Telecom News - חשיפת ניסיון נוסף לשבש את החלטת הכנסת בעניין "חוק 6 הדקות"

חשיפת ניסיון נוסף לשבש את החלטת הכנסת בעניין "חוק 6 הדקות"

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> חשיפת ניסיון נוסף לשבש את החלטת הכנסת בעניין "חוק 6 הדקות"
הסיפור על תיקון הרישיונות של חברות התקשורת בעניין "חוק 6 הדקות" טרם הסתיים. כל עוד שר התקשורת לא יפטר \ ישעה את המנכ"ל ואת מי שאחראי אישית לשיבוש החוק הזה, ניסיונות השיבוש לטובת חברות הסלולר - יימשכו. "הרמת מסך" משיבוש חמור נוסף של החלטת הכנסת בעניין "חוק 6 הדקות". 
מאת: אבי וייס, 21.3.19, 09:00השר והמנכ"ל

ב-14.3.19 פרסמנו כאן כתבה עם הכותרת המדברת בעד עצמה: "ניצחון ענק ל-Telecom News שהוביל לשינוי ההחלטה בעניין "חוק 6 הדקות".

המאמר מומלץ לקריאה כי הוא ה"פרומו" לחשיפה החדשה שיש כאן.

למרות שלכאורה שר התקשורת (איוב קרא) והמנכ"ל (נתי כהן) (שניהם בתמונה משמאל), נאלצו לפרסם הודעה על שינוי הרישיונות של כל חברות התקשורת, כך, שתנאי הרישיון יתאימו ל"חוק 6 הדקות", מתברר, שניסיונות השיבוש של החלטת הכנסת - לא פסקו

בתקופה האחרונה, עסקנו רבות בכמה סוגיות צרכניות וציבוריות בשוק התקשורת מאוד מטרידות וחמורות ובכלל זה: בינתיים, סיני ליבל, (בתמונה מסיני ליבלשמאל), כבר הגיש תלונה חריפה ביותר לגורמי אכיפת החוק כנגד מי שהוא סבור, שעומדים מאחורי "עוקץ התא הקולי" (כאן). 

נחזור ל"חוק 6 הדקות": לאחר עיון מדוקדק בהודעת משרד התקשורת הוברר לי (ובמקביל התברר גם לסיני ליבל), שהוכנס בו שיבוש ענקי במימוש של החוק.

לא ברור כרגע עד הסוף מי עומד מאחורי השיבוש הזה, וזה טעון חקירה.

לעניות דעתי, ייטיב שר התקשורת איוב קרא, שיפטר \ ישעה מיידית את מנכ"ל משרד התקשורת, לפני שייפול בעוד בורות ומוקשים ענקיים, שהמנכ"ל, לכאורה, מפיל אותו. כבר בפנייתי הקודמת בנושא הצעתי לשר להשעות מידית את המנכ"ל. אבל הוא (כמובן) התעלם. 

לכן, שלחתי את הפנייה הדחופה והחמורה ביותר הבאה לשר התקשורת ולצמרת משרד התקשורת, ביום 15.3.19:
"למרות 'תיקון עניין ה-6 דקות' (שכולל כעת את IVR) ההודעה של משרד התקשורת מכילה פסקה לא חוקית ומטרידה ביותר כדלהלן:
"המשרד קבע, ששיעור השיחות, שבהן הפונה נענה לאחר זמן המתנה של מעל 6 דקות לא יעלה בכל אחד מסוגי השיחות הנ"ל על 15% מהשיחות. מתוך מטרה לקצר את משך זמן ההמתנה נקבע זמן המתנה ממוצע של 8 דקות על השיחות החורגות מ-6 דקות."
 
אודה לשר התקשורת ח"כ איוב קרא להורות על מחיקה מיידית של המשפט הזה כולו ובמיוחד את הנושא של 8 דקות שיחה החורגות מ-6 דקות, שכן:
1. המשפט הזה סותר במפורש את החוק.
2. המשפט הזה לא קיים בהחלטת מנכ"ל משרד התקשורת (נתי כהן) בסיום השימוע.
3. המשפט הזה לא קיים בתיקוני הרישיונות לחברות התקשורת, שנעשו בעקבות החלטת המנכ"ל ובחתימת המנכ"ל.
4. המשפט הזה לא קיים בהודעת הדוברות של משרד התקשורת בסיום השימוע וקבלת ההחלטות ע"י המנכ"ל.
5. המשפט הזה לא מופיע בשימועים עצמם (בוצעו 6 שימועים לכל סוגי הרישיונות).
6. המשפט הזה לא תואם את הסקרים, שהמשרד הזמין ופרסם והפיק מהם תובנות לשימועים.
 
לאור העובדה, שמדובר במשפט חמור ביותר, שנועד לשבש את כוונת המחוקק ולהיטיב עם כמה חברות סלולר, שהוכנס בהודעה רשמית של המשרד, ללא כל בסיס חוקי או בכלל, אבקש משר התקשורת:
1. לחקור מי הכניס את המשפט הלא חוקי הזה בהודעה של המשרד ולנקוט נגדו בכל חומר הדין.
2. להורות על מחיקה מידית של המשפט הזה ולפרסם הבהרה לציבור, שהמשפט נכנס בטעות להודעה.
 
היות וזו לא תקלה ראשונה וחמורה ביותר בתחומים צרכניים, תקלה שבה ניכר,שהמשרד עובר, לכאורה, על החוק ביודעין, כדי לסייע לחברת סלולר כזו או אחרת והעניין הספציפי הזה יכול להגיע גם לחקירת המשטרה, אם לא יטופל במהירות בתוך המשרד, אבקש להודיעני בדחיפות על נקיטת הצעדים הנמרצים ביותר מצד השר, כדי לתקן את התקלה החמורה ביותר הזו, בהודעה הרשמית של המשרד".
.
למרות תזכורת, תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, עדכן בהתאם.

כ"כ, המשרד עד רגע זה, לא הוציא שום תיקון להודעה הזו, כדי למחוק את השיבוש החמור, שהוכנס בהודעה, במטרה לסכל את כוונת המחוקק ואת החוק עצמו.

כ"כ המשרד לא הוציא עד רגע זה שום תיקון למצב החמור שנמשך כבר כמה חודשים, הסותר במפורש את החוק, שקיים ברישיונות של חברות התקשורת (דוגמה - כאן)

המשך יבוא ודי בקרוב. 

 
TIME IS MONEY FREE


 



 
 
Bookmark and Share