האם מנכ"ל משרד התקשורת היה מוסמך לשנות את רישיונות חברות התקשורת?

דף הבית >> עולם ה-ICT >> חדשות עולם ה-ICT >> פורסמו "אלופי הבדיקות של ישראל" בתחרות הבדיקות הישראלית - ISTC >> האם מנכ"ל משרד התקשורת היה מוסמך לשנות את רישיונות חברות התקשורת?
המשך חשיפת השערורייה האנטי-צרכנית של "עבודה בשירות בעלי ההון" של צמרת משרד התקשורת, בנושא "זמני המענה במוקדי השירות" של חברות התקשורת בקווי ובסלולר בישראל. למנכ"ל לא הייתה סמכות (ועדיין אין לו סמכות) לשנות את הרישיונות, בתיקוני הרישיונות, שעליהם הוא חתם אך בשבוע שעבר.
מאת: אבי וייס, 28.5.18, 11:29נתי כהן

בלעדי: את הבלוף המכונה ב"לשון אורווליאנית" "מהפכה צרכנית", חשפתנו עד כה ב-2 מאמרים נוקבים מלווים בצילומי מסמכים רבים, תחת הכותרות: 1) "עוד בדיחה וספין ענק על הציבור של איוב קרא ונתי כהן בעניין המענה במוקדים", 2) חשיפת החורים ברגולציה הצרכנית (כביכול) בפניות למוקדי שירות לקוחות.

זהו פרק שלישי בסדרה החושפת את השערורייה הצרכנית הזו, שהיא המשך ישיר לשערורייה הפלילית של הורדת שעות הפעילות של מוקדי השירות בחברות הסלולר, נושא הנמצא כעת בחקירה. בפרק הבא נחשוף את השימוע המפוברק, שחתום עליו המנכ"ל (נתי כהן, בתמונה משמאל) ומה מפוברק בו. 

ביום 13.5.18, עוד לפני שפורסמו התיקונים לרישיונות חברות התקשורת (סה"כ פורסמו ביום 21.5.18 לא פחות מ- 25 תיקוני רישיונות לחברות התקשורת, בחתימת המנכ"ל, נתי כהן, תיקונים זהים לכל ה-25 חברות, בנושא מוקדי השירות הטלפוניים), שלחתי למשרד התקשורת סדרת שאלות מלוות בצילומים (הצילומים מצויים בנספח בתחתית הכתבה).

הנה פנייתי לצמרת משרד התקשורת מיום 13.5.18:
"משרד התקשורת (המנכ"ל) נוהגים לשנות את רישיונות חברות התקשורת עם המשפט (לקחתי דוגמה מתיקון טרי אחרון של הרישיון הכללי של חברת סלקום):
בתוקף סמכות שר התקשורת לפי סעיף 4(ה) לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב - 1982, שהואצלה לי ויתר סמכויותיי על-פי כל דין, ולאחר ששקלתי את טענותיה של חברת סלקום ישראל בע"מ (להלן "בעל הרישיון"), אני מתקן בזה את הרישיון הכללי שהוענק לבעל הרישיון ביום 27.6.1994, כדלקמן
השאלה: מהיכן שאובה הסמכות של המנכ"ל לשקול את טענותיה של חברת.. (סלקום במקרה שיש כאן)?
הסבר קצר לשאלה:
  1. המנכ"ל (במקרה שיש בתצלום המצ"ב – [כל התצלומים בנספח בתחתית המאמר], מדובר במנכ"ל בפועל [דאז]), מציין, שהוא מבצע תיקון רישיון לפי סמכות, שהואצלה לו מהשר לפי סעיף 4(ה) לחוק התקשורת.
  2. הסמכות, שהואצלה למנכ"ל מהשר (מצ"ב – בנספח) נוגעת רק לגבי "רישיון כללי", בעוד שהמנכ"ל מבצע משום מה שינויים ברישיון לגבי סוגי רישיונות אחרים דוגמת "רישיון כללי אחוד" (ראה דוגמה כאן לתיקון רישיון לסלקט תקשורת, כל בעלי "רישיון אחוד" קיבלו תיקונים מהסוג הזה), מה שהוא חסר סמכות, בהיעדר הסמכה מפורשת בחוק, או בהגדרת האצלת הסמכויות מהשר למנכ"ל.
  3. הסמכות הזו לשינוי תנאי רישיון נובעת מסמכות השר כמוגדר בחוק בסעיף 4(ה) (מצ"ב - בנספח), סעיף המציין, שהשר רשאי לשנות את התנאים בהתאם לשיקולים שיש בסעיף 4(ב) וכן בעקבות שינויים שחלו בטכנולוגית של בזק (טכנולוגית הרשת). כלומר: השיקולים לשינוי התנאים ברישיון ע"י השר מקורם בסעיף (ב) ובתוספת שינויים, שמקורם בטכנולוגיה של עולם התקשורת.
  4. אם מסתכלים על השיקולים שיש בסעיף (ב) (מצ"ב - בנספח), רואים, שהשר אמור לשקול כמה שיקולים :1) מדיניות הממשלה. 2) שיקולים שבטובת הציבור. 3) התאמת המבקש (לא נוגע לשינויים ברישיון). 4) תרומת הרישיון לתחרות ולרמת השירותים. מצוין שאלו "שיקולים שיובאו בחשבון" "בין השאר", ואת "השאר" אנו מוצאים בסעיף (ה), שהוסיף את העניין הטכנולוגי, לסט השיקולים שעל השר לשקול.
  5. בכל חוק התקשורת אין שום סעיף, שבו השר (או מי שהוא הסמיך בשמו ברשומות), ישקול במסגרת שינוי תנאי הרישיון את טענותיה של החברה המחזיקה ברישיון.
לכן, לא ברור מהיכן שאובה הסמכות של המנכ"ל לשנות את הרישיון רק לאור טענותיה של החברה, בעוד שהשיקולים לשינוי תנאי הרישיון כפי שהחוק מדבר עליהם, עוסקים בשיקולים כלליים, ציבוריים וטכנולוגיים בלבד, ולא בבעיות הכלכליות או התפעוליות או האחרות שיש לבעל הרישיון. הוא בכלל לא צד לשיקולים שיש לשקול בעת שינוי תנאי הרישיון (ובתנאי מתן הרישיון).
אודה להתייחסותכם".

תגובה לא קיבלנו. די ברור למה. ככל שנקבל התייחסות המשרד, נעדכן בהתאם.

לאחר שנשלחה ההודעה לעיתונות על "הרפורמה הצרכנית" הזו, שלחנו שוב (ביום 25.5.18) סדרת שאלות לצמרת משרד התקשורת, ואביא כאן רק את הקטע הנוגע לסמכויות המנכ"ל בחתימה על מסמכי שינויי רישיונות חברות התקשורת:
"בהמשך לסקירתי את הנושא (כאן), עלה לפתע לאתר המשרד מסמך תוצאות השימוע מינואר 2017, מסמך בחתימת המנכ"ל (כאן), שבו יש התייחסות לטיעונים שעלו בשימוע.
אולם:
בעקבות השימוע, המנכ"ל תיקן רישיונות של לא מעט חברות תקשורת, ובתוכן 17 חברות בעלות "רישיון אחוד", ובטענות שגויות (מצ"ב צילום דוגמה לתיקון אחד מה-17, מהתיקון של חברת לב אנאטל):
צילום תיקון רישיון
א. אין למנכ"ל הסמכה מהשר (לפי סעיף 4(ה) כנטען במסמך), לתקן "רישיונות כללים אחודים".
ב. השיקולים שיש בחוק ובתקנות לשינוי \ עדכון רישיון כלשהו, אינם כוללים שיקול של: "לאחר ששקלתי את טענותיה של חברת...", כאמור בתיקון בחתימת המנכ"ל, בתיקוני הרישיונות של כל החברות (לא רק של בעלי "רישיון אחוד").
3. לאור העובדה, שהשגותיי על השימוע כלל לא נשקלו ולא זכו להתייחסות, אפילו לא שלילית (רק הטענות של בעלי העניין, כלומר חברות התקשורת, זכו להתייחסות), ולאור העובדה, שתיקוני הרישיונות (כולם) אין להם בסיס בחוק, מנקודת המבט של השיקולים לשינוי הרישיון, ובמיוחד כשאין סמכות למנכ"ל לשנות רישיונות של בעלי "רישיון כללי אחוד", האם לא מן הדין לבטל את תוצאות השימוע הבלתי חוקי הזה ואת תיקוני הרישיונות, כולם ללא יוצא מן הכלל?"

תגובה לא קיבלנו. די ברור למה. ככל שנקבל התייחסות המשרד, נעדכן בהתאם.

זו לא פעם ראשונה, שחוסר הסמכות של המנכ"ל נחשפת!!
הבעיה המרכזית, שאנו חושפים כאן היא, שהמנכ"ל חתם בחוסר סמכות על תיקוני הרישיונות לכ-25 חברות תקשורת (ל-17 מתוכן מחוסר סמכות לשנות  תנאי "רישיון כללי אחוד" ולכל ה-25 מחוסר סמכות לשקול שיקולים הנוגעים לטענות החברה בעלת הרישיון), וזה ממש לא חדש. חשפנו זאת כבר כמה וכמה פעמים.

"קליקת הפרקליטים" ושותפיה בצמרת משרד התקשורת, שנותנת את ידה להפרת החוק הסיטונאי המתמשכת הזו (ולמעשה לוקחת לידה את סמכויות השר, ללא כל בסיס חוקי), מרגישה, שהיא "מעל לכל חוק" ואת זה חשפנו בכתבות הבאות, שעסקו בדיוק בנושא הזה (של אי סמכות המנכ"ל או מ"מ המנכ"ל, לקבל החלטות בנוגע לרישיונות חברות התקשורת ובעוד קשת רחבה של נושאים): הבאנו כאן רק 6 לינקים למאמרים העוסקים בחשיפת חוסר הסמכות של המנכ"ל לתקן את רישיונות חברות התקשורת. יש עוד 13 מאמרים בנושא זה בדיוק (מצויים בתחתית המאמר כאן) ויש עוד כ-10 מאמרים, שלא הבאנו כאן, כי סברנו ש-19 מאמרים בנושא - זה מספיק די והותר, גם למי שלא מבין מאומה בתחום...

כלומר: המנכ"ל, נתי כהן, היה אמור לדעת, שאין לו סמכות לחתום על תיקוני הרישיונות לחברות התקשורת (או לחילופין, לבקש הסמכה מפורשת מהשר - הסמכה, שתפורסם ברשומות - לגבי "רישיונות אחודים", לתקן את הנוסח הנמצא בראש התיקונים הללו - מבחינת השיקולים, שנשקלו לפני החתימה על השינויים, וכמובן לשקול את השיקולים הנכונים כאמור בחוק, לעניין תיקוני הרישיונות - בחתימתו).
  
לעניות דעתנו, היועמ"ש אמור לבטל כל תיקוני הרישיונות, שנעשו ללא סמכות במשרד התקשורת, בנוסף לחקירה מדוע הורדו שעות הפעילות במוקדי השירות של חברות הסלולר (וכעת בכל החברות) ומי פועל בשירות חברות התקשורת ובעליהן (במקום בשירות הציבור) במשרד התקשורת.

בפרק הבא נחשוף את הפיברוקים בשימוע, שנערך בתחום, שבו אנו עוסקים כאן בסדרה (זמני מענה במוקדי שירות הלקוחות של חברות התקשורת). 

נספח
הצילומים, שצורפו לשאלות, שנשלחו למשרד התקשורת ב-13.5.18, צילומים המדברים בעד עצמם:

צילום ההחלטה של המנכ"ל לשינוי רישיון

צילום 1

צילום 2

צילום 3
 



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

16-19/9/19 - DLD Tel Aviv Digital Conference 2019 

23/9/19 - FoodTech IL 2019  

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  

11/12/19 - Next Case  

12/2/20 - Teleco 2020

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למאי 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן






 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים