגיע לתובנות אחרות ונכונות יותר, מאשר הדרך השגויה, הכאוטית והבלתי חוקית שבה הוא הולך, ממש מהיום הראשון שלו בתפקיד (כמפורט למשל: כאן, כאן, כאןכאן, כאןכאן, כאןכאן, כאן וכאן).

לעניין הספציפי והטכנלוגי של הפס הרחב בתשתיות בזק, כתבתי מאות מאמרים בנושא ונרכז את החידושים במאמר נפרד. נתי כהן כנראה לא מכיר מה שיש בשוק התקשורת העולמי (וגם המקומי), אם הוא נפגש כעת עם צמרת בזק ועם מנכ"לית שמעשיה שנויים במחלוקת (בלשון המעטה), שנמצאת עם "רגל אחת בחוץ", כדי לבדוק פריסת סיבים בטכנולוגיות של העבר, שמתאימות לרגולציות שאין בישראל וגם לא תהיינה בטווח הזמן הנראה לעין, בגלל מחדלי משרד התקשורת בעשור הנוכחי

אני כמעט משוכנע, שמנכ"ל משרד התקשורת לא קרא את קובץ "כללים, נהלים והנחיות למנהלים כלליים ומוקבליהם, בשירות המדינה" ואת המסמך החשוב ביותר: "קוד אתי לשירות המדינה", ולכן כנראה גם לא נתקל, בין היתר, בפסקה החשובה ביותר הבאה, שמסתתרת באחד מהמסמכים הללו:
קוד אתי לעובדי המדינה

לסיכום:
ללא ספק, מדובר כאן ב"ליקוי מאורות" חמור ביותר מצידו של מנכ"ל משרד התקשורת, תקלה מהותית בתפקוד, שמהווה פשוט "אסון" לשוק התקשורת וליכולת של השוק הזה לצאת מהבורות הרבים שאליהם הוא נפל בעשור האחרון.
המשך יבוא ודי בקרוב. 



 
 
Bookmark and Share